"T12", czyli moja XT 1200Z
Online
Re: "T12", czyli moja XT 1200Z
@dziadekH zależy jakie - jak jest normalna linia odcięcia to nie oślepiają - pytanie na ile jasne światło fają i czy asfalt je pochłonie czy jest na tyle jasne, że będzie coś widać.
Miałem parę ledów w DLu i było ok. W samochodzie różne przerabiałem i zależy jak trafisz - jedne nie mają odcięcia inne dają za mało światła a inne są ok.
Miałem parę ledów w DLu i było ok. W samochodzie różne przerabiałem i zależy jak trafisz - jedne nie mają odcięcia inne dają za mało światła a inne są ok.
null
Re: "T12", czyli moja XT 1200Z
Jak zależy jakie, skoro ma fabryczne w motocyklu, to raczej innych niż te fabryczne miał nie będzie
Ani odcięcie tez się nie zmieni.
Ani odcięcie tez się nie zmieni.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: "T12", czyli moja XT 1200Z
a może ktoś zna jakąś stację diagnostyczną w Krakowie, okolicach, gdzie "umio" ustawiać światła w motocyklu zgodnie ze sztuką - tak by świeciły zgodnie z normami?
DL 650 AL6 --> CRF 1100 ATAS
Re: "T12", czyli moja XT 1200Z
W zasadzie to się ustawia tak samo jak w autach, ten sam przyrząd, te same zasady.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: "T12", czyli moja XT 1200Z
W paru stacjach, gdzie o to pytałem, to padał blady strach - bo musieliby coś dodatkowego zrobić.... W teorii wiem, że wszędzie powinno się dać, a ale w praktyce nie jest to takie jednoznaczne.
DL 650 AL6 --> CRF 1100 ATAS
Re: "T12", czyli moja XT 1200Z
Ja jak byłem 2 lata temu w stacji diagnostycznej w celu ustawienia świateł to pan zbladł i powiedział że jak zdejmę te wszystkie plastiki i sam będę kręcił to on przystawi przyrząd i wspólnie ustawimy. Co zresztą zrobił Koszt 0 PLN Mina diagnosty bezcenna
DL650A L8
Online
Re: "T12", czyli moja XT 1200Z
Ja po prostu w nocy wyjeżdżam na jakąś boczną drogę i ustawiam ok 50m w przód (jak jedziesz to przód jest trochę wyżej więc w granicach 80m do przodu świecą). Potem jeszcze jadę i sprawdzam czy nie świecą za blisko/daleko i czy nie mrugają mi z przeciwka i tyle.
null
Re: "T12", czyli moja XT 1200Z
Teraz to tak bym zrobił albo na ścianie w garażu , ale wtedy jeszcze chciałem prawilnie z "fachowcami)
DL650A L8
Re: "T12", czyli moja XT 1200Z
Jak masz do Skawiny nie za daleko, to koło mnie niedaleko bez problemu koleś mi weryfikował ustawienie lamp w DL-u.
Oczywiście dobrze się rozeznać gdzie są regulatory i jak się tam dostać, bo skąd taki diagnosta ma to wiedzieć...
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Online
Re: "T12", czyli moja XT 1200Z
@Lord po tym jak na stacji diagnostycznej ustawili mi światła w samochodzie i świeciły na jakieś 15m przed zderzak stwierdziłem, że samemu chyba mi to lepiej wychodzi...
null
Re: "T12", czyli moja XT 1200Z
@Struna, to jak dojrzeję, to Cię dopytam - do Skawiny rzut beretem
DL 650 AL6 --> CRF 1100 ATAS
- Dziadek3H2M
- A+B+C
- Posty: 1114
- Rejestracja: 04 cze 2018, 15:46
- Lokalizacja: Kraków i okolice
Re: "T12", czyli moja XT 1200Z
Niedawno pojechałem już po zmroku na przegląd z samochodem, światła były OK. Na przeglądzie diagnosta stwierdził że moje światła świecą zbyt nisko i poprawił ustawienie. Wracając co drugi samochód mrugał że oślepiam, musiałem użyć regulatora i obniżyć światła. Wniosek, chyba lepiej samemu ustawiać, tak jak to robi prebenny.
LWG
DL 650 XT AL5, CRF 1100 ATAS
DL 650 XT AL5, CRF 1100 ATAS
Re: "T12", czyli moja XT 1200Z
Wiecie co mnie trochę irytuje? To że śruby do regulacji wysokości świecenia świateł są przeważnie ciężko dostępne. Motocykl jest raczej bardziej czuły na obciążenia. Wystarczy załadować kufry lub posadzić plecaczka i światła "idą" w górę. Nie mówię tu już o automatyce regulacji stosowanej w autach ale te śruby powinny być ciut łatwiej dostępne. A u siebie w ST muszę użyć klucz nasadkowy, z przedłużką i najlepiej "łamaniem" żeby jakoś się dostać do nich. Wtedy dopiero, w miarę siedząc na moto, jestem w stanie coś regulować (o ile klucz dociskam żeby ne "wypadł" ze śrub). Tak więc, moim zdaniem, idealne ustawienie świateł w motocyklu nie istnieje. Zawsze jest "tak mniej więcej" (przeważnie mniej niż więcej ).
Online
Re: "T12", czyli moja XT 1200Z
Tutaj w tigerze 800 fajnie rozwiązali była dodatkowa dźwignia, której przesunięcie obniżało/podnosiło słup światła o 5 stopni natomiast sama śruba regulacji była bardzo na wierzchu... Tj w bardzo widocznym miejscu, bo bez elastycznej przedłużki zapomnij żeby nią pokręcić.
W 900 fajnie pomyśleli i jest dosłownie na wierzchu pokrętło więc problem przestał istnieć.
W 900 fajnie pomyśleli i jest dosłownie na wierzchu pokrętło więc problem przestał istnieć.
null
- Dziadek3H2M
- A+B+C
- Posty: 1114
- Rejestracja: 04 cze 2018, 15:46
- Lokalizacja: Kraków i okolice
Re: "T12", czyli moja XT 1200Z
W Afryce też, regulacja wysokości świecenia jest stosunkowo prosta i nie wymaga kluczy tylko mocnych paluchów. Są oddzielne pokrętła dla lewego i prawego reflektora.
Niestety obniżenie wiązki światła tak, że nikt już nie mruga nie poprawiło widoczności. Sprawdzone dzisiaj. Ciekawe że jasno robi się w łukach kiedy włącza się doświetlanie zakrętów, tu najwyraźniej zastosowali inne ledy które dają dobre światło Oświetlenie to największy minus Afryki.
Niestety obniżenie wiązki światła tak, że nikt już nie mruga nie poprawiło widoczności. Sprawdzone dzisiaj. Ciekawe że jasno robi się w łukach kiedy włącza się doświetlanie zakrętów, tu najwyraźniej zastosowali inne ledy które dają dobre światło Oświetlenie to największy minus Afryki.
LWG
DL 650 XT AL5, CRF 1100 ATAS
DL 650 XT AL5, CRF 1100 ATAS
Re: "T12", czyli moja XT 1200Z
Też dzisiaj sprawdziłem i potwierdzam to co mówi @dziadekH - generalnie lipa trochę - muszę teraz odrobinę podnieść, może będzie lepiej, ale po ciemku jadąc wąską leśną drogą, to na długich ledwo co widać (w sensie za mały zasięg), bardzo pomaga doświetlanie zakrętów, ale nie skręca się ciągle
DL 650 AL6 --> CRF 1100 ATAS
Re: "T12", czyli moja XT 1200Z
Mam w samochodzie japońskiej marki na literę M reflektory ledowe i świecą wspaniałe, równomiernie, szeroko i daleko i nikt z przeciwka nie mruga więc chyba nie oślepiam. W motocyklu pewnie trudniej to osiągnąć z racji umiejscowienia reflektorów: wysoko i centralnie. W Tracer 900 też po zmroku światło nie było idealne choć był tam led.
DL 650 V-STROM => R1200GS => V-STROM 1000 XT => Tracer 900 GT => T12 Z => T12 ZE => Versys 1000 SE => R1250GS => SCRAMBLER 1200 XE => V-STROM 650 XT
- motostopem
- A2
- Posty: 208
- Rejestracja: 06 gru 2022, 09:03
Re: "T12", czyli moja XT 1200Z
Ładne moto, szczególnie podczas wyjmowania z pudełka Jak tam wrażenia po tylu latach?
Najczęściej w roli głównej DL650
https://www.youtube.com/channel/UCpp6Ux ... irmation=1