UWAGA UWAGA UWAGA
Uruchomiliśmy zrzutkę dla kolegi Zibic
Zrzutka pod linkiem:
https://zrzutka.pl/yz5grd
Jakby ktoś chciał wspomóc kolegę w trudnych chwilach to będziemy wdzięczni
Naszemu koledze Zibic`owi ukradziono w nocy motocykl w Przesiece.
Proszę o udostęopnianie tej informacji na wszelkich forach, facebookach, instagramach.
W kupie siła a nóż widelec coś pomoże
Jak tylko od Zibic dostanę zdjęcia i szczególowe informacje o motocyklu od razu umieszczę je w poście poniżej
topic7406.html
Uruchomiliśmy zrzutkę dla kolegi Zibic
Zrzutka pod linkiem:
https://zrzutka.pl/yz5grd
Jakby ktoś chciał wspomóc kolegę w trudnych chwilach to będziemy wdzięczni
Naszemu koledze Zibic`owi ukradziono w nocy motocykl w Przesiece.
Proszę o udostęopnianie tej informacji na wszelkich forach, facebookach, instagramach.
W kupie siła a nóż widelec coś pomoże
Jak tylko od Zibic dostanę zdjęcia i szczególowe informacje o motocyklu od razu umieszczę je w poście poniżej
topic7406.html
Wężykowanie motocykla przy większej prędkości
- Smerfciamajda
- A+B+C+D
- Posty: 2727
- Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39
Re: Wężykowanie motocykla przy większej prędkości
Mam tak samoSmerfciamajda pisze:Bo te opony są fajne, dobrze kleją na suchym i świetnie trzymają na mokrym ale nie nadają się do szybkiej jazdy.
U mnie problem występuje tylko solo z kufrem i pow 150km/h.

Żeby sprostować i iść w dobrym kierunku w tym temacie nie chodzi o efekt shimmy, bo taki nie występuje. Chodzi o wężykowanie całego motocykla. Kierownica jest spokojną.
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
- Ocena: 5.88235%
- lukas76
- A+B+C+D+E+T
- Posty: 5374
- Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
- Kontakt:
Re: Wężykowanie motocykla przy większej prędkości
Może po prostu do DL nie pasująmerc pisze: ↑23 cze 2021, 09:01Przecież wyżej kolega dawidek napisał , że po zmienie opon na stare problem ustąpił.lukas76 pisze: ↑23 cze 2021, 08:27Znajomy jeździ w gs 1250 nantych oponach i zapi.... Po 200 na autostradzie i jakoś go nie wozi. Nie wiem czy to tylko wina oponSmerfciamajda pisze: ↑23 cze 2021, 08:18Bo te opony są fajne, dobrze kleją na suchym i świetnie trzymają na mokrym ale nie nadają się do szybkiej jazdy.
U mnie problem występuje tylko solo z kufrem i pow 150km/h.
Więc czyja to wina jak nie opon?
Możliwe, że nieliczni mają z tym problem , ale jednak mają.
Kolega w Dl1000 z 2017 ma takie same opony i jadąc za nim widzę jak go nosi przy większych prędkościach.
- Smerfciamajda
- A+B+C+D
- Posty: 2727
- Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39
Re: Wężykowanie motocykla przy większej prędkości
Może.
Ja swoje dojadę do końca a potem będę się zastanawiał.
Może zdążę zmienić moto…
Ja swoje dojadę do końca a potem będę się zastanawiał.
Może zdążę zmienić moto…
Re: Wężykowanie motocykla przy większej prędkości
U mnie na DL1000 też Pirelli i też czuć przy większych prędkościach wężykowanie.
I tak jak koledzy wyżej napisali, wężykowanie całego motocykla. Nic się nie dzieje na kierownicy a czuję że motocykl chodzi na boki.
I tak jak koledzy wyżej napisali, wężykowanie całego motocykla. Nic się nie dzieje na kierownicy a czuję że motocykl chodzi na boki.
Re: Wężykowanie motocykla przy większej prędkości
Ostatnio w 1050XT z kuframi, na drodze klasy S (prędkości nie powiem bo kto wie czy niedługo i za to mandatów nie będzie) też mi motek wężykował.
Jest na fabrycznych oponach
Jest na fabrycznych oponach
Online
Re: Wężykowanie motocykla przy większej prędkości
Każdy patrzy na kufer, niektórzy na dociążenie, inni na prędkość, a szyba czołowa? Wszystkie są podobne, ale może np. taka givi airflow stawia większy opór, niż fabryczna? Przypomina mi się, jak do ybr250 założyłem owiewkę - Vmax wzrósł o 10 i przestało mną targać na boki przy 110. Obejrzyjcie sobie ten filmik, ładnie widać, jak bąbelki torują sobie drogę i jak się zachowują bąbelki różnej wielkości, przewińcie do ok 1'50"
Czarny DL650XT M0 na Au-felgach
Re: Wężykowanie motocykla przy większej prędkości
Ostatnio na autostradzie pociągnąłem do 165, mam kappę airstream i 58 litrów kufra z tylu. Nic wielkiego się nie działo, szedł w miarę spokojnie. Mimo to uważam, ze przyjemna jazda DL’em się kończy gdzieś około 140, bez znaczenia 650 czy 1000.
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
- lukas76
- A+B+C+D+E+T
- Posty: 5374
- Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
- Kontakt:
Re: Wężykowanie motocykla przy większej prędkości
To dziwne co piszesz bo ogólnie przyjęło się że 1000 to stabilny motocykl i prędkości ponad 140 nie są dla niego żadnym problemem, nawet podczas wiatrów bocznych, dl 650 faktycznie przy 140 rzucało nim niemiłosiernie przy wietrze bocznym
Re: Wężykowanie motocykla przy większej prędkości
Wg mnie nie ma wielkich różnic w geometrii wiec dlaczego miałby się inaczej zachowywać? Pewnie ze sie da jechać ale ja chyba za stary jestem
Dużo zależy od wiatru, jak zawiewa lekko z boku to szarpie bardziej, jak są ekrany przy drodze to tez chyba bardziej.

- Ocena: 11.76471%
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
- lukas76
- A+B+C+D+E+T
- Posty: 5374
- Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
- Kontakt:
Re: Wężykowanie motocykla przy większej prędkości
Podstawowa różnica to zawieszenie, które w 1000 jest duuuuużo solidniejsze. w małym jest troszkę lepsze niż w rowerach

- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: Wężykowanie motocykla przy większej prędkości
na 650 z 3 kuframi i dużym namiotem da się jechać w 1 osobę po autostradzie 140 i nie przez chwilę ale parę godzin
jak dostaniesz boczny wiatr to się czuje, nie wiem jak na 1000
dla mnie wygodna prędkość na 650 to 125-130, obojętnie z kuframi czy bez
problemem jest tylko spalanie
jak dostaniesz boczny wiatr to się czuje, nie wiem jak na 1000
dla mnie wygodna prędkość na 650 to 125-130, obojętnie z kuframi czy bez
problemem jest tylko spalanie
Re: Wężykowanie motocykla przy większej prędkości
1000 jest bardzo stabilny z kuframi czy bez do momentu wystąpienia tego wężykowanie nic się nie dzieje. Silny wiatr też nie "chwieje" motocyklem, do wystąpienia tego wężykowania. Której jest bardzo charakterystyczne. Już parę osób po zmianie z Pirelli na inne opony potwierdziło że problem znika.
Ja postanowiłem że zjeżdże je do końca bo żadko poruszam się powyżej 150.
Mam już nastukane od początku sezonu 7500km. Opony straciły trochę bieżnika i jest jakby lepiej, tzn jechałem 160-170 i był spokój. Może jak opony są nowe a bieżnik wysoki na środku opony to sprawia że opona nie jest tak sztywna i wzbudza wężykowanie? Ciężko stwierdzić. Gdybam, ale jest poprawa.
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
Ja postanowiłem że zjeżdże je do końca bo żadko poruszam się powyżej 150.
Mam już nastukane od początku sezonu 7500km. Opony straciły trochę bieżnika i jest jakby lepiej, tzn jechałem 160-170 i był spokój. Może jak opony są nowe a bieżnik wysoki na środku opony to sprawia że opona nie jest tak sztywna i wzbudza wężykowanie? Ciężko stwierdzić. Gdybam, ale jest poprawa.
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
- lukas76
- A+B+C+D+E+T
- Posty: 5374
- Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
- Kontakt:
Re: Wężykowanie motocykla przy większej prędkości
Tak samo miałem na metzelerach tourencach nextach, na początku wężykowały a potem spokójmrsojer pisze: ↑26 cze 2021, 19:241000 jest bardzo stabilny z kuframi czy bez do momentu wystąpienia tego wężykowanie nic się nie dzieje. Silny wiatr też nie "chwieje" motocyklem, do wystąpienia tego wężykowania. Której jest bardzo charakterystyczne. Już parę osób po zmianie z Pirelli na inne opony potwierdziło że problem znika.
Ja postanowiłem że zjeżdże je do końca bo żadko poruszam się powyżej 150.
Mam już nastukane od początku sezonu 7500km. Opony straciły trochę bieżnika i jest jakby lepiej, tzn jechałem 160-170 i był spokój. Może jak opony są nowe a bieżnik wysoki na środku opony to sprawia że opona nie jest tak sztywna i wzbudza wężykowanie? Ciężko stwierdzić. Gdybam, ale jest poprawa.
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
Wężykowanie motocykla przy większej prędkości
Jest na pewno dużo lepsze i to się przekłada na stabilność jazdy w przeciążeniach, np dohamowanie przed zakrętem. Przy dużych prędkościach znaczenie ma aerodynamika a ta jest podobnie kiepska, to nie są maszyny projektowane do jazdy 200 na godzinę, do tego duży kanciasty kufer, wysoka szyba, stosunkowo wysoki środek ciężkości.lukas76 pisze:Podstawowa różnica to zawieszenie, które w 1000 jest duuuuużo solidniejsze.
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
Re: Wężykowanie motocykla przy większej prędkości
Ja z przodu mam Pirelli scorion trial 2. Z tyłu zaś Bridgestone battle wing już na wykończeniu. I właśnie myślałem żeby zmienić na Pirelli do kompletu ale teraz mam wątpliwości. Jak kupiłem motor to też miałem problem z wężykowaniem tak ponad 140/h. Ale wtedy chyba ciśnienie było za niskie bo dopompowalem i jeszcze w miedzu czasie zmieniłem szybę na airflow. Co wg mnie znacznie poprawiło komfort przy dużych prędkościach. I teraz już motor nie zachowuje się nerwowo przy przelotach autostradowych. Ale teraz nie wiem na ile to była sprawa ciśnienie a na ile szyby.
Ale jak słusznie ktoś zauważył te motory nie są do pobijania prędkości. W porównaniu do mojego poprzedniego fzs 1000 gdzie 200/h na niemieckiej autostradzie nie stanowiło najmniejszego problemu. To tu już od 160 mam wrażenie że zaczyna się walka o zycie
Ale jest plus takiej sytuacji trzeba omijać autostrady.
A tak przy okazji to jakie opony polecacie które nie wezykuja?
Ale jak słusznie ktoś zauważył te motory nie są do pobijania prędkości. W porównaniu do mojego poprzedniego fzs 1000 gdzie 200/h na niemieckiej autostradzie nie stanowiło najmniejszego problemu. To tu już od 160 mam wrażenie że zaczyna się walka o zycie
Ale jest plus takiej sytuacji trzeba omijać autostrady.
A tak przy okazji to jakie opony polecacie które nie wezykuja?
Dl1000-2014
Re: Wężykowanie motocykla przy większej prędkości
Ktoś tu wyżej pisał że przesiadł się z Pirelli scorpion Trail 3 na Continental TrailAttack3 i jest bardzo zadowolony. Wężykowanie ustało. Cieszą się bardzo dobrą opinią. Są droższe w zakupie. Rozważałem je ale cenowo wygrało Pirelli. Teraz trochę żałuję. Następne właśnie takie kupię.
Pirelli Scorpion Trail 3 świetnie trzymają. Niestety mają jeszcze jedna wadę. Od nowości przejechałem 7500km i przednia opona jest już wyząbkowana. Nie miały lekko. Z pełnym obładowaniem objechałem Alpy. Ciśnienie było książkowe. Być może ciasne nawroty w Dolomitach i na Stelvio oraz późne hamowanie w zakręcie to spowodowały. Ale oponki są domknietę po dwóch stronach
więc poczucie bezpieczeństwa na nich jest.
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
Pirelli Scorpion Trail 3 świetnie trzymają. Niestety mają jeszcze jedna wadę. Od nowości przejechałem 7500km i przednia opona jest już wyząbkowana. Nie miały lekko. Z pełnym obładowaniem objechałem Alpy. Ciśnienie było książkowe. Być może ciasne nawroty w Dolomitach i na Stelvio oraz późne hamowanie w zakręcie to spowodowały. Ale oponki są domknietę po dwóch stronach

Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: Wężykowanie motocykla przy większej prędkości
Mam identyczne odczucia. Lepsze zawieszenie 1000 według mnie nie wpływa na komfort jazdy pow. 140 km/h.
Romet Kadet -> Romet Ogar 200 -> Junak 901 -> Honda Varadero 125 -> Suzuki V-Strom DL650XT L8 -> Suzuki V-Strom DL650XT M0
Re: Wężykowanie motocykla przy większej prędkości
Mam ten sam problem po zmianie opon na Pirelli Scorpio, powyżej 120 km nie da się jeździć.