Nawigacja na azymut
Re: Nawigacja na azymut
A właściwie, to dlaczego nie możecie używać kompasu mechanicznego? Orientacja do mapy jak w harcerstwie i jazda.
DL650XAM0
- Smerfciamajda
- A+B+C+D
- Posty: 2420
- Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39
Nawigacja na azymut
No właśnie tak se czytam od początku i się zastanawiam.
Bo w kompas i mapę to trzeba umieć.
A jak masz GPS i mapę w urządzaniu to chodzenie na azymut traci sens bo od razu wiesz skąd dokąd.
Sam GPS gdzie wpisujesz wspolrzedne celu i prowadzi, ma sens. Ale mając mapę w urządzeniu….
Edit
Commander Compas Go
Wrzucasz cel jako punkt na mapie, odznaczasz Track primary i na kompasie strzalka pokazuje w którą stronę jest cel
Bo w kompas i mapę to trzeba umieć.
A jak masz GPS i mapę w urządzaniu to chodzenie na azymut traci sens bo od razu wiesz skąd dokąd.
Sam GPS gdzie wpisujesz wspolrzedne celu i prowadzi, ma sens. Ale mając mapę w urządzeniu….
Edit
Commander Compas Go
Wrzucasz cel jako punkt na mapie, odznaczasz Track primary i na kompasie strzalka pokazuje w którą stronę jest cel
Re: Nawigacja na azymut
Dziś pojechałem z Wawy w moje rodzinne strony - do Radzynia Podlaskiego. Tak ze 160 km.
Na TT miałem wytyczoną trasę kręta, a na telefonie apkę Mavericka na azymut.
Powiem Wam - świetny tandem.
TT trzyma się asfaltu i dróg z żółtą numeracją, ale ja tu widzę drogę w bok, no to myk i już jadę przez wiochę, przez las, asfalt się kończy, szuter, potem piach, dalej przez las, przez pole kukurydzy, znów szuter, zabawa na całego
W pewnym momencie miałem już dość off-roadu i dróg szerokości połowy kombajnu Bizon, robiło się późno i skorzystałem z koła ratunkowego, czyli TT.
Podkład mapowy w mavericku jest słaby. Apka nie jest rozwijana i większość map nie ładuje się. Jechałem na mapie microsoftu (ale chyba innej niż Here), wolałbym na googlowych, bo na nich przy mniejszym zoomie łatwiej rozpoznać klasę drogi, w którą właśnie zamierzam skręcić i drobne drogi nie znikają tak szybko przy oddalaniu mapy.
Ten wypad za miasto przekonuje mnie, żeby dokończyć projekt, umiem podpiąć i wycentrować OSM i Here, nałożyć na to obracająca się strzałkę - pewnie gdzieś za tydzień pochwalę się prototypem multiuser, na wypadek gdyby ktoś jeszcze chciał potestować.
Polecam podróże na azymut! @Lord, nie słuchaj, wiem, że Ty jeździsz na chmury, ale dla mnie to jeszcze nie ta liga
Na TT miałem wytyczoną trasę kręta, a na telefonie apkę Mavericka na azymut.
Powiem Wam - świetny tandem.
TT trzyma się asfaltu i dróg z żółtą numeracją, ale ja tu widzę drogę w bok, no to myk i już jadę przez wiochę, przez las, asfalt się kończy, szuter, potem piach, dalej przez las, przez pole kukurydzy, znów szuter, zabawa na całego
W pewnym momencie miałem już dość off-roadu i dróg szerokości połowy kombajnu Bizon, robiło się późno i skorzystałem z koła ratunkowego, czyli TT.
Podkład mapowy w mavericku jest słaby. Apka nie jest rozwijana i większość map nie ładuje się. Jechałem na mapie microsoftu (ale chyba innej niż Here), wolałbym na googlowych, bo na nich przy mniejszym zoomie łatwiej rozpoznać klasę drogi, w którą właśnie zamierzam skręcić i drobne drogi nie znikają tak szybko przy oddalaniu mapy.
Ten wypad za miasto przekonuje mnie, żeby dokończyć projekt, umiem podpiąć i wycentrować OSM i Here, nałożyć na to obracająca się strzałkę - pewnie gdzieś za tydzień pochwalę się prototypem multiuser, na wypadek gdyby ktoś jeszcze chciał potestować.
Polecam podróże na azymut! @Lord, nie słuchaj, wiem, że Ty jeździsz na chmury, ale dla mnie to jeszcze nie ta liga
Czarny DL650XT M0 na Au-felgach