Test sprawdzenie jakości oświetlenia drogi za pomocą przednich reflektorów w naszych motocyklach
Test sprawdzenie jakości oświetlenia drogi za pomocą przednich reflektorów w naszych motocyklach
Cześć, dzisiaj planujemy testy i porównanie przednich reflektorów w motocyklach, czyli chcemy sprawdzić na ile skuteczne jest oświetlenie zwłaszcza w nowych maszynach.
Chętnych zapraszam do miejscowości - Zagórzyce Dworskie pod Remizę, gdzie zaczynamy pomiary od godziny 20:30 (zbiórka o 20:15).
Namiary Google Maps na to miejsce poniżej:
https://goo.gl/maps/rpdS56jqYc5mMZzAA
Będziemy sprawdzać głównie światła mijania pod kątem zasięgu, odcięcia, mocy świecenia ale także ewentualnego oślepiania innych kierujących, (droga przy lasku w Książniczkach):
https://goo.gl/maps/UrWEbGkQm6E4xntA8
Następnie udajemy się w rejon Cmentarza Batowice gdzie na kompletnie ciemnej bocznej ulicy będziemy sprawdzać zasięg wszystkich reflektorów.
Oczywiście podczas testów będę nagrywał materiał na filmik.
Tak więc jak macie czas i ochotę, albo będziecie akurat przejeżdżać w pobliżu Krakowa to zapraszam do nas.
Liczę na kolegów @dziadekH i @crimson którzy użytkują nowe Hondy CRF1100L AT AS, będzie też kolega Marek na Hondzie NC750X DCT, Marek na Triumph Rocket III i ja na Triumph Tiger 850 Sport.
Fajnie by było jakby pojawił się ktoś z nową Yamahą T7, lub Tracer 7 z tymi ledowymi soczewkami, ale zapraszamy też motocyklistów z fabrycznymi lampami na zwykłe żarówki.
Zakończenie zabawy przewiduję na około 22:00 - 22:30
Do miłego Piona
Chętnych zapraszam do miejscowości - Zagórzyce Dworskie pod Remizę, gdzie zaczynamy pomiary od godziny 20:30 (zbiórka o 20:15).
Namiary Google Maps na to miejsce poniżej:
https://goo.gl/maps/rpdS56jqYc5mMZzAA
Będziemy sprawdzać głównie światła mijania pod kątem zasięgu, odcięcia, mocy świecenia ale także ewentualnego oślepiania innych kierujących, (droga przy lasku w Książniczkach):
https://goo.gl/maps/UrWEbGkQm6E4xntA8
Następnie udajemy się w rejon Cmentarza Batowice gdzie na kompletnie ciemnej bocznej ulicy będziemy sprawdzać zasięg wszystkich reflektorów.
Oczywiście podczas testów będę nagrywał materiał na filmik.
Tak więc jak macie czas i ochotę, albo będziecie akurat przejeżdżać w pobliżu Krakowa to zapraszam do nas.
Liczę na kolegów @dziadekH i @crimson którzy użytkują nowe Hondy CRF1100L AT AS, będzie też kolega Marek na Hondzie NC750X DCT, Marek na Triumph Rocket III i ja na Triumph Tiger 850 Sport.
Fajnie by było jakby pojawił się ktoś z nową Yamahą T7, lub Tracer 7 z tymi ledowymi soczewkami, ale zapraszamy też motocyklistów z fabrycznymi lampami na zwykłe żarówki.
Zakończenie zabawy przewiduję na około 22:00 - 22:30
Do miłego Piona
Iżu
- lukas76
- A+B+C+D+E+T
- Posty: 4396
- Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
- Kontakt:
Re: Test sprawdzenie jakości oświetlenia drogi za pomocą przednich reflektorów w naszych motocyklach
Przyjechalbym bmką ale lampa zamówiona a juz czekam miesiąc i nic, LED
Re: Test sprawdzenie jakości oświetlenia drogi za pomocą przednich reflektorów w naszych motocyklach
Może jakby z większym wyprzedzeniem dać info, to by się dało zgrać więcej pojazdów, a tak "za pięć dwunasta" to może być słabo.
I tak wiem - Ty sobie nie życzysz mojej obecności itd ale to tylko luźna ( raczej pomocna wg, mnie ) uwaga.
I tak wiem - Ty sobie nie życzysz mojej obecności itd ale to tylko luźna ( raczej pomocna wg, mnie ) uwaga.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Test sprawdzenie jakości oświetlenia drogi za pomocą przednich reflektorów w naszych motocyklach
Cześć Struna, wiem że trochę późno z tą informacją, ale trudno mi było zsynchronizować tyłu ludzi, chciałbym też najpierw sprawdzić jak to wyjdzie.
Planuję kolejne spotkanie w październiku na które także możesz oczywiście przyjechać.
Tak więc spokojnie, w ogóle nie pamiętam już o naszych dawnych sporach
Do zobaczenia na zlocie
Iżu
Re: Test sprawdzenie jakości oświetlenia drogi za pomocą przednich reflektorów w naszych motocyklach
To dobrze, bo bez sensu tak kopie kruszyć
Obecnie mam u siebie całkiem fajne LED-y zamontowane ( z soczewkami ) i w sumie chętnie bym porównał z czymś "fabrycznym" .
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Online
Re: Test sprawdzenie jakości oświetlenia drogi za pomocą przednich reflektorów w naszych motocyklach
No ja u siebie w tenerce pełne LEDy na soczewkach mam więc też ciekawie było by to porównać. Teraz nie dam rady ale w późniejszym terminie i nie w środku tygodnia to czemu nie
Re: Test sprawdzenie jakości oświetlenia drogi za pomocą przednich reflektorów w naszych motocyklach
Ale chciałbym zwrócić uwagę na słowo "test".
Wg mnie wzięcie na taki "test" pierwszych lepszych motocykli z drogi nie ma większego sensu.
Miałoby to jako taki sens, jeżeli przed całym tym testem każdy z motocykli, wraz z riderami pojechaliby na stację diagnostyczną (najlepiej tą samą) i ustawili światła wg przyrządu.
Wówczas można by mówić o jakimś w miarę miarodajnym teście. Oczywiście należałoby pomierzyć te lampy jakimś urządzeniem do mierzenia światła. W innym wypadku nie można nazwać tego testem tylko subiektywnym porównaniem świateł motocyklowych.
Tak mi się wydaje.
Wg mnie wzięcie na taki "test" pierwszych lepszych motocykli z drogi nie ma większego sensu.
Miałoby to jako taki sens, jeżeli przed całym tym testem każdy z motocykli, wraz z riderami pojechaliby na stację diagnostyczną (najlepiej tą samą) i ustawili światła wg przyrządu.
Wówczas można by mówić o jakimś w miarę miarodajnym teście. Oczywiście należałoby pomierzyć te lampy jakimś urządzeniem do mierzenia światła. W innym wypadku nie można nazwać tego testem tylko subiektywnym porównaniem świateł motocyklowych.
Tak mi się wydaje.
Online
Re: Test sprawdzenie jakości oświetlenia drogi za pomocą przednich reflektorów w naszych motocyklach
@Centrino - dokładnie jak mówisz (piszesz ). Moje np po ostatniej jeździe w nocy (do was ) stwierdzam, że świecą zdecydowanie za nisko i skupione są za bardzo do środka. Musze je wyregulować (ciut do góry i lekko na boki). Dopiero wtedy mógłbym porównywać je z innymi. Bo obecnie to tylko barwa i jasność świecenia danej żarówy. Ale tak czy siak chętnie bym porównał bo np mocno narzekałem na światła w starym DLu. Po przesiadce na ST byłem zachwycony zmianą. Ale obecnie jakoś tak średnio to widzę (szczególnie przed zmianą ze zwykłych żarówek na LEDy).
Re: Test sprawdzenie jakości oświetlenia drogi za pomocą przednich reflektorów w naszych motocyklach
@Centrino, masz całkowitą rację, oczywiście że problemem może być ustawienie świateł co wyszło np. u mnie bo się okazało że oślepiam nie tylko kierowców puszek, ale także motocyklistów.
Tak czy owak fajnie było się spotkać na tych zadupiach, jedna z dróg w ogóle była zamknięta, więc mogliśmy tam także sprawdzić oślepianie i pomierzyć lampy w odległości 10 kroków "luksomierzem" czyli aplikacją:
Do pomiarów stawili się koledzy - Marek na Hondzie NC750X DCT 2018, Wojtek na Hondzie CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2020, Marek na Triumph Rocket 3 2021 i ja na Triumph Tiger 850 Sport 2021.
Podczas sprawdzenia lamp na ścianie budynku wyszło że najlepsze odcięcie ma lampa w Tigerze 850 Sport, świeci ona też najbardziej równomiernie i wystarczająco mocno, choć tak jak wspomniałem jest ustawiona zbyt wysoko i trochę oślepia.
Kolejne miejsce zajmuje Triumph Rocket 3, ma on dwie lampy, bardziej naturalną temp. barwową LED-ów, światło szeroko kryje, choć widać sporo ciemnych plam, zs to ten motocykl ma świetne światła drogowe.
Na 3 miejscu znalazła się Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2020, faktycznie jej światła główne nie są zbyt mocne, świecą dosyć przeciętnie, ale za to nie oślepiają.
Niestety na ostatnim miejscu jest Honda NC750X DCT Z 2018 roku, jej główna lampa świeci sporo słabiej niż cała reszta, przed samym motocyklem jest duża ciemna nieoświetlona przestrzeń.
Jak widać różnice w reflektorach nowych motocykli są spore.
Zobaczę czy coś da się zmontować z tego ciemnego materialu. Piona
Tak czy owak fajnie było się spotkać na tych zadupiach, jedna z dróg w ogóle była zamknięta, więc mogliśmy tam także sprawdzić oślepianie i pomierzyć lampy w odległości 10 kroków "luksomierzem" czyli aplikacją:
Do pomiarów stawili się koledzy - Marek na Hondzie NC750X DCT 2018, Wojtek na Hondzie CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2020, Marek na Triumph Rocket 3 2021 i ja na Triumph Tiger 850 Sport 2021.
Podczas sprawdzenia lamp na ścianie budynku wyszło że najlepsze odcięcie ma lampa w Tigerze 850 Sport, świeci ona też najbardziej równomiernie i wystarczająco mocno, choć tak jak wspomniałem jest ustawiona zbyt wysoko i trochę oślepia.
Kolejne miejsce zajmuje Triumph Rocket 3, ma on dwie lampy, bardziej naturalną temp. barwową LED-ów, światło szeroko kryje, choć widać sporo ciemnych plam, zs to ten motocykl ma świetne światła drogowe.
Na 3 miejscu znalazła się Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2020, faktycznie jej światła główne nie są zbyt mocne, świecą dosyć przeciętnie, ale za to nie oślepiają.
Niestety na ostatnim miejscu jest Honda NC750X DCT Z 2018 roku, jej główna lampa świeci sporo słabiej niż cała reszta, przed samym motocyklem jest duża ciemna nieoświetlona przestrzeń.
Jak widać różnice w reflektorach nowych motocykli są spore.
Zobaczę czy coś da się zmontować z tego ciemnego materialu. Piona
Iżu
Re: Test sprawdzenie jakości oświetlenia drogi za pomocą przednich reflektorów w naszych motocyklach
Hej, niedawno wstałem po wczorajszych testach reflektorów i mojej nocnej eskapadzie po Krakowie, wróciłem z jazdy około 2 rano
Tylko nocą nasze miasto jest puste, można wtedy cieszyć się widokami zabytków czy ciekawych budowli jak Kopiec Kościuszki, ale przde wszystkim pustymi ulicami.
Poniżej kilka zdjęć z naszego spotkania.
Sprawdzę co udało się nagrać i jak to wyszło przed kolejnym spotkaniem w większym gronie
Tylko nocą nasze miasto jest puste, można wtedy cieszyć się widokami zabytków czy ciekawych budowli jak Kopiec Kościuszki, ale przde wszystkim pustymi ulicami.
Poniżej kilka zdjęć z naszego spotkania.
Sprawdzę co udało się nagrać i jak to wyszło przed kolejnym spotkaniem w większym gronie
Iżu
Re: Test sprawdzenie jakości oświetlenia drogi za pomocą przednich reflektorów w naszych motocyklach
Cześć, zmontowałem już filmik z porównania skuteczności oświetlenia LED w motocyklach - Triumpha i Hondy, zapraszam do oglądania filmu Napiszcie co ewentualnie można by poprawić pod kątem nagrania przy kolejnym spotkaniu już w większym gronie ?
Na pewno będę chciał kupić jakiś tańszy miernik natężenia światła i sprawdzić jeszcze przy tym lesie maksymalną długość strumienia świetlnego świateł mijania i drogowych. Piona
Na pewno będę chciał kupić jakiś tańszy miernik natężenia światła i sprawdzić jeszcze przy tym lesie maksymalną długość strumienia świetlnego świateł mijania i drogowych. Piona
Iżu
Re: Test sprawdzenie jakości oświetlenia drogi za pomocą przednich reflektorów w naszych motocyklach
Ustawiasz na sztywno iso, ekspozycję i balans bieli?
Przy takich akcjach raczej by trzeba tak zrobić.
Przy takich akcjach raczej by trzeba tak zrobić.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
- lukas76
- A+B+C+D+E+T
- Posty: 4396
- Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
- Kontakt:
Re: Test sprawdzenie jakości oświetlenia drogi za pomocą przednich reflektorów w naszych motocyklach
Z tego co mówi to wlasnie tak
Re: Test sprawdzenie jakości oświetlenia drogi za pomocą przednich reflektorów w naszych motocyklach
Jeśli tak, to git.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl