UWAGA UWAGA UWAGA
Uruchomiliśmy zrzutkę dla kolegi Zibic
Zrzutka pod linkiem:
https://zrzutka.pl/yz5grd
Jakby ktoś chciał wspomóc kolegę w trudnych chwilach to będziemy wdzięczni
Naszemu koledze Zibic`owi ukradziono w nocy motocykl w Przesiece.
Proszę o udostęopnianie tej informacji na wszelkich forach, facebookach, instagramach.
W kupie siła a nóż widelec coś pomoże
Jak tylko od Zibic dostanę zdjęcia i szczególowe informacje o motocyklu od razu umieszczę je w poście poniżej
topic7406.html
Uruchomiliśmy zrzutkę dla kolegi Zibic
Zrzutka pod linkiem:
https://zrzutka.pl/yz5grd
Jakby ktoś chciał wspomóc kolegę w trudnych chwilach to będziemy wdzięczni
Naszemu koledze Zibic`owi ukradziono w nocy motocykl w Przesiece.
Proszę o udostęopnianie tej informacji na wszelkich forach, facebookach, instagramach.
W kupie siła a nóż widelec coś pomoże
Jak tylko od Zibic dostanę zdjęcia i szczególowe informacje o motocyklu od razu umieszczę je w poście poniżej
topic7406.html
Ustawienie zbierzności przedniego koła.
Ustawienie zbierzności przedniego koła.
Cześć
Kiedyś już gdzieś opisywałem swoją pierwszą kolizję w życiu i już mam motor poskładany i nawet już pośmigałem.
Natomiast chciał bym was zapytać może ktoś coś doradzi lub miał taki przypadek. Mam wrażenie ze coś mi się gdzieś przestawiło na kierownicy.
Chodzi o to ze subiektywnie oceniam ze koło przednie jest w osi motoru natomiast kierownica jest jakby trochę skrzywiona, wraz jak się nie mylę z górną pułkom.
Pamiętam ze dawniej w rowerach brało się przednie koło miedzy nogi i szarpnięciem kierowcy prostowało. Jak to wygląda w motocyklach?. Skrzywienie na kierownicy takie do max 1-2cm.
Zauważyłem też ze motor ściąga mi na prawo, jutro to sprawdzę ponownie bo jak na razie to sporo wiatru mi z opon ubyło.
Mozę jakieś inne sposoby sprawdzenia czy wszytko z moto w porządku?
Zdjęcie podglądowe z archiwum jeszcze przed wypadkiem.
Kiedyś już gdzieś opisywałem swoją pierwszą kolizję w życiu i już mam motor poskładany i nawet już pośmigałem.
Natomiast chciał bym was zapytać może ktoś coś doradzi lub miał taki przypadek. Mam wrażenie ze coś mi się gdzieś przestawiło na kierownicy.
Chodzi o to ze subiektywnie oceniam ze koło przednie jest w osi motoru natomiast kierownica jest jakby trochę skrzywiona, wraz jak się nie mylę z górną pułkom.
Pamiętam ze dawniej w rowerach brało się przednie koło miedzy nogi i szarpnięciem kierowcy prostowało. Jak to wygląda w motocyklach?. Skrzywienie na kierownicy takie do max 1-2cm.
Zauważyłem też ze motor ściąga mi na prawo, jutro to sprawdzę ponownie bo jak na razie to sporo wiatru mi z opon ubyło.
Mozę jakieś inne sposoby sprawdzenia czy wszytko z moto w porządku?
Zdjęcie podglądowe z archiwum jeszcze przed wypadkiem.
- Załączniki
-
- kier.jpg (894.63 KiB) Przejrzano 210 razy
DL 650 xt 2016r.
Re: Ustawienie zbierzności przedniego koła.
A kto Tobie to składał ?
Półki proste ?
Półki proste ?
DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Ustawienie zbierzności przedniego koła.
Z tego co piszesz, to zwróciłbym uwagę nie tyle na zbierzność, ile na zbieżność...

Andrzej
Honda CBF500 > Yamaha XJ6 Diversion F > DL650A C7
Honda CBF500 > Yamaha XJ6 Diversion F > DL650A C7
Re: Ustawienie zbierzności przedniego koła.
Niestety w motocyklu przedni widelec jest inaczej zbudowany ni, w rowerze. Tutaj na skrzywienie kierownicy będzie miała wpływ sama kierownica jak i półki: dolna i górna. Mało tego stawiam na to, że sam nie będziesz w stanie sprawdzić czy są proste.
Co do ściągania to może to być witr, nierówność drogi, krzywe lagi bądź też półki a nawet krzywe koło.
Co do ściągania to może to być witr, nierówność drogi, krzywe lagi bądź też półki a nawet krzywe koło.
Re: Ustawienie zbierzności przedniego koła.
Mi w YBR250 udało się skorygować dryfowanie w tenże sposób, czyli kontrując koło o murek uderzyłem w manetkę, najpierw lekko, po jeździe próbnej i braku rezultatu poprawiłem mocniej i pomogło 
Zdecydowałem się na tę metodę naprawy, bo zaczęła lekko dryfować właśnie po miękkiej glebie.
Ale YBRka była prawie jak rower, a na pewno delikatniejsza niż v-strom

Zdecydowałem się na tę metodę naprawy, bo zaczęła lekko dryfować właśnie po miękkiej glebie.
Ale YBRka była prawie jak rower, a na pewno delikatniejsza niż v-strom

Czarny DL650XT M0 na Au-felgach
Re: Ustawienie zbierzności przedniego koła.
sporo wczoraj posiedział na internecie czytając podobne tematy.
Wnioskować z nich można ze najlepiej odkręcić, poluzować górne mocowanie i śrubę centralną cokolwiek to jest. Poruszać kierownicą i powinno się to samo ustawić. Po obiedzie spróbuję, może trzeba będzie użyć lekutkiej siły.
Ciekawi mnie jak wygląda skrzywienie pułki?. Górna w vstrom to rodzaj odlew metalowego jak sądzę, dolna aluminium. Uszkodzenie ich wymaga dużej siły. O ile aluminium się podda to już stal wątpię.
Jak tylko znajdę wolną chwilę to idę spróbować i dam znać.
Nie wytrzymałem, 9 dochodzi
.
Rosół się warzy już dobrą godzinę. Wparowałem do garażu, odkręciłem górne mocowanie lag, koło miedzy nogi i słabe szarpniecie. Wszytko się wyrównało również głębokość osadzenia lag. Było tam jakieś minimalne naprężenie i laga od strony strzału letko wciągnęło. Teraz sama się już ustawiła.
Pogoda za oknem piękna, Słonecznie, ja na tabletkach. Na szlak w Pieniny nie ruszyłem, ale małą trasę zrobię.
Ps jak wam zachowuje się ABS, terkocze przy ostrym hamowaniu??.
Wnioskować z nich można ze najlepiej odkręcić, poluzować górne mocowanie i śrubę centralną cokolwiek to jest. Poruszać kierownicą i powinno się to samo ustawić. Po obiedzie spróbuję, może trzeba będzie użyć lekutkiej siły.
Ciekawi mnie jak wygląda skrzywienie pułki?. Górna w vstrom to rodzaj odlew metalowego jak sądzę, dolna aluminium. Uszkodzenie ich wymaga dużej siły. O ile aluminium się podda to już stal wątpię.
Jak tylko znajdę wolną chwilę to idę spróbować i dam znać.
Nie wytrzymałem, 9 dochodzi


Rosół się warzy już dobrą godzinę. Wparowałem do garażu, odkręciłem górne mocowanie lag, koło miedzy nogi i słabe szarpniecie. Wszytko się wyrównało również głębokość osadzenia lag. Było tam jakieś minimalne naprężenie i laga od strony strzału letko wciągnęło. Teraz sama się już ustawiła.
Pogoda za oknem piękna, Słonecznie, ja na tabletkach. Na szlak w Pieniny nie ruszyłem, ale małą trasę zrobię.


Ps jak wam zachowuje się ABS, terkocze przy ostrym hamowaniu??.
DL 650 xt 2016r.
Re: Ustawienie zbierzności przedniego koła.
A, faktycznie, trzeba było jeszcze poluzowac półke, chyba czytalismy te same poradniki 

Czarny DL650XT M0 na Au-felgach
Re: Ustawienie zbierzności przedniego koła.
Czuć na klamce czy tam na dźwigni hamulca nożnego.
DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Ustawienie zbierzności przedniego koła.
No właśnie ja tego wogule nie czuję. Nie słychać nić, nic nie terkocze. Raz musiałem hamować awaryjnie jak mi babka na pasach weszła i nić.
Można to jakoś sprawdzić, bez ryzyka napraw

DL 650 xt 2016r.
Re: Ustawienie zbierzności przedniego koła.
Zacznij od przetestowania tylnego hamulca, tam ABS włącza się dużo szybciej. Słychać jak stuka. Jak już będziesz wiedział, czego się spodziewać, to zrobisz to samo z przednim. Jak polecam rozglądanie się na boki podczas jazdy po mieście. I jak nagle zobaczysz przed sobą zderzak samochodu, który zatrzymuje się na światłach, to zapewniam Cię, że użyjesz ABSu tak, jak jego wynalazca miał na myśli 

Czarny DL650XT M0 na Au-felgach
Re: Ustawienie zbierzności przedniego koła.
Dzięki wielkie. Dokładnie tak zrobiłem wyjeżdżając z domu i czułem to pulsowanie na tylnym hamulcu. Wcześniej zerknąłem jeszcze na bezpieczniki.PiotrEm pisze: ↑17 paź 2021, 13:39Zacznij od przetestowania tylnego hamulca, tam ABS włącza się dużo szybciej. Słychać jak stuka. Jak już będziesz wiedział, czego się spodziewać, to zrobisz to samo z przednim. Jak polecam rozglądanie się na boki podczas jazdy po mieście. I jak nagle zobaczysz przed sobą zderzak samochodu, który zatrzymuje się na światłach, to zapewniam Cię, że użyjesz ABSu tak, jak jego wynalazca miał na myśli![]()
Ponad 100Km za mną, banan z twarzy nie schodzi


Po całej tej sytuacji w głowie też coś zostało, może nie strach ale respekt


Pozdrawiam
DL 650 xt 2016r.