UWAGA UWAGA UWAGA
Uruchomiliśmy zrzutkę dla kolegi Zibic
Zrzutka pod linkiem:
https://zrzutka.pl/yz5grd
Jakby ktoś chciał wspomóc kolegę w trudnych chwilach to będziemy wdzięczni
Naszemu koledze Zibic`owi ukradziono w nocy motocykl w Przesiece.
Proszę o udostęopnianie tej informacji na wszelkich forach, facebookach, instagramach.
W kupie siła a nóż widelec coś pomoże
Jak tylko od Zibic dostanę zdjęcia i szczególowe informacje o motocyklu od razu umieszczę je w poście poniżej
topic7406.html
Uruchomiliśmy zrzutkę dla kolegi Zibic
Zrzutka pod linkiem:
https://zrzutka.pl/yz5grd
Jakby ktoś chciał wspomóc kolegę w trudnych chwilach to będziemy wdzięczni
Naszemu koledze Zibic`owi ukradziono w nocy motocykl w Przesiece.
Proszę o udostęopnianie tej informacji na wszelkich forach, facebookach, instagramach.
W kupie siła a nóż widelec coś pomoże
Jak tylko od Zibic dostanę zdjęcia i szczególowe informacje o motocyklu od razu umieszczę je w poście poniżej
topic7406.html
Wymiana przewodów hamulcowych na stalowy oplot
Wymiana przewodów hamulcowych na stalowy oplot
Witam
Czy jest jakiś problem z samodzielną wymianą przewodów hamulcowych na stalowy oplot (HEL typ F) w modelu DL 650 2008 z ABS, komplet w gmoto wygląda tak samo jak do modelu bez ABS, poza tym w jednym z warsztatów zaśpiewali mi 700 zł za wymianę. Dzięki z góry za odpowiedź
Czy jest jakiś problem z samodzielną wymianą przewodów hamulcowych na stalowy oplot (HEL typ F) w modelu DL 650 2008 z ABS, komplet w gmoto wygląda tak samo jak do modelu bez ABS, poza tym w jednym z warsztatów zaśpiewali mi 700 zł za wymianę. Dzięki z góry za odpowiedź
Re: Wymiana przewodów hamulcowych na stalowy oplot
700zł za wymianę to wydaje mi się, że trochę ich poniosło.
Natomiast problem, który może wystąpić i zapewne wystąpi to zapowietrzenie pompy ABS. Później trudno ją odpowietrzyć ale się da. Na forum jest opisane jak to zrobić.
Kwestia oczywiści jeszcze czy łatwo odkręcą się stare przewody ale powinny pójść.
Natomiast problem, który może wystąpić i zapewne wystąpi to zapowietrzenie pompy ABS. Później trudno ją odpowietrzyć ale się da. Na forum jest opisane jak to zrobić.
Kwestia oczywiści jeszcze czy łatwo odkręcą się stare przewody ale powinny pójść.
Re: Wymiana przewodów hamulcowych na stalowy oplot
Dzięki za odpowiedź, a możesz mi wskazać dokładniej, gdzie opisują proces odpowietrzenia pompy ABS? Coś wyszukiwarka nie bardzo...Centrino pisze: ↑03 lis 2021, 08:56700zł za wymianę to wydaje mi się, że trochę ich poniosło.
Natomiast problem, który może wystąpić i zapewne wystąpi to zapowietrzenie pompy ABS. Później trudno ją odpowietrzyć ale się da. Na forum jest opisane jak to zrobić.
Kwestia oczywiści jeszcze czy łatwo odkręcą się stare przewody ale powinny pójść.
Re: Wymiana przewodów hamulcowych na stalowy oplot
Nie mam za bardzo jak teraz szukać więc wytłumaczę Ci jak spróbować jej nie zapowietrzyć.
Pierwszy krok to wciśnięcie klamki hamulca i spięcie jej trytytką, następnie poluzowanie odpowietrznika i ściągnięcie trytytki na maks.
Po tym zabiegu można swobodnie odkręcać przewody od pompy ABS w kierunku zacisków przednich.
Po ich wymianie odpowietrzamy układ.
Następny krok to zdjęcie trytytki i odkręcenie oraz wymiana przewodu od klamki do pompy ABS.
Postaraj się napełnić przewód płynem hamulcowym.
Z tylnym hamulcem postępujemy analogicznie.
W razie gdyby się jednak pompa zapowietrzyła to uzbrajamy się w cierpliwość i odrobinę czasu.
Postępujemy w następujący sposób:
Szukamy możliwie szutrowej drogi aby wymusić pracę ABSu.
Następnie rozpędzamy się nieco i wymuszamy hamowanie tak aby zadziałała pompa ABS
Hamujemy kilka razy i przystępujemy do odpowietrzania (standardowo: kilka razy naciskamy klamkę aż zrobi się twarda i trzymając hamulec popuszczamy odpowietrznik - raz z jednej, później pompujemy i z drugiej strony)
Jeżeli nadal układ jest zapowietrzony to znów wymuszamy pracę ABS i ponownie odpowietrzamy.
Będzie to prawdopodobnie wymagać kilku lub kilkunastokrotnej powtórki.
Pierwszy krok to wciśnięcie klamki hamulca i spięcie jej trytytką, następnie poluzowanie odpowietrznika i ściągnięcie trytytki na maks.
Po tym zabiegu można swobodnie odkręcać przewody od pompy ABS w kierunku zacisków przednich.
Po ich wymianie odpowietrzamy układ.
Następny krok to zdjęcie trytytki i odkręcenie oraz wymiana przewodu od klamki do pompy ABS.
Postaraj się napełnić przewód płynem hamulcowym.
Z tylnym hamulcem postępujemy analogicznie.
W razie gdyby się jednak pompa zapowietrzyła to uzbrajamy się w cierpliwość i odrobinę czasu.
Postępujemy w następujący sposób:
Szukamy możliwie szutrowej drogi aby wymusić pracę ABSu.
Następnie rozpędzamy się nieco i wymuszamy hamowanie tak aby zadziałała pompa ABS
Hamujemy kilka razy i przystępujemy do odpowietrzania (standardowo: kilka razy naciskamy klamkę aż zrobi się twarda i trzymając hamulec popuszczamy odpowietrznik - raz z jednej, później pompujemy i z drugiej strony)
Jeżeli nadal układ jest zapowietrzony to znów wymuszamy pracę ABS i ponownie odpowietrzamy.
Będzie to prawdopodobnie wymagać kilku lub kilkunastokrotnej powtórki.
Re: Wymiana przewodów hamulcowych na stalowy oplot
Przy odrobinie szczęścia da się bez zapowietrzenia.
- ściągasz zaciski, wyciągasz klocki
- pompujesz klamką aby maksymalnie wysunąć tłoczki (kontroluj poziom płynu w zbiorniczku i wysunięcie aby nie wypadły tłoczki)
- wymieniasz przewód pompa na klamce -> pompa ABS
- cofasz tłoczki w zaciskach do momentu aż płyn pojawi się w zbiorniczku wyrównawczym
- dolewasz płynu, wciskasz klamkę hamulca i spinasz trytką
- wymieniasz resztę przewodów
- dalej jak przy odpowietrzaniu hamulców
- ściągasz zaciski, wyciągasz klocki
- pompujesz klamką aby maksymalnie wysunąć tłoczki (kontroluj poziom płynu w zbiorniczku i wysunięcie aby nie wypadły tłoczki)
- wymieniasz przewód pompa na klamce -> pompa ABS
- cofasz tłoczki w zaciskach do momentu aż płyn pojawi się w zbiorniczku wyrównawczym
- dolewasz płynu, wciskasz klamkę hamulca i spinasz trytką
- wymieniasz resztę przewodów
- dalej jak przy odpowietrzaniu hamulców
DL650 AK7
Re: Wymiana przewodów hamulcowych na stalowy oplot
Komplet przewodów do ABS jest inny niż do bez ABS, także raczej na Gmoto mają jakiś błąd.
DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Wymiana przewodów hamulcowych na stalowy oplot
A czy w gmoto mają w zestawie rozdzielacz przewodów ??
Re: Wymiana przewodów hamulcowych na stalowy oplot
Graffy pisze: ↑03 lis 2021, 15:28Przy odrobinie szczęścia da się bez zapowietrzenia.
- ściągasz zaciski, wyciągasz klocki
- pompujesz klamką aby maksymalnie wysunąć tłoczki (kontroluj poziom płynu w zbiorniczku i wysunięcie aby nie wypadły tłoczki)
- wymieniasz przewód pompa na klamce -> pompa ABS
- cofasz tłoczki w zaciskach do momentu aż płyn pojawi się w zbiorniczku wyrównawczym
- dolewasz płynu, wciskasz klamkę hamulca i spinasz trytką
- wymieniasz resztę przewodów
- dalej jak przy odpowietrzaniu hamulców
Czy nie można uprościć tą metodę i bez ruszania zacisku , klocków i wysuwania tłoczków, np...po wymiany przewodu klamka -pompa abs , tłoczyć plyn hamulcowy przez odpowietrznik na zacisku ?
DL650 AK8
Online
Re: Wymiana przewodów hamulcowych na stalowy oplot
Zawsze warto przejrzeć stan układu. Wyczyścić tłoczki, sprawdzić stan okładzin, i ogólnie... wyczyścić, nałożyć smar miedziowy.
Re: Wymiana przewodów hamulcowych na stalowy oplot
Ja napisałem jak zrobiłem u siebie i udało się nie zapowietrzyć pompy ABS.Raptor pisze: ↑11 lis 2021, 16:46Graffy pisze: ↑03 lis 2021, 15:28Przy odrobinie szczęścia da się bez zapowietrzenia.
- ściągasz zaciski, wyciągasz klocki
- pompujesz klamką aby maksymalnie wysunąć tłoczki (kontroluj poziom płynu w zbiorniczku i wysunięcie aby nie wypadły tłoczki)
- wymieniasz przewód pompa na klamce -> pompa ABS
- cofasz tłoczki w zaciskach do momentu aż płyn pojawi się w zbiorniczku wyrównawczym
- dolewasz płynu, wciskasz klamkę hamulca i spinasz trytką
- wymieniasz resztę przewodów
- dalej jak przy odpowietrzaniu hamulców
Czy nie można uprościć tą metodę i bez ruszania zacisku , klocków i wysuwania tłoczków, np...po wymiany przewodu klamka -pompa abs , tłoczyć plyn hamulcowy przez odpowietrznik na zacisku ?
Przy okazji wymiany przewodów wymieniłem wszystkie uszczelnienia w zaciskach i pompie więc i tak je ściągałem.
Sprawdź i daj znać czy Twój sposób działa
DL650 AK7