DL 650 XT by Thomson
- Thomson1024
- A1
- Posty: 38
- Rejestracja: 03 paź 2020, 20:17
- Lokalizacja: Łódź
DL 650 XT by Thomson
Witam
W planach od 9 sezonów. Ale jak to mówią, lepiej późno niż wcale. Zatem jest i on Póki co jest to goły 650 XT rocznik 2021 na oponach Dunlop Trailmax Meridian.
Niedługo będzie szyba z deflektorem, stopka centralna, gmole i kufer (chociaż jeszcze nie wiem jaki, podoba mi się Givi Trekker 46, ale rozważam też aluminium). Z czasem pomyślę o obniżeniu kanapy (mam 182 cm wzrostu, a i tak podpieram się na palcach), może to też poprawi trochę pozycję za kierownicą (o dziwo nie siedzę zupełnie prosto - wychodzi na to, że mam za krótkie ręce i nogi ). Jak samo obniżenie nie pomoże to jeszcze jest opcja riserów, ale to dopiero jak zrobię jakiś konkretny przebieg w ciągu jednego dnia i uznam, że nie jest tak wygodnie jakbym tego chciał.
Ogólnie bardzo mi się podoba jak moto się prowadzi. Niby większy i trochę cięższy niż mój GS, ale jeździ mi się nim o wiele 'lżej', pewniej czuję się w zakrętach, a osiągi są w zupełności wystarczające (póki co ). Szutry sprawdziłem na razie delikatnie (póki nie mam gmoli) i jak jest równo to jest dobrze (nawet jak jest trochę luźniejszego i miękkiego piasku), gorzej jak są dziury bo wtedy mam obawy, czy jednak nie zawadzę dołem jak pojadę trochę za szybko. A ponieważ w jeździe offroadowej jestem noobem to tym bardziej nie próbuję szaleć, bo skończy się to w jedyny możliwy sposób Testowałem też oświetlenie i muszę przyznać, że nie ma tragedii. Przed zakupem myślałem o zakładaniu od razu dodatkowych świateł, ale po jeździe nocnej zeszło parcie na ten temat.
Obawiam się, że do wiosny za dużo nie pośmigam, ale jak tylko będzie powyżej zera i nie będzie padać to pewnie będę chciał skorzystać z każdego weekendowego dnia. Nawet jak nie będzie warunków do jazdy to pewnie w tym czasie będę kombinował dodatkowe wyposażenie
Pozdrawiam
W planach od 9 sezonów. Ale jak to mówią, lepiej późno niż wcale. Zatem jest i on Póki co jest to goły 650 XT rocznik 2021 na oponach Dunlop Trailmax Meridian.
Niedługo będzie szyba z deflektorem, stopka centralna, gmole i kufer (chociaż jeszcze nie wiem jaki, podoba mi się Givi Trekker 46, ale rozważam też aluminium). Z czasem pomyślę o obniżeniu kanapy (mam 182 cm wzrostu, a i tak podpieram się na palcach), może to też poprawi trochę pozycję za kierownicą (o dziwo nie siedzę zupełnie prosto - wychodzi na to, że mam za krótkie ręce i nogi ). Jak samo obniżenie nie pomoże to jeszcze jest opcja riserów, ale to dopiero jak zrobię jakiś konkretny przebieg w ciągu jednego dnia i uznam, że nie jest tak wygodnie jakbym tego chciał.
Ogólnie bardzo mi się podoba jak moto się prowadzi. Niby większy i trochę cięższy niż mój GS, ale jeździ mi się nim o wiele 'lżej', pewniej czuję się w zakrętach, a osiągi są w zupełności wystarczające (póki co ). Szutry sprawdziłem na razie delikatnie (póki nie mam gmoli) i jak jest równo to jest dobrze (nawet jak jest trochę luźniejszego i miękkiego piasku), gorzej jak są dziury bo wtedy mam obawy, czy jednak nie zawadzę dołem jak pojadę trochę za szybko. A ponieważ w jeździe offroadowej jestem noobem to tym bardziej nie próbuję szaleć, bo skończy się to w jedyny możliwy sposób Testowałem też oświetlenie i muszę przyznać, że nie ma tragedii. Przed zakupem myślałem o zakładaniu od razu dodatkowych świateł, ale po jeździe nocnej zeszło parcie na ten temat.
Obawiam się, że do wiosny za dużo nie pośmigam, ale jak tylko będzie powyżej zera i nie będzie padać to pewnie będę chciał skorzystać z każdego weekendowego dnia. Nawet jak nie będzie warunków do jazdy to pewnie w tym czasie będę kombinował dodatkowe wyposażenie
Pozdrawiam
- Ocena: 5.88235%
- Smerfciamajda
- A+B+C+D
- Posty: 2474
- Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39
Re: DL 650 XT by Thomson
Gratulacje!! Doposażysz i będziesz zadowolony!! Do zobaczenia na trasie
Suzuki DL 650 AK8 --> Dl 1000 AL8--> DL1050
- Thomson1024
- A1
- Posty: 38
- Rejestracja: 03 paź 2020, 20:17
- Lokalizacja: Łódź
Re: DL 650 XT by Thomson
Nawet jak nogi trzymam blisko moto i składam podnóżki to i tak stoję na palcach. Przymierzałem się do egzemplarza z fabryczną obniżaną kanapa i jest trochę lepiej, ale nie na tyle, żeby wydać na to 900 zł (ale jak nie wydam to się nie dowiem). Alternatywą jest tapicer (pewnie niekoniecznie dużo taniej, ale za to ładniej i może wygodniej, przynajmniej takie słyszałem opinie o jednej firmie spod granicy z UA). Ale tak jak wspomniałem, muszę trochę pojeździć i przekonać się czy to faktycznie mi tak bardzo przeszkadza.
Re: DL 650 XT by Thomson
Ja na swojej też chcąc dotykać podłoża dwoma nogami stoję na czubkach palców.
Dlatego stosuje "technikę" jednej nogi i się sprawdza. Na początku też myślałem o kanapie obniżonej, ale wiąże się z tym też mała zmiana kąta nóg przy jeździe. Darowałem sobie ten zabieg i jestem zadowolony.
Dl 1000 xt 2018
Dlatego stosuje "technikę" jednej nogi i się sprawdza. Na początku też myślałem o kanapie obniżonej, ale wiąże się z tym też mała zmiana kąta nóg przy jeździe. Darowałem sobie ten zabieg i jestem zadowolony.
Dl 1000 xt 2018
Yamaha Diversion 600--> Yamaha FZS600 --> V-Strom 1000XT AL8
- Thomson1024
- A1
- Posty: 38
- Rejestracja: 03 paź 2020, 20:17
- Lokalizacja: Łódź
Re: DL 650 XT by Thomson
Dokładnie tak, o zmianę kąta ugięcia nóg się boję przy obniżaniu kanapy. Dlatego też próbuję podpierać się jedną nogą w miarę możliwości. Pojeżdżę i zobaczę, pewnie się przyzwyczaję i będzie po temacie
Re: DL 650 XT by Thomson
No i extra, ładny kolor. W 2020 był szary metalik nie-XT, ale nie chcieli mi dać do niego czarnych szprychowych kół, więc mam to co mam
(autopromocja) mam turystyczną szybę z deflektorem na zbyciu, tanio (/autopromocja)
(autopromocja) mam turystyczną szybę z deflektorem na zbyciu, tanio (/autopromocja)
Czarny DL650XT M0 na Au-felgach
Re: DL 650 XT by Thomson
Gratulacje!
Ja mam 180 cm, i nie mam problemu z podpieraniem się nogami. Hmm.
Ja mam 180 cm, i nie mam problemu z podpieraniem się nogami. Hmm.
Bogusław • Honda Varadero XL125V 2003 -> DL650XT 2021
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej
Re: DL 650 XT by Thomson
Wszystko zależy od dlugosci nogi od strony pachwiny, czy będziesz dotykał całą stopą, czy nie. Ja mam 182 cm i spokojnie dotykam całą stopą, ale za to musiałem założyć risery, bo łapki za krótkie.
Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam,
Mariusz
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Suzuki V-Strom DL1000 AL9 (2019r.)
Mariusz
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Suzuki V-Strom DL1000 AL9 (2019r.)
-
- A+B+C
- Posty: 1209
- Rejestracja: 03 maja 2020, 21:19
- Lokalizacja: okolice Krakowa
Re: DL 650 XT by Thomson
Cześć. Ładny
Romet Komar 2350 -> Honda Shadow 500 -> Yamaha XJ6 Diversion -> DL 650 AL9 -> Burgman 400 2010
Re: DL 650 XT by Thomson
Ładny, gratki! Próbowałeś obniżać tylny amortyzator pokrętłem? Nie wierzę, że po odkręceniu przy Twoim wzroście będziesz miał problem z nogami, daj też trochę czasu na ułożenie się zawieszenia, no i dodatkowy osprzęt obciąży moto, zobaczysz że będzie ok. Obniżanie kanapy to cieńsza gąbka, szkoda moim zdaniem. Ja bym zaczął od podwyższenia i przybliżenia kierownicy, to mniejszy koszt a daje dużą zmianę dla ramion, przerabiałem to w małym DL'u. Niech się dobrze spisuje!
- Ocena: 5.88235%
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
Re: DL 650 XT by Thomson
Gratuluję zakupu.
Ja mam 198 cm do ziemi sięgam swobodnie ale risery z przesunięciem będę zakładał. Może to kwestia złego ulozenia ciała ale jak chce usiąść wyprostowany to za bardzo mam wyprostowane ręce w łokciach. Niby tragedii nie ma jednak po co się męczyć.
Ja mam 198 cm do ziemi sięgam swobodnie ale risery z przesunięciem będę zakładał. Może to kwestia złego ulozenia ciała ale jak chce usiąść wyprostowany to za bardzo mam wyprostowane ręce w łokciach. Niby tragedii nie ma jednak po co się męczyć.
Varadero 125 2007r.==>DL 650 XT 2021r.
- Thomson1024
- A1
- Posty: 38
- Rejestracja: 03 paź 2020, 20:17
- Lokalizacja: Łódź
Re: DL 650 XT by Thomson
Nie Byłem przekonany, że to regulacja wstępnego napięcia sprężyny i nie będzie wpływać na wysokość. Pokręcę i zobaczę co wyjdzie. Dzięki za podpowiedź
Mam dokładnie tak samo. Także jak się to okaże męczące to pokombinuję z riserami. Widziałem takie lekko podnoszące i przybliżające kierownicę. Plusem jest to, że nie są to spektakularne koszty, więc nawet jak się okaże, że nie pomagają (albo pogarszają) to zdejmę i już
Re: DL 650 XT by Thomson
Efektem ubocznym poluzowania sprężyny jest to, że moto bardziej siądzie pod Twoim ciężarem, powinno się odczuwalnie obniżyć.
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
- Thomson1024
- A1
- Posty: 38
- Rejestracja: 03 paź 2020, 20:17
- Lokalizacja: Łódź
Re: DL 650 XT by Thomson
Przy mojej aktualnej nadwadze nie będzie z tym problemu Obym w nowym sezonie wrócił z tematem 'Schudłem 15 kg i znów nie sięgam w pełni nogami do ziemi'
- Thomson1024
- A1
- Posty: 38
- Rejestracja: 03 paź 2020, 20:17
- Lokalizacja: Łódź
Re: DL 650 XT by Thomson
Minęły 3 tygodnie i w moto kilka zmian:
- szyba turystyczna z deflektorem Suzuki (jest lepiej, ale dupy nie urywa, głowy na szczęście też nie )
- stopka centralna Suzuki
- gmole Heed
- kufer Givi Trekker 52
- podwójne gniazdo USB QC schowane za owiewką (ładowarka włożona do gniazda 12V niestety z niego 'wychodzi' od wibracji i ciągle trzeba ją poprawiać)
- uchwyt na telefon z wyprowadzonym kablem zasilajacym
- uchwyt do kamery z wyprowadzonym kablem zasilającym W tym sezonie nie przewiduję więcej modyfikacji w motocyklu, ale dla siebie chyba sprawię jakąś bieliznę termoaktywną i/lub deszczówkę bo niestety moja kurtka przy temperaturach poniżej 10 st dość mocno przewiewa mimo membrany, ocieplenia i 3 warstw ciuchów
- szyba turystyczna z deflektorem Suzuki (jest lepiej, ale dupy nie urywa, głowy na szczęście też nie )
- stopka centralna Suzuki
- gmole Heed
- kufer Givi Trekker 52
- podwójne gniazdo USB QC schowane za owiewką (ładowarka włożona do gniazda 12V niestety z niego 'wychodzi' od wibracji i ciągle trzeba ją poprawiać)
- uchwyt na telefon z wyprowadzonym kablem zasilajacym
- uchwyt do kamery z wyprowadzonym kablem zasilającym W tym sezonie nie przewiduję więcej modyfikacji w motocyklu, ale dla siebie chyba sprawię jakąś bieliznę termoaktywną i/lub deszczówkę bo niestety moja kurtka przy temperaturach poniżej 10 st dość mocno przewiewa mimo membrany, ocieplenia i 3 warstw ciuchów
Re: DL 650 XT by Thomson
Wytrwałość popłaca jak widać
Też mi się podoba, dość nowocześnie wygląda z tymi niebieskimi dodatkami. GICIO
Też mi się podoba, dość nowocześnie wygląda z tymi niebieskimi dodatkami. GICIO
Re: DL 650 XT by Thomson
Hej,
piszecie o regulacji wstępnego napięcia sprężyny pod kątem wysokości moto - ale czy tutaj wogóle do tego regulację powinniśmy wykorzystywać? O ile się niemylne, napięcie wstępne ma duży wpływ na prowadzenie, przyczepność, ogólnie bezpieczeństwo - zmieniając je sobie wg własnego "widzimisię" pogarszamy te wszystkie właściwości (?)
piszecie o regulacji wstępnego napięcia sprężyny pod kątem wysokości moto - ale czy tutaj wogóle do tego regulację powinniśmy wykorzystywać? O ile się niemylne, napięcie wstępne ma duży wpływ na prowadzenie, przyczepność, ogólnie bezpieczeństwo - zmieniając je sobie wg własnego "widzimisię" pogarszamy te wszystkie właściwości (?)