DL 650 XT by Thomson

Tu przedstawiamy nasze motocykle
Awatar użytkownika
Thomson1024
A1
Posty: 25
Rejestracja: 03 paź 2020, 20:17
Lokalizacja: Łódź

DL 650 XT by Thomson

Post autor: Thomson1024 »

Witam

W planach od 9 sezonów. Ale jak to mówią, lepiej późno niż wcale. Zatem jest i on :D
vstrom.jpg
vstrom.jpg (834.39 KiB) Przejrzano 2960 razy
Póki co jest to goły 650 XT rocznik 2021 na oponach Dunlop Trailmax Meridian.
Niedługo będzie szyba z deflektorem, stopka centralna, gmole i kufer (chociaż jeszcze nie wiem jaki, podoba mi się Givi Trekker 46, ale rozważam też aluminium). Z czasem pomyślę o obniżeniu kanapy (mam 182 cm wzrostu, a i tak podpieram się na palcach), może to też poprawi trochę pozycję za kierownicą (o dziwo nie siedzę zupełnie prosto - wychodzi na to, że mam za krótkie ręce i nogi :P ). Jak samo obniżenie nie pomoże to jeszcze jest opcja riserów, ale to dopiero jak zrobię jakiś konkretny przebieg w ciągu jednego dnia i uznam, że nie jest tak wygodnie jakbym tego chciał.
Ogólnie bardzo mi się podoba jak moto się prowadzi. Niby większy i trochę cięższy niż mój GS, ale jeździ mi się nim o wiele 'lżej', pewniej czuję się w zakrętach, a osiągi są w zupełności wystarczające (póki co :P ). Szutry sprawdziłem na razie delikatnie (póki nie mam gmoli) i jak jest równo to jest dobrze (nawet jak jest trochę luźniejszego i miękkiego piasku), gorzej jak są dziury bo wtedy mam obawy, czy jednak nie zawadzę dołem jak pojadę trochę za szybko. A ponieważ w jeździe offroadowej jestem noobem to tym bardziej nie próbuję szaleć, bo skończy się to w jedyny możliwy sposób :P Testowałem też oświetlenie i muszę przyznać, że nie ma tragedii. Przed zakupem myślałem o zakładaniu od razu dodatkowych świateł, ale po jeździe nocnej zeszło parcie na ten temat.
Obawiam się, że do wiosny za dużo nie pośmigam, ale jak tylko będzie powyżej zera i nie będzie padać to pewnie będę chciał skorzystać z każdego weekendowego dnia. Nawet jak nie będzie warunków do jazdy to pewnie w tym czasie będę kombinował dodatkowe wyposażenie :)

Pozdrawiam
Ocena: 5.88235%



Online
Awatar użytkownika
Smerfciamajda
A+B+C+D
Posty: 2420
Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39

Re: DL 650 XT by Thomson

Post autor: Smerfciamajda »

Elo

Na 182 cm to tylko sprawdź czy za szeroko nóg nie rostawiasz.



Gaspar75
A+B
Posty: 612
Rejestracja: 04 lut 2019, 18:39

Re: DL 650 XT by Thomson

Post autor: Gaspar75 »

Gratulacje!! Doposażysz i będziesz zadowolony!! Do zobaczenia na trasie :D


Suzuki DL 650 AK8 --> Dl 1000 AL8--> 1050

Awatar użytkownika
Thomson1024
A1
Posty: 25
Rejestracja: 03 paź 2020, 20:17
Lokalizacja: Łódź

Re: DL 650 XT by Thomson

Post autor: Thomson1024 »

Nawet jak nogi trzymam blisko moto i składam podnóżki to i tak stoję na palcach. Przymierzałem się do egzemplarza z fabryczną obniżaną kanapa i jest trochę lepiej, ale nie na tyle, żeby wydać na to 900 zł (ale jak nie wydam to się nie dowiem). Alternatywą jest tapicer (pewnie niekoniecznie dużo taniej, ale za to ładniej i może wygodniej, przynajmniej takie słyszałem opinie o jednej firmie spod granicy z UA). Ale tak jak wspomniałem, muszę trochę pojeździć i przekonać się czy to faktycznie mi tak bardzo przeszkadza.



Awatar użytkownika
raduch85
A+B
Posty: 686
Rejestracja: 21 mar 2018, 11:17
Lokalizacja: Oleśnica

Re: DL 650 XT by Thomson

Post autor: raduch85 »

Ja na swojej też chcąc dotykać podłoża dwoma nogami stoję na czubkach palców.
Dlatego stosuje "technikę" jednej nogi i się sprawdza. Na początku też myślałem o kanapie obniżonej, ale wiąże się z tym też mała zmiana kąta nóg przy jeździe. Darowałem sobie ten zabieg i jestem zadowolony.

Dl 1000 xt 2018



Yamaha Diversion 600--> Yamaha FZS600 --> V-Strom 1000XT AL8

Awatar użytkownika
Thomson1024
A1
Posty: 25
Rejestracja: 03 paź 2020, 20:17
Lokalizacja: Łódź

Re: DL 650 XT by Thomson

Post autor: Thomson1024 »

Dokładnie tak, o zmianę kąta ugięcia nóg się boję przy obniżaniu kanapy. Dlatego też próbuję podpierać się jedną nogą w miarę możliwości. Pojeżdżę i zobaczę, pewnie się przyzwyczaję i będzie po temacie :)



Awatar użytkownika
PiotrEm
A+B+C
Posty: 1545
Rejestracja: 25 kwie 2020, 23:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: DL 650 XT by Thomson

Post autor: PiotrEm »

No i extra, ładny kolor. W 2020 był szary metalik nie-XT, ale nie chcieli mi dać do niego czarnych szprychowych kół, więc mam to co mam :-)
(autopromocja) mam turystyczną szybę z deflektorem na zbyciu, tanio (/autopromocja)


Czarny DL650XT M0 na Au-felgach

Awatar użytkownika
f_ranek
A+B+C
Posty: 1183
Rejestracja: 10 cze 2021, 23:39
Lokalizacja: SK
Kontakt:

Re: DL 650 XT by Thomson

Post autor: f_ranek »

Gratulacje!

Ja mam 180 cm, i nie mam problemu z podpieraniem się nogami. Hmm.


Bogusław • Honda Varadero XL125V 2003 -> DL650XT 2021

Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej

Awatar użytkownika
Colto
A+B
Posty: 510
Rejestracja: 25 lip 2019, 11:15
Lokalizacja: Wa-wa

Re: DL 650 XT by Thomson

Post autor: Colto »

Wszystko zależy od dlugosci nogi od strony pachwiny, czy będziesz dotykał całą stopą, czy nie. Ja mam 182 cm i spokojnie dotykam całą stopą, ale za to musiałem założyć risery, bo łapki za krótkie.

Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka



Pozdrawiam,

Mariusz
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Suzuki V-Strom DL1000 AL9 (2019r.)

kaloryferarz
A+B+C
Posty: 1209
Rejestracja: 03 maja 2020, 21:19
Lokalizacja: okolice Krakowa

Re: DL 650 XT by Thomson

Post autor: kaloryferarz »

Cześć. Ładny :)


Romet Komar 2350 -> Honda Shadow 500 -> Yamaha XJ6 Diversion -> DL 650 AL9 -> Burgman 400 2010 :)

Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3065
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: DL 650 XT by Thomson

Post autor: staszek_s »

Ładny, gratki! Próbowałeś obniżać tylny amortyzator pokrętłem? Nie wierzę, że po odkręceniu przy Twoim wzroście będziesz miał problem z nogami, daj też trochę czasu na ułożenie się zawieszenia, no i dodatkowy osprzęt obciąży moto, zobaczysz że będzie ok. Obniżanie kanapy to cieńsza gąbka, szkoda moim zdaniem. Ja bym zaczął od podwyższenia i przybliżenia kierownicy, to mniejszy koszt a daje dużą zmianę dla ramion, przerabiałem to w małym DL'u. Niech się dobrze spisuje!
Ocena: 5.88235%


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

Kwanym
A2
Posty: 103
Rejestracja: 06 cze 2021, 19:57
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Re: DL 650 XT by Thomson

Post autor: Kwanym »

Gratuluję zakupu.
Ja mam 198 cm do ziemi sięgam swobodnie ale risery z przesunięciem będę zakładał. Może to kwestia złego ulozenia ciała ale jak chce usiąść wyprostowany to za bardzo mam wyprostowane ręce w łokciach. Niby tragedii nie ma jednak po co się męczyć.


Varadero 125 2007r.==>DL 650 XT 2021r.

Awatar użytkownika
Thomson1024
A1
Posty: 25
Rejestracja: 03 paź 2020, 20:17
Lokalizacja: Łódź

Re: DL 650 XT by Thomson

Post autor: Thomson1024 »

staszek_s pisze:
12 paź 2021, 09:54
Próbowałeś obniżać tylny amortyzator pokrętłem?
Nie :o Byłem przekonany, że to regulacja wstępnego napięcia sprężyny i nie będzie wpływać na wysokość. Pokręcę i zobaczę co wyjdzie. Dzięki za podpowiedź :)
Kwanym pisze:
12 paź 2021, 11:47
Może to kwestia złego ulozenia ciała ale jak chce usiąść wyprostowany to za bardzo mam wyprostowane ręce w łokciach.
Mam dokładnie tak samo. Także jak się to okaże męczące to pokombinuję z riserami. Widziałem takie lekko podnoszące i przybliżające kierownicę. Plusem jest to, że nie są to spektakularne koszty, więc nawet jak się okaże, że nie pomagają (albo pogarszają) to zdejmę i już :)



Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3065
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: DL 650 XT by Thomson

Post autor: staszek_s »

Efektem ubocznym poluzowania sprężyny jest to, że moto bardziej siądzie pod Twoim ciężarem, powinno się odczuwalnie obniżyć.


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

Awatar użytkownika
Thomson1024
A1
Posty: 25
Rejestracja: 03 paź 2020, 20:17
Lokalizacja: Łódź

Re: DL 650 XT by Thomson

Post autor: Thomson1024 »

Przy mojej aktualnej nadwadze nie będzie z tym problemu :P Obym w nowym sezonie wrócił z tematem 'Schudłem 15 kg i znów nie sięgam w pełni nogami do ziemi' :D



Gaspar75
A+B
Posty: 612
Rejestracja: 04 lut 2019, 18:39

Re: DL 650 XT by Thomson

Post autor: Gaspar75 »

Super!!


Suzuki DL 650 AK8 --> Dl 1000 AL8--> 1050

Awatar użytkownika
Thomson1024
A1
Posty: 25
Rejestracja: 03 paź 2020, 20:17
Lokalizacja: Łódź

Re: DL 650 XT by Thomson

Post autor: Thomson1024 »

Minęły 3 tygodnie i w moto kilka zmian:
- szyba turystyczna z deflektorem Suzuki (jest lepiej, ale dupy nie urywa, głowy na szczęście też nie 😋)
- stopka centralna Suzuki
- gmole Heed
- kufer Givi Trekker 52
- podwójne gniazdo USB QC schowane za owiewką (ładowarka włożona do gniazda 12V niestety z niego 'wychodzi' od wibracji i ciągle trzeba ją poprawiać)
- uchwyt na telefon z wyprowadzonym kablem zasilajacym
- uchwyt do kamery z wyprowadzonym kablem zasilającym
vstrom.jpg
vstrom.jpg (1017.14 KiB) Przejrzano 2583 razy
W tym sezonie nie przewiduję więcej modyfikacji w motocyklu, ale dla siebie chyba sprawię jakąś bieliznę termoaktywną i/lub deszczówkę bo niestety moja kurtka przy temperaturach poniżej 10 st dość mocno przewiewa mimo membrany, ocieplenia i 3 warstw ciuchów 😮



Gaspar75
A+B
Posty: 612
Rejestracja: 04 lut 2019, 18:39

Re: DL 650 XT by Thomson

Post autor: Gaspar75 »

No i super..👍


Suzuki DL 650 AK8 --> Dl 1000 AL8--> 1050

Awatar użytkownika
bolekO
A2
Posty: 105
Rejestracja: 26 paź 2021, 19:55
Lokalizacja: Okolice Bydgoszczy

Re: DL 650 XT by Thomson

Post autor: bolekO »

Wytrwałość popłaca jak widać ;)
Też mi się podoba, dość nowocześnie wygląda z tymi niebieskimi dodatkami. GICIO :D



awprawo
AM
Posty: 18
Rejestracja: 10 lip 2023, 11:41
Lokalizacja: Kalisz

Re: DL 650 XT by Thomson

Post autor: awprawo »

Hej,

piszecie o regulacji wstępnego napięcia sprężyny pod kątem wysokości moto - ale czy tutaj wogóle do tego regulację powinniśmy wykorzystywać? O ile się niemylne, napięcie wstępne ma duży wpływ na prowadzenie, przyczepność, ogólnie bezpieczeństwo - zmieniając je sobie wg własnego "widzimisię" pogarszamy te wszystkie właściwości (?)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Nasze Motocykle”