Husky Norden 901
Husky Norden 901
to mamy w końcu nowe adwenczer moto od Husqvarny .
gdyby nie silnik od KTM'a to byłbym zainteresowany.
gdyby nie silnik od KTM'a to byłbym zainteresowany.
Re: Husky Norden 901
Podobno 890 jest bardziej dopracowana, problemy były z 790, choć wycieki płynu chłodniczego są na porządku dziennym…
GSX650-F '08 (2008 do 2009)
VStrom 650XT '17 (2017 - obecnie)
VStrom 650XT '17 (2017 - obecnie)
Re: Husky Norden 901
Mi się bardzo podoba moje klimaty adventure motocykla i . Podróżowania im większy dzicz tym więcej radości pod każdym wzgledem .
Mogę im przetestować tą kosiarkę ..
Mogę im przetestować tą kosiarkę ..
- Ocena: 5.88235%
Lepszy głupiec wędrujący po świecie niż mędrzec siedzący w domu
Re: Husky Norden 901
Zamordujesz ją ....
Pozdrawiam. Sławek Ciok
„poznaj swój kraj, ojczyźnie służ” - Mazowsze jest piękne, otwórz oczy.
Karawanierzy Mazowieccy - sekcja moto
Re: Husky Norden 901
Co ,Ty Ciok co najwyżej ...wykorzystam ja ze wspólną zgloda ,po ustaleniu wcześniejszym na jakie słowo.. kończymy zabawę....jak puści olej ja też schodzę z niej.....
- Ocena: 5.88235%
Lepszy głupiec wędrujący po świecie niż mędrzec siedzący w domu
Re: Husky Norden 901
Pierwsze Nordeny pojawiły się w salonach w PL. Cena - niecałe 64 kPLN, za naprawdę dobrze wyposażony motocykl. Na stronie Husqvarny działa również wreszcie konfigurator z polskimi cenami.
Na ten moment to mój zdecydowany faworyt na następcę "Osiołka" - masa jak Suzi, za to dzięki nisko umieszczonemu zbiornikowi paliwa powinien być znacznie lepiej wyważony, także od konkurencji typu ATAS 1100...
Na ten moment to mój zdecydowany faworyt na następcę "Osiołka" - masa jak Suzi, za to dzięki nisko umieszczonemu zbiornikowi paliwa powinien być znacznie lepiej wyważony, także od konkurencji typu ATAS 1100...
GSX650-F '08 (2008 do 2009)
VStrom 650XT '17 (2017 - obecnie)
VStrom 650XT '17 (2017 - obecnie)
Re: Husky Norden 901
Norden raczej nie jest konkurencją dla ATAS.
Poniżej noworoczne rozważania akademickie
Masy na mokro z pełnym bakiem:
Afryka 1100: 227 kg,
Afryka 1100 AS: 240 kg
DTC + 10,5 kg
Dla mnie osobiście AT1100 jest raczej dużym ADV z za małą mocą, niż średnim ADV z nadwagą.
Jeszcze pierwszą wersję AT1000 można było prędzej klasyfikować jako średniaka, bo była dość mała gabarytowo.
Średnie ADV:
KTM 890
Husqvarna 901 (technicznie w zasadzie bliźniaczy model do KTM 890)
Triumph Tiger 900
Yamaha Tenere T7
BMR 850 GS (ze sporą nadwaga jak na ten segment)
Aprilia Tuareg - nowośc 2022
Ducati DesertX - nowośc 2022
Moto Guzzi V85TT - z nadwagą
Więc typowy średni ADV powinien mieć:
Wagę na mokro: 200-220 kg
Moc: 70-100 koni
Typowe duże ADV:
Waga na mokro: 240-270kg
Moc: 125-170 koni
AT1100 jest więc za słaba na duże ADV, a za ciężka na średnie. Zresztą podobnie jak V-Strom. Takie coś pomiędzy klasami.
Poniżej noworoczne rozważania akademickie
Masy na mokro z pełnym bakiem:
Afryka 1100: 227 kg,
Afryka 1100 AS: 240 kg
DTC + 10,5 kg
Dla mnie osobiście AT1100 jest raczej dużym ADV z za małą mocą, niż średnim ADV z nadwagą.
Jeszcze pierwszą wersję AT1000 można było prędzej klasyfikować jako średniaka, bo była dość mała gabarytowo.
Średnie ADV:
KTM 890
Husqvarna 901 (technicznie w zasadzie bliźniaczy model do KTM 890)
Triumph Tiger 900
Yamaha Tenere T7
BMR 850 GS (ze sporą nadwaga jak na ten segment)
Aprilia Tuareg - nowośc 2022
Ducati DesertX - nowośc 2022
Moto Guzzi V85TT - z nadwagą
Więc typowy średni ADV powinien mieć:
Wagę na mokro: 200-220 kg
Moc: 70-100 koni
Typowe duże ADV:
Waga na mokro: 240-270kg
Moc: 125-170 koni
AT1100 jest więc za słaba na duże ADV, a za ciężka na średnie. Zresztą podobnie jak V-Strom. Takie coś pomiędzy klasami.
armatura -> sportowy turystyk -> adventure -> sport + adventure -> adventure
Kawasaki -> Triumph -> Suzuki -> Honda + Triumph -> KTM + Husqvarna
Kawasaki -> Triumph -> Suzuki -> Honda + Triumph -> KTM + Husqvarna
Re: Husky Norden 901
jak ten silnik jest ten sam co w ktm 890R a pewnie jest to ja dziekuję bardzo.
Na grupach KTM juz widać przedwczesne zużycie tego silnika. Szkoda że Husky nie wsadziła tam swojego starego silnika
Na grupach KTM juz widać przedwczesne zużycie tego silnika. Szkoda że Husky nie wsadziła tam swojego starego silnika
Re: Husky Norden 901
Ja bym z kolei nie wrzucał T7 czy Tuarega do tej samej klasy co KTM 890 czy Tiger 900. Inna masa, inna moc, inne bajery i inna cena.
Nadwagę to ma przede wszystkim GS850 Adv blisko 250 kg z tego co pamietam.
Nadwagę to ma przede wszystkim GS850 Adv blisko 250 kg z tego co pamietam.
GSX650-F '08 (2008 do 2009)
VStrom 650XT '17 (2017 - obecnie)
VStrom 650XT '17 (2017 - obecnie)
Re: Husky Norden 901
Jestem na paru grupach KTM i jedyne co widziałem to powtarzające się info dot. wycieku płynu chłodniczego z jednego konkretnego złącza.delirium pisze:jak ten silnik jest ten sam co w ktm 890R a pewnie jest to ja dziekuję bardzo.
Na grupach KTM juz widać przedwczesne zużycie tego silnika. Szkoda że Husky nie wsadziła tam swojego starego silnika
O jakim przedwczesnym zużyciu mówisz?
GSX650-F '08 (2008 do 2009)
VStrom 650XT '17 (2017 - obecnie)
VStrom 650XT '17 (2017 - obecnie)
Re: Husky Norden 901
Moto Guzzi V85TT mimo wszystko bym jako nadwagi nie liczył - jest to jedyny motocykl w tej klasie z wałem - a wał jak wiadomo niestety swoje waży.
Ja tam bym chętnie w tigerze 900 przyjął te dodatkowe 10 kg żeby zamienić łańcuch na wał.
Ja tam bym chętnie w tigerze 900 przyjął te dodatkowe 10 kg żeby zamienić łańcuch na wał.
null
Re: Husky Norden 901
tu link do grupy FB gdzie jest video jak ten rocker wyglada po takim małym przebiegu, i nie jest to jedyny przypadek...
https://www.facebook.com/groups/ktm790adventurer
Re: Husky Norden 901
Dzięki, tego jeszcze nie widziałem. Faktem jest, ze większość użytkowników na grupach ma bardzo małe przebiegi w tych motocyklach <15 kkm.
GSX650-F '08 (2008 do 2009)
VStrom 650XT '17 (2017 - obecnie)
VStrom 650XT '17 (2017 - obecnie)
Re: Husky Norden 901
What happened? I had a 2020 790r that blew up at 19k miles. It’s still at the dealer waiting for diagnosis, but they did the valve inspection at 18.6 k miles and didn’t note anything wrong other than one exhaust valve having to be adjusted.
· Reply · 4d
John Muldowney
Author
Siegfried Forster ive heard “opinions “ that materials are poor OR there is poor oil flow…
· Reply · 4d
John Muldowney
Author
Siegfried Forster maybe because the valve lever and lobe were damaged that means poor lubrication?
Though i dont know much about this kind of “stuff”… sooo …there is a possibility its some other reason or reasons?
· Reply · 4d
Siegfried Forster
John Muldowney I don’t know either. Just wondered if something happened to the engine or if you just noticed this when doing a valve service?
· Reply · 4d
John Muldowney
Author
Only when checking valves…
· Reply · 4d
John Muldowney
Author
Siegfried Forster ive heard “opinions “ that materials are poor OR there is poor oil flow…
· Reply · 4d
John Muldowney
Author
Siegfried Forster maybe because the valve lever and lobe were damaged that means poor lubrication?
Though i dont know much about this kind of “stuff”… sooo …there is a possibility its some other reason or reasons?
· Reply · 4d
Siegfried Forster
John Muldowney I don’t know either. Just wondered if something happened to the engine or if you just noticed this when doing a valve service?
· Reply · 4d
John Muldowney
Author
Only when checking valves…
Re: Husky Norden 901
Wlazłem z ciekawości na tę grupę KTMa i to co się tam dzieje to jakaś masakra. Tylko scrollowałem sobie w dół i zatarty silnik, problemy z łożyskiem główki ramy, problemy z odpalaniem na zimno, oklejanie zbiornika folią żeby temperatura nie szła na zbiornik, bład ABS i przypalony wężyk paliwowy przez wydech.
Rozumiem choroby wieku dziecięcego. W Tigerze 900 też były w sumie 2 problemy (oba softwarowe) ale tutaj to jest już na prawdę gruba przeginka.
Rozumiem choroby wieku dziecięcego. W Tigerze 900 też były w sumie 2 problemy (oba softwarowe) ale tutaj to jest już na prawdę gruba przeginka.
null
Re: Husky Norden 901
A może duża cześć problemów wynika z eksploatacji? To nie są sprzęty, których ludzie używają do spokojnych przelotów po asfalcie jak np VStrom. Ja sobie obejrzymy filmy na YT, to co chwila jest albo koło w gorze, albo sprzęt na glebie.
GSX650-F '08 (2008 do 2009)
VStrom 650XT '17 (2017 - obecnie)
VStrom 650XT '17 (2017 - obecnie)
Re: Husky Norden 901
co ma ekploatacja do zużycia przdwczesnego silnika, to ze ludzie jeździć nie umieja i sie wywracajaą na byle błocie czy piasku nie ma nic do rzeczy.
Nową Tenere jeszcze bardziej morduja i żadnych problemów nie ma. KTM robi corqaz gorsze motocykle z roku na rok, taka jest prawda. Dodatkowo przerzuca fazę testów na użytkowników.