problem ze znikajacym ładowaniem i duże spalanie 650tki

Wszystko co o motocyklach V-strom powiedzieć i wiedzieć można. Pytania, odpowiedzi, dyskusje.
Jeanpierremichelle
AM
Posty: 13
Rejestracja: 24 lip 2019, 18:52

problem ze znikajacym ładowaniem i duże spalanie 650tki

Post autor: Jeanpierremichelle »

WITAM KOLEGÓW
Mam problem a nawet dwa z dl650k4 model 2004.

Pierwszy to ładowanie które drastycznie spada kiedy silnik się rozgrzeje. Na zimnim silniku jest od razu 14.5V , ale po przejechaniu i rozgrzaniu pieca
na wolnych jest 12.5V a dopiero gdzies przy 3k obr jest 14.4V.
Już nie wiem czego to przyczyna Dl ma nowy regulator electrosport, wymieniłem stator na probe, który pozyskałem z sv650, bo na tym co miałem to wgl
niechciało na ciepłym piecu wzrosnąć powyżej 13.6V. przy wymianie statora przyjrzałem się magnesom wszystkie na miejscu odstępy równe. Już nie mam sił do tej kobyły:).

Drugi to duża konsumpcja paliwa jak na małego Dl-a. rezerwa zaczyna się swiecic po 270km. przy jeździe nie przekraczającej 5500obr. wydaje mi się ze to dość dużo.

motocykl w moich rekach od 4 lat przebieg który nim nakręciłem ja to 25000km



Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: problem ze znikajacym ładowaniem i duże spalanie 650tki

Post autor: Struna »

I 4 lata tyle palił ?


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Jeanpierremichelle
AM
Posty: 13
Rejestracja: 24 lip 2019, 18:52

Re: problem ze znikajacym ładowaniem i duże spalanie 650tki

Post autor: Jeanpierremichelle »

z tego co pamiętam to chyba mniej dopiero teraz zaczalem to badac po czyszczeniu wtryskow i regulacji przepustnic.
Poczytalem o tym jakie powinno być spalanie itp



Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: problem ze znikajacym ładowaniem i duże spalanie 650tki

Post autor: Struna »

Błędów żadnych nie wyrzuca ?


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Jeanpierremichelle
AM
Posty: 13
Rejestracja: 24 lip 2019, 18:52

Re: problem ze znikajacym ładowaniem i duże spalanie 650tki

Post autor: Jeanpierremichelle »

czasem zaświeci się fi ale jak wchodzę w tryb serwisowy to pokazjuje c00



Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: problem ze znikajacym ładowaniem i duże spalanie 650tki

Post autor: Struna »

Czyli coś mu jednak dolega skoro czasem FI wyrzuca.
Spróbuj pojeździć trochę z aktywnym trybem serwisowym, może akurat złapie ten błąd.
Spalanie bym wiązał najbardziej z sondą lambda - dobrze by ją było sprawdzić, ewentualnie czujnik ECT jeszcze oraz MAP-sensor.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Jeanpierremichelle
AM
Posty: 13
Rejestracja: 24 lip 2019, 18:52

Re: problem ze znikajacym ładowaniem i duże spalanie 650tki

Post autor: Jeanpierremichelle »

ok popatrze na to w serwisowce bo nie wiem jak się za to zabrać w sensie za ta sonde lambda nie robilem jeszcze tego szczerze mowiac czujniki i elektryka to moja slaba strona



Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: problem ze znikajacym ładowaniem i duże spalanie 650tki

Post autor: Struna »

Sonda ma 4 przewody, 2 białe, szary i czarny. Ciebie generalnie interesuje czarny. Trzeba sprawdzić czy podczas pracy motocykla na tym przewodzie pojawia się "skaczące" napięcie w zakresie 0,1 - 0,9 V.

Ewentualnie gdzieś na diagnoskop podjechać - tam widać przebieg pracy sondy oraz wskazania czujników.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Jeanpierremichelle
AM
Posty: 13
Rejestracja: 24 lip 2019, 18:52

Re: problem ze znikajacym ładowaniem i duże spalanie 650tki

Post autor: Jeanpierremichelle »

znalazlem przewosdy od sondy zmierzylem je tj w manualu tylko ze tam było zeby bialy z czarnym zmierzyc wrzucilem na yt wynik



Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: problem ze znikajacym ładowaniem i duże spalanie 650tki

Post autor: Struna »

Zależy czy patrzysz na kolory kabli sondy, czy wiązki motocykla. Ja o kolorach sondy pisałem.
Jeśli mierzyłeś między czarnym a białym sondy, to jest to błędny pomiar - nie ma on sensu.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Jeanpierremichelle
AM
Posty: 13
Rejestracja: 24 lip 2019, 18:52

Re: problem ze znikajacym ładowaniem i duże spalanie 650tki

Post autor: Jeanpierremichelle »

Pomiar był od strony wiazki motocykla zmierze jeszcze na sondzie tj piszesz



Jeanpierremichelle
AM
Posty: 13
Rejestracja: 24 lip 2019, 18:52

Re: problem ze znikajacym ładowaniem i duże spalanie 650tki

Post autor: Jeanpierremichelle »

od strony sodny (czarny +) (uziemienie -) pomiar praktycznie identyczny



Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: problem ze znikajacym ładowaniem i duże spalanie 650tki

Post autor: Struna »

No to nie jest dobrze, bo nie skacze odczyt.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle V-strom”