problem ze znikajacym ładowaniem i duże spalanie 650tki
-
- AM
- Posty: 13
- Rejestracja: 24 lip 2019, 18:52
problem ze znikajacym ładowaniem i duże spalanie 650tki
WITAM KOLEGÓW
Mam problem a nawet dwa z dl650k4 model 2004.
Pierwszy to ładowanie które drastycznie spada kiedy silnik się rozgrzeje. Na zimnim silniku jest od razu 14.5V , ale po przejechaniu i rozgrzaniu pieca
na wolnych jest 12.5V a dopiero gdzies przy 3k obr jest 14.4V.
Już nie wiem czego to przyczyna Dl ma nowy regulator electrosport, wymieniłem stator na probe, który pozyskałem z sv650, bo na tym co miałem to wgl
niechciało na ciepłym piecu wzrosnąć powyżej 13.6V. przy wymianie statora przyjrzałem się magnesom wszystkie na miejscu odstępy równe. Już nie mam sił do tej kobyły:).
Drugi to duża konsumpcja paliwa jak na małego Dl-a. rezerwa zaczyna się swiecic po 270km. przy jeździe nie przekraczającej 5500obr. wydaje mi się ze to dość dużo.
motocykl w moich rekach od 4 lat przebieg który nim nakręciłem ja to 25000km
Mam problem a nawet dwa z dl650k4 model 2004.
Pierwszy to ładowanie które drastycznie spada kiedy silnik się rozgrzeje. Na zimnim silniku jest od razu 14.5V , ale po przejechaniu i rozgrzaniu pieca
na wolnych jest 12.5V a dopiero gdzies przy 3k obr jest 14.4V.
Już nie wiem czego to przyczyna Dl ma nowy regulator electrosport, wymieniłem stator na probe, który pozyskałem z sv650, bo na tym co miałem to wgl
niechciało na ciepłym piecu wzrosnąć powyżej 13.6V. przy wymianie statora przyjrzałem się magnesom wszystkie na miejscu odstępy równe. Już nie mam sił do tej kobyły:).
Drugi to duża konsumpcja paliwa jak na małego Dl-a. rezerwa zaczyna się swiecic po 270km. przy jeździe nie przekraczającej 5500obr. wydaje mi się ze to dość dużo.
motocykl w moich rekach od 4 lat przebieg który nim nakręciłem ja to 25000km
Re: problem ze znikajacym ładowaniem i duże spalanie 650tki
I 4 lata tyle palił ?
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
-
- AM
- Posty: 13
- Rejestracja: 24 lip 2019, 18:52
Re: problem ze znikajacym ładowaniem i duże spalanie 650tki
z tego co pamiętam to chyba mniej dopiero teraz zaczalem to badac po czyszczeniu wtryskow i regulacji przepustnic.
Poczytalem o tym jakie powinno być spalanie itp
Poczytalem o tym jakie powinno być spalanie itp
Re: problem ze znikajacym ładowaniem i duże spalanie 650tki
Błędów żadnych nie wyrzuca ?
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
-
- AM
- Posty: 13
- Rejestracja: 24 lip 2019, 18:52
Re: problem ze znikajacym ładowaniem i duże spalanie 650tki
czasem zaświeci się fi ale jak wchodzę w tryb serwisowy to pokazjuje c00
Re: problem ze znikajacym ładowaniem i duże spalanie 650tki
Czyli coś mu jednak dolega skoro czasem FI wyrzuca.
Spróbuj pojeździć trochę z aktywnym trybem serwisowym, może akurat złapie ten błąd.
Spalanie bym wiązał najbardziej z sondą lambda - dobrze by ją było sprawdzić, ewentualnie czujnik ECT jeszcze oraz MAP-sensor.
Spróbuj pojeździć trochę z aktywnym trybem serwisowym, może akurat złapie ten błąd.
Spalanie bym wiązał najbardziej z sondą lambda - dobrze by ją było sprawdzić, ewentualnie czujnik ECT jeszcze oraz MAP-sensor.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
-
- AM
- Posty: 13
- Rejestracja: 24 lip 2019, 18:52
Re: problem ze znikajacym ładowaniem i duże spalanie 650tki
ok popatrze na to w serwisowce bo nie wiem jak się za to zabrać w sensie za ta sonde lambda nie robilem jeszcze tego szczerze mowiac czujniki i elektryka to moja slaba strona
Re: problem ze znikajacym ładowaniem i duże spalanie 650tki
Sonda ma 4 przewody, 2 białe, szary i czarny. Ciebie generalnie interesuje czarny. Trzeba sprawdzić czy podczas pracy motocykla na tym przewodzie pojawia się "skaczące" napięcie w zakresie 0,1 - 0,9 V.
Ewentualnie gdzieś na diagnoskop podjechać - tam widać przebieg pracy sondy oraz wskazania czujników.
Ewentualnie gdzieś na diagnoskop podjechać - tam widać przebieg pracy sondy oraz wskazania czujników.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
-
- AM
- Posty: 13
- Rejestracja: 24 lip 2019, 18:52
Re: problem ze znikajacym ładowaniem i duże spalanie 650tki
znalazlem przewosdy od sondy zmierzylem je tj w manualu tylko ze tam było zeby bialy z czarnym zmierzyc wrzucilem na yt wynik
Re: problem ze znikajacym ładowaniem i duże spalanie 650tki
Zależy czy patrzysz na kolory kabli sondy, czy wiązki motocykla. Ja o kolorach sondy pisałem.
Jeśli mierzyłeś między czarnym a białym sondy, to jest to błędny pomiar - nie ma on sensu.
Jeśli mierzyłeś między czarnym a białym sondy, to jest to błędny pomiar - nie ma on sensu.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
-
- AM
- Posty: 13
- Rejestracja: 24 lip 2019, 18:52
Re: problem ze znikajacym ładowaniem i duże spalanie 650tki
Pomiar był od strony wiazki motocykla zmierze jeszcze na sondzie tj piszesz
-
- AM
- Posty: 13
- Rejestracja: 24 lip 2019, 18:52
Re: problem ze znikajacym ładowaniem i duże spalanie 650tki
od strony sodny (czarny +) (uziemienie -) pomiar praktycznie identyczny
Re: problem ze znikajacym ładowaniem i duże spalanie 650tki
No to nie jest dobrze, bo nie skacze odczyt.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl