Redukcja biegów z międzygazem
Re: Redukcja biegów z międzygazem
Klasyczny międzygaz to robisz w Starze bez synchronizatorów. W skrzyni kłowej to nie jest międzygaz. Stuknięcie w skrzyni kłowej to typowe zjawisko dla takiej konstrukcji. Faktem jest, że opisane zjawiska klejenia sprzęgła i lekkiego dodania gazu pomagać mogą na hałas. Szarpnięcie i ewentualne blokowanie tylnego koła przy redukcji to brak zrównania prędkości obrotowej wału silnika i wałka skrzyni, czyli zupełnie inne zjawisko. Jest ono wywoływane przez kiepskiego kierownika, a nie urządzenie mechaniczne.
1050 XT
- Antyks
- Administrator
- Posty: 2228
- Rejestracja: 22 wrz 2016, 18:18
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Re: Redukcja biegów z międzygazem
A.. mam wielką prośbę : mógłbyś podać żródło twojej wiedzy ? Pochodzi ona z podręczników, opracowań naukowych czy wyłącznie z własnego doświadczenia lub nabytego od innych nazewnictwa??
Wprowadziłeś nowe dla mnie pojęcie : "klasyczny międzygaz" . Czyli dodanie gazu w trakcie wysprzęglania mające na celu zrównanie prędkości obu układów rozłączonych sprzęgłem w pojedzie star bez synchronizatorów jest międzygazem klasycznym, natomiast takie sama czynność w skrzyni kłowej także bez synchronizatorów np. motocyklu już nim nie jest...
:)
Domyślam się teraz o co ci chodzi - w Starze 660 ( miałem "przyjemność" takim w wojsku trochę pojeździć) konieczność zrobienia międzygazu spowodowana była budową skrzyni i problemem z zazębieniem kół niesynchronizowanych. Czyli zgrzytami i brakiem możliwości wbicia biegu przy dużej różnicy prędkości.
Tylko nazwa "międzygaz" odnosi się do dodania "gazu " podczas wysprzęglania. Bez względu na przyczynę.
A co do przyczyn wywoływanych przez kiepskiego kierownika....
:) Chyba nie chce mi się z tobą kłócić. Widocznie niewielu instruktorów, kierowców sportowych itd umie jeździć tak dobrze jak ty
Może się kiedyś nauczę od ciebie jak szybko redukować na krętej drodze z plecaczkiem bez międzygazu klasyczno - niekalsycznego i szarpnięć . Nie piszę o majestatycznym toczeniu się powoli przy podziwianiu krajobrazu....

Wprowadziłeś nowe dla mnie pojęcie : "klasyczny międzygaz" . Czyli dodanie gazu w trakcie wysprzęglania mające na celu zrównanie prędkości obu układów rozłączonych sprzęgłem w pojedzie star bez synchronizatorów jest międzygazem klasycznym, natomiast takie sama czynność w skrzyni kłowej także bez synchronizatorów np. motocyklu już nim nie jest...

Domyślam się teraz o co ci chodzi - w Starze 660 ( miałem "przyjemność" takim w wojsku trochę pojeździć) konieczność zrobienia międzygazu spowodowana była budową skrzyni i problemem z zazębieniem kół niesynchronizowanych. Czyli zgrzytami i brakiem możliwości wbicia biegu przy dużej różnicy prędkości.
Tylko nazwa "międzygaz" odnosi się do dodania "gazu " podczas wysprzęglania. Bez względu na przyczynę.
A co do przyczyn wywoływanych przez kiepskiego kierownika....


Może się kiedyś nauczę od ciebie jak szybko redukować na krętej drodze z plecaczkiem bez międzygazu klasyczno - niekalsycznego i szarpnięć . Nie piszę o majestatycznym toczeniu się powoli przy podziwianiu krajobrazu....

Re: Redukcja biegów z międzygazem
Pozwolisz, że nie będę kontynuował tej dyskusji. Zwyczajnie mnie męczy. Ogólnie fora mnie ostatnio męczą. Mam wielką prośbę, ostatnią już. Zbanuj mnie tak dożywotnio.
1050 XT
- Antyks
- Administrator
- Posty: 2228
- Rejestracja: 22 wrz 2016, 18:18
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Re: Redukcja biegów z międzygazem
Oczywiście że nie musisz kontynuować tej dyskusji. Po prostu byłem ciekaw twoich dość dla mnie kontrowersyjnych poglądów.
Banować cię nie mam za co. Każdy może mieć swoje zdanie. W końcu forum służy wymianie poglądów i doświadczeń.
Banować cię nie mam za co. Każdy może mieć swoje zdanie. W końcu forum służy wymianie poglądów i doświadczeń.
Re: Redukcja biegów z międzygazem
Remol71 pisze:Pozwolisz, że nie będę kontynuował tej dyskusji. Zwyczajnie mnie męczy. Ogólnie fora mnie ostatnio męczą. Mam wielką prośbę, ostatnią już. Zbanuj mnie tak dożywotnio.
Skoro nie chcesz kontynuować dyskusji to po co ją w ogóle zaczynałeś ??
Skoro fora Cię męczą jest prostszy sposób niż ban - nie włączać...
Kawasaki ER5 -->> Suzuki GSF 600 Bandit -->>Suzuki V-Strom 650 XT -->> Suzuki V-Strom 1000 -->> BMW R1250GS Adventure
Ride Through Life
Ride Through Life
Re: Redukcja biegów z międzygazem
Dodajmy, że w pojazdach z suchym sprzęgłem dodawanie gazu po jego rozłączeniu nie przynosi oczekiwanego efektu. W większości motocykli działa, bo mamy sprzęgło mokre, w którym olej przenosi niewielki moment nawet po wyłączeniu sprzęgła.Antyks pisze:[...]Czyli dodanie gazu w trakcie wysprzęglania mające na celu zrównanie prędkości obu układów rozłączonych sprzęgłem w pojedzie star bez synchronizatorów jest międzygazem klasycznym, natomiast takie sama czynność w skrzyni kłowej także bez synchronizatorów np. motocyklu już nim nie jest...:)[...]
- Grzechu (Kobyłka)
- A+B+C+D
- Posty: 2059
- Rejestracja: 09 sty 2017, 12:55
- Lokalizacja: Opole
Re: Redukcja biegów z międzygazem
Powiem tak. Trampek jaki jest, każdy widzi. Zanim się nauczyłem międzygazu, to kilka razy dupka mi uciekła, zwłaszcza przed ostrym zwrotem.
Teraz, w nowym dużym DL'u jest montowane sprzęgło antyhoppingowe, kontrola trakcji, ABS, więc jest dużo, dużo łatwiej i przyjemniej. Nie trzeba się martwić, że dupka pójdzie w bok. Oczywiście nie zwalnia to od myślenia.
Podsumowując. Tak, należy używać międzygazu przy redukcji.
Teraz, w nowym dużym DL'u jest montowane sprzęgło antyhoppingowe, kontrola trakcji, ABS, więc jest dużo, dużo łatwiej i przyjemniej. Nie trzeba się martwić, że dupka pójdzie w bok. Oczywiście nie zwalnia to od myślenia.
Podsumowując. Tak, należy używać międzygazu przy redukcji.
Honda Transalp 650XL + Suzuki V-Strom DL 1000 ABS 2016
SP6AZE
SP6AZE