Regulacja wysokości świecenia reflektora
Re: Regulacja wysokości świecenia reflektora
Pociesz się, ja też kiedyś wypychałem kołki od dołu, zanim się dowiedziałem że ten trzpień się wciska najpierw 

Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
- Smerfciamajda
- A+B+C+D
- Posty: 2679
- Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39
Re: Regulacja wysokości świecenia reflektora
Pfff mam kumpla co 5lat jeździ kawą Z750 i nie wiedział że kierunkowskaz kasuje się po naciśnięciu włącznika, trzeba przełączać w przeciwną stronę.
Śmialiśmy sie z niego caly weekndowy wyjazd

Śmialiśmy sie z niego caly weekndowy wyjazd

Re: Regulacja wysokości świecenia reflektora
Przeszedłem chrzest bojowy! 
Rozebrałem te plastiki. Ja pitolę, już wiem, dlaczego wszyscy montują halogeny albo LEDy na gmolach - trzeba jakoś się doturlać do garażu, jak główne światło zgaśnie. Poważnie - nie wyobrażam sobie zmiany żarówki w nocy przy mżawce, a w samochodzie zdarzyło mi się to już ze dwa razy.
Obniżyłem drogowe, jest OK, obniżyłem mijania, ale za bardzo. Ale jak już wiedziałem czym kręcić, to podniesienie światła mijania załatwiłem płaską oczkową grzechotką bez rozkręcania czegokolwiek. Zastanawiam się, czy nie wydłubać dziury poniżej zegarów i jak mi się trafi jakiś załadowany kurs nocny, to po prostu wsadzę śrubokręt i wyreguluję. Krzyżakowy złapie od kątem, więc dziura nie musi być idealnie w osi tej śruby. I drugi pomysł, który mi przychodzi do głowy, to wyciąć ten plastik pod zegarem w cholerę i przyczepić tzw. przepust szczotkowy, a do śruby regulującej lampę przykleić motylek, np. ośmiorniczką czy innym magicznym klejem, chociaż to może być zbędne, bo przez szczotkę dostęp powinien być bardzo łatwy. Zapytacie się, po co tak kombinuję? Bo wkurzają mnie rowerzyści, którzy mnie oślepiają jak biegam późnym wieczorem w lesie i jak sobie pomyślę, co ja o nich wtedy myślę, to nie chciałbym, żeby ktoś pomyślał tak o mnie

Rozebrałem te plastiki. Ja pitolę, już wiem, dlaczego wszyscy montują halogeny albo LEDy na gmolach - trzeba jakoś się doturlać do garażu, jak główne światło zgaśnie. Poważnie - nie wyobrażam sobie zmiany żarówki w nocy przy mżawce, a w samochodzie zdarzyło mi się to już ze dwa razy.
Obniżyłem drogowe, jest OK, obniżyłem mijania, ale za bardzo. Ale jak już wiedziałem czym kręcić, to podniesienie światła mijania załatwiłem płaską oczkową grzechotką bez rozkręcania czegokolwiek. Zastanawiam się, czy nie wydłubać dziury poniżej zegarów i jak mi się trafi jakiś załadowany kurs nocny, to po prostu wsadzę śrubokręt i wyreguluję. Krzyżakowy złapie od kątem, więc dziura nie musi być idealnie w osi tej śruby. I drugi pomysł, który mi przychodzi do głowy, to wyciąć ten plastik pod zegarem w cholerę i przyczepić tzw. przepust szczotkowy, a do śruby regulującej lampę przykleić motylek, np. ośmiorniczką czy innym magicznym klejem, chociaż to może być zbędne, bo przez szczotkę dostęp powinien być bardzo łatwy. Zapytacie się, po co tak kombinuję? Bo wkurzają mnie rowerzyści, którzy mnie oślepiają jak biegam późnym wieczorem w lesie i jak sobie pomyślę, co ja o nich wtedy myślę, to nie chciałbym, żeby ktoś pomyślał tak o mnie

Czarny DL650XT M0 na Au-felgach
- Dziadek3H3M
- A+B+C
- Posty: 1130
- Rejestracja: 04 cze 2018, 15:46
- Lokalizacja: Kraków i okolice
Re: Regulacja wysokości świecenia reflektora
Czyli starsze modele górą, żarówki wymienisz bez problemu, a jak się jedna spali to jest jeszcze obok druga i dojedziesz do domu. Nowe nia zawsze znaczy lepsze.
LWG
DL 650 XT AL5, CRF 1100 ATAS
DL 650 XT AL5, CRF 1100 ATAS
- Smerfciamajda
- A+B+C+D
- Posty: 2679
- Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39
Re: Regulacja wysokości świecenia reflektora
W litrze AL7 wymiana żarówki świateł mijania to 10-15 minut ale trzeba imbus mieć.
Dwa piny, dwie śruby i nic więcej.
Regulacja to inna sprawa ale to nie jest robota w trasie i deszczu.
Raz dobrze wyregulowany reflektor i nie mamwiecwj powodów do grzebania.
Dwa piny, dwie śruby i nic więcej.
Regulacja to inna sprawa ale to nie jest robota w trasie i deszczu.
Raz dobrze wyregulowany reflektor i nie mamwiecwj powodów do grzebania.
-
- A+B+C
- Posty: 1281
- Rejestracja: 03 maja 2020, 21:19
- Lokalizacja: okolice Krakowa
Re: Regulacja wysokości świecenia reflektora
Ja się jeszcze do tej regulacji nie zabrałem. Jestem tak leniwy, że póki co wolę oświetlać korony drzew 

Komar 2350 -> Shadow 500 -> Yamaha XJ6 Diversion -> DL 650 AL9 -> Burgman 400 -> Kymco AK550 Premium
Re: Regulacja wysokości świecenia reflektora
Ja zrobilem wkrętarka + gietki przewod szybko poszlo, ale mam wrazenie ze przy plecaku i kufrach bedzie za wysoko swiecilo a czulem juz opor ze nie pójdą nizej. Rozkminial juz ktos taki temat ? Czy trzeba dobierac sie do mechanizmu ? Moto 650 z 14r.
Re: Regulacja wysokości świecenia reflektora
Odświeżę temat. Dobrałem się do regulacji - pacjent nowy model mały dl, ale pomimo kręcenia śrubą regulacyjną (światła mijania) za bardzo nic mi się nie zmienia. Kręciłem w prawo i w lewo ale chyba za blisko ściany ustawiłem moto no i teraz to już nie wiem jak wysoko powinno świecić. Czy wiecie w jakiej odległości od ściany moto powinno się znajdować przy regulacji, na jakiej wysokości powinna być wtedy linia światła i w którą stronę powinienem kręcić aby obniżyć świecenie.
Re: Regulacja wysokości świecenia reflektora
Ostatnio rozkminiałem ten temat. Musisz wyznaczyć sobie na ścianie dwie rzeczy:
- wysokość na której znajdują się żarówki lamp oraz
- linię 10cm* poniżej tej wysokości
Twoim celem będzie ustawienie linii odcięcia strumienia świateł na tej linii 10cm* poniżej żarówek. Motocykl ma się znajdować 10m* od ściany. Pamiętaj, aby ustawiać/sprawdzać to siedząc na moto.
*10cm i 10m to najpopularniejsza metoda, natomiast zasada jest tu względnie prosta. Stosunek odległości motocykla od ściany oraz odległość poniżej której ma być odcięcie strumienia światła względem wysokości żarówek to ma być 1% (10cm - 10m, 9cm - 9m itd)
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
- wysokość na której znajdują się żarówki lamp oraz
- linię 10cm* poniżej tej wysokości
Twoim celem będzie ustawienie linii odcięcia strumienia świateł na tej linii 10cm* poniżej żarówek. Motocykl ma się znajdować 10m* od ściany. Pamiętaj, aby ustawiać/sprawdzać to siedząc na moto.
*10cm i 10m to najpopularniejsza metoda, natomiast zasada jest tu względnie prosta. Stosunek odległości motocykla od ściany oraz odległość poniżej której ma być odcięcie strumienia światła względem wysokości żarówek to ma być 1% (10cm - 10m, 9cm - 9m itd)
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Suzuki DL 650 AL6 V-Strom
Re: Regulacja wysokości świecenia reflektora
Można też 5m i 5cm. Z twierdzenia Talesa, to będzie to samo. Ja mam garaż 8,5 metra i muszę to tak czynić.
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Re: Regulacja wysokości świecenia reflektora
Jeżeli jeździsz samemu, z bagażem/bez, to ostatecznej korekty możesz dokonać na pomocą regulacji napięcia wstępnego tylnej sprężyny. Jak jeździsz z pasażerką, to chyba ta metoda się nie sprawdzi, bo zakres regulacji zawiasu jest zbyt mały 

Bogusław • Honda Varadero XL125V 2003 -> DL650XT 2021
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej
Re: Regulacja wysokości świecenia reflektora
No właśnie dochodzi również pasażerka więc chyba zamiast zaproponowanego 1% obniżenia zrobię 1,5%.
Ostatnio wracając ekspresówką jeszcze na fabrycznie ustawionych światłach, miałem fajnie doświetlone tablice wiszące nad drogą. Podjechałem jeszcze dzisiaj na stację diagnosyczną i powiedzieli mi że światło jest w poziomie. Baza do regulacji jest więc ok.
Ostatnio wracając ekspresówką jeszcze na fabrycznie ustawionych światłach, miałem fajnie doświetlone tablice wiszące nad drogą. Podjechałem jeszcze dzisiaj na stację diagnosyczną i powiedzieli mi że światło jest w poziomie. Baza do regulacji jest więc ok.
Re: Regulacja wysokości świecenia reflektora
@PiotrEm miał wiercić dziurkę w owiewce, aby śrubokręt wkładać i regulować. Do tablicy. Stało się?
Bogusław • Honda Varadero XL125V 2003 -> DL650XT 2021
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej
Re: Regulacja wysokości świecenia reflektora
Nic się nie stało 
Zapomniałem o tym, ale tak sobie myślę, ze wtedy to ja nie wiedziałem o istnieniu wstępnego napięcia sprężyny i że fabryka daje jego regulację gratis w standardzie. Teraz już wiem i jestem na etapie skalibrowania go pod siebie z i bez bagażu, kiedyś się wezmę. Póki co, światło mijania nie świeci kierowcom w lusterko wsteczne, myślę, że jest OK.

Zapomniałem o tym, ale tak sobie myślę, ze wtedy to ja nie wiedziałem o istnieniu wstępnego napięcia sprężyny i że fabryka daje jego regulację gratis w standardzie. Teraz już wiem i jestem na etapie skalibrowania go pod siebie z i bez bagażu, kiedyś się wezmę. Póki co, światło mijania nie świeci kierowcom w lusterko wsteczne, myślę, że jest OK.
Czarny DL650XT M0 na Au-felgach
Re: Regulacja wysokości świecenia reflektora
Ja miałem sprawdzane 3 lata temu w Stacji kontroli i tam ustawiałem, teraz ledy ustawiłem tak jak wcześniej linia była odcięcia zwykłej Żarówy dodatkowo test na żywo somsiad w aucie na przeciwko jakieś 10 m odległości i czy bardzo przeszkadza czy nie 

- Załączniki
-
- 352156240_661051025846298_4743290150225092795_n.jpg (191.16 KiB) Przejrzano 2337 razy
DL650A L8
Re: Regulacja wysokości świecenia reflektora
No ale przeszkadza czy nie somsiadowi (ew somsiadce) ??
