Regulacja wysokości świecenia reflektora

Wszystko co o motocyklach V-strom powiedzieć i wiedzieć można. Pytania, odpowiedzi, dyskusje.
kaloryferarz
A+B+C
Posty: 1209
Rejestracja: 03 maja 2020, 21:19
Lokalizacja: okolice Krakowa

Regulacja wysokości świecenia reflektora

Post autor: kaloryferarz »

Cześć. Moje moto na długich świeci do góry. Ewidentnie wali po koronach drzew. Czy dobrze rozumiem z instrukcji obsługi, że trzeba rozkręcić owiewki żeby to wyregulować? Czy na gwarancji mogę to zlecić serwisowi? Napięcie wstępne z tyłu mam ustawione na najwyższe i mimo to świeci w górę. Na najbardziej miękkim to już w ogóle księżyć i gwiazdy doświetla :)


Romet Komar 2350 -> Honda Shadow 500 -> Yamaha XJ6 Diversion -> DL 650 AL9 -> Burgman 400 2010 :)

Lysymaciek
A1
Posty: 33
Rejestracja: 17 maja 2020, 17:13
Lokalizacja: New Ross,Irlandia

Re: Regulacja wysokości świecenia reflektora

Post autor: Lysymaciek »

Miałem to samo w swoim. Śruby do regulacji wysokości świateł drogowych są w dolnej części lampy ,więc dość łatwo się reguluje. Gorzej ze światem mijania , ale klucz oczkowy z treszczotką i da się ogarnąć. Co do serwisu i gwarancji to nie wiem, ja mam do nich nie po drodze, wszystko robię sam.



Awatar użytkownika
PiotrEm
A+B+C
Posty: 1545
Rejestracja: 25 kwie 2020, 23:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: Regulacja wysokości świecenia reflektora

Post autor: PiotrEm »

Zapytałem dealera, czy to prawda, że żeby wymienić żarówkę światła mijania trzeba rozebrać połowę motocykla. Potwierdził. To się robi samemu, więc nie rzutuje na gwarancję. A na stacji kontroli pojazdów regulacja świateł robiona jest na miejscu i kosztuje chyba 15 zł (w samochodach).


Czarny DL650XT M0 na Au-felgach

Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3343
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Regulacja wysokości świecenia reflektora

Post autor: Lord »

U mnie ASO się wypięło bo stwierdzili ze nie mają sprzętu, ustawiałem na Stacji Diagnostycznej ale warunkiem było samodzielne rozebranie plastyków. Wcześniej czy później i tak będziesz musiał to zrobić bo ile wymiana żarówki długich może jeszcze byś od dołu ogarnął tak światła mijania żarówki nie wymienisz bez zdjęcia zegarów.

U mnie obecnie na trasie zajmuje to około 16 min do momentu dokręcenia ostatniej śruby. Poszukaj opisywałem jak to zrobić :)


DL650A L8

kaloryferarz
A+B+C
Posty: 1209
Rejestracja: 03 maja 2020, 21:19
Lokalizacja: okolice Krakowa

Re: Regulacja wysokości świecenia reflektora

Post autor: kaloryferarz »

Czyli bez rozbierania tej czaszy powinno się udać? Dużo to się kręci czy tak jak w samochodzie - wystarczy z jeden obrót i jest ok?


Romet Komar 2350 -> Honda Shadow 500 -> Yamaha XJ6 Diversion -> DL 650 AL9 -> Burgman 400 2010 :)

Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3343
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Regulacja wysokości świecenia reflektora

Post autor: Lord »

kaloryferarz pisze:Czyli bez rozbierania tej czaszy powinno się udać? Dużo to się kręci czy tak jak w samochodzie - wystarczy z jeden obrót i jest ok?
Rozebranie tych osłon to żadna filozofia ale jak wolisz sie męczyć to musiałbyś jakimś łamanym kluczem sie pchać. Instrukcja użytkownika rozdział 6-47 dostałeś razem z motocyklem.

Podpowiem tylko że spinki rozpina sie wciskając ich środek do dołu. Dwa boczne plastiki, plus osłona baku i masz dostęp do zdjęcia licznika.

Demontaż osłon rozdział 6-5


DL650A L8

Awatar użytkownika
PiotrEm
A+B+C
Posty: 1545
Rejestracja: 25 kwie 2020, 23:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: Regulacja wysokości świecenia reflektora

Post autor: PiotrEm »

Lord pisze:U mnie obecnie na trasie zajmuje to około 16 min do momentu dokręcenia ostatniej śruby.
W dzień na asfalcie, czy wieczorem na trawie? :D
Kiedyś po wymianie żarówki w zafirze przyrzekłem sobie, że nie kupię samochodu, w którym nie da się zmienić żarówki ubranym w garnitur w drodze na wesele (bez ubabrania się, rzecz jasna, a w zafirze żarówkę zmienia się przez otwór w nadkolu). No, ale motocykl to nie samochód, nie ma co stroić fochów :-)


Czarny DL650XT M0 na Au-felgach

kaloryferarz
A+B+C
Posty: 1209
Rejestracja: 03 maja 2020, 21:19
Lokalizacja: okolice Krakowa

Re: Regulacja wysokości świecenia reflektora

Post autor: kaloryferarz »

Kolega mi opowiadał o swoim ziomku pracującym w jakimś samochodowym ASO w łódzkim. Typ generalnie był niezdara i nieogar w mechanice ale trzymali go w ASO tylko dlatego, że był nikczemnego wzrostu i miał małe dłonie dzięki czemu w sporo żarówek był w stanie wymienić ręką bez odkręcania żadnej śrubki. ASO zgarniało kasę za wymianę żarówki 100% a typ wymieniał im tą żarówkę w 5min :) Niestety nie wiem w którym serwisie to było :)


Romet Komar 2350 -> Honda Shadow 500 -> Yamaha XJ6 Diversion -> DL 650 AL9 -> Burgman 400 2010 :)

Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3343
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Regulacja wysokości świecenia reflektora

Post autor: Lord »

PiotrEm pisze:
Lord pisze:U mnie obecnie na trasie zajmuje to około 16 min do momentu dokręcenia ostatniej śruby.
W dzień na asfalcie, czy wieczorem na trawie? :D
Kiedyś po wymianie żarówki w zafirze przyrzekłem sobie, że nie kupię samochodu, w którym nie da się zmienić żarówki ubranym w garnitur w drodze na wesele (bez ubabrania się, rzecz jasna, a w zafirze żarówkę zmienia się przez otwór w nadkolu). No, ale motocykl to nie samochód, nie ma co stroić fochów :-)
16 min w nocy na poboczu :), w garażu jestem wstanie zejść do 12 min :).

A co do samochodów wiem sam kiedyś miałem Renaut Megane (żelazko) i tam taka sam sytuacja była zmian przez nadkole :) Trenowałem w garażu aby potem na trasie nie mieć niespodzianek, i pech chciał ze obydwie jedna po drugiej padły mi po drodze przy - 15 temp. Trening się przydał :)


DL650A L8

kaloryferarz
A+B+C
Posty: 1209
Rejestracja: 03 maja 2020, 21:19
Lokalizacja: okolice Krakowa

Re: Regulacja wysokości świecenia reflektora

Post autor: kaloryferarz »

Nawet mi nie wspominaj o reanault. Żona ma scenica. Tam się właśnie przez nadkole zmienia.


Romet Komar 2350 -> Honda Shadow 500 -> Yamaha XJ6 Diversion -> DL 650 AL9 -> Burgman 400 2010 :)

Lysymaciek
A1
Posty: 33
Rejestracja: 17 maja 2020, 17:13
Lokalizacja: New Ross,Irlandia

Re: Regulacja wysokości świecenia reflektora

Post autor: Lysymaciek »

kaloryferarz pisze:Czyli bez rozbierania tej czaszy powinno się udać? Dużo to się kręci czy tak jak w samochodzie - wystarczy z jeden obrót i jest ok?
Drogowe bez problemu,najwygodniej długim wkrętakiem z elastyczną przedłużką i końcówką PH3. Od góry pomiędzy główką ramy a lagą.



kaloryferarz
A+B+C
Posty: 1209
Rejestracja: 03 maja 2020, 21:19
Lokalizacja: okolice Krakowa

Re: Regulacja wysokości świecenia reflektora

Post autor: kaloryferarz »

Ech, muszę w końcu sobie kupić jakiś zestaw narzędziowy.


Romet Komar 2350 -> Honda Shadow 500 -> Yamaha XJ6 Diversion -> DL 650 AL9 -> Burgman 400 2010 :)

Awatar użytkownika
motif
A+B+C
Posty: 1203
Rejestracja: 05 cze 2019, 14:48
Lokalizacja: Kraków

Re: Regulacja wysokości świecenia reflektora

Post autor: motif »

nie dawno też to ustawiałem bo świeciło w niebo od nowości, przypuszczam że każdy to ma w nowej wersji stroma a ci co nie maja nie jeżdżą w nocy.
Rozbieranie tej czaszy jest upierdliwe ale nie takie trudne znowu jak Lord pisał ale zła wiadomość jest taka że prawdopodobnie nie da się tego ustawić
uniwersalnie, tzn jak ustawie dobrze jak jestem sam na siedzeniu to jak siądzie pasażer czy cięższe kufry lampa idzie w górę znowu. Do dupy to jest rozwiązane, pierwszy mój motocykl za takim problemem. Pomijając to, to lampa sama w sobie też jest słaba.

p.s.
Jak poszukasz to gdzieś załączyłem zdjęcia z rozbiórki czaszy.



kaloryferarz
A+B+C
Posty: 1209
Rejestracja: 03 maja 2020, 21:19
Lokalizacja: okolice Krakowa

Re: Regulacja wysokości świecenia reflektora

Post autor: kaloryferarz »

Najpierw zanabędę jakiś śrubkowkręt z elastyczną końcówką. Może sprawi on, że nie będę musiał rozbierać połowę moto z przodu. Jestem tak leniwy, że wolę stracić 1.5h na zakup takiego śrubkowykręta, niż rozbierać pół moto :)


Romet Komar 2350 -> Honda Shadow 500 -> Yamaha XJ6 Diversion -> DL 650 AL9 -> Burgman 400 2010 :)

Awatar użytkownika
motif
A+B+C
Posty: 1203
Rejestracja: 05 cze 2019, 14:48
Lokalizacja: Kraków

Re: Regulacja wysokości świecenia reflektora

Post autor: motif »

kaloryferarz pisze:Najpierw zanabędę jakiś śrubkowkręt z elastyczną końcówką. Może sprawi on, że nie będę musiał rozbierać połowę moto z przodu. Jestem tak leniwy, że wolę stracić 1.5h na zakup takiego śrubkowykręta, niż rozbierać pół moto :)
tak czy inaczej warto opanować rozbiórkę czaszy w warunkach garażowych niż potem być w czarnej dupie gdzieś na poboczu w nocy i to próbować
jak żarówka padnie.
Ocena: 5.88235%



kaloryferarz
A+B+C
Posty: 1209
Rejestracja: 03 maja 2020, 21:19
Lokalizacja: okolice Krakowa

Re: Regulacja wysokości świecenia reflektora

Post autor: kaloryferarz »

Niestety możesz mieć rację.


Romet Komar 2350 -> Honda Shadow 500 -> Yamaha XJ6 Diversion -> DL 650 AL9 -> Burgman 400 2010 :)

Lysymaciek
A1
Posty: 33
Rejestracja: 17 maja 2020, 17:13
Lokalizacja: New Ross,Irlandia

Re: Regulacja wysokości świecenia reflektora

Post autor: Lysymaciek »

Ostatnio miałem ten problem ,100km od domu żarówka od mijania powiedziała dość. Droga do domu cały czas na długich. Nie było czasu się zatrzymać. :lol:



Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Regulacja wysokości świecenia reflektora

Post autor: Struna »

kaloryferarz pisze:Nawet mi nie wspominaj o reanault. Żona ma scenica. Tam się właśnie przez nadkole zmienia.
Moja też ma, ale zmieniam bez ruszania nadkola, wole kilka spinek pod maską trzymających poszycie zderzaka odpiąć i nieco go odchylić, wtedy się spoko dostaję.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
PiotrEm
A+B+C
Posty: 1545
Rejestracja: 25 kwie 2020, 23:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: Regulacja wysokości świecenia reflektora

Post autor: PiotrEm »

Jak rozebrać te plastiki, żeby nie połamać? W DL650 '20. Mam książkę z obrazkami po polsku i po angielsku i tyle umiałem zrobić, co odpiąć dwa kołki rozporowe, bo mogłem popchnąć je od spodu. Jak się dobrać do pozostałych, nożem, korkociągiem?


Czarny DL650XT M0 na Au-felgach

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Regulacja wysokości świecenia reflektora

Post autor: Struna »

Większość kołków wpychasz od frontu a nie wypychasz od tyłu. To robisz już po demontażu, a przed montażem z powrotem.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle V-strom”