Rozłączanie ABS w V-Strom 650

Wszystko co o motocyklach V-strom powiedzieć i wiedzieć można. Pytania, odpowiedzi, dyskusje.
Awatar użytkownika
KSD
A2
Posty: 152
Rejestracja: 11 paź 2016, 18:13
Kontakt:

Rozłączanie ABS w V-Strom 650

Post autor: KSD »

Czy ktoś może ma jakiś sprawdzony patent na system rozłączający ABS w V-Stromie 650? Chodzi ogólnie o najnowszy model ale może patenty z poprzednich wersji też dało się wykorzystać.Najlepiej w postaci przycisku na kierownicy z możliwością włączania/wyłączania w trakcie jazdy (nie chodzi o wyłączenia na stałe przez np usunięcie bezpiecznika, lecz chwilowe przy zjeździe z asfaltu w "off").
Ocena: 5.88235%



Awatar użytkownika
motif
A+B+C
Posty: 1203
Rejestracja: 05 cze 2019, 14:48
Lokalizacja: Kraków

Re: Rozłączanie ABS w V-Strom 650

Post autor: motif »

lutujesz dwa przewody z wyłącznikiem do spalonego bezpiecznika i wsadzasz tam gdzie był bezpiecznik ABS, po robocie.

Jest też metoda bez ingerencji, stawiasz na centralnej stopce, wrzucasz 2-kę i rozpędzasz tylne koło aż zacznie migać ABS.
Będzie on wyłączony do następnego startu motocykla.
Ocena: 5.88235%



Lysymaciek
A1
Posty: 33
Rejestracja: 17 maja 2020, 17:13
Lokalizacja: New Ross,Irlandia

Re: Rozłączanie ABS w V-Strom 650

Post autor: Lysymaciek »

Potem wrzucę fotki co i jak dokładnie zrobić , temat mam ogarnięty u siebie w DL650xt 2017.
W starszych modelach podobno trochę bardziej skomplikowana sprawa u mnie było bardzo łatwo.



aron
A1
Posty: 35
Rejestracja: 05 paź 2016, 23:29
Lokalizacja: ...

Re: Rozłączanie ABS w V-Strom 650

Post autor: aron »

motif pisze:lutujesz dwa przewody z wyłącznikiem do spalonego bezpiecznika i wsadzasz tam gdzie był bezpiecznik ABS, po robocie.

i tym sposobem masz abs bez zabezpieczenia prądowego, w razie awarii zamiast bezpiecznik poleci coś innego



Awatar użytkownika
motif
A+B+C
Posty: 1203
Rejestracja: 05 cze 2019, 14:48
Lokalizacja: Kraków

Re: Rozłączanie ABS w V-Strom 650

Post autor: motif »

aron pisze:
motif pisze:lutujesz dwa przewody z wyłącznikiem do spalonego bezpiecznika i wsadzasz tam gdzie był bezpiecznik ABS, po robocie.
i tym sposobem masz abs bez zabezpieczenia prądowego, w razie awarii zamiast bezpiecznik poleci coś innego
jak się boisz to dajesz bezpiecznik w szereg z wyłącznikiem, jaki problem...



Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Rozłączanie ABS w V-Strom 650

Post autor: Struna »

Tam dosyć spory bezpiecznik jest (ze 20A) więc zarówno przełącznik jak i okablowanie musi być konkretne.
Ocena: 5.88235%


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Lysymaciek
A1
Posty: 33
Rejestracja: 17 maja 2020, 17:13
Lokalizacja: New Ross,Irlandia

Re: Rozłączanie ABS w V-Strom 650

Post autor: Lysymaciek »

aron pisze:
motif pisze:lutujesz dwa przewody z wyłącznikiem do spalonego bezpiecznika i wsadzasz tam gdzie był bezpiecznik ABS, po robocie.

i tym sposobem masz abs bez zabezpieczenia prądowego, w razie awarii zamiast bezpiecznik poleci coś innego
Takie rozwiązanie wciąż nie spełnia wymagań autora postu



Lysymaciek
A1
Posty: 33
Rejestracja: 17 maja 2020, 17:13
Lokalizacja: New Ross,Irlandia

Re: Rozłączanie ABS w V-Strom 650

Post autor: Lysymaciek »

Na początku muszę zaznaczyć że piszę o przeróbce układu hamulcowego,który jest układem bezpieczeństwa jazdy i KAŻDY KTO DOKONUJE TEJ
PRZERÓBKI ,ROBI TO WYŁĄCZNIE NA SWOJĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ, I NIE MOŻE MNIE POTEM ZA ŻADNE USZKODZENIA I INNE KONSEKWENCJE TEJ PRZERÓBKI OBWINIAĆ.Takjak wcześniej pisałem mam taki wyłącznik zrobiony w moim dl650xt z 2017 roku. System sprawdza się w czasie jazdy w terenie.
Ma w tej wersji jednak jedną wadę, podobnie jak przełącznik w szeregu z bezpiecznikem.Gdy ABS jest wyłączony NIE działa prędkościomierz.
Nie jest to wielki problem DLA MNIE, gdyż w terenie nie poruszam się zbyt szybko, i raczej polegam na swoim wyczuciu niż na prędkościomierzu.
Układ ABS jest układem podającym samodiagnozę, więc wszelkie nieprawidłowości w jego działaniu powodują jego wyłącznie. Dowodem na to jest właśnie sposób że "spinem" tylnego koła.
Jednak żeby włączyć go ponownie należy go zresetować i jeśli samodiagnoza stwierdzi że wszystko jest ok to układ zacznie ponownie działać.
Można to zrobić tylko poprzez wyłączenie i ponowne
włączenie zasilania sterownika ABS.
Normalnie dzieje się tak poprzez wyłączenie i włączenie stacyjki. Aby wygodnie zrobić to w czasie jazdy potrzebny jest wyłącznik zainstalowany pomiędzy stacyjką a sterownikiem ABS.
Wiem że długi był ten wstęp ale chciałem aby wszyscy wiedzieli w miarę o co chodzi.
Teraz część praktyczna.
W dl650xt od rocznika 2017, (nie wiem czy w starszych wersjach także) wiązka zasilająca ABS przechodzi od bezpieczników po lewej stronie ponad akumulatorem i ECU silnika i po prawej stronie zakończona jest szarym złączem 6-cio pinowym. Przewód zasilający sterownika jest biało-żóty i to da nim należy zamontować wyłącznik.
Układ wyłącza się natychmiast po rozłączeniu zasilania , a włącza po ok 2-5 sekundach od włączenia zasilania można to robić w czasie jazdy.
Ja mam przełącznik zamontowany po prawej stronie na kierownicy w zasięgu palca. Wiązka elektryczna od kierowcy do kostki łączącej się z przewodem do sterownika ma u mnie ok 160cm.
Do wszystkich połączeń użyłem złączy zaciskanych i wodoszczelnych oraz wodoszczelnej wtyczki i gniazda. Mam nadzieję że wszystko udało mi się jasno opisać.
Załączniki
IMG_20200602_213042.jpg
IMG_20200602_213359.jpg
IMG_20200602_213506.jpg
IMG_20200602_213630.jpg
IMG_20200602_214936.jpg
IMG_20200602_215949.jpg
IMG_20200602_220318.jpg
IMG_20200602_225721.jpg
IMG_20200531_221239.jpg
Ocena: 5.88235%



Awatar użytkownika
KSD
A2
Posty: 152
Rejestracja: 11 paź 2016, 18:13
Kontakt:

Re: Rozłączanie ABS w V-Strom 650

Post autor: KSD »

Bardzo dziękuję za praktyczne porady! :)



Lysymaciek
A1
Posty: 33
Rejestracja: 17 maja 2020, 17:13
Lokalizacja: New Ross,Irlandia

Re: Rozłączanie ABS w V-Strom 650

Post autor: Lysymaciek »

Drobna aktualizacja.
Niedziałający licznik nie dawał mi spokoju.
Po dogłębnym testowaniu udało mi się odkryć że da się wyłączyć ABS i utrzymać pracę licznika
zachowując przy tym możliwość włączania i wyłączania w trakcie jazdy, muszę tylko rozkminić układ sterujący,
bo tu już zwykły przełącznik nie wystarczy.



Awatar użytkownika
MrWaski
A+B+C
Posty: 1232
Rejestracja: 01 wrz 2020, 20:12
Lokalizacja: Słocina

Re: Rozłączanie ABS w V-Strom 650

Post autor: MrWaski »

Udało się rozkminić?
Jeszcze dopytam. Po wyjęciu bezpiecznika od ABS, prędkości nie pokazuje, a kilometry liczy?


Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek

Katana
AM
Posty: 6
Rejestracja: 04 maja 2019, 18:45

Re: Rozłączanie ABS w V-Strom 650

Post autor: Katana »

Witam, Ja u siebie przeciąłem kabelek od Ignition idący do sterownika Absu i połączyłem go włącznikiem. Nie mam błędów Absu, motocykl to 2007 analogowe wskazanie prędkości. Po załączeniu podczas jazdy po 2sekundach uzbraja się ABS.

Sent from my POT-LX1 using Tapatalk




Lysymaciek
A1
Posty: 33
Rejestracja: 17 maja 2020, 17:13
Lokalizacja: New Ross,Irlandia

Re: Rozłączanie ABS w V-Strom 650

Post autor: Lysymaciek »

MrWaski pisze:
09 wrz 2020, 23:17
Udało się rozkminić?
Jeszcze dopytam. Po wyjęciu bezpiecznika od ABS, prędkości nie pokazuje, a kilometry liczy?
Witam, trochę zaniedbałem temat.
Udało się to rozkminić, postaram się w najbiższym czasie dokładnie to opisać, i wrzucić jakieś zdjęcia



Wuu
AM
Posty: 12
Rejestracja: 22 paź 2019, 11:02

Re: Rozłączanie ABS w V-Strom 650

Post autor: Wuu »

Witam,
Czy kolega Katana, mógłby napisać coś więcej.
Gdzie szukać owego kabelka?
Może jakiś schemacik lub zdjecie zdjęcie?
Mój DL to rocznik 2008.
Z góry dzięki za odzew.
Pozdr.
Wuu



Lysymaciek
A1
Posty: 33
Rejestracja: 17 maja 2020, 17:13
Lokalizacja: New Ross,Irlandia

Re: Rozłączanie ABS w V-Strom 650

Post autor: Lysymaciek »

Siemanko wszystkim.
Trochę czasu minęło ale wracam do tematu, może ktoś będzie zainteresowany.
Jeśli chodzi o modele przed 2017 rokiem to sprawa jest relatywnie prosta, wystarczy zamontować przełącznik na przewodzie który kontroluje zasilanie modułu ABS, kolor pomarańczowy (choć nie koniecznie we wszystkich rocznikach) ,według opisu który zamieściłem wcześniej.
Jeśli zaś chodzi o model po 2017 z kontrolą trakcji to sprawa jest trochę bardziej skomplikowana.
Jak już wcześniej pisałem wyłączenie ABS w taki sposób, wyłącza również prędkościomierz i dodatkowo wywołuje błąd FI.
Jedyny sposób jaki udało mi się znaleźć aby utrzymać działanie prędkościomierza przy wyłączonym ABS , to
wywołanie błędu czujnika prędkości obrotowej tylnego koła.
Można to zrobić na różne sposoby.
Aby jednak włącznik działał w czasie jazdy ja zbudowałem moduł który kontroluje dwie czynności.
Włącza i wyłącza moduł ABS oraz wywołuje błąd czujnika prędkości obrotowej tylnego koła.
Po kilku miesiącach użytkowania w różnych warunkach,układ działa poprawnie .
Niestety w czasie jazdy z wyłączonym ABS z przez dłuższy czas wciąż włącza się błąd FI, który wyłącza się samoczynnie po kilku uruchomieniach silnika z włączonym ABS. można go oczywiście również skasować przez złącze diagnostyczne.
Lato się zbliża więc może komuś się to przyda.
POZDRAWIAM.LWG😁



michau
A2
Posty: 201
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:10

Re: Rozłączanie ABS w V-Strom 650

Post autor: michau »

@Lysymaciek
Nie bardzo rozumiem.
Wcześniej wstawiłeś właśnie opis modyfikacji właśnie dla modeli 'od' 2017 a nie 'przed' 2017...

Jakby kolega Katana opisał jak zrobił moda dla starszych wersji to chętnie bym poczytał i może to zrobił. Teraz wyciagam bezpiecznik.

PS. Gdzieś na tym lub drugim forum jakiś gość pisał, że w modelu po 2017 taką przeróbkę zrobili mi w serwisie przy okazji przeglądu za ludzkie pieniądze. Na 80% był to dl650



Lysymaciek
A1
Posty: 33
Rejestracja: 17 maja 2020, 17:13
Lokalizacja: New Ross,Irlandia

Re: Rozłączanie ABS w V-Strom 650

Post autor: Lysymaciek »

@michau
Modyfikacja którą opisałem poprzednio ma zastosowanie również w modelu "przed" 2017 różnica
jest w kolorach przewodów w złączu 6pin po prawej stronie akumulatora. W starszych wersjach jest to przewód koloru pomarańczowego lub żółto-pomarańczowego. Zresztą kolega Katana zrobił dokładnie to co ja wcześniej opisałem. Starszy model nie ma kontroli trakcji i taka przeróbka działa bardzo dobrze i nie powoduje żadnych błędów w ponieważ ABS nie jest połączony z układem kontroli silnika . Inaczej jest w nowszym modelu.
Jak do tej pory nie znalazłem żadnego innego sposobu
na wyłączenie ABS w modelu z kontrolą trakcji tj. po 2017. Nie udało mi się też znaleźć żadnego opisu w sieci dla nowszej wersji. Na anglojęzycznych forach piszą że w nowszej wersji po prostu się nie da.

Jeśli ktoś jest zainteresowany budową układu który zrobiłem to mogę wstawić opis.
Ocena: 5.88235%



ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle V-strom”