Rozdzielacz napięcia.
Rozdzielacz napięcia.
Cześć,
Chcę podłączyć kilka odbiorników elektrycznych (navi, grzane manetki, ledy, giazdo usb, voltomierz). Wymyśliłem sobie, że pod siodłem zamontuje przekaźnik i pociągnę pod czachę przewody zasilające i tam zrobię rozgałęzienie do odbiorników. Czy macie jakiś sprytny patent na to rozgałęzienie,
lub inny sposób na połączenie tego wszystkiego.
Pozdrawiam
Tomek
Chcę podłączyć kilka odbiorników elektrycznych (navi, grzane manetki, ledy, giazdo usb, voltomierz). Wymyśliłem sobie, że pod siodłem zamontuje przekaźnik i pociągnę pod czachę przewody zasilające i tam zrobię rozgałęzienie do odbiorników. Czy macie jakiś sprytny patent na to rozgałęzienie,
lub inny sposób na połączenie tego wszystkiego.
Pozdrawiam
Tomek
DL650 K6—> F800gsa
Re: Rozdzielacz napięcia.
Tzn tak. Większość (jak nie wszystkie) V-stromów ma wyprowadzone gniazdo na fabryczne grzane manetki. Tam się można podpiąć z manetkami ale może nie uciągnąć nic więcej. Natomiast reszta to już trzeba ładnie i estetycznie pociągnąć kabelki do wybranych elementów.
Re: Rozdzielacz napięcia.
Mam w tej chwili podłączony przekaźnik pod siodłem, dwa przewody poprowadzone pod czachę i tak polutowane do kupy przewody do navi, USB i woltomierza. Jak dołożę jeszcze grzane manetki i ledy to przewodów trochę dużo będzie do lutowania. Mam plan połączyć te przewody kostkami wago i włożyć je do jakiegoś hermetycznego pojemnika umieszczonego pod czachą. Wszystkie obciążenia przewodów ma dobrane i z tym nie będzie problemu. Ostatecznie będę ciągną wszystko spod siodła.
DL650 K6—> F800gsa
Re: Rozdzielacz napięcia.
U siebie rozwiązałem to trochę inaczej : bezpośrednio z akumulatora pociągnąłem przewód do przekażnika a z niego do puszki bezpieczników a od puszki już bezpośrednio do dodatkowych urządzeń. Puszka jest chyba na 7 bezpieczników cena coś około 30zł.
- Załączniki
-
- 536653.jpg (33.58 KiB) Przejrzano 9235 razy
Motocykl jest jak Media Markt,Nie dla idiotów!
DL650 K4
DL650 K4
Re: Rozdzielacz napięcia.
Fajny pomysł z tą puszka 
Wysłane z mojego COR-L29 przy użyciu Tapatalka

Wysłane z mojego COR-L29 przy użyciu Tapatalka
Yamaha Diversion 600--> Yamaha FZS600 --> V-Strom 1000XT AL8
Re: Rozdzielacz napięcia.
Jeżeli chodzi o wtyczki Wago to raczej w motocyklu nie polecam. Nie są hermetyczne.
Lepszym rozwiązaniem będą wtyczki typu superseal choć nie są tanie.
O coś takiego:

Lepszym rozwiązaniem będą wtyczki typu superseal choć nie są tanie.
O coś takiego:

Re: Rozdzielacz napięcia.
Witam.
Ja podpatrzyłem u kolegów z forum takie rozwiązanie jak na fotce ,szybkie zakupy, potem troszkę lutowania, i zostało tylko do moto wrzucić i kabelki na długość poprzycinać.
Ja podpatrzyłem u kolegów z forum takie rozwiązanie jak na fotce ,szybkie zakupy, potem troszkę lutowania, i zostało tylko do moto wrzucić i kabelki na długość poprzycinać.
- Załączniki
-
- 2222.jpg (35.29 KiB) Przejrzano 9220 razy
Suzuki DL650 V-Strom AL2
Re: Rozdzielacz napięcia.
Miejsce na 3 bezpieczniki i przekaźnik, super.
Podasz link do tego?
Wytapatalkowano
Podasz link do tego?
Wytapatalkowano
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650
Re: Rozdzielacz napięcia.
Ja kupiłem na ebay-u
https://www.ebay.de/itm/Kfz-Relaissocke ... 2749.l2649
ale na allegro tez to widziadłem, oczywiście kupuje się tylko czarna obudowę, resztę gratów trzeba ekstra kupić i wszytko poskładać .
https://www.ebay.de/itm/Kfz-Relaissocke ... 2749.l2649
ale na allegro tez to widziadłem, oczywiście kupuje się tylko czarna obudowę, resztę gratów trzeba ekstra kupić i wszytko poskładać .
Suzuki DL650 V-Strom AL2
- Grzechu (Kobyłka)
- A+B+C+D
- Posty: 2059
- Rejestracja: 09 sty 2017, 12:55
- Lokalizacja: Opole
Re: Rozdzielacz napięcia.
Ten rozdzielacz, to jest chyba na typowe samochodowe bezpieczniki, te duże?JacekB pisze:U siebie rozwiązałem to trochę inaczej : bezpośrednio z akumulatora pociągnąłem przewód do przekażnika a z niego do puszki bezpieczników a od puszki już bezpośrednio do dodatkowych urządzeń. Puszka jest chyba na 7 bezpieczników cena coś około 30zł.
Honda Transalp 650XL + Suzuki V-Strom DL 1000 ABS 2016
SP6AZE
SP6AZE
Re: Rozdzielacz napięcia.
Tak na duże, typowe samochodowe.Grzechu (Kobyłka) pisze:Ten rozdzielacz, to jest chyba na typowe samochodowe bezpieczniki, te duże?JacekB pisze:U siebie rozwiązałem to trochę inaczej : bezpośrednio z akumulatora pociągnąłem przewód do przekażnika a z niego do puszki bezpieczników a od puszki już bezpośrednio do dodatkowych urządzeń. Puszka jest chyba na 7 bezpieczników cena coś około 30zł.
Motocykl jest jak Media Markt,Nie dla idiotów!
DL650 K4
DL650 K4
Re: Rozdzielacz napięcia.
a jak dokładnie podłączyć przekaźnik do akumulatora (które piny)? i gdzie najlepiej wpiąć przekaźniki pod stacyjkę?
Wi Strom
Re: Rozdzielacz napięcia.
Mniej więcej tak:
- Załączniki
-
- Przekaznik 40A - AW26776.jpeg (26.03 KiB) Przejrzano 8989 razy
Motocykl jest jak Media Markt,Nie dla idiotów!
DL650 K4
DL650 K4
Re: Rozdzielacz napięcia.
85 i 86 - zasilanie przekaźnika ( w zasadzie polaryzacja dowolna o ile przekaźnik nie ma wbudowanej diody przeciw-przepięciowej, a to będzie widoczne na piktogramie najczęściej obecnym na obudowie przekaźnika - na powyższej ilustracji przekaźnik jest bez diody)
W praktyce - załóżmy że 86 to masa jak na powyższej ilustracji, to na 85 podajemy plus gdy chcemy aktywować przekaźnik, czy to po stacyjce, czy tam z guziora, to już wedle uznania.
30 - tu idzie główny plus ( z aku poprzez bezpiecznik o odpowiednim amperażu - 10 do 15 A powinno wystarczyć )
87 - tu mamy pojawiające się zasilanie na urządzenia po aktywacji przekaźnika
W praktyce - załóżmy że 86 to masa jak na powyższej ilustracji, to na 85 podajemy plus gdy chcemy aktywować przekaźnik, czy to po stacyjce, czy tam z guziora, to już wedle uznania.
30 - tu idzie główny plus ( z aku poprzez bezpiecznik o odpowiednim amperażu - 10 do 15 A powinno wystarczyć )
87 - tu mamy pojawiające się zasilanie na urządzenia po aktywacji przekaźnika
DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Rozdzielacz napięcia.
Wybaczcie odkopanie tematu, ale mam uwagę dotyczącą przekaźników bez diody zabezpieczającej. Gdy jej w przekaźniku nie ma, może to doprowadzić do problemów z "elektryką" objawiających się pojawianiem się dziwnych stanów. Wysokie napięcie zaindukowane w cewce może w skrajnym przypadku uszkodzić coś z elektroniki w naszej instalacji. U mnie objawiało się to kasowaniem licznika dziennego i sporadycznym wyskakiwaniem kontrolki "engine". Po założeniu diody święty spokój. Koszt ok 1 zł i można przylutować ją bezpośrednio do długich końcówek przekaźnika pomiędzy 85 (katoda) i 86 (anoda).
Tracer 9 GT+, X-Max 125 TECH MAX
https://www.youtube.com/channel/UCG9ZFg ... iQ3aDG1E2g
https://www.youtube.com/channel/UCG9ZFg ... iQ3aDG1E2g