sczękowiec czy integral
Re: sczękowiec czy integral
Dłuższa trasa upał, zatrzymujesz się szczena do góry łyk wody, jazda. Pytasz kogoś o drogę, szczena do góry, tubylec widzi zgubioną twarz motocyklisty i sam podchodzi, a i nocleg zaproponuje. Upał stoisz przed przejściem szczena do góry, przechodzi super laska, puszcza do ciebie oko szczena sama opada. Jesteś miłośnikiem selfi możesz zaprezentować swój czarujący uśmiech w kasku na tle jednej z 1001 przełęczy nadmorskiej.
Tags:
Re: sczękowiec czy integral
Użytkuję kask - Lazer Monaco Evo Carbon, tam szczęka nie jest zbyt mocno zablokowana w górnej pozycji i można ją przesunąć aż do tyłu.staszek_s pisze:Ja bym uważał, z tą homologacją, szczęka musi być dobrze zablokowana w górze. W razie, gdyby się sama przymknęła w czasie jazdy to strach się bać. Sam mam szczękowca i z podniesioną nie jeżdżę.
Szczękowiec to przede wszystkim wygoda także podczas zakładania kasku na głowę, a waga wcale nie musi być duża, mój Lazer (rozmiar M) waży zaledwie 1550 gram i to naprawdę czuć
Nigdy nie jeżdżę z otwartą szczęką, bo jest to mniej bezpieczne, poza tym podniesiona przyłbica stawia duży opór powietrza.
Jeśli ktoś jest zainteresowany takim kaskiem, to napisałem o nim w tym wątku:
topic379.html#p4639
Pozdrawiam serdecznie
Iżu
Re: sczękowiec czy integral
Jadąc wolno przez miasto,wioski szczęka podniesiona i zablokowana po to między innymi kupiłem szczękowca, ale to jest bezpieczne tylko w kaskach z możliwością blokady przed zamknięciem.
Re: sczękowiec czy integral
A powiedźcie mi własnie jak to jest z tym pinlockiem ? Gorzej widać niż przez sam wizjer bez pinlocka czy nie ma praktycznie różnicy? Ew. czy są jakieś większe odbicia zniekształcenia ?
DL650 K5 Blue
Re: sczękowiec czy integral
Nie zauważyłem żadnej różnicy.
Kawasaki ER5 -->> Suzuki GSF 600 Bandit -->>Suzuki V-Strom 650 XT -->> Suzuki V-Strom 1000 -->> BMW R1250GS Adventure
Ride Through Life
Ride Through Life
Re: sczękowiec czy integral
To po kiego takie coś producent wypisuje ? Jako zwykły dupochron ? Czy też faktycznie zmniejsza przepuszczalność światła ?Antyks pisze:Jako ciekawostkę podam - że producent w instrukcji pisze na temat pinlocka w uwagach :
"Używać tylko w czasie dnia. Nigdy nie używaj soczewki niezaparowującej Pinlock w nocy." Chodzi o to że przepuszczalność światła przy używaniu wraz z osłoną to ok. 80 % - a to nie spełnia wymogów obowiązujących w wielu krajach - m. inn. w całej europie - więc jest dozwolone tylko w czasie dnia.
DL650 K5 Blue
Re: sczękowiec czy integral
Naklejka zwykłą folię na szybę już zmienia się przepuszczalność światła. To samo jest z folią na szybie w kasku motocyklowym. To typowy dupochron ja to nazywasz
Marcin
V-strom 1000 L6 YVB PINGWIN
V-strom 1000 L6 YVB PINGWIN
- Antyks
- Administrator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 22 wrz 2016, 18:18
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Re: sczękowiec czy integral
Normy normami a życie życiem. Z togo co rozumiem to wizjer jako cześć zamienna ma ( powinien mieć) nabity atest ( normę) którą spełnia.
Jednym z wymagań jej uzyskania jest przepuszczalność światła. Kask by uzyskać atest musi mieć wizjer przystosowany do jazdy przez całą dobę. Jeżeli pinlock ogranicza przepuszczalność - więc producent uprzejmie informuje że można go używać tylko do jazdy dziennej I producent jest kryty ( jakby co.. nikt mu nie zarzuci że to przez niego - on informował.) A że pinlocka po kilku zdjęciach można użyć jako wkładki do butów...
Więc producent ma dupochron, a motocykliści...
To tak samo jak perełki z innych instrukcji np. Na workach od odkurzacza: "Worek nie jest zabawką. Założenie na głowę grozi uduszeniem." lub W instrukcji obsługi pralki automatycznej (whilrpool): "nie wkładać dzieci do środka bębna." .
Jednym z wymagań jej uzyskania jest przepuszczalność światła. Kask by uzyskać atest musi mieć wizjer przystosowany do jazdy przez całą dobę. Jeżeli pinlock ogranicza przepuszczalność - więc producent uprzejmie informuje że można go używać tylko do jazdy dziennej I producent jest kryty ( jakby co.. nikt mu nie zarzuci że to przez niego - on informował.) A że pinlocka po kilku zdjęciach można użyć jako wkładki do butów...
Więc producent ma dupochron, a motocykliści...
To tak samo jak perełki z innych instrukcji np. Na workach od odkurzacza: "Worek nie jest zabawką. Założenie na głowę grozi uduszeniem." lub W instrukcji obsługi pralki automatycznej (whilrpool): "nie wkładać dzieci do środka bębna." .
Re: sczękowiec czy integral
Hm... w takim razie kota mogę uprać...Antyks pisze: "nie wkładać dzieci do środka bębna." .
Kawasaki ER5 -->> Suzuki GSF 600 Bandit -->>Suzuki V-Strom 650 XT -->> Suzuki V-Strom 1000 -->> BMW R1250GS Adventure
Ride Through Life
Ride Through Life
- Antyks
- Administrator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 22 wrz 2016, 18:18
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Re: sczękowiec czy integral
Wyprać możesz ale bez wirowaniaQraC pisze:Hm... w takim razie kota mogę uprać...Antyks pisze: "nie wkładać dzieci do środka bębna." .
Re: sczękowiec czy integral
To i ja parę groszy. Kask ma chronić całą głowę. Jazda z otwartym kąskiem to pomyłka. Tej pewności nabrałem podczas pobytu w szpitalu na oddziale traumatologii. Miałem okazję leżeć obok motocyklisty po dość poważnym wypadku. Widziałem zdjęcia jego kasku. Podczas wypadku uderzył częścią twarzową kasku w krawężnik. Przy otwartym kasku do szpitala by nie trafił. Przy wypadkach z udziałem motocyklistów, najczęściej dochodzi do uderzenia w część przednią głowy , czyli w twarzoczaszkę. Bez osłony tej części głowy ryzyko poważnego urazu jest bardzo duże. Wniosek: integral jest bezpieczny, lżejszy i cichszy od innych modeli, ale każdy może mieć inne zdanie.
- Antyks
- Administrator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 22 wrz 2016, 18:18
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Re: sczękowiec czy integral
Ja nie mam kota. Już nie mam...novy pisze:Antyks ty tak z doświadczenia ... ?
Sorki za offtop. Już nie będę
Re: sczękowiec czy integral
To nie taki prosty wniosek Nie można stawiać obok siebie integrala za 400-500 zł i szczękowca za 2000, to nie jest tak że każdy integral jest bezpieczniejszy, choćby ze względu na użyte materiały. Czy lżejszy, znów to co wcześniej, niekoniecznie. A z tym cichszy to już zdecydowanie niekoniecznie Mowa oczywiście o kasku zamkniętymU-boot pisze: Wniosek: integral jest bezpieczny, lżejszy i cichszy od innych modeli, ale każdy może mieć inne zdanie.
Zdrówko シモン
Mniejszość Niemiecko Japońska
Mniejszość Niemiecko Japońska
Re: sczękowiec czy integral
Zgadzam się z powyższym. Na integrala spełniającego powyższe warunki trzeba po prostu wydać trochę mniej pieniędzy niż na szczękowca, który też będzie spełniał powyższe.
Kawasaki ER5 -->> Suzuki GSF 600 Bandit -->>Suzuki V-Strom 650 XT -->> Suzuki V-Strom 1000 -->> BMW R1250GS Adventure
Ride Through Life
Ride Through Life
Re: sczękowiec czy integral
Również się zgadzam z @SimOn!i @QraC.
Co do tezy, że najczęstszym uderzeniem jest uderzenie przednią częścią głowy, takie uderzenia to raczej przy jakimś wypadku gdzie uderza się centralnie przednią częścią motocykla w przeszkodę ale się przez tą przeszkodę nie przelatuje tylko lądujemy centralnie na niej.
W każdym chyba innym przypadku będzie to częściej uderzenie raczej boczną częścią kasku. Z resztą na to wskazują testy kasków gdzie bada się wytrzymałość na uderzenie boczne.
Co do tezy, że najczęstszym uderzeniem jest uderzenie przednią częścią głowy, takie uderzenia to raczej przy jakimś wypadku gdzie uderza się centralnie przednią częścią motocykla w przeszkodę ale się przez tą przeszkodę nie przelatuje tylko lądujemy centralnie na niej.
W każdym chyba innym przypadku będzie to częściej uderzenie raczej boczną częścią kasku. Z resztą na to wskazują testy kasków gdzie bada się wytrzymałość na uderzenie boczne.
Re: sczękowiec czy integral
Ja piszę o kaskach. Nie o berecikach za 400 lub 500 zł. Ja wybrałem integralny, a czemu to już pisałem. Można oczywiście trwać w przekonaniu, że ,, mi przecież nic się nie stanie ,, i tego wszystkim szczerze życzę.Też tak kiedyś myślałem...Zabolało. Teraz jednak pozostanę przy mojej opinii.
Re: sczękowiec czy integral
Jasne.
Tylko napisałeś że integral jest bezpieczny, lżejszy i cichszy nie podając żadnych konkretnych argumentów za twoim twierdzeniem, poza tym że istnieje takie społeczne przekonanie że tak rzeczywiście jest. Co do kwestii lekkości to mogę się z tym zgodzić. Z zasady integrale będą lżejsze.
Co do bezpieczeństwa i głośności kasku już niekoniecznie. Oczywiście zakładamy jazdę z zamkniętym kaskiem szczękowym, a nie otwartym. Jazda z otwartym kaskiem to proszenie się o kłopoty w razie "w".
Z bardziej wiarygodnych testów można popatrzeć na testy SHARP brytyjskiego programu departamentu transportu --> https://sharp.dft.gov.uk/ Oczywiście można zadać sobie pytanie czy te testy są i na ile wiarygodne, natomiast bardziej miarodajnych i kompleksowych chyba nie ma (więcej o procedurze testowej i samych testach --> http://www.motogen.pl/Testy-kaskow-SHARP,9506.html ) Należy również zauważyć że testy te dotyczą TYLKO I WYŁĄCZNIE bezpieczeństwa. Inne kryteria (lekkość, wyciszenie, komfort, jakość wykończenia) są zupełnie pomijane. Z tych testów jednoznacznie wynika, że nie ma znaczenia czy kask jest integralny czy szczękowy, a ważniejsze od tego jest sposób budowy kasku i użytych materiałów i technologii.
Tylko napisałeś że integral jest bezpieczny, lżejszy i cichszy nie podając żadnych konkretnych argumentów za twoim twierdzeniem, poza tym że istnieje takie społeczne przekonanie że tak rzeczywiście jest. Co do kwestii lekkości to mogę się z tym zgodzić. Z zasady integrale będą lżejsze.
Co do bezpieczeństwa i głośności kasku już niekoniecznie. Oczywiście zakładamy jazdę z zamkniętym kaskiem szczękowym, a nie otwartym. Jazda z otwartym kaskiem to proszenie się o kłopoty w razie "w".
Z bardziej wiarygodnych testów można popatrzeć na testy SHARP brytyjskiego programu departamentu transportu --> https://sharp.dft.gov.uk/ Oczywiście można zadać sobie pytanie czy te testy są i na ile wiarygodne, natomiast bardziej miarodajnych i kompleksowych chyba nie ma (więcej o procedurze testowej i samych testach --> http://www.motogen.pl/Testy-kaskow-SHARP,9506.html ) Należy również zauważyć że testy te dotyczą TYLKO I WYŁĄCZNIE bezpieczeństwa. Inne kryteria (lekkość, wyciszenie, komfort, jakość wykończenia) są zupełnie pomijane. Z tych testów jednoznacznie wynika, że nie ma znaczenia czy kask jest integralny czy szczękowy, a ważniejsze od tego jest sposób budowy kasku i użytych materiałów i technologii.
Kawasaki ER5 -->> Suzuki GSF 600 Bandit -->>Suzuki V-Strom 650 XT -->> Suzuki V-Strom 1000 -->> BMW R1250GS Adventure
Ride Through Life
Ride Through Life
Re: sczękowiec czy integral
Piszę o własnych odczuciach w użytkowaniu kasków. Rozumiem że dla Ciebie jest to żaden argument i nawet się z tym zgodzę. To jest tylko mój punkt widzenia.