Ciesze sie, ze chociaz w malym stopniu moglem pomoc
Orlem z angola tez nie jestem i z pomoca przychodzi czesto google tlumacz i zdarza mi sie kopiowac i wklejac niektore zwroty.
Na tyle serwisowka jest super napisana, ze obrazki bardzo duzo daja i maja strzalki narysowane.
Co do Irydowych swiec, zdania sa podzielone. Ja nie jestem nimi zainteresowany i nie bede
Jeśli się zdecydujesz to irydowa swieca musi byc wygrzana.
NGK pisze :
"Pamiętaj! Po wkręceniu nowej świecy do silnika należy uruchomić silnik i pozostawić go uruchomionym do momentu uzyskania przez niego temperatury eksploatacyjnej. Powoduje to tzw. wygrzanie świecy.
Jest to szczególnie ważne podczas pierwszego uruchomienia. Pod żadnym pozorem prosimy nie wyłączać silnika po krótkotrwałej pracy. Ponowne uruchomienie silnika często pokazuje, że świeca nie działa.
Dzieje się tak, ponieważ silnik pracujący na ssaniu ma bardzo bogatą mieszankę, podczas spalania której powstaje sadza, która osadzając się na świecy tworzy powłokę bogatą w węgiel, który przewodzi iskrę.
Stosowanie się do powyższych zasad zaowocuje długim czasem eksploatacji, a co za tym idzie, zadowoleniem z jakości świec NGK.
Pamiętaj! Świece należy wymieniać zgodnie z zaleceniami producenta motocykla, zawartymi w książce serwisowej.
Nigdy nie wykręcaj świecy z silnika, który jest jeszcze gorący - grozi to uszkodzeniem głowicy."
Podobno ma to "zapobiegać "spawaniu" sie swiecy i nie zaburzyć właściwości samoczyszczenia sie".
Odnosnie zwyklych swiec mozesz trafic na
"NGK CR8 E i CR8 EK".
E ma jedna elektrode, a EK ma 2 elektrody Serwisowka mowi o stosowaniu EK.