Suzuki Shell Moto Szkoła 2017
- Pyxis
- A+B+C+D
- Posty: 2316
- Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
- Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
- Kontakt:
Re: Suzuki Shell Moto Szkoła 2017
Filmiki z samej koncowki szkolenia.
Oczywiscie scigac sie nie wolno
Oczywiscie scigac sie nie wolno
( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2
- Grzechu (Kobyłka)
- A+B+C+D
- Posty: 2054
- Rejestracja: 09 sty 2017, 12:55
- Lokalizacja: Opole
Re: Suzuki Shell Moto Szkoła 2017
Fajnie
A masz już zgrane z fona?
A masz już zgrane z fona?
Honda Transalp 650XL + Suzuki V-Strom DL 1000 ABS 2016
SP6AZE
SP6AZE
- Pyxis
- A+B+C+D
- Posty: 2316
- Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
- Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
- Kontakt:
Re: Suzuki Shell Moto Szkoła 2017
Syfra nagrywalem, ale nie wyszlo to za dobrze. Wrzuce na YT to zerkniesz.
( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2
Re: Suzuki Shell Moto Szkoła 2017
Panowie piszcie czy było warto wydać te 170 zł. na szkolenie ?Pyxis pisze:Syfra nagrywalem, ale nie wyszlo to za dobrze. Wrzuce na YT to zerkniesz.
Iżu
Re: Suzuki Shell Moto Szkoła 2017
Hej. Hej jak dla mnie było warto. . Nieźle się zdziwiłem jak zobaczyłem średnie spalanie po wolnej jeździe po torze na koniec szkolenia...7,7.
Suzuki Dl 650 k6/ Suzuki Dl 650 al2-czerń typu kongo
- Grzechu (Kobyłka)
- A+B+C+D
- Posty: 2054
- Rejestracja: 09 sty 2017, 12:55
- Lokalizacja: Opole
Re: Suzuki Shell Moto Szkoła 2017
Jeśli o mnie chodzi, to najlepiej wydane 170 zł na moto... oprócz paliwa
Przede wszystkim walka ze złym nawykiem w trakcie jazdy jak 2 palce na klamkach, "jazda górska", zawracanie na małych powierzchniach, hamowanie na łuku.
Jestem bardzo zadowolony
Przede wszystkim walka ze złym nawykiem w trakcie jazdy jak 2 palce na klamkach, "jazda górska", zawracanie na małych powierzchniach, hamowanie na łuku.
Jestem bardzo zadowolony
Honda Transalp 650XL + Suzuki V-Strom DL 1000 ABS 2016
SP6AZE
SP6AZE
Re: Suzuki Shell Moto Szkoła 2017
@Iżu
Zdecydowanie popieram Grzecha. Takie coś powinno być obowiązkowe dla każdego kto zda prawko (w sumie to tak na kursie powinni uczyć). 6 dni mam prawko i wydaje mi się, że bardzo dużo mi to szkolenie dało
Zdecydowanie popieram Grzecha. Takie coś powinno być obowiązkowe dla każdego kto zda prawko (w sumie to tak na kursie powinni uczyć). 6 dni mam prawko i wydaje mi się, że bardzo dużo mi to szkolenie dało
null
Re: Suzuki Shell Moto Szkoła 2017
Szkolenie bardzo fajne. Mam tylko pewien niedosyt z części dot. hamowania w łuku. W naszej grupie każdemu wyszły raptem po 4 próby.
Pozdrawiam, Marcin
Yamaha Fazer FZS 600 > Suzuki DL 650 AL3
Yamaha Fazer FZS 600 > Suzuki DL 650 AL3
Re: Suzuki Shell Moto Szkoła 2017
No tak, brakło czasu, ale ogólnie szkolenie super, nie spodziewałem się ze podnóżki przytre i opony pozamykam
Czarny Dl 650 urodzony w 2004
- Pyxis
- A+B+C+D
- Posty: 2316
- Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
- Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
- Kontakt:
Re: Suzuki Shell Moto Szkoła 2017
Oj bardzo pozyteczna impreza. Naprawde warto takie szkolenie odbyc. Dzisiaj zrobilem samotnie prawie 400km, zeby utrwalic sobie wiedze.
( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2
Re: Suzuki Shell Moto Szkoła 2017
Grzechu napisz jakieś szczegóły tych złych nawyków, bo to dobry tematGrzechu (Kobyłka) pisze: Przede wszystkim walka ze złym nawykiem w trakcie jazdy jak 2 palce na klamkach, "jazda górska", zawracanie na małych powierzchniach, hamowanie na łuku.
Pozdrówko
Iżu
- Grzechu (Kobyłka)
- A+B+C+D
- Posty: 2054
- Rejestracja: 09 sty 2017, 12:55
- Lokalizacja: Opole
Re: Suzuki Shell Moto Szkoła 2017
1. Przy każdym ćwiczeniu instruktorzy odradzali trzymania palców na klamkach w czasie jazdy. Obojętnie 1 czy 2. Zalecali aby zawsze trzymać kierownicę "pełnym" chwytem, bo prowadzenie wtedy jest pewniejsze, stabilniejsze i ma się wtedy większą kontrolę nad moto.
2. Chwyt manetki pewny, ale nie za mocny, żeby nie były napięte wszystkie mięśnie od nadgarstka, aż po bark, bo dzięki temu niweluje się drgania przenoszone z kierownicy i na kierownicę.
3. Odpowiednia pozycja, zwłaszcza w czasie pokonywania łuków; pochylony do przodu z mocno ugiętymi ramionami i wychyleniem w bok, w kierunku skrętu (tak jak zawodnicy w wyścigach).
4. Nogi trzymane na stopkach w czasie jazdy - opierać się palcami, nie śródstopiem. Stopę przemieszczasz tylko na czas zmiany biegów, potem wracasz na palce. Ułatwia to balansowanie ciałem we wszystkich kierunkach. Zapobiega też zachaczeniu butem o asfalt w czasie złożenia w zakrecie i wciągnieciu stopy pod moto = trudne do wyleczenia złamanie.
5. Patrzenie daleko, "z wyprzedzeniem", w zakręty (czytanie zakretu) i przewidywanie co jest /może być dalej, żeby odpowiednio zareagować, bo "jedziesz tam, gdzie patrzysz".
To tak na szybko, może któryś z chłopaków coś jeszcze doda.
2. Chwyt manetki pewny, ale nie za mocny, żeby nie były napięte wszystkie mięśnie od nadgarstka, aż po bark, bo dzięki temu niweluje się drgania przenoszone z kierownicy i na kierownicę.
3. Odpowiednia pozycja, zwłaszcza w czasie pokonywania łuków; pochylony do przodu z mocno ugiętymi ramionami i wychyleniem w bok, w kierunku skrętu (tak jak zawodnicy w wyścigach).
4. Nogi trzymane na stopkach w czasie jazdy - opierać się palcami, nie śródstopiem. Stopę przemieszczasz tylko na czas zmiany biegów, potem wracasz na palce. Ułatwia to balansowanie ciałem we wszystkich kierunkach. Zapobiega też zachaczeniu butem o asfalt w czasie złożenia w zakrecie i wciągnieciu stopy pod moto = trudne do wyleczenia złamanie.
5. Patrzenie daleko, "z wyprzedzeniem", w zakręty (czytanie zakretu) i przewidywanie co jest /może być dalej, żeby odpowiednio zareagować, bo "jedziesz tam, gdzie patrzysz".
To tak na szybko, może któryś z chłopaków coś jeszcze doda.
Honda Transalp 650XL + Suzuki V-Strom DL 1000 ABS 2016
SP6AZE
SP6AZE
- Pyxis
- A+B+C+D
- Posty: 2316
- Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
- Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
- Kontakt:
Re: Suzuki Shell Moto Szkoła 2017
Ja 3x pytalem, czy faktycznie mam nie trzymac palcow na klamce hamulca, bo tak jezdze tez i rowerkiem (ale faktem jest, ze przekladam tak tylko w sytuacjach ktore uwazam za potencjalnie trudne). Mowili mi, ze pelny chwyt. Bez paluchow. Na klamce jesli juz, to jedynie w jakims ciasnym ruchu miejskim.
Wczoraj staralem sie utrwalac wiedze i nabierac nowych skorygowanych nawykow i moze faktycznie jest sens takiego podejscia, bo luzniejsza reka mniej zmeczona, tylko mam nadzieje, ze czas do zadzialania hamulcow nie bedzie jakos znaczaco dluzszy.
Wczoraj staralem sie utrwalac wiedze i nabierac nowych skorygowanych nawykow i moze faktycznie jest sens takiego podejscia, bo luzniejsza reka mniej zmeczona, tylko mam nadzieje, ze czas do zadzialania hamulcow nie bedzie jakos znaczaco dluzszy.
( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2
Re: Suzuki Shell Moto Szkoła 2017
Słyszałem to samona szkoleniu SSMS, po czym na szkoleniu u Tomka Kulika usłyszałem coś zupełnie odmiennego. Że palec/palce zawsze na klamce bo to skraca czas reakcji, bo w razie nagłego niekontrolowanego odchyłu do tyłu i związanego z tym odkręceniem manetki, palce trzymające klamkę hamulca automatycznie zaciągną hamulec, a palce trzymające klamkę sprzęgła odetną napęd. Podczas jazdy instruktorzy zwracali specjalnie uwagę na to kto nie jeździ z palcami na klamkach i przypominali o tym pomiędzy jazdami.Pyxis pisze:Ja 3x pytalem, czy faktycznie mam nie trzymac palcow na klamce hamulca, bo tak jezdze tez i rowerkiem (ale faktem jest, ze przekladam tak tylko w sytuacjach ktore uwazam za potencjalnie trudne). Mowili mi, ze pelny chwyt. Bez paluchow. Na klamce jesli juz, to jedynie w jakims ciasnym ruchu miejskim.
Wczoraj staralem sie utrwalac wiedze i nabierac nowych skorygowanych nawykow i moze faktycznie jest sens takiego podejscia, bo luzniejsza reka mniej zmeczona, tylko mam nadzieje, ze czas do zadzialania hamulcow nie bedzie jakos znaczaco dluzszy.
Osobiście jeździłem trzymając manetki całą dłonią bo tak czuję się pewniej. Od czasu szkolenia u Tomka Kulika staram się jeździć z palcami na klamkach ale przyznam, że jest to dla mnie cholernie niewygodne i dłonie szybko mi się męczą i robią się obolałe. Odciąga moją uwagę od tego co przede mną i sprawia, że trzymam kierownicę mniej pewnie, a chyba nie o to w tym wszystkim chodzi.
Romet Komar -> Suzuki GSF 600 Bandit -> Suzuki V-Strom 1000
Re: Suzuki Shell Moto Szkoła 2017
Panowie ja niestety popieram podejscie Tomka Kulika czyli paluchy na klamkach zreszta tak mnie nauczono na kursie i zdejmuje je dopiero jak jestem pewny że nie ma zagrożenia.
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
Re: Suzuki Shell Moto Szkoła 2017
Co do dwóch palców, to nie jestem tak wstanie jeździć, przez miasto ok, ale w trasie dłoń boli, szukałem już różnych ustawień nic nie daje. No i przy większej prędkości jak najedzie się na jakąś muldę to wolę mieć jednak pewniejszy chwyt, to tak z doświadczenia Szkolenie super, aż śrubę od osłony łańcucha zgubiłem, trytka jest jednak niezastąpiona. Jestem kompletna du... z wolnej jazdy, trzeba będzie mocno popracować. Jazda po torze bomba czuć dopiero brak mocy suzi i kiepskie hamulce to nie jej żywioł.
- Antyks
- Administrator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 22 wrz 2016, 18:18
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Re: Suzuki Shell Moto Szkoła 2017
Temat paluszków i klameczek jest interesujący - i otworze zaraz nowy temat bom ciekawy waszych doświadczeń
Re: Suzuki Shell Moto Szkoła 2017
Ja jeżdżę bez trzymania palcami klamki hamulca, chyba że sytuacja wymaga szczególnej ostrożności czyli jadę przez rmiasto gdzie wszędzie łażą piesi itd.Seba pisze:Jestem kompletna du... z wolnej jazdy, trzeba będzie mocno popracować. Jazda po torze bomba czuć dopiero brak mocy suzi i kiepskie hamulce to nie jej żywioł.
Nie mam też problemów z wolną jazdą i zakrętami na małej prędkości, przynajmniej tak mi się wydaje
Wczoraj jeździłem przez kilkanaście minut po lekkim terenie, trzeba było pokonać łąkę z wyższą trawą na stoku i tu pojawił się problem.. fabryczne opony nie dawały rady, tył wciąż mi się ślizgał, w końcu po nabraniu rozpędu i później delikatnej pracy sprzęgłem udało się pokonać trawę, tu świetnie by się sprawdziła kontrola trakcji
Na szkoleniu w Krakowie będę 11 czerwca, kasę zapłaciłem więc sprawdzimy nowy obiekt, tor i to słynne szkolenie, wezmę kamerkę to może jakiś filmik skręcę.
Do zobaczyska
Iżu