Suzuki Shell Moto Szkoła 2017

Forum na tematy których nie ma w innych częściach forum
Awatar użytkownika
Pyxis
A+B+C+D
Posty: 2314
Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
Kontakt:

Re: Suzuki Shell Moto Szkoła 2017

Post autor: Pyxis »

Filmiki z samej koncowki szkolenia.
Oczywiscie scigac sie nie wolno ;)





( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2

Awatar użytkownika
Grzechu (Kobyłka)
A+B+C+D
Posty: 2054
Rejestracja: 09 sty 2017, 12:55
Lokalizacja: Opole

Re: Suzuki Shell Moto Szkoła 2017

Post autor: Grzechu (Kobyłka) »

Fajnie :)
A masz już zgrane z fona? ;)


Honda Transalp 650XL + Suzuki V-Strom DL 1000 ABS 2016
SP6AZE

Awatar użytkownika
Pyxis
A+B+C+D
Posty: 2314
Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
Kontakt:

Re: Suzuki Shell Moto Szkoła 2017

Post autor: Pyxis »

Syfra nagrywalem, ale nie wyszlo to za dobrze. Wrzuce na YT to zerkniesz.


( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Suzuki Shell Moto Szkoła 2017

Post autor: Iżu »

Pyxis pisze:Syfra nagrywalem, ale nie wyszlo to za dobrze. Wrzuce na YT to zerkniesz.
Panowie piszcie czy było warto wydać te 170 zł. na szkolenie ? :-P


Iżu

Ps.pablo
A1
Posty: 24
Rejestracja: 07 paź 2016, 11:28
Lokalizacja: Krapkowice

Re: Suzuki Shell Moto Szkoła 2017

Post autor: Ps.pablo »

Hej. Hej jak dla mnie było warto. :D . Nieźle się zdziwiłem jak zobaczyłem średnie spalanie po wolnej jeździe po torze na koniec szkolenia...7,7.


Suzuki Dl 650 k6/ Suzuki Dl 650 al2-czerń typu kongo 8-)

Awatar użytkownika
Grzechu (Kobyłka)
A+B+C+D
Posty: 2054
Rejestracja: 09 sty 2017, 12:55
Lokalizacja: Opole

Re: Suzuki Shell Moto Szkoła 2017

Post autor: Grzechu (Kobyłka) »

Jeśli o mnie chodzi, to najlepiej wydane 170 zł na moto... oprócz paliwa :D
Przede wszystkim walka ze złym nawykiem w trakcie jazdy jak 2 palce na klamkach, "jazda górska", zawracanie na małych powierzchniach, hamowanie na łuku.
Jestem bardzo zadowolony :)


Honda Transalp 650XL + Suzuki V-Strom DL 1000 ABS 2016
SP6AZE

Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1633
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Suzuki Shell Moto Szkoła 2017

Post autor: prebenny »

@Iżu

Zdecydowanie popieram Grzecha. Takie coś powinno być obowiązkowe dla każdego kto zda prawko (w sumie to tak na kursie powinni uczyć). 6 dni mam prawko i wydaje mi się, że bardzo dużo mi to szkolenie dało ;)


null

Awatar użytkownika
Daniel
A1
Posty: 31
Rejestracja: 25 lut 2017, 00:16
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Suzuki Shell Moto Szkoła 2017

Post autor: Daniel »

Warto. Za rok też jadę:)



Marcin8o
AM
Posty: 17
Rejestracja: 06 paź 2016, 22:50
Lokalizacja: Opole

Re: Suzuki Shell Moto Szkoła 2017

Post autor: Marcin8o »

Szkolenie bardzo fajne. Mam tylko pewien niedosyt z części dot. hamowania w łuku. W naszej grupie każdemu wyszły raptem po 4 próby.


Pozdrawiam, Marcin
Yamaha Fazer FZS 600 > Suzuki DL 650 AL3

Adi
A2
Posty: 100
Rejestracja: 01 paź 2016, 19:21
Lokalizacja: Wisła Wielka/Wałbrzych/NL

Re: Suzuki Shell Moto Szkoła 2017

Post autor: Adi »

No tak, brakło czasu, ale ogólnie szkolenie super, nie spodziewałem się ze podnóżki przytre i opony pozamykam


Czarny Dl 650 urodzony w 2004

Awatar użytkownika
Pyxis
A+B+C+D
Posty: 2314
Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
Kontakt:

Re: Suzuki Shell Moto Szkoła 2017

Post autor: Pyxis »

Oj bardzo pozyteczna impreza. Naprawde warto takie szkolenie odbyc. Dzisiaj zrobilem samotnie prawie 400km, zeby utrwalic sobie wiedze. :)


( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Suzuki Shell Moto Szkoła 2017

Post autor: Iżu »

Grzechu (Kobyłka) pisze: Przede wszystkim walka ze złym nawykiem w trakcie jazdy jak 2 palce na klamkach, "jazda górska", zawracanie na małych powierzchniach, hamowanie na łuku.
Grzechu napisz jakieś szczegóły tych złych nawyków, bo to dobry temat ;)

Pozdrówko


Iżu

Awatar użytkownika
Grzechu (Kobyłka)
A+B+C+D
Posty: 2054
Rejestracja: 09 sty 2017, 12:55
Lokalizacja: Opole

Re: Suzuki Shell Moto Szkoła 2017

Post autor: Grzechu (Kobyłka) »

1. Przy każdym ćwiczeniu instruktorzy odradzali trzymania palców na klamkach w czasie jazdy. Obojętnie 1 czy 2. Zalecali aby zawsze trzymać kierownicę "pełnym" chwytem, bo prowadzenie wtedy jest pewniejsze, stabilniejsze i ma się wtedy większą kontrolę nad moto.
2. Chwyt manetki pewny, ale nie za mocny, żeby nie były napięte wszystkie mięśnie od nadgarstka, aż po bark, bo dzięki temu niweluje się drgania przenoszone z kierownicy i na kierownicę.
3. Odpowiednia pozycja, zwłaszcza w czasie pokonywania łuków; pochylony do przodu z mocno ugiętymi ramionami i wychyleniem w bok, w kierunku skrętu (tak jak zawodnicy w wyścigach).
4. Nogi trzymane na stopkach w czasie jazdy - opierać się palcami, nie śródstopiem. Stopę przemieszczasz tylko na czas zmiany biegów, potem wracasz na palce. Ułatwia to balansowanie ciałem we wszystkich kierunkach. Zapobiega też zachaczeniu butem o asfalt w czasie złożenia w zakrecie i wciągnieciu stopy pod moto = trudne do wyleczenia złamanie.
5. Patrzenie daleko, "z wyprzedzeniem", w zakręty (czytanie zakretu) i przewidywanie co jest /może być dalej, żeby odpowiednio zareagować, bo "jedziesz tam, gdzie patrzysz".

To tak na szybko, może któryś z chłopaków coś jeszcze doda.


Honda Transalp 650XL + Suzuki V-Strom DL 1000 ABS 2016
SP6AZE

Awatar użytkownika
Pyxis
A+B+C+D
Posty: 2314
Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
Kontakt:

Re: Suzuki Shell Moto Szkoła 2017

Post autor: Pyxis »

Ja 3x pytalem, czy faktycznie mam nie trzymac palcow na klamce hamulca, bo tak jezdze tez i rowerkiem (ale faktem jest, ze przekladam tak tylko w sytuacjach ktore uwazam za potencjalnie trudne). Mowili mi, ze pelny chwyt. Bez paluchow. Na klamce jesli juz, to jedynie w jakims ciasnym ruchu miejskim.
Wczoraj staralem sie utrwalac wiedze i nabierac nowych skorygowanych nawykow i moze faktycznie jest sens takiego podejscia, bo luzniejsza reka mniej zmeczona, tylko mam nadzieje, ze czas do zadzialania hamulcow nie bedzie jakos znaczaco dluzszy. :)


( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2

Awatar użytkownika
kitza
A2
Posty: 266
Rejestracja: 30 wrz 2016, 21:16
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Suzuki Shell Moto Szkoła 2017

Post autor: kitza »

Pyxis pisze:Ja 3x pytalem, czy faktycznie mam nie trzymac palcow na klamce hamulca, bo tak jezdze tez i rowerkiem (ale faktem jest, ze przekladam tak tylko w sytuacjach ktore uwazam za potencjalnie trudne). Mowili mi, ze pelny chwyt. Bez paluchow. Na klamce jesli juz, to jedynie w jakims ciasnym ruchu miejskim.
Wczoraj staralem sie utrwalac wiedze i nabierac nowych skorygowanych nawykow i moze faktycznie jest sens takiego podejscia, bo luzniejsza reka mniej zmeczona, tylko mam nadzieje, ze czas do zadzialania hamulcow nie bedzie jakos znaczaco dluzszy. :)
Słyszałem to samona szkoleniu SSMS, po czym na szkoleniu u Tomka Kulika usłyszałem coś zupełnie odmiennego. Że palec/palce zawsze na klamce bo to skraca czas reakcji, bo w razie nagłego niekontrolowanego odchyłu do tyłu i związanego z tym odkręceniem manetki, palce trzymające klamkę hamulca automatycznie zaciągną hamulec, a palce trzymające klamkę sprzęgła odetną napęd. Podczas jazdy instruktorzy zwracali specjalnie uwagę na to kto nie jeździ z palcami na klamkach i przypominali o tym pomiędzy jazdami.
Osobiście jeździłem trzymając manetki całą dłonią bo tak czuję się pewniej. Od czasu szkolenia u Tomka Kulika staram się jeździć z palcami na klamkach ale przyznam, że jest to dla mnie cholernie niewygodne i dłonie szybko mi się męczą i robią się obolałe. Odciąga moją uwagę od tego co przede mną i sprawia, że trzymam kierownicę mniej pewnie, a chyba nie o to w tym wszystkim chodzi.


Romet Komar -> Suzuki GSF 600 Bandit -> Suzuki V-Strom 1000

rasik
A+B
Posty: 905
Rejestracja: 01 maja 2017, 08:57

Re: Suzuki Shell Moto Szkoła 2017

Post autor: rasik »

Panowie ja niestety popieram podejscie Tomka Kulika czyli paluchy na klamkach zreszta tak mnie nauczono na kursie i zdejmuje je dopiero jak jestem pewny że nie ma zagrożenia.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka


Pozdrawiam
RASIK

mój AL3 > LINK :)
mój skradziony DL -> LINK :)

Awatar użytkownika
Seba
A
Posty: 425
Rejestracja: 21 wrz 2016, 19:48
Lokalizacja: Opole

Re: Suzuki Shell Moto Szkoła 2017

Post autor: Seba »

Co do dwóch palców, to nie jestem tak wstanie jeździć, przez miasto ok, ale w trasie dłoń boli, szukałem już różnych ustawień nic nie daje. No i przy większej prędkości jak najedzie się na jakąś muldę to wolę mieć jednak pewniejszy chwyt, to tak z doświadczenia ;) Szkolenie super, aż śrubę od osłony łańcucha zgubiłem, trytka jest jednak niezastąpiona. Jestem kompletna du... z wolnej jazdy, trzeba będzie mocno popracować. Jazda po torze bomba czuć dopiero brak mocy suzi i kiepskie hamulce :lol: to nie jej żywioł.



Awatar użytkownika
Antyks
Administrator
Posty: 2211
Rejestracja: 22 wrz 2016, 18:18
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Re: Suzuki Shell Moto Szkoła 2017

Post autor: Antyks »

Temat paluszków i klameczek jest interesujący - i otworze zaraz nowy temat bom ciekawy waszych doświadczeń :)


Jerzy
Motoambulans DL 650 AK9
https://dlmoto.pl/ Sklep dla motocyklistów
https://rodzinagotuje.pl Przedstawiciel Thermomix

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Suzuki Shell Moto Szkoła 2017

Post autor: Iżu »

Seba pisze:Jestem kompletna du... z wolnej jazdy, trzeba będzie mocno popracować. Jazda po torze bomba czuć dopiero brak mocy suzi i kiepskie hamulce :lol: to nie jej żywioł.
Ja jeżdżę bez trzymania palcami klamki hamulca, chyba że sytuacja wymaga szczególnej ostrożności czyli jadę przez rmiasto gdzie wszędzie łażą piesi itd.
Nie mam też problemów z wolną jazdą i zakrętami na małej prędkości, przynajmniej tak mi się wydaje :lol:
Wczoraj jeździłem przez kilkanaście minut po lekkim terenie, trzeba było pokonać łąkę z wyższą trawą na stoku i tu pojawił się problem.. fabryczne opony nie dawały rady, tył wciąż mi się ślizgał, w końcu po nabraniu rozpędu i później delikatnej pracy sprzęgłem udało się pokonać trawę, tu świetnie by się sprawdziła kontrola trakcji :geek:

Na szkoleniu w Krakowie będę 11 czerwca, kasę zapłaciłem więc sprawdzimy nowy obiekt, tor i to słynne szkolenie, wezmę kamerkę to może jakiś filmik skręcę.
Do zobaczyska :D


Iżu

Awatar użytkownika
dawidek
A2
Posty: 123
Rejestracja: 12 gru 2016, 23:42
Kontakt:

Re: Suzuki Shell Moto Szkoła 2017

Post autor: dawidek »

Adi pisze:[...] i opony pozamykam
To na DeeLu się da? :D



ODPOWIEDZ

Wróć do „Tematy ogólne”