Swiece. Irydowe czy zwykłe.

Awatar użytkownika
SimOn!
A+B+C
Posty: 1227
Rejestracja: 27 wrz 2016, 20:45
Lokalizacja: GD 3Miasto

Swiece. Irydowe czy zwykłe.

Post autor: SimOn! »

Dzisiaj robiłem mojej Suzie serwis. Z harmonogramu wynikało, że świece idą do wymiany. Wykręcam i co widzę, poprzednik założył irydwe (NGK CR8EIX). Zastanawiam się jaki sens, świeca dwa razy droższa a i tak wymieniamy co 12 tys. Producent nie przewiduje w instrukcji zakładania irydowych. Czyli trochę tak jak lanie Pb98 ;) W aucie mam irydowe ale tam Japońce każą takie zakładać i wymieniać co 120 ! tys.
A jak wy podchodzicie do tematu? Tak z ciekawości pytam. :mrgreen:

Przy okazji okazało się dlaczego silnik lekko nierówno pracował. Końcówka przewodu WN wchodząca do przedniej fajki przedniego cylindra była cała zaśniedziała (jak i fajka w środku od strony przewodu - igła z gwintem zardzewiała). Trochę zajęło mi reanimowanie fajki i kabla. Ale się udało. Widac bylo po kolorze świecy, że się dużo nie napracowała ;)


Zdrówko シモン :mrgreen:
Mniejszość Niemiecko Japońska ;)

Tags:

Awatar użytkownika
novy
A+B
Posty: 606
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:34
Lokalizacja: Busko

Re: Swiece. Irydowe czy zwykłe.

Post autor: novy »

12k to przesada, ja u siebie założyłem teraz irydowe i nie myślę ich zmieniać zanim nie nalatają co najmniej 30k. Żeby nie było to nie widzę żadnej różnicy w stosunku do zwykłych. Założyłem irydowe bo dostałem od znajomego. Na zwykłych zrobiłem 20k i też nic się nie działo. Siedzą teraz pod kanapą na zapasie.


DL650 K5 Blue

Awatar użytkownika
novy
A+B
Posty: 606
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:34
Lokalizacja: Busko

Re: Swiece. Irydowe czy zwykłe.

Post autor: novy »

No o tym własnie pisze , że jedynie przebiegi bo jak się czyta te reklamy że i spalanie mniejsze i moc większa ... pic na wodę fotomontaż :D


DL650 K5 Blue

Awatar użytkownika
SimOn!
A+B+C
Posty: 1227
Rejestracja: 27 wrz 2016, 20:45
Lokalizacja: GD 3Miasto

Re: Swiece. Irydowe czy zwykłe.

Post autor: SimOn! »

Irek pisze:NGK w swoim katalogu zaleca wymianę irydowych z platyną po 100k - 120k km. !! TAK nie 12k tylko 120k ;-)
Zwykłe irydowe 60k, a te najzwyklejsze montowane seryjnie 20k- do 40k.
Producent imho lepiej wie ile świeca działa poprawnie.
Te zalecenia wymiany co 12k Suzuki to ściema totalna, tak jak przegląd co 2 kilometry. Nabijanie kasy w serwisach, to wszystko.
Nie dajmy się zwariować.
A możesz powiedzieć gdzie dokładnie to widziałeś? Nie żebym Ci nie wierzył ale lubię kolekcjonować takie informacje :mrgreen:

Z tą ściemą totalną to nie do końca się zgadzam. Zobacz, że np. wg. Suzuki filtr oleju masz wymieniać co 3 wymianę oleju :? skoro są łasi na kasę to czemu tak?
Ja mam zasadę, ze wole wymieniać świece częściej, ale na zwykłe. Zgadzam się, że 12 tys. to lekka przesada te właśnie 20-30 tys. to taka norma. Tym bardziej, że ten silnik wyżyłowany nie jest. Nawet w silnikach lotniczych świece się wymienia co 200-300 h czyli powiedzmy że podobnie.


Zdrówko シモン :mrgreen:
Mniejszość Niemiecko Japońska ;)

Awatar użytkownika
SimOn!
A+B+C
Posty: 1227
Rejestracja: 27 wrz 2016, 20:45
Lokalizacja: GD 3Miasto

Re: Swiece. Irydowe czy zwykłe.

Post autor: SimOn! »

Dzięki, wiesz szukałem ale na australijską stronę NKG nie dotarłem :)


Zdrówko シモン :mrgreen:
Mniejszość Niemiecko Japońska ;)

Ps.pablo
A1
Posty: 24
Rejestracja: 07 paź 2016, 11:28
Lokalizacja: Krapkowice

Re: Swiece. Irydowe czy zwykłe.

Post autor: Ps.pablo »

Hej. Żeby nie zakładać tematu. Świece z modelu k6 będą pasowały do AL2??? Pytam bo mi zostały irydowe denso dokupiłbym tylko dwie:-).


Suzuki Dl 650 k6/ Suzuki Dl 650 al2-czerń typu kongo 8-)

SiwyDL
AM
Posty: 1
Rejestracja: 31 lip 2019, 23:24

Re: Swiece. Irydowe czy zwykłe.

Post autor: SiwyDL »

Do 120 tys miałem w DL650 ABS K7 zwykłe, pierwsze Denso po 44 tys (ile faktycznie przejechały nie wiem). Zmieniłem je na CR8E, nie było zużycia elektrod, trzymały wymiar. Ceramika też czysta. Teraz wstawiłem CR8EIX, ponownie po wyjęciu zwykłych CR8E nie było śladu wypalenia palca lub elektrody, wymiar trzymaly, barwy nie zmieniły a pracowały przez 76 tyś. Bylem pewien ze palec bedzie wypalony, ceramika przy elektrodzie zdegradowana.. ale tak nie bylo. Gdy bym otworzył a potem zamówił na kolejene 80 tyś były by to CR8E. Ciekawostka, na opakowaniu CR8E instrukcja dokrecania podaje 1/2 obrotu po wkreceniu ręką (wkręcałem kluczem na 15Nm powinienem na 12Nm) a CR8EIX już tylko 1/4 obrotu (wkręcałem bez klucza zgodnie z instrukcją na opakowaniu). Moze zmieniła się podkładka... z drugiej strony nadal moment pozostał miedzy 10 a 15Nm (12Nm w lekkie stopy) dla M10mm. Zwracajcie uwagę na opakowanie...
Załączniki
20230614_202744.jpg
20230614_202744.jpg (318.74 KiB) Przejrzano 479 razy
Screenshot_20230614-202849_Adobe Acrobat.jpg
Screenshot_20230614-202849_Adobe Acrobat.jpg (32.03 KiB) Przejrzano 479 razy



ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne do Vstrom-a”