ORLEN PLATINUM RIDER 4T 10W-40
ORLEN PLATINUM RIDER 4T 10W-40
Sie macie ludzie- ostatnio wpadło mi sporo pozytywnych opinii na temat tego oleju- coraz więcej użytkowników moto decyduje się na ten olej. Argumentują po pierwsze niższą ceną, po drugie wg specyfikacji technicznej jest lepszy od popularnego motula 5100, po trzecie wszyscy niemal jednomyślnie stwierdzają cichszą pracę i lepiej wchodzące biegi. Może i Wy macie jakieś doświadczenia związane z tym olejem- jeśli tak to podzielcie sie;)
Re: ORLEN PLATINUM RIDER 4T 10W-40
A co takiego jest w Motulu 5100 ? Zwykły olej, tylko reklam więcej i pachnie fiołkami.
1050 XT
Re: ORLEN PLATINUM RIDER 4T 10W-40
Mnie na pierwszym przeglądzie wlali Castrol i od razu jak wyjechałem z warsztatu, to usłyszałem kilka nowych dźwięków z silnika, które słychać do tej pory. Następny leję Motul 5100 polecany przez wielu forumowiczów.
Ogar205>CZ175>MZ250Jaskółka z koszem>Junak M10>MZ ETZ250>IntruderVL800>IntruderC1500>Vstrom1000 2016>BENELLI IMPERIALE 400
Wszyscy mamy dwa życia. To drugie zaczyna się w chwili,gdy zdamy sobie sprawę,że mamy tylko jedno.
Wszyscy mamy dwa życia. To drugie zaczyna się w chwili,gdy zdamy sobie sprawę,że mamy tylko jedno.
Re: ORLEN PLATINUM RIDER 4T 10W-40
no niestety - castrol w całej swej ofercie ma może ze 2-3 dobre oleje
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: ORLEN PLATINUM RIDER 4T 10W-40
Chyba nie będę doświadczał i znów zaleję Motul 10W40 5100. Kiedyś zalałem chiniolka 125 Castrolem 4T zaczęły się problemy z przełączaniem biegów. Zmieniłem na Motul i przeszło, zalałem też tym Stroma. Działa i nie chcę niespodzianek. Ma robić robotę a ja nie chcę się zastanawiać nad wyższością innych. Niech mnie ktoś przekona argumentami że warto zmieniać .....
Kawasaki KLV1000. Po to właśnie moto.
Re: ORLEN PLATINUM RIDER 4T 10W-40
Heheh bez urazy, ale brzmi to jak spam reklamowy napisany prze handlowcaMara35 pisze:Sie macie ludzie- ostatnio wpadło mi sporo pozytywnych opinii na temat tego oleju- coraz więcej użytkowników moto decyduje się na ten olej. Argumentują po pierwsze niższą ceną, po drugie wg specyfikacji technicznej jest lepszy od popularnego motula 5100, po trzecie wszyscy niemal jednomyślnie stwierdzają cichszą pracę i lepiej wchodzące biegi. Może i Wy macie jakieś doświadczenia związane z tym olejem- jeśli tak to podzielcie sie;)
To teraz konkrety:
Czy ilu konkretnie ?Mara35 pisze:coraz więcej użytkowników moto decyduje się na ten olej.
Niższa cena... hmm no dobra idźmy dalej
Ale co konkretnie? Bo jak przejżeć suche dane z kart charakterystyki to wychodzi to samoMara35 pisze:po drugie wg specyfikacji technicznej jest lepszy od popularnego motula 5100
Pytanie czy stwierdzili by to samo przy "ślepym" teście czyli nie wiedząc co im nalano? Wtedy by było to obiektywne.Mara35 pisze:po trzecie wszyscy niemal jednomyślnie stwierdzają cichszą pracę i lepiej wchodzące biegi.
Tak z czystej ciekawości jak pisałem wcześniej zerknąłem na charakterystykę obu olei. Wynik moich dociekiwań jest na obrazku Na zielono i niebiesko to co każe lać nam Suzuki do motorów.
Motul jest tylko teoretycznie bardziej wstecznie kompatybilny ze starszymi konstrukcjami silników i to wg. Amerykańców. Wg. Japońskiej klasyfikacji oba oleje są takie same
Czyli na papierze wychodzi, że jeden pies
A czy oszczędność...? Bo ja wiem
Motul w Trójmieście w renomowanym sklepie/hurtowni 99 zł 4 litry.
Olren w intenetach na Alle (najtańszy z wysyłką) 82zł za 4 litry.
No czyli, że na filtr nam zostanie
Nie bronię ani Orlenu ani Motula. Chciałem tylko suche fakty przedstawić.
A i z branżą olejową mam tyle wspólnego, że mój ojciec pracuje w pewnej rafinerii Ale z olejów nie mam tego profitów.
Ostatnio zmieniony 30 sty 2018, 23:49 przez SimOn!, łącznie zmieniany 3 razy.
Zdrówko シモン
Mniejszość Niemiecko Japońska
Mniejszość Niemiecko Japońska
Re: ORLEN PLATINUM RIDER 4T 10W-40
Wiesz co? Ewentualnie to są dwa argumenty przemawiający za innym olejem.Pepo pisze:Chyba nie będę doświadczał i znów zaleję Motul 10W40 5100. Kiedyś zalałem chiniolka 125 Castrolem 4T zaczęły się problemy z przełączaniem biegów. Zmieniłem na Motul i przeszło, zalałem też tym Stroma. Działa i nie chcę niespodzianek. Ma robić robotę a ja nie chcę się zastanawiać nad wyższością innych. Niech mnie ktoś przekona argumentami że warto zmieniać .....
Raz to podrabianie Motula na potęgę. Jak nie masz dostępu do sprawdzonego źródła to nie wiadomo co kupujesz.
A dwa to jak olej spełnia wymagania producenta silnika to jeden pies co wlejesz. Motul się u nas rozpowszechnił i tyle. Pół ameryki jeździ na Shellowskiej Rotelli... oleju formalnie do diesli
U nas zawsze oleje to temat rzeka i powód do wojny domowej
Zdrówko シモン
Mniejszość Niemiecko Japońska
Mniejszość Niemiecko Japońska
Re: ORLEN PLATINUM RIDER 4T 10W-40
Chciałem zapytać o opinie użytkowników a nie wywoływać wojny jak piszesz ale w odpowiedzi warto zerknąć na to
A więc instytut API rozwinął następującą klasyfikacje:
Pierwsza litera za API to zawsze albo S albo C.
S = oleje do silników benzynowych.
C = oleje do silników Diesla.
Druga litera to klasa a w zasadzie jakość oleju. Czym litera jest dalsza w alfabecie, tym wyższa jest jakość oleju. Najwyższe specyfikacje API są właśnie SL-SM/CI-4.
Ale i tak dzięki za wypowiedz. Gdyby się jednak znalazł ktos kto leje ten olej to chętnie wysłucham konkretów .
Pozdrawiam Mara
A więc instytut API rozwinął następującą klasyfikacje:
Pierwsza litera za API to zawsze albo S albo C.
S = oleje do silników benzynowych.
C = oleje do silników Diesla.
Druga litera to klasa a w zasadzie jakość oleju. Czym litera jest dalsza w alfabecie, tym wyższa jest jakość oleju. Najwyższe specyfikacje API są właśnie SL-SM/CI-4.
Ale i tak dzięki za wypowiedz. Gdyby się jednak znalazł ktos kto leje ten olej to chętnie wysłucham konkretów .
Pozdrawiam Mara
Re: ORLEN PLATINUM RIDER 4T 10W-40
Tak jak już pisałem : Chiniol Zipp-125 przy czerwonym Castrolu 4T potrafił przy redukcji zawisnąć w połowie biegu. Po zalaniu Motulem efekt ustał. W Kawasaki od razu zalałem Motulem i przez sezon nie miałem żadnych problemów i dziwnych dźwięków (pierwsze 6 tysięcy na nowym moto). Oby tak pozostało. Na magnesiku w korku nie ma opiłków. Biegi przełącza bez problemu nawet na pół sprzęgła (tylko redukcja pulsacyjna jak w Kamazie). Jeśli ktoś twierdzi że można lepiej to chętnie poczytam. Mam dostęp do wszystkich olei. Różnica w cenie kilkunastu złotych to nie jest problem.
Kawasaki KLV1000. Po to właśnie moto.
Re: ORLEN PLATINUM RIDER 4T 10W-40
nie chodzi mi o te pare pln tylko o opinię użytkownika- nic więcej
Re: ORLEN PLATINUM RIDER 4T 10W-40
A ja w XVS 1300 zmieniłem motula na castrola i ucichła klawiatura.
Szerszeń DL 650A L7 - to już historia
Re: RE: Re: ORLEN PLATINUM RIDER 4T 10W-40
Spoko spoko. Ta uwaga o "gwiezdnych wojnach" była taka ogólna absolutnie nie do Ciebie.Mara35 pisze:Chciałem zapytać o opinie użytkowników a nie wywoływać wojny jak piszesz ale w odpowiedzi warto zerknąć na to
A więc instytut API rozwinął następującą klasyfikacje:
Pierwsza litera za API to zawsze albo S albo C.
S = oleje do silników benzynowych.
C = oleje do silników Diesla.
Druga litera to klasa a w zasadzie jakość oleju. Czym litera jest dalsza w alfabecie, tym wyższa jest jakość oleju. Najwyższe specyfikacje API są właśnie SL-SM/CI-4.
Ale i tak dzięki za wypowiedz. Gdyby się jednak znalazł ktos kto leje ten olej to chętnie wysłucham konkretów .
Pozdrawiam Mara
Odnośnie klasyfikacji API to zerknij ze właśnie o tym wspomniałem
Zdrówko シモン
Mniejszość Niemiecko Japońska
Mniejszość Niemiecko Japońska
Re: RE: Re: ORLEN PLATINUM RIDER 4T 10W-40
Eeee że co?Mara35 pisze:no dobra olał podpalił- bez znaczenia -pozdro dla wszyszstkich
Zdrówko シモン
Mniejszość Niemiecko Japońska
Mniejszość Niemiecko Japońska
Re: ORLEN PLATINUM RIDER 4T 10W-40
Co do psioczenia na Castrol (nie nie bronie,sam na nim nie jezdze,ale mnie zainteresowal) ciekawe czy wszystkie silniki tutaj razem wziete maja tyle przejechane
http://www.stromtrooper.com/dl1000-2002 ... strom.html
http://www.stromtrooper.com/dl1000-2002 ... strom.html
- Ocena: 5.88235%
Re: ORLEN PLATINUM RIDER 4T 10W-40
Ożesz... 212 litrów oleju wymienił na 440 tysięcy mil.
Tak jak pisałem .... nie upieram się przy danej marce bo to kilka złotych w tą lub w tą na wymianie. Śmieszna różnica.
Mam dostęp do wszystkich olei. Pytanie który ? Chcę zalać i olać. Ma być dobry dla tego silnika i skrzyni biegów ! Najlepszy !
Kawa ma przejechane 23 tys. km. Mało. Ma 11 lat. 10W40 na pewno.
Który poradzi sensownie ?
Tak jak pisałem .... nie upieram się przy danej marce bo to kilka złotych w tą lub w tą na wymianie. Śmieszna różnica.
Mam dostęp do wszystkich olei. Pytanie który ? Chcę zalać i olać. Ma być dobry dla tego silnika i skrzyni biegów ! Najlepszy !
Kawa ma przejechane 23 tys. km. Mało. Ma 11 lat. 10W40 na pewno.
Który poradzi sensownie ?
Kawasaki KLV1000. Po to właśnie moto.
Re: ORLEN PLATINUM RIDER 4T 10W-40
Zalej faktycznego syntetyka ( nie hydrokraka) - będzie najlepszy.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: ORLEN PLATINUM RIDER 4T 10W-40
U mnie w Freewindzie na castrolu biegi wchodziły jak w motorynce, po wymianie na liqui moly street zaczęły wchodzić bez problemow a i stukanie w silniku ustało. Teraz zastanawiam się nad LQ Offroad do V-stroma jak zaleca strona producenta, ewentualnie bel-ray.
-
- AM
- Posty: 16
- Rejestracja: 07 lut 2018, 14:45
Re: ORLEN PLATINUM RIDER 4T 10W-40
dla mnie tylko SHELL ! nic więcej nie zalewam od 20lat, jeżeli trafił się inny od razu został zweryfikowany i znowu powrót do Shell'a. Ale pewnie to zamiłowanie do muszelki )))) Pozdrawiam
Vstrom 1000 2015
Sosnowiec
Sosnowiec
-
- AM
- Posty: 16
- Rejestracja: 07 lut 2018, 14:45
Re: ORLEN PLATINUM RIDER 4T 10W-40
Jak chcecie porównywać oleje popatrzcie na parametry jakie trzymaja przy wysokich temperaturach..... im lepiej trzymają tym lepszy olej. tak w skrócie.
Vstrom 1000 2015
Sosnowiec
Sosnowiec