Wolne 3 miejsca na zlot.
Lista w wątku:Zapisy na zlot Zapusta 11-13 wrzesień 2020


Aktualizacja nr III w pierwszym poście dotyczącym zbliżającego się zlotu.
Aktualizacja nr III zlot Zapusta 11-13 wrzesień 2020

Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy

Miejsce do pogaduszek i dzielenia się doświadczeniem o motocyklach innych niż V-Strom.
Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C
Posty: 1656
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Otrzymał podziękowań: 79 razy
Kontakt:

Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy

Postautor: Iżu » 14 lip 2018, 18:00

Cześć, wczoraj miałem możliwość przetestowania motocykla Yamaha XT1200ZE Super Tenere, w tym celu udałem się do salonu Yamaha Wawrosz w Katowicach, jak widać na poniższych zdjęciach salon wygląda bardzo okazale, poza pięknie wyeksponowanymi motocyklami, skuterami śnieżnymi i wodnymi mamy tu także sporo akcesoriów, ubrań, kasków itd. miejsce jest bardzo przyjemne dla klienta.

Salon Yamaha Wawrosz (3).JPG
Salon Yamaha Wawrosz (3).JPG (538.56 KiB) Przejrzano 4285 razy


Salon Yamaha Wawrosz (2).JPG
Salon Yamaha Wawrosz (2).JPG (552.22 KiB) Przejrzano 4285 razy


Salon Yamaha Wawrosz (1).JPG
Salon Yamaha Wawrosz (1).JPG (546.58 KiB) Przejrzano 4285 razy


Po załatwieniu formalności udałem się na zewnątrz budynku, dealer pokazał mi między innymi jak funkcjonuje elektronicznie sterowane zawieszenie, tempomat itd. obniżył mi też szybę twierdząc iż każdy klient powinien najpierw pojeździć z niskim jej ustawieniem.
Po zajęciu miejsca za kierą rozpocząłem jazdę, pozycja od razu mi się spodobała ze względu na mniejszy kąt ugięcia kolan i wyższą pozycję w stosunku do mojego DL-650.
Najpierw udałem się drogą "szybkiego ruchu" w stronę Pyrzowic gdzie oczywiście od razu natrafiłem na korki, tu mogłem sprawdzić możliwość przeciskania się maszyną między puszkami, muszę przyznać że nie było żadnych problemów, zwłaszcza że kierowcy bardzo życzliwie rozjeżdżali się na boki :)
Motocykl jest dosyć wysoki, więc zarówno kierownica jak i lusterka przechodziły na lusterkami większości puszek.
W pewnym momencie korek ustąpił i można było rozwinąć w końcu większą prędkość ale niestety pojawiły się szumy w kasku, postanowiłem więc podnieść szybę do najwyższej pozycji, w tym celu musiałem się zatrzymać i z pozycji kierowcy odkręcić oba boczne pokrętła blokujące, niestety nie przyniosło to efektu i za cholerę nie dało się podnieść szyby, w końcu zsiadłem z pojazdu i po kilku próbach udało się w końcu odblokować zaczepy i podnieść szybę, straciłem na to ze trzy minuty.. ten patent jest delikatnie mówiąc.. nie trafiony.
Po podniesieniu szyby sytuacja nieco się poprawiła, poziom ochrony przed wiatrem na wysokości głowy oceniam na przeciętny, czyli taki jaki oferuje nowy Suzuki V-Strom DL-1000, natomiast ochrona korpusu a zwłaszcza nóg jest perfekcyjna, bo z boku zbiornika mamy dodatkowe plastikowe osłony, pod lewą znajduje się chłodnica wraz z wentylatorem, który w ruchu miejskim dosyć często się włącza, choć jego praca nie jest w żadnym stopniu uciążliwa, nie stwierdziłem by podmuch od wentylatora powodował dyskomfort kierowcy, czy podnosił kusz z ziemi (jak to niektórzy tu pisali), wentylator dmucha na zewnątrz i tylko niewielka cześć strug powietrza idzie w dół, tym niemniej umieszczenie chłodnicy w tym miejscu jest problematyczne, bo w razie małego paciaka możemy ją uszkodzić, dlatego w tym sprzęcie konieczne jest dokupienie dodatkowych mocnych gmoli za około 700 zł.
Maszyna posiada zbiornik paliwa o pojemności 23 litrów, wysokość siedziska możemy regulować w zakresie 845 - 870 mm.

Yamaha XT1200ZE Super Tenere (1).JPG
Yamaha XT1200ZE Super Tenere (1).JPG (512.62 KiB) Przejrzano 4285 razy


Jako że z przodu silnika nie mamy chłodnicy sterczą więc tam kolektory układu wydechowego, a pod nimi niczym nie osłonięty filtr oleju (poniżej jest fabryczna plastikowa osłona, która do niczego się nie nadaje), tak więc tu także musimy dokupić mocną stalową osłonę, zwłaszcza jeśli chcemy jeździć po szutrach.
Motocykl wyposażony jest w wał napędowy, czyli coś o czym śnią i marzą (ponoć) motocykliści :mrgreen:
Z przodu mamy koło o rozmiarze 19" z tyłu 17" felgi aluminiowe szprychowane z oponami bezdętkowymi.

Yamaha XT1200ZE Super Tenere (2).JPG
Yamaha XT1200ZE Super Tenere (2).JPG (540.85 KiB) Przejrzano 4285 razy


W praktyce podczas mocnego przyśpieszania i hamowania silnikiem (ruchy manetką gazu) odczujemy charakterystyczne szarpanie (wał ma wprawdzie gumowy tłumik - amortyzator), mimo to czuć lekki moment skrętny.

Silnik jaki pracuje na pokładzie tej Yamahy, to jednostka dwucylindrowa, rzędowa, chłodzona cieczą o pojemności 1199 cm3 z wykorbieniem 270 stopni, generuje on moc 112 KM (przy 7250 obr/min) i maksymalny moment obrotowy 117 Nm (przy 6000 obr/min).
Motocykl jest zbudowany na ramie ze stali, skrzynia biegów posiada 6 biegów i jej praca jest prawidłowa (bez entuzjazmu), jednak największym mankamentem (co także przyznał dealer) jest wskaźnik wyświetlanego biegu, nie dość że przy zmianie biegów pokazuje się około dwu-sekundowa zwłoka (pojawia się poprzeczna kreska), to najgorzej jest gdy np. musimy awaryjnie zahamować nie mogąc wcześniej zrzucić biegów, w takim przypadku na wyświetlaczu dalej mamy poziomą kreskę i zrzucając biegi na postoju za cholerę nie wiemy jaki aktualnie bieg mamy zapięty, dwa razy znalazłem się w podobnej sytuacji i potem nieświadomie ruszyłem z biegu 2, ogólnie ten wskaźnik biegów jest mega wkurzający.. dealer tłumaczył to umiejscowieniem czujnika na wale silnika, na moje pytanie dlaczego w motocyklu Yamaha Tracer 900 takich problemów nie ma usłyszałem iż tam jest to inaczej rozwiązane.

Yamaha XT1200ZE Super Tenere (5).JPG
Yamaha XT1200ZE Super Tenere (5).JPG (542.38 KiB) Przejrzano 4285 razy


Jednak największym zaskoczeniem jak dla mnie okazał się silnik.. teraz już wiem dlaczego nazywają go motocyklowym dieslem, ten motor jest jak dla mnie bezpłciowy, niby ma moc i przyśpieszenie ale.. jego elastyczność jest kiepska, o ile potrafię zrozumieć "zadyszkę" podczas odkręcenia na maksa manetki gazu na biegach 6,5 czy 4, to przy 3 jest to dla mnie zaskakujące że sprzęt przy obrotach rzędu 3500 a nawet 4000 obr/min dostaje trzy-sekundowej zadyszki zanim zacznie normalnie przyśpieszać.
Zobaczycie na filmie, robiłem kilka prób i za każdym razem było tak samo, co ciekawe ani DL-1000 ani Africa Twin nie miała takich problemów.
Fabryczny tłumik brzmi nieźle, ale raczej w zakresie niższych i średnich obrotów silnika (tu zdecydowanie wygrywa nowa Honda Africa Twin)

Yamaha XT1200ZE Super Tenere prowadzi się za to jak po sznurku, możemy puścić kierownicę przy prędkości 120 km/godz. a sprzęt będzie jechał prosto aż do 30 km/godz. i nie ma żadnych wibracji czy telepania kierownicy (jak w DL-650)
Muszę tu także pochwalić mega wygodne siedzenie, duża powierzchnia płaskiego siedziska robi robotę i ani raz nie odczuwałem dyskomfortu tyłka.
Motocykl jest wyposażony w oświetlenie LED, ale tylko kierunkowskazy i tylną lampę

Yamaha XT1200ZE Super Tenere (4).JPG
Yamaha XT1200ZE Super Tenere (4).JPG (798.72 KiB) Przejrzano 4285 razy


Z przodu mamy wprawdzie układ dwóch soczewek ale niestety na zwykłe żarówki, szkoda że nie ma tu niezawodnych LED-ów

Yamaha XT1200ZE Super Tenere (3).JPG
Yamaha XT1200ZE Super Tenere (3).JPG (817.2 KiB) Przejrzano 4285 razy


Hamulce w tym motocyklu sprawują się bardzo dobrze, z przodu mamy dwie tarcze 310 mm i zaciski czero-tłoczkowe a z tyłu jedną 282 mm i zacisk jedno-tłoczkowy, wykonałem kilka prób hamowania awaryjnego - sprzęt zachowuje się przewidywalnie, ABS włącza się za każdym razem ale nie ingeruje zbyt nerwowo (jak w Hondzie), skuteczność na poziomie Hondy, ale np. DL-1000 wykazuje większą skuteczność wytracania prędkości.
Tenerka posiada zintegrowany układ hamulcowy który działa w ten sposób iż po naciśnięciu klamki na kierownicy załącza się zarówno przód jak i tył, natomiast jeśli najpierw naciśniemy hamulec tylni (nogą) to rozłączamy je i działają osobno.

Warto jeszcze wspomnieć o elektronicznej regulacji zawieszenia, po naciśnięciu odpowiedniego przycisku możemy z pozycji kierowcy zarówno ustawić twardość amortyzatorów,jak i napiąć sprężyny dostosowując je do większego obciążenia (pasażer, bagaż), w praktyce wygląda to tak że po ustawieniu większego obciążenia motocykl nieco się podnosi, działa to bardzo dobrze ale pojawia się pytanie na ile to rozwiązanie będzie trwałe i bezawaryjne ?
Przednie zawieszenie ma skok 190 mm. tak samo jak tylne, jednak jest ono nieco twardsze w porównaniu do Hondy Africa Twin (ustawienie standardowe)
Na koniec kilka moich spostrzeżeń dotyczących prowadzenia dosyć przecież ciężkiej maszyny (265 kg.) na małych prędkościach jest całkiem nieźle, mimo tej masy motocyklem możemy wykonywać ciasne kółka bez obawy że sprzęt się zaraz zwali na bok (jeździłem nim na wolnych obrotach wykonując ciasne skręty na placu).
Sprzęt jest także wyposażony w tempomat i grzane manetki, tego pierwszego nie udało mi się sprawdzić (zapomniałem jak się go włącza), manetki za to działają świetnie.
Obie klamki zarówno sprzęgła jak i hamulca możemy wyregulować dostosowując je do wielkości naszych dłoni (sprzęgło jest hydrauliczne jak w DL-1000)
Dzięki temu że maszyna ma elektroniczny roll-gaz mamy dwa tryby jazdy, jednak w podstawowym silnik działa bardziej ospale, jeździłem więc cały czas na trybie '"sport", bardzo dobrze działa tez system kontroli trakcji (kilka razy odciął mi silnik by motocykl nie poszedł na koło), z tym że według słów dealera stopień 1 oznacza najmocniejszą ingerencję, a 2 najsłabszą (odwrotnie niż w motocyklu Yamaha Tracer 900 2018).
Czytelność wyświetlacza i paskowego obrotomierza oceniam bardzo dobrze (lepiej niż w nowej Hondzie Africa Twin CRF1000L)

Reasumując - motocykl jest bardzo wygodny i stabilny, dobrze się prowadzi, posiada wał napędowy nie wymagający częstego serwisowania, na pewno jest to ciekawa propozycja na dłuższe wyprawy, choć jego duża masa (znacznie większa od Hondy Africa Twin czy Suzuki DL-1000) może skutecznie utrudnić podróżowanie w grząskim, miękkim terenie.
Największym jak dla mnie negatywnym zaskoczeniem jest silnik, który nie ma zbyt dobrej elastyczności i pracuje trochę zbyt ospale, gdybyśmy chcieli jadąc na biegu 6 z prędkością 90 km/godz wyprzedzać bez redukowania biegu, to będzie to trwać całe wieki, bo sprzęt dostaje sporej czkawki zanim zacznie skutecznie przyśpieszać (około 3 sekund).
Drugim mega denerwującym mankamentem jest beznadziejny wyświetlacz biegów, no i zostaje jeszcze uciążliwa regulacja fabrycznej szyby czołowej.
Kupując taki nowy motocykl za cenę 65'900 zł. musimy go jeszcze bezwzględnie wyposażyć w boczne gmole chroniące chłodnicę, osłonę silnika i filtra oleju od dołu i oczywiście kufry, to także podnosi cenę zakupu, która w tym momencie zbliża się do BMW GS1200..
Yamaha XT1200ZE nie grzeszy urodą.. umówmy się ten motocykl jest brzydki, do tego mamy tylko dwa kolory- czarny i niebieski, osobiście wolałbym poczekać na najnowszą wersję, która ma się ponoć pojawić w przyszłym roku.
Jazda Hondą Africa Twin czy Yamahą Tracer 900 dostarczyła mi sporo radości i emocji, w przypadku Yamahy XT1200ZE nie czułem większej przyjemności z jazdy, dlatego ten motocykl jest dla mnie "bezpłciowy" i w ogóle nie biorę go pod uwagę przy ewentualnej zmianie po Suzuki V-Strom DL-650 AL6, ale jest to oczywiście moja subiektywna opinia z którą nie musicie się zgadzać.
Wkrótce w tym wątku wrzucę filmik z jazdy tym sprzętem z serii "Pierwsze wrażenia z jazdy" na który już teraz serdecznie zapraszam :D

Pozdrówko 8-)


Iżu

Awatar użytkownika
Remol71
A2
Posty: 280
Rejestracja: 04 paź 2016, 15:24
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy

Postautor: Remol71 » 15 lip 2018, 08:00

265 kg i koło przednie 19". W jakim kierunku idzie ewolucja Tenere ?
2x 650

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C
Posty: 1656
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Otrzymał podziękowań: 79 razy
Kontakt:

Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy

Postautor: Iżu » 15 lip 2018, 08:21

Remol71 pisze:265 kg i koło przednie 19". W jakim kierunku idzie ewolucja Tenere ?


Wersja tego motocykla bez elektronicznie regulowanego zawieszenia waży nieco mniej - 257 kg. ale to i tak bardzo dużo jak na sprzęt z terenowymi aspiracjami.
Dla porównania Honda Africa Twin Adventure Sports 2018 waży 243 (skrzynia manualna) oraz 253 kg. (skrzynia automatyczna).
Zwykła wersja Hondy CRF1000L waży najmniej (bez DCT) bo 232 kg. i taką ostatnio jeździłem, jest ona moim faworytem w grupie motocykli Adventure, może zmienię zdanie po jeździe nowym motocyklem Triumph Tiger 800 8-)
Ostatnio zmieniony 15 lip 2018, 08:31 przez Iżu, łącznie zmieniany 1 raz.
Iżu

darekkaw
A1
Posty: 96
Rejestracja: 04 paź 2016, 16:20
Lokalizacja: Chełm
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy

Postautor: darekkaw » 15 lip 2018, 08:30

Hmm Iżu, po tym opisie nie mam pojęcia czy postawić Ci piwo, czy w d...na kopać. To był mój faworyt na kolejne Moto. A teraz pozostaje pustka w głowie.
Darek
DL 650 AL1
tel.501256082

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C
Posty: 1656
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Otrzymał podziękowań: 79 razy
Kontakt:

Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy

Postautor: Iżu » 15 lip 2018, 08:38

darekkaw pisze:Hmm Iżu, po tym opisie nie mam pojęcia czy postawić Ci piwo, czy w d...na kopać. To był mój faworyt na kolejne Moto. A teraz pozostaje pustka w głowie.


Darek to jest moja subiektywna opinia, nie wiem czego Ty oczekujesz od motocykla, ja poza wyprawami lubię się pobawić maszynką, dlatego mam takie a nie inne oczekiwania.
Jednak jest coś na rzeczy z tą Tenere, bo jakiś miesiąc temu nawet krakowski dealer odradzał mi zakup tego motocykla nazywając go ciężką krową z ospałym silnikiem o charakterystyce diesla.
Tyle że diesel słynie z elastyczności a ten silnik z Yamahy za każdym razem dostaje czkawki, jeśli chcemy mocno przyspieszyć z niższych obrotów, nawet na drugim biegu.
Iżu

darekkaw
A1
Posty: 96
Rejestracja: 04 paź 2016, 16:20
Lokalizacja: Chełm
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy

Postautor: darekkaw » 15 lip 2018, 11:04

Oczekuję dokładnie tego samego, żeby z dołu ładnie przyspieszał i w las czy piach bez problemu wjechał. Jeszcze raz dziękuję. Stojąc np na promowisku dookoła same BMW czasami KTM i tenere cieszę się że mam inne moto. Chciałbym nadal iść tą drogą
Darek
DL 650 AL1
tel.501256082

Awatar użytkownika
gorghu
A+B+C
Posty: 1345
Rejestracja: 04 paź 2016, 18:10
Lokalizacja: Rzeszów
Otrzymał podziękowań: 49 razy
Kontakt:

Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy

Postautor: gorghu » 15 lip 2018, 12:05

Iżu pisze:... sprzęt z terenowymi aspiracjami.


Umówmy się, że motocykle ważące po 250 kg raczej takich aspiracji nie mają. To tak jak z samochodowymi SUV'ami, które w 90% nadają się tylko na asfaltową drogę choć wygląd maja terenowy. ;)
Dla mnie motocykle tego pokroju to raczej sprzęty na których w wygodny sposób połykamy kolejne asfaltowe kilometry, które jednak nie boją się zjechać poza asfalt (pod warunkiem że jest to jakaś ubita gruntówka czy lekko kamienista droga). Owszem, w umiejętnych rękach sprzęt ten potrafi dużo więcej i w dużo cięższym terenie. Ale to nie zmienia faktu że na bardziej miękki teren ona są po prostu za ciężkie.

Podobnie jak u darekkaw ten sprzęt był moim faworytem na następne moto (choćby z tego głupiego powodu że wszyscy jeżdżą GSami ;)).
Generalnie opis który dałeś praktycznie pokrył się z tym co wiedziałem. No może oprócz tego działania silnika. Tu troszeczkę mnie zaskoczyłeś, bo z filmików jakie widziałem na necie wcale nie wyglądało, że ma on takie "problemy". W sumie to czekam jeszcze na filmową wersję "Pierwsze wrażenia z jazdy" żeby zobaczyć jak to jedzie. I chyba jednak będę musiał zrobić sobie wycieczkę do Katowic i sam się przejechać i ocenić ;)

A tak z innych spraw. Z tego co czytałem to w standardzie (w każdej wersji) kierunkowskazy są normalne (żarówki) natomiast LEDy są opcją. No chyba że coś zmienili po drodze i dodają teraz LEDy jako standard.
Grzesiek
DL 650 AK8 Black Mat -->> Super Tenere 1200

Awatar użytkownika
Remol71
A2
Posty: 280
Rejestracja: 04 paź 2016, 15:24
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy

Postautor: Remol71 » 15 lip 2018, 12:19

KTM 990 Adv z prawie litrowym silnikiem waży ok 200 kg. To jednak jest lepszy kierunek IMHO. Niestety tanio nie jest. Skok zawiasu 265 mm , prześwit 316 mm, koło 21".
2x 650

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C
Posty: 1656
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Otrzymał podziękowań: 79 razy
Kontakt:

Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy

Postautor: Iżu » 15 lip 2018, 12:27

gorghu pisze:Podobnie jak u darekkaw ten sprzęt był moim faworytem na następne moto (choćby z tego głupiego powodu że wszyscy jeżdżą GSami ;)).
Generalnie opis który dałeś praktycznie pokrył się z tym co wiedziałem. No może oprócz tego działania silnika. Tu troszeczkę mnie zaskoczyłeś, bo z filmików jakie widziałem na necie wcale nie wyglądało, że ma on takie "problemy". W sumie to czekam jeszcze na filmową wersję "Pierwsze wrażenia z jazdy" żeby zobaczyć jak to jedzie. I chyba jednak będę musiał zrobić sobie wycieczkę do Katowic i sam się przejechać i ocenić ;)

A tak z innych spraw. Z tego co czytałem to w standardzie (w każdej wersji) kierunkowskazy są normalne (żarówki) natomiast LEDy są opcją. No chyba że coś zmienili po drodze i dodają teraz LEDy jako standard.


Grześ Yamaha XT1200ZE Super Tenere ma już te kierunkowskazy w standardzie, ta tańsza może jeszcze ich nie mieć.
Najlepiej jak faktycznie sam się przejedziesz tym sprzętem, silnikowo jest nijaki, co nie oznacza że nie ma poweru podczas przyspieszania, natomiast elastyczność jest znacznie gorsza jak w DL-1000, nie wiem skąd bierze się ta czkawka, to tak jakby silnik zastanawiał się czy przyspieszyć..
Robiłem kilka prób na różnych prędkościach obrotowych silnika (od 2500 do nie całych 4000) na różnych biegach i nie ma tej płynności podczas przyspieszania z niskich obrotów, z kolei góra jest bardziej przytępiona jak w DL-1000.
Dla mnie nie do przyjęcia jest beznadziejny wyświetlacz biegów, to potrafi wkurzyć, oczywiście można zmieniać biegi na czuja ale w tej klasie motocykli to według mnie wpadka skośnookich.
Tenere kosztuje tyle co dwa nowe Suzuki V-strom DL-650 a na pewno nie jest od niego dwa razy lepsza.
Być może w nowej wersji coś poprawią, mnie urzekła Yamaha Tracer 900, tam mamy silnik od motocykla a nie lokomotywy :lol:
Iżu

prebenny
A+B+C
Posty: 1006
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 56 razy

Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy

Postautor: prebenny » 15 lip 2018, 20:33

@
Awatar użytkownika
Remol71
Tiger 800 też bodajże waży 206 kg.
Triumph Tiger 900 Rally Pro

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E
Posty: 3105
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Otrzymał podziękowań: 88 razy
Kontakt:

Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy

Postautor: Struna » 16 lip 2018, 00:31

Iżu pisze: ja poza wyprawami lubię się pobawić maszynką

możesz doprecyzować ?
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250 - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
gorghu
A+B+C
Posty: 1345
Rejestracja: 04 paź 2016, 18:10
Lokalizacja: Rzeszów
Otrzymał podziękowań: 49 razy
Kontakt:

Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy

Postautor: gorghu » 16 lip 2018, 00:55

Iżu pisze: ja poza wyprawami lubię się pobawić maszynką

o taką zabawę Ci chodzi? ;) :D
https://www.youtube.com/watch?v=2mjXLNJxmJw
Grzesiek
DL 650 AK8 Black Mat -->> Super Tenere 1200

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E
Posty: 3105
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Otrzymał podziękowań: 88 razy
Kontakt:

Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy

Postautor: Struna » 16 lip 2018, 01:36

Jeśli w takim stylu, to szacun - aczkolwiek, jakoś zupełnie "niemulaste" wrażenie sprawia silnik na tym filmiku :)
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250 - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C
Posty: 1656
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Otrzymał podziękowań: 79 razy
Kontakt:

Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy

Postautor: Iżu » 16 lip 2018, 11:39

Struna pisze:Jeśli w takim stylu, to szacun - aczkolwiek, jakoś zupełnie "niemulaste" wrażenie sprawia silnik na tym filmiku :)


Przecież to kwestia techniki, małym DLem zrobisz tak samo, wprowadzasz koło tylne w poślizg gazem, ruszasz potem trzymasz lekko hamulec przedni, obroty wysokie i uzyskasz ten sam efekt, czyli zedrzesz gumę robiąc ósemki.
Im cięższy klamot, tym bardziej jeździ się nim jak czołgiem, co z tego że Tenere ma. więcej mocy od np. takiego DL-1000 czy Hondy Africa Twin, skoro nie daje takiego fanu z jazdy jak te nieco słabsze i lżejsze motocykle.
Ja na przykład lubię sobie czasem pojeździć nieco szybciej i nieco bardziej dynamicznie, dlatego lubię silniki i skrzynie biegów o charakterystyce sportowej, jak np. Yamaha Tracer 900 :D
Iżu

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E
Posty: 3105
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Otrzymał podziękowań: 88 razy
Kontakt:

Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy

Postautor: Struna » 16 lip 2018, 11:43

Iżu pisze:Przecież to kwestia techniki

Oczywiście, nigdzie nie napisałem, że nie.
Iżu pisze:małym DLem zrobisz tak samo
zademonstrujesz ?
Iżu pisze:lubię sobie czasem pojeździć nieco szybciej i nieco bardziej dynamicznie
nieco szybciej/dynamiczniej niż co/kto ?
Niż np. ograniczenie na znaku ? :D
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250 - http://www.gcstuning.pl

starcraft
A2
Posty: 244
Rejestracja: 20 lut 2017, 14:05
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy

Postautor: starcraft » 16 lip 2018, 12:13

Tak się również zastanawiam jakie moto sobie sprawić mimo że 3 miesiące temu kupiłem autobus (gs 1200 adv) i dochodze do wniosku że nie ma idealnego moto.
Gs- zawieszenie, hamulce - super ale praca silnika i odgłosy to porażka.
Troche żałując że sprzedałem dl-a 1000 rozglądam się nadal za czymś co mi bedzie bardziej pasowało.
Opinie jak wyżej - są bardzo pomocne ale każdy kierownik ma inne potrzeby i odczucia.
Ja potrzebuje troche pazura, zwinności, bezawaryjności, wygody, super wyglądu i przyzwoitej ceny.
I tak szczerze to nie bardzo mam pomysł w którą strone iść.
Super zwinny mt-09 tracer ale znowu mały i ochronna przed wiatrem żadna.
Honda crossrunner coś pięknego, dźwięk silnika miodzio ale znowu troche klockowaty ze względu na wage
Honda africa twin mi się po prostu nie podoba tak samo jak ktm ( jedyny słuszny to EXC250 )

I co tu robić :)

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E
Posty: 3105
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Otrzymał podziękowań: 88 razy
Kontakt:

Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy

Postautor: Struna » 16 lip 2018, 12:16

starcraft pisze:praca silnika i odgłosy to porażka

Kwestię odgłosów da się zmienić - jeśli mowa o brzmieniu silnika/wydechu.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250 - http://www.gcstuning.pl

starcraft
A2
Posty: 244
Rejestracja: 20 lut 2017, 14:05
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy

Postautor: starcraft » 16 lip 2018, 12:17

Wydech jest ok ale te śrubki w wiaderku mi nie pasują

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E
Posty: 3105
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Otrzymał podziękowań: 88 razy
Kontakt:

Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy

Postautor: Struna » 16 lip 2018, 12:20

hehe :) no tak :)
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250 - http://www.gcstuning.pl

prebenny
A+B+C
Posty: 1006
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 56 razy

Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy

Postautor: prebenny » 16 lip 2018, 12:30

starcraft dlatego ja się skłaniam raczej ku Tigerze 800 / Africe. Tiger 1200 jest za duży (jest szeroki przez co mam dalej do ziemi) i ma problemy z chłodzeniem. Crosstourer jest za ciężki do miasta (a mimo wszystko tu głównie użytkuję moto a nie chce kupować 2). Tenerka mi się zwyczajnie nie podoba tak samo jak KTM i Ducati.

Generalnie moto z wałem poza GSem są przyciężkawe albo wielkie więc myślę czy nie 'porzucić' kwestii wału i po prostu zostawić łańcuch + olejarka. Africa z wyglądu dla mnie jest spoko + jeździ się fajnie. Tiger 800 w sumie tak samo tylko trochę mniej fajnie się nim jeździło (do bólu poprawnie ale bez funu).

GSem nie jechałem ale nie chce się martwić czy wrócę moto czy lawetą (tak brutalnie mówiąc). Więc szczerze nie ma w tym momencie motocykla z wałem, który by był dla mnie OK. Może jak w przyszłym roku będzie nowa Tenera się coś zmieni? Zobaczymy :) Na razie faworyt to 1. Africa 2. Tiger 800.
Triumph Tiger 900 Rally Pro


Wróć do „Motocykle niesłuszne (czyli nie V-strom)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości