Triumph Tiger 800 XCA - pierwsze wrażenia z jazdy

Miejsce do pogaduszek i dzielenia się doświadczeniem o motocyklach innych niż V-Strom.
Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3343
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Triumph Tiger 800 XCA - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Lord »

Jeżeli miałbym wybierać to co najmniej wersja XRx ze względu na tę genialną szybę i zegary :) Na szprychach mi nie zależy.


DL650A L8

Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1633
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Triumph Tiger 800 XCA - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: prebenny »

No ja jakbym miał KTMa sprzedawać to chyba właśnie Tiger 800 jest na górze listy.

Moc mniejsza niż KTM 1090 ale bajery typu tempomat czy elektryczny zawias są na prawdę przydatne.


null

Awatar użytkownika
gorghu
A+B+C+D+E
Posty: 3024
Rejestracja: 04 paź 2016, 18:10
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Triumph Tiger 800 XCA - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: gorghu »

prebenny pisze:... czy elektryczny zawias są na prawdę przydatne.
No a powiedz mi ile razy tak naprawdę ustawisz to zawieszenie? Jeśli jeździsz sam to ustawisz raz. Pakujesz moto we wszystkie kufry - ustawisz drugi raz. I w roku ustawisz to dwa, trzy razy razy. IMHO to nie jest aż tak potrzebny gadżet. Owszem wygodny dla tych którzy co chwilę zmieniają obciążenie moto (jazda solo, we dwójkę, bez bagażu, z bagażem). I w ciągu tygodnia zmienia obciążenie 10 razy. Zastanawiałem się przez chwilę nad tym do Tenery, ale pogadałem z jednym sprzedawcą, drugim sprzedawcą, mechanikiem. Przedstawiłem im swoją opinię i przyznali mi rację. Lepiej. Dwóch mechaników powiedziało mi że ustawianie SAGu to pic na wodę w przypadku turystycznej jazdy jaką uprawiamy. Nie jeździ się zawodowo w różnych wyścigach żeby aż tak sie w to bawić. Ustawisz jak ci wygodnie. A spotkałem się nawet z opinią, że automatyczne ustawianie zawieszenia to też kwestia umowna. Bo każdy kierownik waży inaczej. I czasem automatyczne ustawienie jest o "d..e" rozbić bo nie podpasuje do wagi i obciążenia i cały ten SAG się nie zgadza. Tak więc cały czas będę twierdził że jest to wygodny gadżet ale zbędny.


Grzesiek
DL 650 AK8 Black Mat -->> Super Tenere 1200

Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1633
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Triumph Tiger 800 XCA - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: prebenny »

Grzechu normalnie jeżdżę w trybie 'comfort', bo lubię jak sobie płynie. Z drugiej strony tak zmiękczony zawias nie ogarnia mocniejszego odkręcenia więc jak chce mocniej odkręcić to już muszę przestawić w street. Jasne, że można ustawić raz na street i jeździć.... Ale na co dzień wolę comfort ;)

Do tego tak jak wspomniałeś, kufry, plecaczki i tak dalej ;)


null

Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1633
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Triumph Tiger 800 XCA - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: prebenny »

To dzisiaj znowu latałem Tigerem 800 ale dla odmiany trochę dłużej i 'swoimi' trasami.

Trochę porozpychałem się w korkach, trochę w trasie i generalnie podtrzymuje wszystko co pisałem wcześniej.
Na prawdę mega dopracowany motocykl.

- Bardzo stabilnie pod światłami mogłem zwalniać do 4 km/h i nadal trzymać pion.
- Silnik moc ma tylko trzeba się przyzwyczaić, że jest 'na górze' a nie jak u nas w v-kach. Plus za 'elastyczność' - jazda na 2 tyś i odkręcenie manetki nie wprawiają go w żadne wibracje. Na minus powyżej 7 tyś mega drżą podnóżki.
- Szyba fabryczna jest bardzo dobra - nie ma potrzeby zmiany.
- Kanapa mega wygodna - ponad 1.5h jeżdżenia i tyłek nie boli (podtrzymuje to co mówiłem, że to najwygodniejsza kanapa na jakiej siedziałem).

@Lord - specjalnie wepchnąłem się do miasta w korki i muszę powiedzieć, że nadmiernego grzania nie zauważyłem. Delikatne ciepełko szło na prawą nogę ale na prawdę delikatne (było 30 stopni). W porównaniu do KTMa to był powiew chłodu ;)


null

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Triumph Tiger 800 XCA - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Iżu »

prebenny pisze:specjalnie wepchnąłem się do miasta w korki i muszę powiedzieć, że nadmiernego grzania nie zauważyłem. Delikatne ciepełko szło na prawą nogę ale na prawdę delikatne (było 30 stopni). W porównaniu do KTMa to był powiew chłodu ;)
No właśnie, czyli potwierdzasz moje odczucia, zdecydowanie 800-tka jest mega fajnym moto, bardzo poręczny sprzęt i do tego lekki, nie ma też problemów z nadmiernym grzaniem tyłka czy nóg :D
Triumph Tiger 800 XCa (1).JPG
Wkrótce będę nagrywał materiał z kolegą, który porzucił V-Stroma właśnie dla Tigera 800 XCa (seria RIDERS) :)


Iżu

lukasz
AM
Posty: 14
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:29

Re: Triumph Tiger 800 XCA - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: lukasz »

Ja od czerwca jeżdżę Tigerem 800 XCa, wcześniej DL-650 :) Grzanie nóg jak najbardziej występuje i jest odczuwalne przy niskich prędkościach, w korkach. Może to zależy od spodni, ja w jeansach moto odczuwałem to bardzo wyraźnie.

Szyba moim zdaniem nie jest aż tak świetna - w DL-650 z deflektorem było lepiej. Nie mniej, jest bardzo przyzwoita.

Poza tym jestem mega zadowolony, motocykl zwinny, stabilny, wygodny, dobrze wyposażony, bardzo porządne hamulce i zawieszenie.



Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1633
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Triumph Tiger 800 XCA - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: prebenny »

Grzanie może zależy od przyzwyczajeń.

DL650 raczej nie grzeje (na prawdę musi być +30 i musisz godzinę stać w korku). Ja mając w pamięci Tigera 1200, na którym nie dało się nawet siedzieć i przyzwyczajony do KTMa, który potrafi się zagrzać traktuje to jako delikatne ciepełko (jechałem w zwykłych jeansach).

Co do szyby mam wątpliwości - nie mam żadnych zawirowań, czuję, że powietrze idzie z dala od kasku... Ale słyszę głośne szumy w kasku, których nie ma na KTMie. Ale to też zależy od wzrostu - chociaż to jest chyba jedyna dobrze działająca oem szyba z motocykli na których jeździłem.


null

Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3343
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Triumph Tiger 800 XCA - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Lord »

Dzieki panowie za oceny, ja sczerze cały czas sie bije z myslami, w kazdym razie nie chiałbym wtopić w sprzęt z którego nie bedę zadowolony, bo co mi przyjdzie po tych wszytkich dodatkach jak spadnie mi komfort jazdy. Ewidetnie brakuje mi ostatnio tych 20 koników. Ostatni robie zbyt długie przeloty po S i autostradach w celu zaoszczedzenia czasu i tu widac pewne niedomagania 650, chociaz nawet z plecakiem i 3 kuframi da sie lecieć te 150 km/h to raczej jest to juz męczenie tej 650. No nic rozważe jescze sprawdzenie DL 1000 może mie coś natchnie :)


DL650A L8

Awatar użytkownika
Seba
A
Posty: 425
Rejestracja: 21 wrz 2016, 19:48
Lokalizacja: Opole

Re: Triumph Tiger 800 XCA - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Seba »

Czy testówki to tylko XCA czy gdzieś można przejechać się xr



Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3343
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Triumph Tiger 800 XCA - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Lord »

Osobiście nigdzie nie widziałem innej wersji dostępnej, ale dzwoń po dealerach albo sprawdz formularze na stronie, nie ma ich za dużo :)

https://www.triumphmotorcycles.pl/dealers/find-a-dealer


DL650A L8

Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1633
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Triumph Tiger 800 XCA - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: prebenny »

Jedyne co mogę powiedzieć w Poznaniu tylko XCA. Wersji XR nie ma testówki.


null

Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3343
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Triumph Tiger 800 XCA - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Lord »

A jednak nie tylko ja to czuje :(



i naprawde uwazam ze po za tym mankamentem rewelacyjne moto.


DL650A L8

Awatar użytkownika
Seba
A
Posty: 425
Rejestracja: 21 wrz 2016, 19:48
Lokalizacja: Opole

Re: Triumph Tiger 800 XCA - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Seba »

Jeżeli to prawda może być ciekawie https://riders.drivemag.com/news/triump ... E4CdQDu3Kk



Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3343
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Triumph Tiger 800 XCA - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Lord »

Pod warunkiem że poprawią forme oddawania ciepła na nogi. Ze zdjęć cieżko to wywnioskowac :)


DL650A L8

Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1633
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Triumph Tiger 800 XCA - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: prebenny »

Muszę przyznać, że obecny tiger mi się bardziej podoba.

Ma przede wszystkim swój styl a to z artykułu Seby to taka mieszanka Multristrady i Africi... Fuj


null

Awatar użytkownika
Seba
A
Posty: 425
Rejestracja: 21 wrz 2016, 19:48
Lokalizacja: Opole

Re: Triumph Tiger 800 XCA - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Seba »

Bez tego dzioba o ile zrobią na lanych kołach ta czacha taka malutka będzie :(



Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Triumph Tiger 800 XCA - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Iżu »

Wrzucam kilka zdjęć nowego modelu - Triumph Tiger 900 2020, jak dla mnie nieco przekombinowany zwłaszcza te światła i tył, no i dodali zbiorniczek "na mocz" :lol: zamiast stylowego aluminiowego zbiornika na płyn hamulcowy
Triumph-Tiger-900-5092-default-large.png
triumph-tiger-900-2-4307-default-large (3).png
triumph-tiger-800-3-2327-default-large (2).png


Iżu

Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1633
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Triumph Tiger 800 XCA - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: prebenny »

Ej a ten dziób nie jest rodem wzięty z nowego DL1000?


null

Awatar użytkownika
gorghu
A+B+C+D+E
Posty: 3024
Rejestracja: 04 paź 2016, 18:10
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Triumph Tiger 800 XCA - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: gorghu »

Te dzioby w motocyklach kiedyś mi się podobały. Ale jak zaczęli je pakować praktycznie do każdego modelu do znudzenia to coraz bardziej podoba mi się "oryginalny" przód tenerki i afryki ;)


Grzesiek
DL 650 AK8 Black Mat -->> Super Tenere 1200

ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle niesłuszne (czyli nie V-strom)”