Zanik Ładowania po ok 5min pracy silnika

Wszystko co o motocyklach V-strom powiedzieć i wiedzieć można. Pytania, odpowiedzi, dyskusje.
ptak79
AM
Posty: 14
Rejestracja: 19 wrz 2018, 19:55

Zanik Ładowania po ok 5min pracy silnika

Post autor: ptak79 »

Witam

Około tygodnia temu padł Altenator więc szybiki demontaż i regeneracja w Jastrzębu Zdroju
Po załorzeniu i sprawdzeniu 100 V na każdej kombinacji mierzonej na kablu z alternatora. Akumlator sprawdzony w sklepie wszystko z nim Ok12,8V i po mocy. A prąd ładowania 12,5-12,9 przy 5000 obr. No zakupiłem Regulator Napięcia i po załorzeniu rewelacja 14,2 na 5000ob
Ale po około 5 min spada do 12,6-12,9V . Gdy odepnę jedną Zarówkę h4 to jest 13,5V a jak wypnę 2xh4 to jest 14,2V
Strata mierzona na instalacji między regulatorem a akumlatorem to 0,04V Alternator mierzony między masą a fazami multi ustawiony na prąd zmienny
pokazuje 14-15v.
Ktoś ma jakieś pomysły ?
Pozdrawiam ptak79



Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4491
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: Zanik Ładowania po ok 5min pracy silnika

Post autor: Centrino »

tak mi chodzi po głowie wadliwy regulator ale pewności nie mam.
Może jak się nagrzeje to nie trzyma parametrów.
Warto by było wykombinować sprawny i podmienić na te kilka minut.


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

Awatar użytkownika
Pepo
A
Posty: 324
Rejestracja: 07 lut 2017, 21:30

Re: Zanik Ładowania po ok 5min pracy silnika

Post autor: Pepo »

Napięcie przy podwyższonych obrotach (2000-3000 obr/min) powinno być 12,8- 14,3 V. To Optymalne warunki. I 12,8 występuje granicznie przy odpiętych wszystkich poborach. Nie mniej i nie więcej. Więcej jak 14,8 V uszkodzi akumulator. Jaki masz pobór prądu wtedy ? Sprawdź akumulator. Czy nie ma przebicia do masy i uszkodzonej celi która robi zwarcie. Podmień akku od kolegi. Stawiam na akku uszkodzone lub regulator ale to bardzo rzadki przypadek. Wymień akku i raczej będzie po sprawie.


Kawasaki KLV1000. Po to właśnie moto. 8-)

ptak79
AM
Posty: 14
Rejestracja: 19 wrz 2018, 19:55

Re: Zanik Ładowania po ok 5min pracy silnika

Post autor: ptak79 »

Regulator wymieniony a wymiana akumulatora nie pomogła. Dalej słaby prąd w okolicach 12.5-13v



Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4491
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: Zanik Ładowania po ok 5min pracy silnika

Post autor: Centrino »

Ale regulator podmieniłeś teraz czy wcześniej??


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Zanik Ładowania po ok 5min pracy silnika

Post autor: Struna »

Pepo pisze: 12,8 występuje granicznie przy odpiętych wszystkich poborach.
Raczej przy podpiętych, a nie odpiętych


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
Antyks
Administrator
Posty: 2211
Rejestracja: 22 wrz 2016, 18:18
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Re: Zanik Ładowania po ok 5min pracy silnika

Post autor: Antyks »

Czy przelecałeś pomiary wg manualna? uk-ad-adowania-akumulatora-alternator-r ... t1555.html
W czasie pomiaru gdy napięcie (V - więc nie prądu który mierzymy w A...) jakie jest napięcie z alternatora i regulatora?
Przeleć może jeszcze raz pomiary..
I czy powtarzalność jest że napięcie spada dopiero po chwili pracy?
Masz jakieś dodatkowe włączone odbiorniki typu halogeny, grzane manetki itp?


Jerzy
Motoambulans DL 650 AK9
https://dlmoto.pl/ Sklep dla motocyklistów
https://rodzinagotuje.pl Przedstawiciel Thermomix

ptak79
AM
Posty: 14
Rejestracja: 19 wrz 2018, 19:55

Re: Zanik Ładowania po ok 5min pracy silnika

Post autor: ptak79 »

SPrawdzone ze 100 x volty omy
Jest jeszcze taka opcja że po regeneracji alternatora brakuje mu mocy ale muszę skombinować niernik kleczczowy i sprawdzić amperaż na: kablu z alternatora, dwuch kablach czarno-czerwonych z regulatora i kabel ,,+" z akumlatora
Brak dodatkowych odbiorników.



ptak79
AM
Posty: 14
Rejestracja: 19 wrz 2018, 19:55

Re: Zanik Ładowania po ok 5min pracy silnika

Post autor: ptak79 »

NAPRAWIONE
Alternator jeszcze raz przewinięty, zlutowano kable między alternatorem a regulatorem napięcia i niędzy regulatorem a instalacją w sumie 7 przewodów.
Ładowanie w granicach 14,5 węc jest super



dark_rider
AM
Posty: 2
Rejestracja: 27 gru 2018, 21:16

Re: Zanik Ładowania po ok 5min pracy silnika

Post autor: dark_rider »

Kurcze i ja mam idealnie taki sam przypadek. Wszystkie pomiary książkowe a jak się nagrzeje to spada na łeb na szyję. Wystarczy że hamulec wcisnę i na rozgrzanym leci do 13 (na zimnym nic się nie zmienia i jest około 14)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle V-strom”