Zanik Ładowania po ok 5min pracy silnika
Zanik Ładowania po ok 5min pracy silnika
Witam
Około tygodnia temu padł Altenator więc szybiki demontaż i regeneracja w Jastrzębu Zdroju
Po załorzeniu i sprawdzeniu 100 V na każdej kombinacji mierzonej na kablu z alternatora. Akumlator sprawdzony w sklepie wszystko z nim Ok12,8V i po mocy. A prąd ładowania 12,5-12,9 przy 5000 obr. No zakupiłem Regulator Napięcia i po załorzeniu rewelacja 14,2 na 5000ob
Ale po około 5 min spada do 12,6-12,9V . Gdy odepnę jedną Zarówkę h4 to jest 13,5V a jak wypnę 2xh4 to jest 14,2V
Strata mierzona na instalacji między regulatorem a akumlatorem to 0,04V Alternator mierzony między masą a fazami multi ustawiony na prąd zmienny
pokazuje 14-15v.
Ktoś ma jakieś pomysły ?
Pozdrawiam ptak79
Około tygodnia temu padł Altenator więc szybiki demontaż i regeneracja w Jastrzębu Zdroju
Po załorzeniu i sprawdzeniu 100 V na każdej kombinacji mierzonej na kablu z alternatora. Akumlator sprawdzony w sklepie wszystko z nim Ok12,8V i po mocy. A prąd ładowania 12,5-12,9 przy 5000 obr. No zakupiłem Regulator Napięcia i po załorzeniu rewelacja 14,2 na 5000ob
Ale po około 5 min spada do 12,6-12,9V . Gdy odepnę jedną Zarówkę h4 to jest 13,5V a jak wypnę 2xh4 to jest 14,2V
Strata mierzona na instalacji między regulatorem a akumlatorem to 0,04V Alternator mierzony między masą a fazami multi ustawiony na prąd zmienny
pokazuje 14-15v.
Ktoś ma jakieś pomysły ?
Pozdrawiam ptak79
Re: Zanik Ładowania po ok 5min pracy silnika
tak mi chodzi po głowie wadliwy regulator ale pewności nie mam.
Może jak się nagrzeje to nie trzyma parametrów.
Warto by było wykombinować sprawny i podmienić na te kilka minut.
Może jak się nagrzeje to nie trzyma parametrów.
Warto by było wykombinować sprawny i podmienić na te kilka minut.
Re: Zanik Ładowania po ok 5min pracy silnika
Napięcie przy podwyższonych obrotach (2000-3000 obr/min) powinno być 12,8- 14,3 V. To Optymalne warunki. I 12,8 występuje granicznie przy odpiętych wszystkich poborach. Nie mniej i nie więcej. Więcej jak 14,8 V uszkodzi akumulator. Jaki masz pobór prądu wtedy ? Sprawdź akumulator. Czy nie ma przebicia do masy i uszkodzonej celi która robi zwarcie. Podmień akku od kolegi. Stawiam na akku uszkodzone lub regulator ale to bardzo rzadki przypadek. Wymień akku i raczej będzie po sprawie.
Kawasaki KLV1000. Po to właśnie moto.
Re: Zanik Ładowania po ok 5min pracy silnika
Regulator wymieniony a wymiana akumulatora nie pomogła. Dalej słaby prąd w okolicach 12.5-13v
Re: Zanik Ładowania po ok 5min pracy silnika
Raczej przy podpiętych, a nie odpiętychPepo pisze: 12,8 występuje granicznie przy odpiętych wszystkich poborach.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
- Antyks
- Administrator
- Posty: 2211
- Rejestracja: 22 wrz 2016, 18:18
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Re: Zanik Ładowania po ok 5min pracy silnika
Czy przelecałeś pomiary wg manualna? uk-ad-adowania-akumulatora-alternator-r ... t1555.html
W czasie pomiaru gdy napięcie (V - więc nie prądu który mierzymy w A...) jakie jest napięcie z alternatora i regulatora?
Przeleć może jeszcze raz pomiary..
I czy powtarzalność jest że napięcie spada dopiero po chwili pracy?
Masz jakieś dodatkowe włączone odbiorniki typu halogeny, grzane manetki itp?
W czasie pomiaru gdy napięcie (V - więc nie prądu który mierzymy w A...) jakie jest napięcie z alternatora i regulatora?
Przeleć może jeszcze raz pomiary..
I czy powtarzalność jest że napięcie spada dopiero po chwili pracy?
Masz jakieś dodatkowe włączone odbiorniki typu halogeny, grzane manetki itp?
Jerzy
Motoambulans DL 650 AK9
https://dlmoto.pl/ Sklep dla motocyklistów
https://rodzinagotuje.pl Przedstawiciel Thermomix
Motoambulans DL 650 AK9
https://dlmoto.pl/ Sklep dla motocyklistów
https://rodzinagotuje.pl Przedstawiciel Thermomix
Re: Zanik Ładowania po ok 5min pracy silnika
SPrawdzone ze 100 x volty omy
Jest jeszcze taka opcja że po regeneracji alternatora brakuje mu mocy ale muszę skombinować niernik kleczczowy i sprawdzić amperaż na: kablu z alternatora, dwuch kablach czarno-czerwonych z regulatora i kabel ,,+" z akumlatora
Brak dodatkowych odbiorników.
Jest jeszcze taka opcja że po regeneracji alternatora brakuje mu mocy ale muszę skombinować niernik kleczczowy i sprawdzić amperaż na: kablu z alternatora, dwuch kablach czarno-czerwonych z regulatora i kabel ,,+" z akumlatora
Brak dodatkowych odbiorników.
Re: Zanik Ładowania po ok 5min pracy silnika
NAPRAWIONE
Alternator jeszcze raz przewinięty, zlutowano kable między alternatorem a regulatorem napięcia i niędzy regulatorem a instalacją w sumie 7 przewodów.
Ładowanie w granicach 14,5 węc jest super
Alternator jeszcze raz przewinięty, zlutowano kable między alternatorem a regulatorem napięcia i niędzy regulatorem a instalacją w sumie 7 przewodów.
Ładowanie w granicach 14,5 węc jest super
-
- AM
- Posty: 2
- Rejestracja: 27 gru 2018, 21:16
Re: Zanik Ładowania po ok 5min pracy silnika
Kurcze i ja mam idealnie taki sam przypadek. Wszystkie pomiary książkowe a jak się nagrzeje to spada na łeb na szyję. Wystarczy że hamulec wcisnę i na rozgrzanym leci do 13 (na zimnym nic się nie zmienia i jest około 14)