BMW K1600 B - pierwsze wrażenia z jazdy

Miejsce do pogaduszek i dzielenia się doświadczeniem o motocyklach innych niż V-Strom.
Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

BMW K1600 B - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Iżu »

Cześć i czołem, tradycyjnie zapraszam do przeczytania krótkiego artykułu o motocyklu klasy Bagger, którym dziś jeździłem, czyli BMW K1600 B
BMW K1600B (1).JPG
Przyznam że to tej jazdy podszedłem z pewnym dystansem przede wszystkim dlatego że obawiałem się sporej masy (336 kg.) i gabarytów tej jeżdżącej "wersalki" :lol:
Jednak już po pierwszych metrach okazało się że ten kolos prowadzi się całkiem dobrze, od razu spodobała mi się wygodna wyprostowana pozycja za kierownicą, możliwość podparcia pełną stopą z każdej strony, oraz dobra widoczność w lusterkach, no i mega ciekawy wygląd za którym wszyscy się oglądają.
BMW K1600B (2).JPG
Jednak najwięcej frajdy sprawia niesamowity sześciocylindrowy silnik rzędowy o pojemności 1645 cm3 i mocy -160 KM, którą uzyskujemy przy 7'750 obr.min, oraz jego wysoki moment obrotowy - 175 Nm przy 5'250 obr/min, przy czym 70 % tego momentu jest już dostępne przy 1'500 obr.min !
Taka charakterystyka silnika daje niezwykłą elastyczność, na 6 biegu możemy jechać od prędkości 65 do 250 km/godz, silnik bez większego problemu radzi sobie z niskimi obrotami, nie wykazuje przy tym objawów jakiegoś telepania, nie wibruje pracując gładko i płynnie.
Jednak najbardziej zaskakujące jest to jak ta maszyna przyśpiesza, na światłach możemy zadziwić niejednego użytkownika motocykla sportowego, bo gigantyczny moment obrotowy napędza tego kolosa błyskawicznie :D
Poza doskonałym silnikiem mamy tu także znakomite hamulce z tarczami 320 mm, z którymi współpracują cztero-tłoczkowe zaciski z przodu i dwu-tłoczkowy z tyłu dając świetną skuteczność i szybkie zatrzymanie motocykla bez objawów nurkowania, co jest z kolei zasługą przedniego zawieszenia BMW Motrrad Duolever, czyli połączeniem wahacza i centralnego amortyzatora sprężynowego.
Oczywiście motocykl jest napędzany wałem co zdecydowanie zwiększa jego bezobsługowość, natomiast skrzynia biegów działa nieco zbyt twardo, co czuć np. podczas bezsprzęgłowej zmiany biegów za pomocą zmieniacza PRO, czyli quickshiftera i downshiftera.
Warto także dodać że BMW K1600 B ma "bieg wsteczny", który włączamy poprzez kliknięcie przycisku "R" na kierownicy, po czym naciskając przycisk rozrusznika powodujemy napęd koła i ruch motocykla do tyłu, działa to bardzo dobrze ułatwiając manewry parkingowe.
BMW K1600B (3).JPG
Maszyna ma dosyć duży zbiornik paliwa (26,5 l/) co daje wystarczający zasięg przy spokojnej jeździe (producent podaje średnie spalanie rzędu 5,7 l/100 km), jednak do pełni szczęścia brakuje nieco wyższej szyby, bo ta którą dostajemy w standardzie jest niestety zbyt krótka, za to możemy ją podnosić elektrycznie za pomocą wyłącznika przy kierownicy.
Na pochwałę zasługuje natomiast niezwykle przejrzysta i czytelna deska z analogowym prędkościomierzem i obrotomierzem, przy czym sama prędkość jest powtórzona cyfrowo.
BMW K1600B (6).JPG
Ilość informacji nie jest przesadzona, najważniejsze parametry możemy wyciągnąć na pulpit, inne opcje są dostępne w menu.
BMW ma także wszelkie funkcje ułatwiające i umilające jazdę takie jak podgrzewane manetki, tempomat, ABS PRO i oczywiście elektronicznie regulowane zawieszenie - Dynamiczna ESA, na pokładzie mamy również radio z RDS i funkcją bluetooth, możemy więc sparować swojego smartfona i słuchać podczas jazdy ulubionej muzyki, choć dla mnie najładniejszym dźwiękiem jest gang 6-cylindrowgo silnika :D
Maszyna ma standardowo wbudowane boczne kufry, które pełnią także rolę świateł pozycyjnych, stop-u i kierunkowskazów, oczywiście w technologii LED.
BMW K1600B (4).JPG
Przednia lampa jest wyposażona w żarówkę ksenonową (światła mijania i drogowe), natomiast jako światła do jazdy dziennej służą dwie LED-owe obramówki wokół lamp głównych, ten konkretny model miał także zamontowane dodatkowe światła przeciwmgłowe.
W opcji można zamówić adaptacyjny ksenon z funkcją doświetlania zakrętów, ale ta testówka tego nie miała.
BMW K1600B (5).JPG
Reasumując - przyznam że nieco zweryfikowałem swoje postrzeganie tego typu motocykli, mimo że nie jest to maszyna uniwersalna i np. kompletnie nie sprawdzi się w mieście ze względu na sporą szerokość, za to doskonale nadaje się do dłuższych podróży, sprzęt bardzo ładnie połyka zakręty, dając przy tym niebywały komfort i stabilność wynikającą także z nisko umieszczonego środka ciężkości.
Jeżdżąc tą BM-ką po prostu płyniemy, co ciekawe nie mamy ochoty pędzić, bo największą przyjemność daje właśnie spokojna niezbyt szybka i raczej dostojna jazda, mając cały czas świadomość posiadania znakomitego przyśpieszenia i błyskawicznej reakcji na każde przekręcenie manetki gazu.
Niestety motocykl w tym wyposażeniu kosztuje około 112'000 zł. (wersja podstawowa to wydatek rzędu około 94'000 zł.)
Ciekawostką jest także to, iż wersja K1600 B w przeciwieństwie do najdroższej wersji "Grand America" nie ma ogranicznika prędkości (do 160 km/godz) i pojedzie ponad 220 km/godz.

Niedługo w tym wątku wrzucę filmik z pierwszych jazd tym motocyklem, na który już teraz serdecznie zapraszam 8-)

Pozdrówko
Ostatnio zmieniony 05 gru 2018, 09:02 przez Iżu, łącznie zmieniany 3 razy.


Iżu

Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3343
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW K1600 B - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Lord »

I to o czym mówiliśmy nie kumam tej polityki kufer centralny tylko dla wersji Grand America, a może właśnie z tej przyczyny ogranicznik prędkości jakieś zawirowania, turbulencje nie pozwalają bezpiecznie poruszać się z kufrem powyżej tej prędkości?


DL650A L8

Online
Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3065
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: BMW K1600 B - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: staszek_s »

Piękny! Zastanawiam się tylko jak będzie wyglądał namiot i inny szpej przymocowany gumami do tych kuferków ;)


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

pyra
A+B
Posty: 735
Rejestracja: 07 lis 2017, 06:43

Re: BMW K1600 B - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: pyra »

Na tym motocyklu podróżujesz tylko z kartą płatniczą. Kufry są na kosmetyki pasażerki.


Szerszeń DL 650A L7 - to już historia

Online
Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3065
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: BMW K1600 B - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: staszek_s »

ew kierowca jedzie audi A8 kombi z bagażami i czeka już na kampingu z otwartą butelką szampana :)


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

Online
Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4491
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: BMW K1600 B - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Centrino »

Mi się takie motocykle nie podobają. Może ze względu na ich przydatność w podróżowaniu. Ja lubię jeździć po terenach górskich a nie wyobrażam sobie swobodnego poruszania się po takich drogach. Jakoś nie wydaje mi się aby przyjemnie się tym czołgiem jeździło po górskich serpentynach.


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

Online
Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3065
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: BMW K1600 B - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: staszek_s »

Ostatnio mijaliśmy się na szczycie Transfogaraskiej z parą Polaków na Goldwingu, więc da się. Na pewno to nie jest jeden motocykl do wszystkiego ale jakbym miał luźne 250 tys i mógłbym sobie kupić ze trzy modele, to czemu nie...


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

Awatar użytkownika
JARON
A+B+C+D
Posty: 2116
Rejestracja: 04 paź 2016, 14:51
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: BMW K1600 B - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: JARON »

I tu masz rację Centrino,jak jeździłem grubasem,to górskie szlaki raczej omijałem. Manewrowanie takim sprzętem w dwie osoby,mimo że bak ma pod siedzeniem, nie miało nic wspólnego z przyjemnością. A na dalsze trasy to porażka. Siedzenie z nogami wyciągniętymi przed siebie na dłuższą metę ,wcale nie jest wygodne. Klucz do wygodnego przemieszczania się na długich trasach motocyklem ,to mnogość ustawień nóg,a właściwie to obciążeń i konta ustawienia kolana i stawu biodrowego. Na grubasie można było nogi trzymać na oryginalnych platformach lub akcesoryjnych spacerówkach,montowanych do gmoli. Nie da się tam jechać na stojąco jak na Vstromie. A taka pozycja moim zdaniem daje możliwość odetchnięcia nogom i tyłkowi w pełnym zakresie. Na Intruderze 1500 tyłek jest zmuszony na utrzymywanie całego ciężaru korpusu na sobie nonstop. Choćby tam zastosować nie wiem jaki super żelowy fotel,nie przejedziesz takiej odległości jak motocyklem na którym można choć 5 minut pojechać na stojąco i w tym czasie wyprostować i nogi i biodra i kręgosłup. O tyłku nie wspomnę.


Ogar205>CZ175>MZ250Jaskółka z koszem>Junak M10>MZ ETZ250>IntruderVL800>IntruderC1500>Vstrom1000 2016>BENELLI IMPERIALE 400
Wszyscy mamy dwa życia. To drugie zaczyna się w chwili,gdy zdamy sobie sprawę,że mamy tylko jedno.

Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3343
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW K1600 B - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Lord »

Coś co Honda miała już w oferie CTX :)

http://www.swiatmotocykli.pl/Motocykle/ ... ly___.html


DL650A L8

Maciek
AM
Posty: 18
Rejestracja: 11 lip 2017, 16:10

Re: BMW K1600 B - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Maciek »

„Przednia lampa jest jednak wyposażona w zwykłe żarówki (światła mijania i drogowe), natomiast jako światła do jazdy dziennej służą dwie LED-owe obramówki wokół lamp głównych i środkowa soczewka, ten konkretny model miał także zamontowane światła przeciwmgłowe.” W k1600 GT jest xenon skrętny+doświetlanie zakrętów!!! (Doswietlanie za dopłatą).



Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: BMW K1600 B - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Iżu »

Maciek pisze:W k1600 GT jest xenon skrętny+doświetlanie zakrętów!!! (Doswietlanie za dopłatą).
Maciek słuszna uwaga, faktycznie w przedniej lampie jest żarówka ksenonowa, akurat w tym motocyklu bez funkcji doświetlania zakrętów.
Poprawiłem już opis, dzięki za zwrócenie uwagi.

Pozdrówko 8-)


Iżu

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: BMW K1600 B - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Iżu »

JARON pisze:Klucz do wygodnego przemieszczania się na długich trasach motocyklem ,to mnogość ustawień nóg,a właściwie to obciążeń i konta ustawienia kolana i stawu biodrowego. Na grubasie można było nogi trzymać na oryginalnych platformach lub akcesoryjnych spacerówkach,montowanych do gmoli. Nie da się tam jechać na stojąco jak na Vstromie. A taka pozycja moim zdaniem daje możliwość odetchnięcia nogom i tyłkowi w pełnym zakresie. Na Intruderze 1500 tyłek jest zmuszony na utrzymywanie całego ciężaru korpusu na sobie nonstop. Choćby tam zastosować nie wiem jaki super żelowy fotel,nie przejedziesz takiej odległości jak motocyklem na którym można choć 5 minut pojechać na stojąco i w tym czasie wyprostować i nogi i biodra i kręgosłup. O tyłku nie wspomnę.
JARON zgadzam się, też się najlepiej czuję na turystyku, zwłaszcza że mam trochę zjechany kręgosłup lędźwiowy i pozycja na choppera zbytnio mi go obciąża, dodatkowo armatura ma przeważnie krótkie skoki tylnego zawieszenia, co potęguje dyskomfort.
Jednak w moim DL-650 jak jeździmy robiąc przeważnie 400-500 km. w ciągu dnia brakuje mi możliwości wywalenia nóg nieco do przodu i wtedy właśnie się ratuję jazdą na stojąco.
BMW K1600B jest motocyklem bardzo komfortowych w trasy, choć ja bym tego nie kupił ze względu na niską uniwersalność tego sprzetu.

Pozdrówko


Iżu

Awatar użytkownika
JARON
A+B+C+D
Posty: 2116
Rejestracja: 04 paź 2016, 14:51
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: BMW K1600 B - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: JARON »

Jak się dostosuje Vstroma do jazdy na stojąco to dopiero wtedy człowiek poczuje jak się jeździ długo i wygodnie ;-)


Ogar205>CZ175>MZ250Jaskółka z koszem>Junak M10>MZ ETZ250>IntruderVL800>IntruderC1500>Vstrom1000 2016>BENELLI IMPERIALE 400
Wszyscy mamy dwa życia. To drugie zaczyna się w chwili,gdy zdamy sobie sprawę,że mamy tylko jedno.

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: BMW K1600 B - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Iżu »

Standardowo zapraszam na filmik z jazdy testowej nowym BMW K1600B, jak do tej pory - najdroższym (112'000 zł) i najcięższym (336 kg.) motocyklem testowym jakim do tej pory jeździłem:



Miłego oglądania :D

Pozdrówko 8-)


Iżu

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: BMW K1600 B - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Iżu »

Po umieszczeniu mojego filmiku na YT jeden z widzów zalinkował taki film, myślę że warto go tu załączyć, robi wrażenie.. niestety negatywne :shock:

https://www.sadistic.pl/bmw-k1600-trzeb ... 568,45.htm
Ostatnio zmieniony 03 lip 2019, 11:05 przez Iżu, łącznie zmieniany 1 raz.


Iżu

Online
Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4491
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: BMW K1600 B - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Centrino »

Masakra. Ale @Iżu serwis BMW jak widać nie odbiega os serwisu Suzuki.


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: BMW K1600 B - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Iżu »

Centrino pisze:Masakra. Ale @Iżu serwis BMW jak widać nie odbiega os serwisu Suzuki.
Dlatego zgadzam się z JARONEM, najlepiej olać te serwisy i dłubać sobie samemu, zwłaszcza jak się ma takie proste motocykle jak nasze DL-e :D


Iżu

Awatar użytkownika
polokokt
A
Posty: 300
Rejestracja: 09 lis 2017, 23:00
Lokalizacja: Legionowo

Re: BMW K1600 B - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: polokokt »

No cóż... każdy chyba serwis jest dobry jeśli tylko chcesz olej wymienić albo kawe. Im większe usterki się pojawiają tym większe jazdy będą .



Awatar użytkownika
JARON
A+B+C+D
Posty: 2116
Rejestracja: 04 paź 2016, 14:51
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: BMW K1600 B - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: JARON »

Jednak rozmiar XXL ma coś w sobie :-) Lubię duże motocykle. To jak z alkoholem,dobra impreza jest jak na stole minimum litr stoi ;-) reszta to picie piwka w parku na ławce :-)


Ogar205>CZ175>MZ250Jaskółka z koszem>Junak M10>MZ ETZ250>IntruderVL800>IntruderC1500>Vstrom1000 2016>BENELLI IMPERIALE 400
Wszyscy mamy dwa życia. To drugie zaczyna się w chwili,gdy zdamy sobie sprawę,że mamy tylko jedno.

Online
Awatar użytkownika
Hawk1985
A2
Posty: 229
Rejestracja: 11 mar 2017, 12:56

Re: BMW K1600 B - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Hawk1985 »

Stare przysłowie mówi: lepszy litr na dwóch niż pół litra na głowę

Wytapatalkowano


Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650+F650

ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle niesłuszne (czyli nie V-strom)”