Benelli TRK 502X - pierwsze wrażenia z jazdy

Miejsce do pogaduszek i dzielenia się doświadczeniem o motocyklach innych niż V-Strom.
Awatar użytkownika
prz3kus
A2
Posty: 113
Rejestracja: 30 wrz 2018, 07:52
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: Benelli TRK 502X - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: prz3kus »

NIKT pisze:Co znaczy "typowy chińczyk" ? :)

Boso, ale w ostrogach
Z tego co pamiętam są trzy wielkie fabryki w chinach (może się zmieniło dawno o tym nie czytałem) z czego dwie produkują tanie gnioty(czytaj typowy chińczyk), a jedna produkuje wersje premuim z której takie marki jak Romet, Juank, Barton, ZIPP produkują z 2,3 modele motocykli w swojej ofercie.

Czyli można powiedzieć, że Benelii to np taka jakość Rometa Z-One R tylko z większym silnikiem. Zaś 80% propozycji tych firm to typowe chińczyki które się sprzedają tanio gdzie czasem ktoś pojeździ, czasem ktoś wyzywa, że więcej czasu w serwisie niż na drodze.
Od takie moje zdanie które dzieli chińskie modele na dwie klasy ;)


DL 650 (2018) / DL 1050XT (2021)

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Benelli TRK 502X - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Struna »

Chińczyk zrobi to za co zapłacisz - chcesz premium, będzie premium ( np Volvo ), a chcesz gniota za drobne - voila, też zrobią.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
NIKT
A+B
Posty: 507
Rejestracja: 17 sie 2017, 10:22

Re: Benelli TRK 502X - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: NIKT »

Ta fabryka co jakość ma/miala najgorszą to "jangsu dafier motorbike" i to była wyłącznie montażownia z części niespełniających "norm klasy 1" i właśnie u nich Romet się zaopatrywał :)

Ta lepsza "Zong Shen motorcycke" była fabryką i u nich kupował Zipp i Junak.

Najlepsza jakościowo jest Loncin (to od nich BMW bierze silnik 850, i chyba 750 i 650)

Potem jest Chongqing Fuego power i kilka innych. Do Fuego należy rekord Guinessa w najdłuższej (ponad 35 tys.km) jednorazowej wyprawie motocyklowej w jednym kraju z 2013r.

Benelli i Keeway natomiast należą do GEELY, a GEELY np. od 2010 roku posiada Volvo.

Dlatego pytałem o sprecyzowanie bo znajomi maja Chinola marki Keeway z przebiegiem 85 tys, drugi 52tys, ja 23 tys i to coś jeszcze jezdzi o dziwo bez wizyt w serwisie. I na podstawie moich i znajomych doświadczeń to jest "typowy chińczyk" 250ccm. Tamci dwoje zaliczyli Włochy i Hiszpanie niedawno jeden wrócił z Grecji.

Aczkolwiek trzeba przyznać że jakość niektórych elementów pozostawia sporo do życzenia. Dlatego też cena jest sporo niższa i niestety dostępność części .... Chyba że ktoś ma kopię Japońskiego silnika to części są i pasują.

Boso, ale w ostrogach



Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Benelli TRK 502X - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Struna »

Mam chinola 125 cc z Fuego (Tekken) już kilka lat i nadal działa, usterek brak ale gdzie by nie zajrzeć głębiej widać tą "jakość". Niemniej działa bezawaryjnie.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3343
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Benelli TRK 502X - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Lord »

A taka ciekawostka co by nie mówić wygląda ładnie :)
benek.jpg
Ocena: 5.88235%


DL650A L8

Gaspar75
A+B
Posty: 612
Rejestracja: 04 lut 2019, 18:39

Re: Benelli TRK 502X - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Gaspar75 »

To fakt. Wygląda naprawdę fajnie.


Suzuki DL 650 AK8 --> Dl 1000 AL8--> 1050

kaloryferarz
A+B+C
Posty: 1209
Rejestracja: 03 maja 2020, 21:19
Lokalizacja: okolice Krakowa

Re: Benelli TRK 502X - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: kaloryferarz »

Byłem w salonie suzuki ostatnio i mieli tam też te benelli. Na żywo wygląda naprawdę świetnie. Brałbym za wygląd gdyby był większy silnik.


Romet Komar 2350 -> Honda Shadow 500 -> Yamaha XJ6 Diversion -> DL 650 AL9 -> Burgman 400 2010 :)

Awatar użytkownika
Smerfciamajda
A+B+C+D
Posty: 2420
Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39

Re: Benelli TRK 502X - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Smerfciamajda »

800 to mało?

Za 8500EUR to fajna opcja na nowe moto.



Awatar użytkownika
Old Donkey
A+B+C
Posty: 1825
Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
Lokalizacja: Katowice

Re: Benelli TRK 502X - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Old Donkey »

tylko ta 800 chyba jeszcze nie jest w sprzedaży, ponoć dopiero od września

fakt fajne te benelli są z wyglądu ;)
benellki.jpg
benellki.jpg (154.24 KiB) Przejrzano 4471 razy



kaloryferarz
A+B+C
Posty: 1209
Rejestracja: 03 maja 2020, 21:19
Lokalizacja: okolice Krakowa

Re: Benelli TRK 502X - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: kaloryferarz »

Nie wiem nic o 800. Były same 500 czy coś w ten deseń. Moim zdaniem znacznie ładniejsze niż... dl :)


Romet Komar 2350 -> Honda Shadow 500 -> Yamaha XJ6 Diversion -> DL 650 AL9 -> Burgman 400 2010 :)

pyra
A+B
Posty: 735
Rejestracja: 07 lis 2017, 06:43

Re: Benelli TRK 502X - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: pyra »



Szerszeń DL 650A L7 - to już historia

Awatar użytkownika
Smerfciamajda
A+B+C+D
Posty: 2420
Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39

Re: Benelli TRK 502X - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Smerfciamajda »

Kaloryfer na tym zdjeciu jest wyraźnie napisane TRK 800 a poniżej cena.

Po obecnym kursie to mniej niż 39.000zł
Bardzo fajna cena.

Na zdjęciu widać pewne poprawki jak choćby wahacz inny.

TRK500 zrobił na mnie ogromne wrażenie wizualnie. Raz w galerii handlowej podjechał koleś to aż podszedłem obejrzeć z bliska bo taki ładny i wielgaśny moto. Ależ sie zdziwiłem ze to 500.

Ta 800 może sporo namieszać na rynku.



Awatar użytkownika
Old Donkey
A+B+C
Posty: 1825
Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
Lokalizacja: Katowice

Re: Benelli TRK 502X - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Old Donkey »

nie znam francuskiego i pewnie jak zwykle się mylę, ale chyba zdjęcie jakie wstawił Lord pokazuje pewne przypuszczenia jak będzie wyglądał nowy TRK 800, coś jak przewidywania jak miał wyglądać nowy 1050 a nie pewnik

tu jest tekst po angielsku

September sees the reveal of perhaps the most important new model Benelli will launch in 2020 – the TRK800.

As its name suggests, it’s a TRK adventure bike fitted with the 754cc parallel twin that’s already used in the 752S and Leoncino 800 (above). Design wise, it’s likely to look much like the smaller 500cc TRK502 (below), but the larger engine – making 81hp rather than the 502’s 47hp – will move it into a completely different part of the market, bringing the TRK into competition with the likes of BMW’s 77hp F750 GS.

https://www.bennetts.co.uk/bikesocial/n ... -and-600rr

no ale niech się Lord wypowie



michau
A2
Posty: 201
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:10

Re: Benelli TRK 502X - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: michau »

Myślę, że w tej cenie to rewolucji nie zrobi.

Droższy o kilka tysi od vstroma 650 przy takiej samej mocy i zbliżonym przeznaczeniu. A tu jednak sprawdzona od lat maszyna.

Tylko kilka tysi tańszy od T7 która oferuje więcej w terenie.

Musiałby Benelli dać coś więcej, lepiej w jakimś elemencie. Wyposażenie czy choćby akcesoria, gwarancję etc.



Awatar użytkownika
Smerfciamajda
A+B+C+D
Posty: 2420
Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39

Re: Benelli TRK 502X - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Smerfciamajda »

Wyglad zrobi swoje.

Ludzie kupują 500, ja bym nie kupił.
Dlaczego kupują?
Bo za maly relatywnie pieniądz dostają coś co wygląda jak GS i jest nowe.

Ta 800 zdobędzie tych kierowników co chcą mieć dużo za mniej - to taki efekt Skody na wypasie. Niby wszystko ma, ledy, systemy itp itd ale nadal silniki max 2.0 i do Audi z jakiscia wnętrza jej daleko, a sprzedaję sie ich dużo.

Ps.
Nic nie mam do Skody, miałem dwie, wspominam milo, gdyby nie firmowa fura kupił bym Kodiaqa



Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3343
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Benelli TRK 502X - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Lord »

Sam kiedyś rozważałem TRK 500 bo cena na prawde korzystna razem ze stelażami ok 22 tyś, ale miałem wtedy problem z ustaleniem kwestii ew. serwisu w dalekiej trasie. Miałem tez wątpliwości bo brakowało mi tych kilku kucy i średnie prędkości przelotowej. Natomiast dalej jestem na grupie FB Benelli i nie widzę żeby te sprzęty jakoś strasznie awaryjne były. Pojawiły się tam jakieś jednostkowe przypadki np.z pojedynczymi kostkami, które trzeba było poprawić. Natomiast sam sprzęt naprawdę ma wszytko co potrzebuje typowy turystyk, nawet z zasileniem USB i belka na nawigacje czy telefon. Jego wygląd jak i pozycja za kierownica naprawdę jest wygodna.

Natomiast wracając do tej 800 zanim ona trafi do Polski to jeszcze chwila zawsze najpierw pojawia się na rodzimym rynku natomiast może to być bardzo ciekawa propozycja i pewnie ci którzy już do tej marki się przekonali chętnie wybiorą kolejny model który może być dla nich już w pełni wystarczający oczywiście wszytko zależy od ceny i dodatkowego wyposażenia.



DL650A L8

michau
A2
Posty: 201
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:10

Re: Benelli TRK 502X - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: michau »

Tylko różnica między 500 a 800 jest znacząca. W tym znaczeniu, że Benek 500 nie miał przy tej cenie konkurencji poza Honda CB 500 x lub używkami. A w standardzie dawał więcej niż pan hąda.
800 na być droższa niż nowy Vstrom a niż więcej (lub niewiele więcej) niż on nie da.
Pewnie będzie się sprzedawać tylko, że imo nie zrobi rewolucji.



Kudłaty95
AM
Posty: 16
Rejestracja: 16 sty 2020, 21:26
Lokalizacja: Podkarpacie

Re: Benelli TRK 502X - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Kudłaty95 »

Benek bardzo fajny motocykl , są krótko na rynku , w najbliższych latach mogą moim zdaniem nieźle namieszać .



Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1633
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Benelli TRK 502X - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: prebenny »

@michau zależy od mocy. Pamiętaj, że v-strom 650 to nie jest półka 'średnich' adventure typu tenere 700, ktm 790 czy tiger 800/900. Pytanie jak w porównaniu do nich będzie się cena kształtować.


null

michau
A2
Posty: 201
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:10

Re: Benelli TRK 502X - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: michau »

prebenny pisze:@michau zależy od mocy. Pamiętaj, że v-strom 650 to nie jest półka 'średnich' adventure typu tenere 700, ktm 790 czy tiger 800/900. Pytanie jak w porównaniu do nich będzie się cena kształtować.
Zgadzam się.
Ale na tym ogłoszeniu piszą, że Benek ma mieć 74 konie a nowy Vstrom na 71. Czy to duża różnica? Obrazek



ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle niesłuszne (czyli nie V-strom)”