Benelli TRK 502X - pierwsze wrażenia z jazdy

Miejsce do pogaduszek i dzielenia się doświadczeniem o motocyklach innych niż V-Strom.
Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Benelli TRK 502X - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Iżu »

Cześć i czołem, jak zapewne pamiętacie jesienna pogoda sprzyjała motocyklistom, dlatego korzystając z tak wspaniałej aury udałem się do salonu motocyklowego Moto-Trip w Krakowie, by oblatać ciekawą maszynę turystyczną od włoskiego producenta - Benelli TRK 502X.

https://www.skutery-krakow.pl/benelli/b ... trk-502-x/

Motocykl Benelli TRK 502X zbudowano na stalowej ramie, jest on więc dosyć ciężki gdyż waży na sucho - 213 kg. a po zalaniu do pełna 20 litrowego zbiornika paliwa, wliczeniu wagi płynu chłodniczego masa wzrośnie nam do około 230 kg.
Maszynę napędza chiński silnik o pojemności 499,6 cm3 uzyskujący moc maksymalną 47,6 KM (8'500 obr/min) i maksymalny moment obrotowy - 45 Nm (5'000 obr/min) poprzez łańcuch ze spinką.. :o
Dodam tu iż tą maszynę można kupić w wersji drogowej (TRK 502), która różni się lanymi aluminiowymi kołami z oponami bezdętkowymi, innym tłumikiem i hamulcami z przodu (taki sprzęt kosztuje obecnie 20'500 zł.), motocykl wyposażono w ogumienie Metzeler Tourance.
Na początku byłem raczej sceptycznie nastawiony do motocykla opartego na chińskim silniku i podzespołach, Benelli jednak na żywo prezentuje się całkiem dobrze, oczywiście od razu widać że włosko-chiński produkt czerpał pełnymi garściami od innych renomowanych producentów, z daleka sprzęt wygląda jak Ducati Multistrada :P
Benelli TRK 502X (1).JPG
Benelli TRK 502X (2).JPG
Trzeba przyznać że te zapożyczenia wyszły motocyklowi na dobre, maszyna prezentuje się zadziornie i nieco agresywnie zwłaszcza patrząc z przodu ma charakterystyczny tak modny ostatnio dziób
benelli TRK 502X (3).JPG
Benelli TRK 502X (4).JPG
Całkiem ładnie wkomponowano w stalową ramę silnik który posiada 4 zawory na cylinder, muszę przyznać że pracuje on stosunkowo cicho, ale też nieco nierówno na wolnych obrotach, na pochwałę zasługuje ładne wykończenie dekli
Benelli TRK 502X (10).JPG
Benelli TRK 502X (11).JPG
Tył także jest niczego sobie, choć wahacz wykonano z dwóch zespawanych stalowych rur, wygląda to raczej słabo, zwróćcie uwagę na specyficzny wydech jakże podobny do tego z Hondy Africa Twin :mrgreen:
Benelli TRK 502X (13).JPG
Benelli TRK 502X (14).JPG
Tylna część motocykla to masywny stalowy stelaż i bardzo fajne duże światło pozycyjne / stop-u oraz kierunkowskazy, wszystko w technologii LED
Benelli TRK 502X (9).JPG
Benelli TRK 502X (17).JPG
Benelli TRK 502X (18).JPG
Z przodu znajduje się dosyć szeroka kierownica z dobrej jakości przełącznikami, dużą szybą wraz z bocznymi deflektorami, stelażem pod nawigację i lusterkami żywcem zapożyczonymi z motocykli BMW :mrgreen:
Benelli TRK 502X (7).JPG
Benelli TRK 502X (6).JPG
Niestety najbardziej szpeci tandetny zestaw wskaźników oparty na analogowym obrotomierzu i cyfrowym wskaźniku - prędkości, dystansu, ilości paliwa, zapiętego biegu itd.
Wygląda to niestety jak wyjęte z jakiegoś Rometa 125, szkoda że nie postarano się nieco lepiej w tym względzie.
Wszystko oczywiście działa jak należy, ale wyświetlane wskazania mogły by być większe, choć ich czytelność jest akceptowalna
Benelli TRK 502X (8).JPG
Przednią lampę wyposażono w światła pozycyjne w technologii LED i niestety zwykłe żarówki do reflektorów, przy czym lewy pełni funkcję świateł mijania a prawy drogowych, na pewno zapewnia to lepsze doświetlenie drogi ale patrząc na głębokość umieszczenia luster można się zastanawiać czy aby światło mijania wystarczająco doświetli pobocze drogi bliżej motocykla..
Benelli TRK 502X (15).JPG
Benelli TRK 502X (16).JPG
Benelli TRK 502X jeździ na jakimś chińskim zawieszeniu (brak informacji u dealera) opartym z przodu na systemie upside-down i skoku 135 mm, warto wspomnieć że zastosowano bardzo grube rury lag o średnicy aż 50 mm, niestety nie mają one żadnej regulacji musimy więc zdać się na to co nam zaoferował producent, w praktyce przód jest raczej twardszy co na pewno poprawia zachowanie motocykla podczas hamowania, ale przy większych wybojach podskakujemy.
Zastosowano tu koło szprychowane, oponę z dętką o rozmiarze 19" (w wersji drogowej gumy są bezdętkowe) po dwie tarcze hamulcowe (320 mm) i zaciski - dwu-tłoczkowe Benelli, co ciekawe wersja szosowa (TRK 502) ma lepsze - cztero-tłoczkowe zaciski zerżnięte od.. Brembo :lol:
benelli TRK 502X (12).JPG
Z tyłu zastosowano koło szprychowane o rozmiarze 17"i oponę z dętką, mamy tu tarczę hamulcową o średnicy 260 mm i zacisk jedno-tłoczkowy, nie mam niestety rzetelnej informacji o skoku tylnego zawieszenia ale jest to chyba 145 mm, istnieje tu jedynie możliwość regulacji napięcia wstępnego sprężyny centralnego amortyzatora.
Motocykl jest już fabrycznie wyposażony w ochronne gmole, które doskonale chronią jego boki przy ew. paciaku, mają jednak sporą wadę iż bardzo odstają na bok, co znacznie utrudnia przeciskanie się w korkach do tego stopnia, iż możemy nimi zarysować karoserię puszek
Benelli TRK 502X (19).JPG
Kolejnym problemem jest beznadziejne umieszczenie stopki podnoszącej motocykl na centralny podnóżek - pod lewym podnóżkiem pasażera, co praktycznie uniemożliwia naciśnięcia go nogą.
Podczas jazdy testowej miałem okazję sprawdzić możliwości silnika, hamulców i komfortu podróży.
Silnik niestety okazał się nieco zbyt słaby do masy którą przyszło mu napędzać, o ile jadąc w pojedynkę jakoś dało się wyprzedzać, o tyle z plecaczkiem i załadowanymi kuframi słabo to widzę.
Motocykl wprawdzie ochoczo się zbiera mniej więcej do około 6 tysięcy obrotów, później już praktycznie nic się nie dzieje aż do odciny czyli 9'000 obr/min. przekładając to na prędkość do 130 km/godz. jest znośnie później jest już coraz gorzej, ponoć maszyna rozpędza się do około 170 km/godz. ale tego nie udało mi się sprawdzić w teście.
Bardzo dobrze spisywała się skrzynia begów, te wchodziły głdko zarówno w górę jak i w dół, mimo tego że sprzęgło i roll-gaz w tym egzemplarzu miały zbyt duże luzy.
Hamulce przednie mimo że dwu-tłoczkowe z przodu dają radę i skutecznie zatrzymują motocykl, poprawnie działa też ABS ale jego reakcja jest dosyć nerwowa.
Zdecydowanie gorzej jest z tyłu, samo naciśnięcie dźwigni natychmiast uruchamia ABS i zatrzymanie trwa całe wieki, a sam hamulec jest nieskuteczny, można więc traktować go wyłącznie jako wspomagający.
Prowadzenie w zakrętach jest całkiem neutralne, nie odczuwałem żadnych niepojących objawów, wężykowania itd. zawieszenie pracowało optymalnie, Benelli także chętnie reaguje na ruchy kierownicą, łatwo inicjuje się zakręt przeciwskrętem.
Największą zaletą tego motocykla jest komfortowa pozycja na szerokiej wygodnej kanapie - pozycja jest wyprostowana, kierownica dosyć wysoko a więc ręce mamy odciążone.
Niestety to nie jest motocykl dla osób niższych, przy moim wzroście (184 cm) i wysokości siedzenia - 840 mm podpierałem się nogami z obu stron na ugiętych stopach, co nie było zbyt komfortowe gdy trzeba było zatrzymać się na wybrzuszeniu asfaltu przy światłach.
Ta wersja ma ciekawie brzmiący tłumik, niestety przynajmniej ten egzemplarz miał z nim pewien problem a mianowicie w pewnym zakresie obrotów nieprzyjemnie rezonowała jakaś część tłumika i cały urok basowego pomruku znikał jak mydlana bańka..
Wracając miałem też ciekawe przeżycia.. podczas jazdy wąską drogą musiałem nieco zjechać na pobocze bo z przeciwka jechała puszka, a na najbliższym zakręcie dodając zbyt dużo gazu omal nie wywaliłem szlifa, gdyż obleczona błotem guma weszła w poślizg (bardzo by się wtedy przydała kontrola trakcji, której ten motocykl nie ma).
Na sam koniec gdy dojeżdżałem do świateł poczułem że coś mi z tyłu dynda, okazało się że siedzisko pasażera samoczynnie odpadło z zaczepów, mało brakowało a bym je zgubił.. to są właśnie te drobne szczegóły odróżniające chińską technologię od japońskiej :D

Reasumując - Benelli TRK 502X jest na pewno ciekawą propozycją zwłaszcza na pierwszy motocykl, maszyna posiada wszelkie walory by jeździć w turystykę po asfalcie ale także przez szutry, zwłaszcza że mamy tu całkiem duży prześwit wynoszący aż - 220 mm.
Przy cenie - 21'500 zł. dostajemy nowy włosko-chiński motocykl, o ładnym wyglądzie, zapewniający wygodę podróżowania i komfortową pozycję za kierownicą, problemem jest niestety nieco zbyt słaby silnik, szkoda też że zastosowano tak szpetny zestaw wskaźników. ale zapewne związane jest to z niską ceną zakupu, jednak jeśli zaakceptujemy jego wady da się tym spokojnie jeździć, spokojnie bo nie jest to demon prędkości ani przyśpieszenia :mrgreen:
Dla potencjalnych chętnych - Benelli TRK 502X serwisujemy co 5'000 km. lub co rok, przy czym ceny przeglądów uzależnione są od miejsca zakupu motocykla, jeśli kupimy go w Moto-Trip będzie to koszt - 300 zł. w przeciwnym wypadku - 400 (koszt robocizny i materiałów).
Poniżej wklejam nieco gorszej jakości zdjęcia (robione smartfonem) wersji szosowej tego motocykla
Benelli TRK 502 (22).jpg
benelli TRK 502 (21).jpg
Benelli TRK 502 (23).jpg
Wkrótce wrzucę na mój kanał YT filmik z jazdy testowej tą maszyną na który już teraz serdecznie Was zapraszam 8-)

Pozdrówko
Ostatnio zmieniony 10 sty 2019, 17:16 przez Iżu, łącznie zmieniany 4 razy.


Iżu

Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4491
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: Benelli TRK 502X - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Centrino »

Tylny wahacz to istne "dzieło" sztuki. Do tego ledy zapewne do dziennej jazdy. Czy one aby są dobrze widoczne?? Montujemy sobie (dużo osób) dodatkowe oświetlenie w motocyklach aby poprawić swoją widoczność a tutaj wygląda jakby na działanie odwrotne.


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

Awatar użytkownika
NIKT
A+B
Posty: 507
Rejestracja: 17 sie 2017, 10:22

Re: Benelli TRK 502X - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: NIKT »

Ciekawostka:
Benelli posiadaja stalowa rame, poniewaz producent skupia sie jako rynki zbytu na Afryce, Indiach, Azji.
A to dlatego, ze w tamtych krajach glownymi narzedziami do przerabiania i naprawiania motocykla jest spawarka (o tigu mozna pomazyc i spawaniu amelanium), stalowe rurki i mlotek Obrazek

Co do dziwnych dzwiekow tlumika i odpadajacych elementow - kazdy kto mial stycznosc z Chinczykiem wie doskonale, ze trzeba wszystko samemu dokrecic (nawet tlumik) :) Tylko ze Benelli to nie Chinczyk za 6-7 tys. i chociaz w nim mogliby sie przylozyc xD
2ch znajomych ma takie i mowia, ze fajna opcja wlasnie dla osoby jezdzacej samemu ew. z tobolkami nie wymagajacej od motocykla ponad 140km/h przelotowej.

Boso, ale w ostrogach.



Awatar użytkownika
prz3kus
A2
Posty: 113
Rejestracja: 30 wrz 2018, 07:52
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: Benelli TRK 502X - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: prz3kus »

Iżu pisze: ... i zaciski - dwu-tłoczkowe Benelli, co ciekawe wersja szosowa (TRK 502) ma lepsze - cztero-tłoczkowe zaciski zerżnięte od.. Brembo :lol:
Pozdrówko
To chyba nie jest prawda i przednie hamulce w obu modelach są identyczne cztero-tłoczkowe :)
Pyzatym w innych testach piszą, że o ile w wersji szosowej tylni hamulec praktycznie nie istnieje o tyle w 502x już go chwalą.

Takie info z obserwacji jak chciałem kupić:
- kontrolka poziomu paliwa działa bardzo losowo
- odlew silnika czasem odstrasza
- gniazdo zapalniczki lepiej nie używać w deszcz :)
(największy obecny mankament to spory czas oczekiwania na części w razie problemów)

+ dobre opony w tej cenie
+ dobra osłona od wiatru w cenie
+ wersja szosowa czasem jest do wyrwania za 19 000

Z resztą mogę się zgodzić, no może ten wyświetlacz trochę srogo pojechałeś :lol:

Mam nadzieje że model z większym silnikiem będzie bardziej dojrzały (na pewno będzie ładny wyświetlacz ;) ) serwis się rozwinie i będziemy mieli dobrego gracza na rynku.


Fajnie się czytało dzięki.

Pozdro


DL 650 (2018) / DL 1050XT (2021)

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Benelli TRK 502X - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Iżu »

prz3kus pisze:To chyba nie jest prawda i przednie hamulce w obu modelach są identyczne cztero-tłoczkowe :)
Pyzatym w innych testach piszą, że o ile w wersji szosowej tylni hamulec praktycznie nie istnieje o tyle w 502x już go chwalą.
Hej zanim coś skrobnę to się upewnię u źródła, tak też było przy okazji Benelli, pytałem dwukrotnie i nawet mechanik w Moto-Trip sprawdzał i potwierdził że w wersji szosowej są z przodu zaciski czterotłoczkowe a w wersji "X" dwutłoczkowe.
Obie wersje różnią się także zastosowanym ogumieniem.
Co do tylnego hamulca to jest beznadziejnie słaby, do tego nerwowo reagujący ABS (zobaczysz na filmie) , to są moje odczucia z jazdy, nie czytam tzw. sponsorowanych recenzji czyli marketingowego bełkotu zanim sam się nie przejadę danym typem motocykla 8-)
Wyświetlacz w tym Benelli jest strasznie archaiczny, ale w sumie za dwie dychy jak ktoś chce mieć nówkę, to można rozważyć zakup tego sprzetu, ja bym wolał jednak używane Suzuki V-strom DL-650 w tej cenie :D

Pozdrówko


Iżu

Awatar użytkownika
prz3kus
A2
Posty: 113
Rejestracja: 30 wrz 2018, 07:52
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: Benelli TRK 502X - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: prz3kus »

Iżu czyli twierdzisz że kłamią na stronie producenta i na innych filmach?
ALUMINIOWE FELGI ZE STALOWYMI SZPRYCHAMI
Nowy projekt felg z oponami zapewniającymi dobrą przyczepność (150 / 70 z tyłu i 110 / 80 z przodu) - taki zestaw sprawdzi się w najcięższych warunkach. Hamulce? Podwójne tarcze z przodu (320 mm z czterotłoczkowymi zaciskami) zapewniają doskonałą skuteczność hamowania. Do tego ABS, oczywiście.
Wszędzie mówią, że oprócz koloru hamulców niczym się nie różną, więc jeżeli masz racje kłamią ludzi w swojej kampanii reklamowej :cry:


DL 650 (2018) / DL 1050XT (2021)

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Benelli TRK 502X - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Iżu »

[quote="prz3kus"]Iżu czyli twierdzisz że kłamią na stronie producenta i na innych filmach?
[quote]

Powiększ sobie moje zdjęcie - Benelli TRK 502 (22) widać na nim wersję szosową i zacisk czterotłoczkowy przy przednim kole i porównaj ze zdjęciem kola wersji 502X - benelli TRK 502X (12), które także zamieściłem w tym wątku i sam sobie odpowiedz czy te zaciski są identyczne 8-)
Niestety na stronach internetowych jest sporo nieaktualnych informacji, nawet sam dealer nie potrafił powiedzieć jaki skok ma tylne zawieszenie, na ich stronie piszą iż w wersji szosowej jest to - 45 mm a w wersji na teren - brak danych :mrgreen:


Iżu

Awatar użytkownika
prz3kus
A2
Posty: 113
Rejestracja: 30 wrz 2018, 07:52
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: Benelli TRK 502X - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: prz3kus »

Czyli dobrze ze cie mamy, dzięki za wyjaśnienia.

Wracając do tematu moto, fajna maszynka, ale w końcu tez wybrałem Dla ;)
Czekam z ciekawością na premiery za rok nowych modeli z większym silnikiem.


DL 650 (2018) / DL 1050XT (2021)

Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3343
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Benelli TRK 502X - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Lord »

Ponieważ brałem ten motocykl pod uwagę dołączyłem na FB do grupy Bennelii TRK, aby szerzej rozpoznać temat. Niestety nie doczekałem się w tamtym roku przed majem jazdy testowej i skończyło sie na DL. Ale jak czytam jakie maja problemy z tym motocyklem to zazwyczaj kończy się właśnie jedynie na drobnych mankamentach, najczęściej śruby które odkręcają się w najmniej oczekiwanych miejscach (na sczeszcie nie skupionych na bezpieczeństwie jazdy), albo awariach związanych z wypinaniem się kostek podczas wibracji silnika.
Co przede wszystkim zaważyło na tym że wybrałem DL? To kwestia podejścia sprzedawcy do klienta, w Motor Landzie nie byli wstanie mi określić kiedy będzie dostępna ta testówka a ciężko było kupować w ciemno, brak obiecanego kontaktu zwrotnego ☹, po za tym nie byli również wstanie odpowiedzieć na pytanie jak i gdzie będę mógł go serwisować w trasie z uwzględnieniem gwarancji, a szykował mi się dłuższy wyjazd. Podsumowując jest to wcale nie głupi motocykl w naprawdę fajnej cenie, gdyby nie brak dostępności dla mnie, kto wie jak by się to skończyło :).


DL650A L8

Awatar użytkownika
prz3kus
A2
Posty: 113
Rejestracja: 30 wrz 2018, 07:52
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: Benelli TRK 502X - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: prz3kus »

Pan w łodzi powiedział, że może mnie przewieźć po placu ponieważ popyt mały i nie chce rejestrować sprzętu. :)


DL 650 (2018) / DL 1050XT (2021)

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Benelli TRK 502X - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Iżu »

Centrino pisze:Tylny wahacz to istne "dzieło" sztuki. Do tego ledy zapewne do dziennej jazdy. Czy one aby są dobrze widoczne?? Montujemy sobie (dużo osób) dodatkowe oświetlenie w motocyklach aby poprawić swoją widoczność a tutaj wygląda jakby na działanie odwrotne.
Centruś, przednie LED-y pełnią wyłącznie funkcję świateł pozycyjnych, po uruchomieniu silnika załącza nam się reflektor mijania.


Iżu

Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4491
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: Benelli TRK 502X - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Centrino »

Aaaaa to co innego, ale wahacz i tak obrzydliwie brzydki :)


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Benelli TRK 502X - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Iżu »

Lord pisze: Co przede wszystkim zaważyło na tym że wybrałem DL? To kwestia podejścia sprzedawcy do klienta, w Motor Landzie nie byli wstanie mi określić kiedy będzie dostępna ta testówka a ciężko było kupować w ciemno, brak obiecanego kontaktu zwrotnego ☹, po za tym nie byli również wstanie odpowiedzieć na pytanie jak i gdzie będę mógł go serwisować w trasie z uwzględnieniem gwarancji, a szykował mi się dłuższy wyjazd. Podsumowując jest to wcale nie głupi motocykl w naprawdę fajnej cenie, gdyby nie brak dostępności dla mnie, kto wie jak by się to skończyło :).
Lord niestety dealerzy Benelli w Polsce nie mają podstawowej wiedzy na temat motocykli którymi handlują, nie wiedzą np. czy w TRK 520X jest wskaźnik temperatury silnika, jaki skok ma tylne zawieszenie, czy wersja "X" jest na oponach z dętkami, nie znają marki opon montowanych w poszczególnych modelach, a jak pytasz o hamulce to dopiero po wizualnym sprawdzeniu stwierdzają że faktycznie zaciski obu wersji są różne :lol:
Jak można kupować motocykl od takich "fachowców" ?
Dużo więcej się dowiedziałem o tym modelu podczas jazdy próbnej, niż z marketingowego bełkotu na stronach www i opowieści dealera.. :mrgreen:
Mimo wszystko uważam że cena 20 tysięcy złotych jest kusząca i jeśli ktoś pragnie nówki, to jeżdżąc samemu będzie zadowolony, o ile zaakceptuje wady tej maszyny, ja bym jednak wolał dopłacić i kupić nową Hondę CB500 X (26'500) lub NC750 S (25'000), motocykle renomowanej japońskiej marki a nie jakiegoś włosko-chińskiego mieszańca :lol:


Iżu

Awatar użytkownika
prz3kus
A2
Posty: 113
Rejestracja: 30 wrz 2018, 07:52
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: Benelli TRK 502X - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: prz3kus »

Iżu z telefonów też się tak kiedyś śmiali, a teraz doszliśmy do takiego paradoksu, że markowe firmy kreują się na chińczykach :D
Więc ja im gorąco kibicuje.


DL 650 (2018) / DL 1050XT (2021)

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Benelli TRK 502X - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Iżu »

Standardowo zapraszam do obejrzenia filmiku z jazdy testowej budżetowym włosko-chińskim Benelli TRK 502X



Miłego oglądania :D

Pozdrówko 8-)
Ocena: 5.88235%


Iżu

Awatar użytkownika
Dziadek3H2M
A+B+C
Posty: 1114
Rejestracja: 04 cze 2018, 15:46
Lokalizacja: Kraków i okolice

Re: Benelli TRK 502X - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Dziadek3H2M »

Z daleka motorek wygląda bardzo ładnie i może się podobać, nie przeszkadza nawet zestaw wskaźników w końcu w DL-ach mamy podobne, ale odrzuca mnie jakość spoin na wszystkich elementach konstrukcyjnych a wahacz to kuriozum. Jakość silnika to wielka niewiadoma. Podsumowując za taką cenę wolałbym szukać używanego Japończyka. Test i filmik jak zawsze OK.

LWG


LWG



DL 650 XT AL5, CRF 1100 ATAS

michał_k
A2
Posty: 183
Rejestracja: 01 maja 2018, 15:45
Lokalizacja: Kłobuck

Re: Benelli TRK 502X - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: michał_k »

Na pewno renomy dodałby fakt gdyby ktoś tym potworkiem objechał świat. Potem dorobić do tego odpowiednią ideologię tak jak to zrobili Niemcy w przypadku dużego GSA. No i sukces.
A tak poważnie to widziałem go już z początkiem ubiegłego roku w Suzuki Piaseczno. Pierwsze wrażenie bardzo pozytywne. Detale trochę odstają od znanej nam Wszystkim Japonii. Ale za takie pieniądze....
Jak kiedyś wypuszczą coś takiego z silnikiem klasy 600-700 cm3 to mogą namieszać w segmencie typu DL650 czy Tracer 700.


DL 650 V-STROM => R1200GS => V-STROM 1000 XT => Tracer 900 GT => T12 Z => T12 ZE => Versys 1000 SE => R1250GS => SCRAMBLER 1200 XE => V-STROM 650 XT

Chromato
A2
Posty: 165
Rejestracja: 28 sie 2017, 08:26

Re: Benelli TRK 502X - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Chromato »

ja bym się w to nie pchał jednak. ze względu na wielka niewiadomą, jeśli chodzi o zaplecze serwisowe, dostęp do części, naprawy gwarancyjne itd. biorąc pod uwagę, że nie jest to jednak produkt z najwyższej półki, może się zdarzać, że ktoś kto to kupi będzie się później bujał od annasza do kajfasza, żeby cokolwiek z tym zrobić. wiadomo, póki nowe to jako tako, ale co dalej?
wg mnie jeśli ktoś potrzebuje podobnego motocykla, to lepszą opcją jest nowa Honda CB500X. cena 26 tys. złotych, więc nie jakoś wiele droższa, ale nie niesie z sobą tych wszystkich niewiadomych jakie benelli niewątpliwie budzi


DL1000K6 >> XT1200Z

Awatar użytkownika
prz3kus
A2
Posty: 113
Rejestracja: 30 wrz 2018, 07:52
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: Benelli TRK 502X - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: prz3kus »

Tylko Honda jest golutka, nie ma w standardzie gmoli, han-barów ma biedniejszą osłonę od wiatru. Więc wyjdzie jakieś 6k różnicy, a to nie jest mało. Można za to kupić Rometa żonie/matce/kochance ^^ (porównuje do wersji trk502 bez X tańszej który jest bardziej odpowiednikiem cb500X ;))
Jak bym miał wybierać między Hondą a tym Benkeim osobiście wziąłbym włoskiego rumaka :P Może mniej zwinny, ale wygląda dostojniej i raczej wygodniejszy w dalszą drogę.

Iżu, a co było w końcu z tą tylną kanapą?


DL 650 (2018) / DL 1050XT (2021)

Chromato
A2
Posty: 165
Rejestracja: 28 sie 2017, 08:26

Re: Benelli TRK 502X - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Chromato »

well, każdy ma swoje zdanie, ja bardziej jednak ufam japończykom niż chińskiemu włochowi :) dlatego też pieniądze wydałem na starego japońca, a mogłem wydać na nowego rometa... :?


DL1000K6 >> XT1200Z

ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle niesłuszne (czyli nie V-strom)”