BMW R1250 GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Miejsce do pogaduszek i dzielenia się doświadczeniem o motocyklach innych niż V-Strom.
Awatar użytkownika
MarcinS
A2
Posty: 160
Rejestracja: 15 kwie 2020, 17:14
Lokalizacja: WPI

Re: BMW R1250 GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: MarcinS »

Struna pisze:
MarcinS pisze:
08 sty 2022, 20:02
Gdyby tylko brzmiał jak stare boksery Subaru… Obrazek Brzmi niestety strasznie nijako.
Seryjne subaru boxer też brzmi nijako, dopiero odpowiedniej konstrukcji wydech daje piękne brzmienie. Także pewnie i GS-a by można fajnie zrobić w tej kwestii.
Nie do końca to prawda - stare wolnossące Subaru (tak do 94roku) oraz prawie wszystkie wersje turbo z silnikami EJ20 i EJ25 miały seryjnie różnoodległościowy kolektor wydechowy. Wystarczyło wymienić końcowy tłumik i już pięknie brzmiały.
Obecne brzmią nijako (poza STI, ale tam wciąż jest EJ25).


GSX650-F '08 (2008 do 2009)
VStrom 650XT '17 (2017 - obecnie)

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5221
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: BMW R1250 GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Struna »

MarcinS pisze:
08 sty 2022, 22:39
stare wolnossące Subaru (tak do 94roku) oraz prawie wszystkie wersje turbo z silnikami EJ20 i EJ25 miały seryjnie różnoodległościowy kolektor wydechowy.
a jednak
MarcinS pisze:
08 sty 2022, 22:39
Wystarczyło wymienić końcowy tłumik i już pięknie brzmiały.
Czyli w stocku jednak nie brzmiały...


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
MarcinS
A2
Posty: 160
Rejestracja: 15 kwie 2020, 17:14
Lokalizacja: WPI

Re: BMW R1250 GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: MarcinS »

W stocku nie brzmiały, ale wymiana samego końcowego wydechu to nie jest rocket science ;-)
Więcej zabawy było po wywaleniu kata i zrobieniu przelotu w wersjach turbo - tam już remap był wskazany, co w niektórych rocznikach wiązało się z wymiana ECU. Ale to temat na inne forum ;-)
Pytanie, czy różnoodległosciowy kolektor by pomógł GSowi? ;-)


GSX650-F '08 (2008 do 2009)
VStrom 650XT '17 (2017 - obecnie)

Awatar użytkownika
gorghu
A+B+C+D+E
Posty: 3042
Rejestracja: 04 paź 2016, 18:10
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: BMW R1250 GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: gorghu »

Ale dla mnie to nie zmiana dźwięku pracy silnika a bardziej zagluszanie jego pracy dzwiekiem z wydechu ;)
A mnie irytuje dźwięk pracy samego silnika boxera. Nie ważne na jakim tlumiku.


Grzesiek
DL 650 AK8 Black Mat -->> Super Tenere 1200

Awatar użytkownika
Rommel
A+B+C
Posty: 1195
Rejestracja: 04 paź 2020, 23:37
Lokalizacja: Bristol (UK)

Re: BMW R1250 GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Rommel »

kolektor róznoodległościowy to zawsze strata mocy niestety.


"I am the Flying Spaghetti Monster. Thou shalt have no other monsters before Me. (Afterwards is OK; just use protection.) The only Monster who deserves capitalization is Me! Other monsters are false monsters, undeserving of capitalization."

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5221
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: BMW R1250 GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Struna »

True, true...
Ale czegóż się nie robi żeby zaklinać rzeczywistość :D


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
MarcinS
A2
Posty: 160
Rejestracja: 15 kwie 2020, 17:14
Lokalizacja: WPI

Re: BMW R1250 GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: MarcinS »

Rozmowa dotyczyła dźwięku, nie mocy.
W takim słoniu jak GS 15 KM mniej czy więcej nie ma praktycznego znaczenia. A dźwięk - i owszem, mocno wpływa na codzienne wrażenia z jazdy.


GSX650-F '08 (2008 do 2009)
VStrom 650XT '17 (2017 - obecnie)

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2255
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: BMW R1250 GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Iżu »

gorghu pisze:
08 sty 2022, 19:38
No fajny. I może bym go chciał gdyby tylko nie był wyposażony w ten silnik. Nie wiem, boxer po prostu mi nie leży i mnie drażni jego praca.
Druga rzecz ktora mnie odpycha od niego: wszędobylskie "GS to król adv" i "wszyscy skończymy na GSach". Nie chcę tak skonczyc ;) :lol:
Grześ a co Cię drażni w bokserze ? ja w silniku R1250 GS widzę same zalety, powiem więcej - uważam że to obecnie najlepszy dwucylidrowy piec o pojemności ponad litr, nie umywa się do niego ani Honda CRF1100L AT ani Tenere 1200 czy KTM 1290, ale jest to moja opinia a ta jak wiadomo jest jak dupa - każdy ma swoją :lol:
Pół świata jeździ GS-ami i ten sprzęt choćby z racji ilości sprzedanych na świecie egzemplarzy jest Królem klasy Adventure Premium, nie wydaje mi się by zmienił to nowy Triumph Tiger 1200 czy Multistrada V4 8-)


Iżu

Awatar użytkownika
crimson
A+B+C+D+E+T
Posty: 3749
Rejestracja: 27 wrz 2017, 14:19
Lokalizacja: Kraków i okolice

Re: BMW R1250 GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: crimson »

Za to Królowa jest tylko jedna :)


DL 650 AL6 --> CRF 1100 ATAS

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2255
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: BMW R1250 GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Iżu »

Oskar pisze:
08 sty 2022, 19:16
Iżu pełna profeska. Filomawa.
Piękna maszyna
Droga maszyna ciekawo czy bez problemu AC i ile kosztuje ale jak ktoś wyrzuca sto tysia to. I. stać na krowę ..
Elektryką naładowana na maxa . .
Motocykl dla bogaczy...nawet w lizing ..
Nowy ład nadchodzi będziemy coraz lepiej zarabiać i co drugi takim sprzętem będzie na zlot przyjeżdżał.
Cześć Oskar i dzięki za ocenę filmu, co do ubezpieczenia za takiego GS-a to w dalszym ciągu można nabyć pakiet dealerski w wysokości 4,5% od kwoty fakturowej, czyli w tym przypadku przy cenie - 102'000 zł. ubezpieczenie roczne wyniesie - 4'590 zł. ale trzeba jeszcze dodać kwoty przeglądów w ASO.
Nowy BMW R1300 GS ma mieć jeszcze więcej elektryki, aktywny tempomat z systemem radarowym, duże 21" koło z przodu i przede wszystkim silnik chłodzony cieczą o większej pojemności, mocy i momencie obrotowym, zmieniony będzie także wygląd i ogólnie maszyna ma być bardziej smukła z przodu.


Iżu

Awatar użytkownika
gorghu
A+B+C+D+E
Posty: 3042
Rejestracja: 04 paź 2016, 18:10
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: BMW R1250 GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: gorghu »

@Iżu dźwięk jego pracy. Bo co do mocy czy momentu nie mam żadnych zastrzeżeń ;)


Grzesiek
DL 650 AK8 Black Mat -->> Super Tenere 1200

Awatar użytkownika
crimson
A+B+C+D+E+T
Posty: 3749
Rejestracja: 27 wrz 2017, 14:19
Lokalizacja: Kraków i okolice

Re: BMW R1250 GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: crimson »

dźwięk mi się też nie podoba - dzwoni jak z garścią nakrętek w środku - wydech, inna kwestia :)


DL 650 AL6 --> CRF 1100 ATAS

Awatar użytkownika
lukas76
A+B+C+D+E+T
Posty: 4450
Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
Kontakt:

Re: BMW R1250 GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: lukas76 »

Na żywo jest lepiej z brzmieniem


Ponowne przyjęcie do Mniejszości Niemieckiej 🤣
BMWał
[media]https://www.dampfbier.de/[/media]

Awatar użytkownika
gorghu
A+B+C+D+E
Posty: 3042
Rejestracja: 04 paź 2016, 18:10
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: BMW R1250 GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: gorghu »

@lukas76 - ja właśnie mówię o dźwięku na żywo. Bo tu na filmiku tego nawet nie słychać. Przez ponad godzinę jazdy GS1200 (wtedy nowy z 2019r.) nie potrafiłem się do tego dźwięku przyzwyczaić i ciągle miałem wrażenie że coś tam jest niedokręcone i lata luzem. ;)
wiem. czepiam się :D


Grzesiek
DL 650 AK8 Black Mat -->> Super Tenere 1200

Awatar użytkownika
crimson
A+B+C+D+E+T
Posty: 3749
Rejestracja: 27 wrz 2017, 14:19
Lokalizacja: Kraków i okolice

Re: BMW R1250 GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: crimson »

Moje wrażenie jest takie jak @gorghu i też na żywo :) jezdzilem testówką i tak to odebrałem, rozsypane śrubki w silniku, taki odgłos


DL 650 AL6 --> CRF 1100 ATAS

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5221
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: BMW R1250 GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Struna »

1250 kilka miałem okazję słuchać i tam nic nie dzwoni, wręcz przyjemnie pracują.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
lukas76
A+B+C+D+E+T
Posty: 4450
Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
Kontakt:

Re: BMW R1250 GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: lukas76 »

Struna pisze:
11 sty 2022, 00:15
1250 kilka miałem okazję słuchać i tam nic nie dzwoni, wręcz przyjemnie pracują.
No właśnie, ale jak wszyscy mówią że dzwoni, to nie wiem co juz sądzić. Znajomi mają takie motocykle i na akeapach i nawet przyjemnie się tego slucha


Ponowne przyjęcie do Mniejszości Niemieckiej 🤣
BMWał
[media]https://www.dampfbier.de/[/media]

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5221
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: BMW R1250 GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Struna »

Seryjny R1250 gada bardzo przyjemnie, a co dopiero na akrapie - może 1200 jakieś gorsze w tym względzie.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

michał_k
A2
Posty: 183
Rejestracja: 01 maja 2018, 15:45
Lokalizacja: Kłobuck

Re: BMW R1250 GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: michał_k »

Mam drugiego dużego GSa. Kiedyś K25 teraz K50. Miałem też kilka innych, różnych motocykli. Nie ma sprzętu idealnego. Jeden przekonuje komfortem, inny silnikiem i prowadzeniem, jeszcze inny wyglądem. GS 1250 łączy w udany sposób wszystkie te cechy. Nie jest motocyklem idealnym ale jest bardzo blisko. W rankingu moich dotychczasowych motocykli GS1250 to nr 1. Nr 2 Tenere1200, nr 3 V-Strom 1000, nr 4 V-Strom 650, nr 5 TRACER 900, nr 6 Versys 1000.


DL 650 V-STROM => R1200GS => V-STROM 1000 XT => Tracer 900 GT => T12 Z => T12 ZE => Versys 1000 SE => R1250GS => SCRAMBLER 1200 XE => V-STROM 650 XT

Awatar użytkownika
andrus75
A+B
Posty: 651
Rejestracja: 19 cze 2018, 22:04
Lokalizacja: Rzeszów

Re: BMW R1250 GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: andrus75 »

Dokładnie. Zgadzam się z Tobą kolego. Jeden lubi ogórki, drugi ogrodnika córki. Dlatego jest tego tak dużo żeby każdy wybrał coś dla siebie

Wysłane z mojego moto g 5G plus przy użyciu Tapatalka



DL650 AK7

ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle niesłuszne (czyli nie V-strom)”