BMW R1250 GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Miejsce do pogaduszek i dzielenia się doświadczeniem o motocyklach innych niż V-Strom.
Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

BMW R1250 GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Iżu »

Cześć i czołem koledzy, korzystając z zimowej aury zapraszam do przeczytania kilku zdań na temat najnowszego "króla turystyków", czyli modelu BMW R1250 GS, którym miałem przyjemność jeździć na początku listopada 2018.
Maszynę wypożyczyłem z mojego ulubionego salonu BMW M-Cars w Krakowie, wersja którą jeździłem jest maksymalnie wyposażona i kosztuje 83'000 zł.
Właśnie w takiej kolorystyce i z takimi kołami nowy GS podoba mi się najbardziej 8-)
Poza innym silnikiem i przednimi zaciskami hamulcowymi BMW R250 GS to praktycznie ten sam znany od lat motocykl o bardzo fajnym wyglądzie:
BMW R1250GS (1).JPG
BMW R1250GS (2).JPG
BMW R1250GS (3).JPG
BMW R1250GS (4).JPG
Sprzęt ten zastąpił produkowanego wcześniej boksera R1200 GS, a najważniejszą zmianą jest oczywiście najnowszy silnik BMW - chłodzony cieczą i powietrzem bokser o pojemności - 1254 cm3. ze zmiennymi fazami rozrządu ShiftCam, maszyna waży 249 kg. i jest cięższa od R1200 GS o 11 kg.
Motor ten dysponuje mocą - 136 KM (7'750 obr/min) i maksymalnym momentem obrotowym - 143 Nm (6'250 obr/min), przy czym kierowca już przy 2'000 obr/min ma do dyspozycji -100 Nm. momentu obrotowego, co przekłada się na świetną elastyczność i doskonałe przyśpieszenie od najniższych obrotów silnika, niższe niż w poprzedniku spalanie i mniejszą emisję zanieczyszczeń.
System zmiennych faz rozrządu jest realizowany poprzez przesunięcie wałków rozrządu, jak to dokładnie działa można przeczytać poniżej:

https://www.motocykl-online.pl/technika ... gu,12843,1

Dzięki ShiftCam nowy GS ma teraz jeszcze bardziej liniowy przyrost mocy, poprawiono jego charakterystykę zwłaszcza w dolnym i średnim zakresie obrotów co zdecydowanie czuć, obecnie motocykl wyrywa na koło samym dodaniem gazu z biegu 1 i 2, tylko kontrola trakcji trzyma go przy ziemi :D
W nowym silniku zoptymalizowano także smarowanie, zmieniono między innymi układ wydechowy z tłumikiem który całkiem ładnie gada, wtryskiwacze i łańcuchy napędzające wałki rozrządu (obecnie są zębate).
BMW R1250 GS - przekrój silnika.jpg
BMW R1250 GS - przekrój silnika.jpg (55.9 KiB) Przejrzano 8964 razy
BMW R1250GS (7).JPG
BMW R1250GS (8).JPG
Kolejną zmianą jest zastosowanie innych zacisków hamulcowych, z przodu zrezygnowano z Brembo na rzecz zacisków cztero-tłoczkowych sygnowanych marką BMW, ale tarcze hamulcowe i przednie zawieszenie Telelever zostawiono takie samo jak w wersji R1200 GS, czyli w dalszym ciągu mamy tu skok - 190 mm, średnica przednich tarcz to - 305 mm.
BMW R1250GS (9).JPG
BMW R1250GS (10).JPG
Standardowa kanapa ma wysokość - 850 / 870 mm, ale można zamówić także obniżoną - 800 / 820 mm.
W tylnej części motocykla znajduje się znany wszystkim wał napędowy, jedna tarcza 276 mm i zacisk dwu-tłoczkowy Brembo, skok tylnego zawieszenia to w tej wersji 200 mm. czyli tak samo jak w R1200 GS
BMW R1250GS (11).JPG
W BMW R1250 GS już w standardzie otrzymujemy świetny matowy, kolorowy wyświetlacz TFT o przekątnej 6,5", urządzenie zapewnia doskonałą widoczność parametrów pracy motocykla w każdych warunkach pogodowych, także w ostrym słońcu.
W końcu Niemcy przetłumaczyli menu na język polski, warto dodać że wyświetlacz automatycznie zmienia nasycenie kolorów i jasność w zależności od oświetlenia zewnętrznego, a w okresie docierania zakres obrotów których nie powinno się przekraczać oznaczono czerwonym kolorem, po dotarciu wskazanie wraca do właściwych ustawień
BMW R1250GS (12).JPG
BMW R1250GS (13).JPG
Także w standardzie BMW wyposażone już jest w pełne oświetlenie LED, jedynie światło do jazdy dziennej wymaga dopłaty.
Jeździłem już o zmierzchu tym sprzętem i oświetlenie drogi przed motocyklem jest wzorowe
BMW R1250GS (6).JPG
BMW R1250GS (5).JPG
BMW R1250GS (4).JPG
W podstawowej wersji dostępny jest także system - Hill Start Control - czyli mamy możliwość zahamowania motocykla na wzniesieniu lub postoju na światłach poprzez podwójne lub dłuższe naciśnięcie przedniej klamki hamulca, by ruszyć wystarczy dodać gazu albo nacisnąć klamkę dwa razy, to naprawdę fajnie działa :D
Niestety za to standardowe wyposażenie musimy odpowiednio dopłacić, o ile podstawowa wersja R1200 GS kosztowała 64'000 zł. to za najnowszą R1250 GS musimy zostawić już 68'000 zł. :(
Motocykl którym jeździłem miał praktycznie kompletne wyposażenie czyli między innymi: system elektronicznego kluczyka, elektronicznie sterowane aktywne zawieszenie - Dynamic ESA, podgrzewane manetki, tempomat, światło do jazdy dziennej, przystosowanie do nawigacji, podnóżek centralny, to wszystko kosztuje w sumie 83'000 zł. a trzeba jeszcze doliczyć koszt zakupu kufrów i gmoli, czyli powoli zbliżamy się do 90'000 zł.
Na ten rok BMW zmodyfikowało paletę kolorów, już fabrycznie można też zamówić tłumik Akrapovica, sportowe zawieszenie czy dodatkowe opcje wyposażenia, co oczywiście podniesie cenę motocykla.

Podczas jazdy testowej nie miałem możliwości dłuższej przejażdżki po trasie, ale za to przetestowałem motocykl w krakowskich korkach, mimo wystających na boki garów nie miałem większego problemu by się przecisnąć, szersza kierownica jest na tyle wysoko iż przechodzi nad większością lusterek osobowych puszek.
Zachowanie motocykla w zakrętach, podczas hamowania jest wzorowe, tu nic się nie zmieniło, nie ma w zasadzie różnicy w hamulcach mimo tego że zastosowano inne zaciski, skrzynia biegów działa świetnie jak to w GS-ach.
Natomiast silnik ewidentnie zyskał na dynamice, zadziwiające jest to jak ten motocykl doskonale zbiera się od niskich obrotów, poprzez średnie aż do odciny, w sumie nie ma sensu kręcić go wysoko bo nowe serce daje doskonałą elastyczność i do tego fajnie brzmi nawet na fabrycznym wydechu.
Jedyne czego bym się obawiał to jeszcze nie sprawdzony system zmiennych faz rozrządu - ShiftCam, zwłaszcza jeśli chodzi o serwomechanizm, który wysuwając trzpień w ślimak wałka powoduje jego przesuwanie - czy to będzie trwałe ?
Póki co tego nie wie nikt, choć BMW zapewnia iż powinien on wytrzymać przebieg 100'000 km.

Czy bym kupił taki motocykl ? Dlaczego nie, ale trzeba by od razu zakupić dodatkowy pakiet serwisowy by zabezpieczyć się w razie awarii.
Po każdej kolejnej jeździe GS-em upewniam się w przekonaniu że te motocykle mają coś w sobie, jeździ się nimi świetnie, za każdym razem gęba cieszy mi się od ucha do ucha :mrgreen:

Standardowo w tym wątku umieszczę filmik z jazdy testowej nowym BMW R1250 GS, na który już teraz serdecznie zapraszam 8-)


Iżu

Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3065
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: BMW R1250 GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: staszek_s »

Fajny sprzęcik, wiem że nie będę go miał ale fajny :)
Ja moim DL'em zrobiłem w 3 sezony 48 tys, jak oni sami twierdzą, że silnik wytrzyma 100 tys to dla mnie to jest antyreklama. Tego typu motocykl powinien mieć zakładane większe przebiegi, życie i tak weryfikuje to w dół zazwyczaj. Niestety w takim kierunku to idzie jak w autach, coraz krótsza żywotność...


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3343
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW R1250 GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Lord »

Czekamy zatem na film bo moto faktycznie wydaje się ciekawe. Iżu opis jak zwykle wyczerpujacy :). Ale fakt nie grozi mi jego kupno :). No chyba że wygram w lotto, ale to chyba trzeba grać? :)


DL650A L8

Awatar użytkownika
andrus75
A+B
Posty: 640
Rejestracja: 19 cze 2018, 22:04
Lokalizacja: Rzeszów

Re: BMW R1250 GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: andrus75 »

Piękny ale nerek mam za mało żeby go kupić

Wysłane z mojego Moto Z2 Play przy użyciu Tapatalka


DL650 AK7

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: BMW R1250 GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Iżu »

staszek_s pisze:Fajny sprzęcik, wiem że nie będę go miał ale fajny :)
Ja moim DL'em zrobiłem w 3 sezony 48 tys, jak oni sami twierdzą, że silnik wytrzyma 100 tys to dla mnie to jest antyreklama.
Staszek, 100'000 km. ma wytrzymać serwo-mechnizm systemu zmiennych faz rozrządu ShiftCam odpowiadający za przesuwanie wałka rozrządu w celu optymalizacji pracy jednostki a NIE sam silnik :mrgreen:


Iżu

Awatar użytkownika
QraC
A+B+C
Posty: 1812
Rejestracja: 29 wrz 2016, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: BMW R1250 GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: QraC »

U nas po sprowadzeniu będą się psuły po przebiegach rzedu 30-50kkm :D


Kawasaki ER5 -->> Suzuki GSF 600 Bandit -->>Suzuki V-Strom 650 XT -->> Suzuki V-Strom 1000 -->> BMW R1250GS Adventure


Ride Through Life

Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3065
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

BMW R1250 GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: staszek_s »

Iżu pisze: Staszek, 100'000 km. ma wytrzymać serwo-mechnizm systemu zmiennych faz rozrządu ShiftCam odpowiadający za przesuwanie wałka rozrządu w celu optymalizacji pracy jednostki a NIE sam silnik :mrgreen:
Oczywiście da się go pewnie wymienić w autoryzowanym serwisie za trochę więcej niż regulacja luzów zaworowych Obrazek


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: BMW R1250 GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Iżu »

staszek_s pisze:
Iżu pisze:Oczywiście da się go pewnie wymienić w autoryzowanym serwisie za trochę więcej niż regulacja luzów zaworowych Obrazek
Staszek pewnie tak, ale jak dla mnie ten silnik to jedna wielka niewiadoma, co jest wart okaże się po minimum roku lub dwóch..
Ktoś powie po co ten ShiftCam, skoro niewiele podniosła się moc i moment obrotowy, ale faktycznie motor tu ciągnie jak szalony już od niecałych 2'000 obr/min i ponoć mniej spala.
Myślę że realne jest średnie spalanie jakie podaje producent czyli - 4,7 l/100 km. przy spokojnej jeździe, bo ten silnik nie wymaga kręcenia na obrotach, jest mega elastyczny, życzyłbym sobie takiej charakterystyki w dużej Teresce od Yamahy :D
Wkrótce wrzucę filmik z jazdy testowej na którym wystąpił także crimson111 8-)

Piona


Iżu

Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3065
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: BMW R1250 GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: staszek_s »

O, no to czekam z podwójną niecierpliwością !


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: BMW R1250 GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Iżu »

Zapraszam na filmik z jazdy testowej najnowszym wcieleniem "króla turystyków", w którym wystąpił nasz kolega Jarek (crimson111)
Miłego oglądania :D



To już ostatni materiał jaki zmontowałem z jazdy testowej poprzedniego sezonu, co nie oznacza że to ostatni filmik jaki wrzucę na swój kanał YT tej zimy - pozdrówko 8-)


Iżu

Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4491
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: BMW R1250 GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Centrino »

Obejrzałem filmik. Super był i motocykl też super.

Jednak nie byłbym sobą gdybym się do czegoś nie przyczepił ;)
Jakby nie patrzeć to hamulce są nadal Brembo tylko z napisem BMW ale to ciągle Brembo

No i fajne było zobaczyć w produkcji Crimsia :)


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

Awatar użytkownika
crimson
A+B+C+D+E+T
Posty: 3732
Rejestracja: 27 wrz 2017, 14:19
Lokalizacja: Kraków i okolice

Re: BMW R1250 GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: crimson »

Pierwszy raz wystąpiłem w filmie tak wysokobudżetowym :)


DL 650 AL6 --> CRF 1100 ATAS

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: BMW R1250 GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Iżu »

crimson111 pisze:Pierwszy raz wystąpiłem w filmie tak wysokobudżetowym :)
No nie bądź tak skromny, to już Twoja kolejna rola w moich produkcjach (kilka z wycieczek i materiał ze zlotu), tak czy siak będziesz sławny :mrgreen:


Iżu

Awatar użytkownika
gorghu
A+B+C+D+E
Posty: 3024
Rejestracja: 04 paź 2016, 18:10
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: BMW R1250 GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: gorghu »

Oscara dla crimsona! ;)

A tego nowego GSa pewnie na wiosnę sobie wezmę na testy z ciekawości. W 1200 nie przypadła mi do gustu praca i dźwięk silnika. Może w tym akurat będzie inaczej. Tak czy siak nie będę go na pewno kupował bo jest poza zasięgiem cenowym (a nawet jakby już był to brałbym Tigera ;) ).
Ostatnio zmieniony 19 sty 2019, 19:51 przez gorghu, łącznie zmieniany 1 raz.


Grzesiek
DL 650 AK8 Black Mat -->> Super Tenere 1200

Awatar użytkownika
QraC
A+B+C
Posty: 1812
Rejestracja: 29 wrz 2016, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: BMW R1250 GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: QraC »

Też się na pewno wybiorę. Mi się jazda 1200 podobała ale ten 1250 to waryjat jest :)


Kawasaki ER5 -->> Suzuki GSF 600 Bandit -->>Suzuki V-Strom 650 XT -->> Suzuki V-Strom 1000 -->> BMW R1250GS Adventure


Ride Through Life

Awatar użytkownika
crimson
A+B+C+D+E+T
Posty: 3732
Rejestracja: 27 wrz 2017, 14:19
Lokalizacja: Kraków i okolice

Re: BMW R1250 GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: crimson »

Złote Lwy wystarczą, Oskara mogę oddać :)


DL 650 AL6 --> CRF 1100 ATAS

Awatar użytkownika
starcraft
A+B
Posty: 510
Rejestracja: 20 lut 2017, 14:05

Re: BMW R1250 GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: starcraft »

Włoże kij w mrowisko :)
1 - GSA ma koła szprychowe a nie alusy
2 - GSA seryjnie idzie z gmolami góra dół plus halogeny
3 - GSA seryjnie idze ze stelażami pod kufry
4 - ma większy zbiornik którego nie musimy wykorzystywać ale jest
Podczas negocjacji można uzyskać naprawde niewielką różnice a większość i tak kupuje zwykłe GS-y
Moge już to powiedzieć że w zeszłym roku GSA z kompletem kufrów, wszystkimi możliwymi pakietami oraz navigacją wydarliśmy za 91 tyś brutto
A teraz odnośnie GS 1250, faktycznie trzeba poczekać rok, dwa żeby wszystkie bolączki wyszły i ja osobiście bym nie kupił tego nowego, wole uczyć się na błędach innych :)
Ale cieszę się ża są osoby którym chce się zaangażować i opisać nowości na rynku tak po ludzku
Iżu i Crimson - gratki i czekamy na kolejne " opowieści" :) i weźcie na tapete GS i GSA w jednym czasie na cały dzień i wtedy poczujecie różnice a szczerze mówiac chętnie bym to obejrzał i porównał do mich spostrzeżeń po takim właśnie teście gdzie cały dzień w górach męczyłem z kolegą te dwa modele :)
Ściskam w pasie i czekam na kolejne :)



Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3065
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: BMW R1250 GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: staszek_s »

Dzięki Crimsonowi film dużo zyskał
Dobra robota, czekamy na następne!


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3343
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW R1250 GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Lord »

A ja ten hamulec postojowy i regulacje szyby to chętnie bym do DL przesczepil :)


DL650A L8

Awatar użytkownika
starcraft
A+B
Posty: 510
Rejestracja: 20 lut 2017, 14:05

Re: BMW R1250 GS - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: starcraft »

Ten hamulec można zainstalować w starszych modelach GS-a za jedyne 900, coś tam grzebią w oprogramowaniu i gotowe.
Powiem szczerze czasami na wysokich podjazdach z kuframi i placekiem czasami by się przydał



ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle niesłuszne (czyli nie V-strom)”