Jaki rodzaj paliwa tankowac - porownanie
- Pyxis
- A+B+C+D
- Posty: 2316
- Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
- Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
- Kontakt:
Jaki rodzaj paliwa tankowac - porownanie
Jesli ktos nie dotarl do takiego porowanania wklejam linke:
http://motormania.com.pl/testy/motocykl ... ecej-mocy/
Mnie zainterere i to nawet bardzo.
http://motormania.com.pl/testy/motocykl ... ecej-mocy/
Mnie zainterere i to nawet bardzo.
( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2
Tags:
Online
Re: Jaki rodzaj paliwa tankowac - porownanie
Skoro mocy nie ma więcej, to można włożyć między bajki dłuższy dystans przejechany na baku, czym mamią nas pracownicy stacji. Tak podejrzewałem, różnice w są raczej w dodatkach myjących silnik itp niż w samej pracy silnika..
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
- Pyxis
- A+B+C+D
- Posty: 2316
- Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
- Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
- Kontakt:
Re: Jaki rodzaj paliwa tankowac - porownanie
No i w lepszym samopoczuciu kierowcy. To bardzo istotny parametr.
( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2
Re: Jaki rodzaj paliwa tankowac - porownanie
nie do końca o "powera" (pomimo chwytnych haseł i nazw) chodzi, test jasno wykazuje, że "power" raczej nie rośnie a nawet spada, w większej liczbie oktanów kryje "lepsze spalanie" i większa odporność na spalanie stukowe co jest kolokwialnie mówiąc zdrowsze dla silnika, a jeśli jeszcze są (?) dodatki czyszcząco myjące to nadal nie będę miał oporu psychicznego lejąc przeważnie 98
2020: YAMAHA T700
2016: SUPER TENERE XT1200ZE
2013-2016: DL 650A L0
1994-1999: SHADOW 750, VULCAN 750, SHADOW 700
2016: SUPER TENERE XT1200ZE
2013-2016: DL 650A L0
1994-1999: SHADOW 750, VULCAN 750, SHADOW 700
- Pyxis
- A+B+C+D
- Posty: 2316
- Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
- Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
- Kontakt:
Re: Jaki rodzaj paliwa tankowac - porownanie
Hm... ale podajac kalorycznosc benzyny wzial jakas liczbe i jednostke z kosmosu. Jak przewiniesz do 3:35 to gosciu mowi o kalorycznosc 95-oktanowej benzyny na poziomie 3860 [kJ/m3] (jeden m3 beznyny to ~750kg). Nie wiem zupelnie co mial na mysli, ale widac, ze byl zajrzec do sciagi.
Kalorycznosc benzyny to ~42,8 [MJ/kg] (42800 [kJ/kg]) - bardziej "intuicyjnie" to ronowartosc prawie 12 [kWh] energii.
Kalorycznosc benzyny to ~42,8 [MJ/kg] (42800 [kJ/kg]) - bardziej "intuicyjnie" to ronowartosc prawie 12 [kWh] energii.
- Ocena: 5.88235%
( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2
Re: Jaki rodzaj paliwa tankowac - porownanie
Kiedyś wlałem do mojego obecnego motka, shell wipałer rejsing 100 i zaraz po odpaleniu, moto dostało takiego pałera, że mu zaczęły tłoki w poziomie chodzić!
- Ocena: 5.88235%
__________________________
Maciej
Romet Kadet=>Suzuki Dl 650 Kabriolet=>BMW R 1200 GS
Maciej
Romet Kadet=>Suzuki Dl 650 Kabriolet=>BMW R 1200 GS
Re: Jaki rodzaj paliwa tankowac - porownanie
Samo pojechało ?
Kawasaki ER5 -->> Suzuki GSF 600 Bandit -->>Suzuki V-Strom 650 XT -->> Suzuki V-Strom 1000 -->> BMW R1250GS Adventure
Ride Through Life
Ride Through Life
Re: Jaki rodzaj paliwa tankowac - porownanie
Może się pomyliłeś i przypadkiem na gjeesa wsiadłeśMaciejM pisze:Kiedyś wlałem do mojego obecnego motka, shell wipałer rejsing 100 i zaraz po odpaleniu, moto dostało takiego pałera, że mu zaczęły tłoki w poziomie chodzić!
W życiu musi być i dobrze i źle, bo kiedy jest tylko dobrze to niedobrze.
DL 650 2006 oraz DL 650 2011
DL 650 2006 oraz DL 650 2011
Re: Jaki rodzaj paliwa tankowac - porownanie
Kiedys wlalem to samo bo się pomyliłemMaciejM pisze:Kiedyś wlałem do mojego obecnego motka, shell wipałer rejsing 100 i zaraz po odpaleniu, moto dostało takiego pałera, że mu zaczęły tłoki w poziomie chodzić!
Pomimo zapewnien sprzedawcy o cudownych wlasciwosciach tego paliwa, nie poczułem roznicy w spalaniu jak również osiągach. Po reszta nie dawno na jutubie ogladalem jakiś filmik na temat paliw wysokooktanowych, który udowadnial ze w naszym przypadku nie robi to roznicy... poza cena oczywiście;)
DL650K7 -> Hayabusa K6 ->DL650AM2
- Pyxis
- A+B+C+D
- Posty: 2316
- Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
- Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
- Kontakt:
Re: Jaki rodzaj paliwa tankowac - porownanie
Zwracam honor. Facet podal wartosc opalowa dla mieszanki stechometrycznej. Zapomnialem, ze taki parametr wogole istnieje, bo rzadko sie tego uzywa.Pyxis pisze:Hm... ale podajac kalorycznosc benzyny wzial jakas liczbe i jednostke z kosmosu. Jak przewiniesz do 3:35 to gosciu mowi o kalorycznosc 95-oktanowej benzyny na poziomie 3860 [kJ/m3] (jeden m3 beznyny to ~750kg). Nie wiem zupelnie co mial na mysli, ale widac, ze byl zajrzec do sciagi.
Kalorycznosc benzyny to ~42,8 [MJ/kg] (42800 [kJ/kg]) - bardziej "intuicyjnie" to ronowartosc prawie 12 [kWh] energii.
( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2
Re: Jaki rodzaj paliwa tankowac - porownanie
Wszystko zależy od silnika. Gdzieś kiedyś czytałem że są silniki które potrafią wykryć że mają zalane paliwo o większej ilości oktanów i robią z tego użytek. Generalnie jednak trzeba wlewać takie paliwo jak zaleca producent. Ja zawsze leję 95. Raz wlałam 98 jak nie było 95. Różnicy żadnej nie odczułem.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- Pyxis
- A+B+C+D
- Posty: 2316
- Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
- Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
- Kontakt:
Re: Jaki rodzaj paliwa tankowac - porownanie
Maja zainstalowane czujniki spalania stukowego i manipuluja katem wyprzedzenia zaplonu.
( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2
- Antyks
- Administrator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 22 wrz 2016, 18:18
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Re: Jaki rodzaj paliwa tankowac - porownanie
Poza portfelem .. ale podwójne punkty na BP sąVorenus pisze:Wszystko zależy od silnika. Gdzieś kiedyś czytałem że są silniki które potrafią wykryć że mają zalane paliwo o większej ilości oktanów i robią z tego użytek. Generalnie jednak trzeba wlewać takie paliwo jak zaleca producent. Ja zawsze leję 95. Raz wlałam 98 jak nie było 95. Różnicy żadnej nie odczułem.
- Antyks
- Administrator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 22 wrz 2016, 18:18
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Re: Jaki rodzaj paliwa tankowac - porownanie
A co do pytania - jaki rodzaj paliwa... po przygodzie z tamtego roku odpowiadam : BENZYNĘ !! a reszta jest już naprawdę mniej istotna.
Pojechaliśmy na 2 motocykle z plecaczkami na weekend do Pragi + trochę zwiedzania. Kumpel na Fazerce , ja DL 650 . Dodam że kumpel to stary wyjadacz - jeździ bez przerwy od ponad 20 lat - zmieniając tylko czasami motocykl..
Trasa super ale upały zabijają. Dajemy radę. Piątek sobota.. W końcu powrót, niedziela rano zrywamy się dość wcześnie , pakowanie, wymeldowanie z miejsca zakwaterowania, ładujemy motocykle i wracamy - decyzja: na autostradzie zdechniemy - więc wracamy opłotkami.
Jedziemy.. u mnie rezerwa już niepokojąco długo świeci, u kumpla też lekko pustynia... jedna stacja zamknięta, druga zamknięta.. wreszcie jest . Maleńka taka przedpotopowa , 2 pojedyncze dystrybutory, stajemy po 2 stronach . Mój plecaczek zeskoczył, postawiłem motor na kosie - widzę że plecak kumpla jeszcze się gramoli z moto to łapię za pistolet 95 i leję do baku. Dolewam do pełna.. jeszcze 100 ml.. jeszcze 100 ml.. 2 x strząsnąć.. odkładam pistolet i .. zdębiałem. Kolega właśnie także skończył tankować swój tylko że... na tej stacji był tylko jeden dystrybutor z benzyną... K^@#aa
Chłopy.. 2 godzinna przerwa , w upale, gorącu.. Na stacji brak wiadra, bańki, lejka, nawet przewodu - czegokolwiek do czego i czym można zlać ok 20 litrów ropy - bo coś mi podpowiadało doświadczenie - że na tym ten gaźnikowiec nie ujedzie. Na domiar wszystko - jak gdyby nigdy nic 10 metrów od nas ustawił się radiowóz i policjanci rozpoczęli swoją pracę z zainteresowaniem obserwując nasze wysiłki ( do dzisiaj nie wiem czy na ich pojawianie nie miała wpływu kobita ze stacji bo ruchu nie było praktycznie żadnego .. )
Więc demontaż baku, poszukiwania po okolicznych kubłach na śmieci i inszych rowach jakichkolwiek zamykanych butelek plastikowych, i powolutku zlewanie ile się da. Kumpel był tak wściekły że mało tego baku nie przegryzł.. Jednakże powiedział że nie podaruje tej ropy i załadował tyle butelek ile mu weszło do kufrów.. Ja odmówiłem targania w tym upale śmierdzących ropą butelek - więc przejąłem tyle co mogłem jego bagaży
Wreszcie ponowne tankowanie - tym razem z poprawnego dystrybutora i w drogę..
Wypadałoby bym dodał - że po kilku kilometrach znowu fazer stracił mi się z widoku w lusterkach.. .zawracam.. o jest. Stoi na poboczu. Kumpel cedząc przez zaciśnięte zęby , próbując nie zadławić się zalewającą mu krtań pianą- poprosił o komplet kluczy spoczywający pod moim siedzeniem .. ufff... "wystarczyło" odkręcić bak i otworzyć kranik którego zapomniał otworzyć przy zlewaniu paliwa
Tak że jak na wstępie. Naprawdę ważne by była to benzyna - a resztę się wyklepie
Pojechaliśmy na 2 motocykle z plecaczkami na weekend do Pragi + trochę zwiedzania. Kumpel na Fazerce , ja DL 650 . Dodam że kumpel to stary wyjadacz - jeździ bez przerwy od ponad 20 lat - zmieniając tylko czasami motocykl..
Trasa super ale upały zabijają. Dajemy radę. Piątek sobota.. W końcu powrót, niedziela rano zrywamy się dość wcześnie , pakowanie, wymeldowanie z miejsca zakwaterowania, ładujemy motocykle i wracamy - decyzja: na autostradzie zdechniemy - więc wracamy opłotkami.
Jedziemy.. u mnie rezerwa już niepokojąco długo świeci, u kumpla też lekko pustynia... jedna stacja zamknięta, druga zamknięta.. wreszcie jest . Maleńka taka przedpotopowa , 2 pojedyncze dystrybutory, stajemy po 2 stronach . Mój plecaczek zeskoczył, postawiłem motor na kosie - widzę że plecak kumpla jeszcze się gramoli z moto to łapię za pistolet 95 i leję do baku. Dolewam do pełna.. jeszcze 100 ml.. jeszcze 100 ml.. 2 x strząsnąć.. odkładam pistolet i .. zdębiałem. Kolega właśnie także skończył tankować swój tylko że... na tej stacji był tylko jeden dystrybutor z benzyną... K^@#aa
Chłopy.. 2 godzinna przerwa , w upale, gorącu.. Na stacji brak wiadra, bańki, lejka, nawet przewodu - czegokolwiek do czego i czym można zlać ok 20 litrów ropy - bo coś mi podpowiadało doświadczenie - że na tym ten gaźnikowiec nie ujedzie. Na domiar wszystko - jak gdyby nigdy nic 10 metrów od nas ustawił się radiowóz i policjanci rozpoczęli swoją pracę z zainteresowaniem obserwując nasze wysiłki ( do dzisiaj nie wiem czy na ich pojawianie nie miała wpływu kobita ze stacji bo ruchu nie było praktycznie żadnego .. )
Więc demontaż baku, poszukiwania po okolicznych kubłach na śmieci i inszych rowach jakichkolwiek zamykanych butelek plastikowych, i powolutku zlewanie ile się da. Kumpel był tak wściekły że mało tego baku nie przegryzł.. Jednakże powiedział że nie podaruje tej ropy i załadował tyle butelek ile mu weszło do kufrów.. Ja odmówiłem targania w tym upale śmierdzących ropą butelek - więc przejąłem tyle co mogłem jego bagaży
Wreszcie ponowne tankowanie - tym razem z poprawnego dystrybutora i w drogę..
Wypadałoby bym dodał - że po kilku kilometrach znowu fazer stracił mi się z widoku w lusterkach.. .zawracam.. o jest. Stoi na poboczu. Kumpel cedząc przez zaciśnięte zęby , próbując nie zadławić się zalewającą mu krtań pianą- poprosił o komplet kluczy spoczywający pod moim siedzeniem .. ufff... "wystarczyło" odkręcić bak i otworzyć kranik którego zapomniał otworzyć przy zlewaniu paliwa
Tak że jak na wstępie. Naprawdę ważne by była to benzyna - a resztę się wyklepie
Re: Jaki rodzaj paliwa tankowac - porownanie
@Antyks... Aaa hhahahahahhahahah Życie i nic więcej, dzięki temu mamy bękę i wspomnienia
Zdrówko シモン
Mniejszość Niemiecko Japońska
Mniejszość Niemiecko Japońska
- Antyks
- Administrator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 22 wrz 2016, 18:18
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Re: Jaki rodzaj paliwa tankowac - porownanie
Widzisz Antyks w tym roku na wyjeździe kumpel jakoś tak z głupia franc czepił się dystrybutora z ON. Tylko szybka reakcja drugiego znajomego uchroniła nas przed podobnymi "atrakcjami"Antyks pisze:A co do pytania - jaki rodzaj paliwa... po przygodzie z tamtego roku odpowiadam : BENZYNĘ !!
Kawasaki ER5 -->> Suzuki GSF 600 Bandit -->>Suzuki V-Strom 650 XT -->> Suzuki V-Strom 1000 -->> BMW R1250GS Adventure
Ride Through Life
Ride Through Life
Re: Jaki rodzaj paliwa tankowac - porownanie
Panie i Panowie, seryjne sterowniki są dostosowane do pewnego zakresu liczby oktanowej.
Żeby np. wykorzystać w pełni potencjał V-Power Racing to trzeba też zmienić sterownie
Samo paliwo to nie wszystko
Dla przykładu z odpowiednio skonfigurowaną instalacją gazową wyniki mogą być wyższe niż na benzynie bezołowiowej
Żeby np. wykorzystać w pełni potencjał V-Power Racing to trzeba też zmienić sterownie
Samo paliwo to nie wszystko
Dla przykładu z odpowiednio skonfigurowaną instalacją gazową wyniki mogą być wyższe niż na benzynie bezołowiowej