BMW F850 GS Adventure 2019 - pierwsze wrażenia z jazdy

Miejsce do pogaduszek i dzielenia się doświadczeniem o motocyklach innych niż V-Strom.
Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: BMW F850 GS Adventure 2019 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Iżu »

Struna pisze:A co to znaczy agresywnie ? to jest właśnie słowo klucz...
Źle jest jak używasz wysokich obrotów długo i jednostajnie, ale nie same wyższe obroty są problemem.
Wręcz przeciwnie - należy ich użyć w procesie docierania, no ale nie tak, że na autobanę i 170 km/h przez 100 km.
Struna - przeczytaj sobie instrukcję do małego DL-a, stoi tam jak byk:

Zalecane maksymalne obroty silnika podczas docierania:

* Pierwsze 800 km - Poniżej 5000 obr/min
* Do 1,600 km - Poniżej 7'500 obr/min
* Powyżej 1'600 km - Poniżej 10'500 obr/min

..więc proszę nie pisz bzdur, bo producent chyba po coś te zalecenia napisał 8-)


Iżu

Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1633
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: BMW F850 GS Adventure 2019 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: prebenny »

Iżu producent te zalecenia napisał po to żeby mieć dupochron :)

Tu jest ładnie opisane jak (i przede wszystkim dlaczego) się powinno docierać (niestety po ang)

[youtube][/youtube]


null

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: BMW F850 GS Adventure 2019 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Iżu »

[quote="prebenny"]Iżu producent te zalecenia napisał po to żeby mieć dupochron :)

Prebuś - czyżbyś tak docierał swojego DL-a, nowy właściciel o tym wie ? :lol:

Docieranie silnika motocykla wyścigowego to całkiem inna bajka i owszem robi się to inną metodą i na szybko, ale takie maszyny po wyścigach są rozkładane na części i sprawdzane, dla zwykłego użytkownika jednośladu określono pewne zasady, które warto przestrzegać by zapewnić dobre dopasowanie się części i długą eksploatację urządzenia.

Nie wiem czy wiesz jak się dociera a w zasadzie "układa" nowe silniki dwusuwowe ?
Akurat mam działkę i użytkuję maszyny marki Stihl od 10 lat, w tym pilarkę, kosę spalinową a wcześniej dmuchawę do liści od nowości, zarówno instrukcja jak i serwis zaleca by pracować np. 15 minut na normalnych wysokich obrotach, a potem robić 15 minut przerwy by silnik mógł wystygnąć i tak jakieś 10 litrów mieszanki w normalnym stosunku oleju do paliwa, ale.. silnik dwusuwowy jest smarowany mieszankowo, a przy maszynach ogrodniczych są one chłodzone powietrzem poprzez wentylator, wysokie obroty nie tylko dobrze smarują silnik, ale także dobrze go chłodzą, tyle że jest to dwusuw taka drobna różnica :D
Filmik jakiegoś gostka mnie nie przekonuje, bardziej ufam producentowi motocykla - Amen 8-)


Iżu

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: BMW F850 GS Adventure 2019 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Iżu »

tomeks pisze:W filmiku wspominasz, że F850 GS Adventure ma być konkurencją dla Hondy Africa Twin Adventure Sport, czy ze względu na Adventure w nazwie ? Czy raczej jest to konkurent dla zwykłego modelu Africa Twin ?
No i może napisz jak to BMW ma się do wspomnianej Hondy CRF 1000 jw. ponieważ jeździłeś wszystkimi ?
Dziękuję pozdrawiam
BMW F850 GS Adventure konkuruje z Hondą Africa Twin Adventure Sports, wystarczy popatrzeć na wygląd :lol: masę, pojemność zbiornika paliwa, długość zawiasów, koła, moc silnika wszystko wygląda podobnie, tyle że BMW nigdy nie będzie Hondą która jest bardzo dobrym motocyklem, z doskonałym według mnie silnikiem (wystarczy posłuchać jak rzęzi ten chiński wynalazek BMW z tym japońskim z Hondy), zawieszeniem, pozycją itd.
Wkrótce będę kolejny raz jeździł Hondą AT z DCT i już mi się z tego powodu gęba cieszy :D
BMW F850 GS w ogóle nie brałbym pod uwagę przy ewentualnej wymianie za moją Sukę, zdecydowanie w takim przypadku wolałbym dopłacić do dużego R1250 GS i kto wie może kiedyś go kupię 8-) , chyba że zakocham się w KTM 1290 SA S :mrgreen:


Iżu

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: BMW F850 GS Adventure 2019 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Struna »

Iżu pisze:
Struna pisze:A co to znaczy agresywnie ? to jest właśnie słowo klucz...
Źle jest jak używasz wysokich obrotów długo i jednostajnie, ale nie same wyższe obroty są problemem.
Wręcz przeciwnie - należy ich użyć w procesie docierania, no ale nie tak, że na autobanę i 170 km/h przez 100 km.
Struna - przeczytaj sobie instrukcję do małego DL-a, stoi tam jak byk:

Zalecane maksymalne obroty silnika podczas docierania:

* Pierwsze 800 km - Poniżej 5000 obr/min
* Do 1,600 km - Poniżej 7'500 obr/min
* Powyżej 1'600 km - Poniżej 10'500 obr/min

..więc proszę nie pisz bzdur, bo producent chyba po coś te zalecenia napisał 8-)
Oczywiście, napisał to właśnie dla takich jak Ty - coby od razu nie popsuli :)
Wiesz... Ja to się za wiele już nie udzielam w kwestii Twoich prawd objawionych, bo mi szkoda klawiatury :)
Ale co tam, potrzebni są i kumaci i ignoranci - tak dla równowagi.
Może jak kiedykolwiek zajrzysz głębiej niż owiewka motocykla celem przyklejenia gumki z ASO, to i ogarniesz pewne kwestie. Może udaj się stricte do zakładów gdzie robi się remonty główne silników, ale takie konkretne, a nie tylko UPG i heja - tam Ci mogą oczy otworzyć.
No offence - spoko z Ciebie koleś, ale ja mam lekkie uczulenie na taki typ co to się nie zna ale twardo próbuje coś ferować.

Piona kolego.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: BMW F850 GS Adventure 2019 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Iżu »

Struna pisze: Oczywiście, napisał to właśnie dla takich jak Ty - coby od razu nie popsuli :)
Wiesz... Ja to się za wiele już nie udzielam w kwestii Twoich prawd objawionych, bo mi szkoda klawiatury :)
Ale co tam, potrzebni są i kumaci i ignoranci - tak dla równowagi.
Może jak kiedykolwiek zajrzysz głębiej niż owiewka motocykla celem przyklejenia gumki z ASO, to i ogarniesz pewne kwestie
Struna - można dyskutować na temat metod docierania silników czy innych aspektów technicznych, ale nie z takim gościem jak ty, który nie potrafi zachować jakiegoś poziomu dyskusji, za to hejtowanie i złośliwości wychodzą Ci znakomicie, co udowodniłeś nie pierwszy raz..
Ale wiesz co - ignoruję takich gości, jak Ty dla których hejt jest jedynym sposobem na dowartościowanie się, więc zrób coś dla mnie i się odwal !
Żyj dalej w przekonaniu jaki to jesteś zajebisty ty mały złośliwy człowieczku.. :evil:
Ostatnio zmieniony 11 maja 2019, 20:09 przez Iżu, łącznie zmieniany 1 raz.


Iżu

Awatar użytkownika
Dziadek3H2M
A+B+C
Posty: 1114
Rejestracja: 04 cze 2018, 15:46
Lokalizacja: Kraków i okolice

Re: BMW F850 GS Adventure 2019 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Dziadek3H2M »

Panowie wyluzujcie, trzymajcie klasę. Kupcie po dobrej flaszce i załatwcie sprawę buźka w buźkę na zlocie.
Pozdrawiam was serdecznie.


LWG



DL 650 XT AL5, CRF 1100 ATAS

Awatar użytkownika
raduch85
A+B
Posty: 686
Rejestracja: 21 mar 2018, 11:17
Lokalizacja: Oleśnica

Re: BMW F850 GS Adventure 2019 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: raduch85 »

"buźka w buźkę" nie wiem czy to takie bezpieczne
U pewnego gatunku zwierzęcia kończy się to gózem między rogami

Ot takie skojarzenie. Bez obrazy tylko proszę

Yamaha xj600-->yamaha fzs 600-->DL 1000 xt 2018


Yamaha Diversion 600--> Yamaha FZS600 --> V-Strom 1000XT AL8

Hary
A1
Posty: 42
Rejestracja: 09 wrz 2018, 17:43
Lokalizacja: Tłuszcz

Re: BMW F850 GS Adventure 2019 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Hary »

O ja Cie, jakbym wiedział, że się taka dyskusja rozwinie to bym się nie odzywał i nie pytał :(



Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: BMW F850 GS Adventure 2019 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Struna »

Iżu pisze:
ignoruję takich gości, jak Ty
Vice versa - i niech tak zostanie.
EOT.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

merc
A
Posty: 418
Rejestracja: 05 paź 2016, 21:24

Re: BMW F850 GS Adventure 2019 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: merc »

Izu

Jeśli bardziej ufasz producentów motocykla niż jakiemuś gostkowi z filmiku to wytłumacz mi dlaczego interwał olejowy w starych dl650 jest co 6tys a w nowych co 12tys?


DL 650 XT 2016 i honda CB 1300 2013

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: BMW F850 GS Adventure 2019 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Struna »

Eko bzdety, to samo co w samochodach.
A potem zdziwienie, że silnik się wysypał.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
Dziadek3H2M
A+B+C
Posty: 1114
Rejestracja: 04 cze 2018, 15:46
Lokalizacja: Kraków i okolice

Re: BMW F850 GS Adventure 2019 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Dziadek3H2M »

Pytanie do Iżu ale wtrącę swoje 3 grosze. Moim zdaniem w ustalaniu interwałów wymiany oleju więcej było i jest marketingu niż analiz technicznych. ;)


LWG



DL 650 XT AL5, CRF 1100 ATAS

Awatar użytkownika
crimson
A+B+C+D+E+T
Posty: 3732
Rejestracja: 27 wrz 2017, 14:19
Lokalizacja: Kraków i okolice

Re: BMW F850 GS Adventure 2019 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: crimson »

Chłopaki luzik. Nie ma się co spinać o takie kwestie. Pogodzić mi się tu zaraz! :)


DL 650 AL6 --> CRF 1100 ATAS

Awatar użytkownika
novy
A+B
Posty: 606
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:34
Lokalizacja: Busko

Re: BMW F850 GS Adventure 2019 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: novy »

Zaraz tam godzić, niech konstruktywnie dyskutują


DL650 K5 Blue

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: BMW F850 GS Adventure 2019 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Iżu »

DziadekH pisze:Pytanie do Iżu ale wtrącę swoje 3 grosze. Moim zdaniem w ustalaniu interwałów wymiany oleju więcej było i jest marketingu niż analiz technicznych. ;)
DziadekH - nie widzę potrzeby zmiany oleju w DL-650 co 6'000 km. przy obecnej technologii i jakości tychże.
W moim motocyklu dokonuję takiej wymiany raz w roku po sezonie (ok. 6-7 tysięcy km. ), tak samo bym robił jeżdżąc 10-12 tysięcy km. rocznie, a tak zaleca serwis miedzy innymi Suzuki, Hondy czy BMW, ale w Kawasaki już po staremu czyli co 6'000 km.
Wiadome że częstotliwość przeglądów wpływa na zwiększenie kosztów użytkowania pojazdu, a producenci zdają sobie z tego sprawę.
Z ciekawostek powiem Ci że znajomy kolega jeździ od kilkudziesięciu lat motocyklami, obecnie posiada starego Gold Winga i Intrudera, od kilku lat w ogóle nie zmieniał oleju w żadnym z nich i jego zdaniem nic się nie dzieje więc po co :mrgreen:


Iżu

Awatar użytkownika
crimson
A+B+C+D+E+T
Posty: 3732
Rejestracja: 27 wrz 2017, 14:19
Lokalizacja: Kraków i okolice

Re: BMW F850 GS Adventure 2019 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: crimson »

Ja zmieniam co 6 tysięcy - bo tak sobie wymyśliłem.
Jak znów będę zmieniał, to tradycyjnie zapraszam Cię Iżu na próbę konwersji 650 w litra :)


DL 650 AL6 --> CRF 1100 ATAS

Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4491
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: BMW F850 GS Adventure 2019 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Centrino »

Czy nic się w silniku nie dzieje gdy nie wymienia się oleju można dużo dyskutować. W sieci jest dużo zdjęć silników zalanych olejami typu long life. Niby oleje dostosowane do długiej pracy a jednak filtry olejowe pozapychane i osady w głowicach niesamowite.

Tak dla przykładu. Zapewne skrajny przypadek ale daje do myślenia:

Obrazek


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

merc
A
Posty: 418
Rejestracja: 05 paź 2016, 21:24

Re: BMW F850 GS Adventure 2019 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: merc »

Izu

Bądź konsekwentny , raz piszesz, że trzeba docierać silnik jak jest napisane w instrukcji - bo przecież producent się nie myli .
Za chwilę piszesz, że niekoniecznie stosowalbys się do interwałów olejowych napisanych przez producenta w instrukcji .


DL 650 XT 2016 i honda CB 1300 2013

Awatar użytkownika
Voyager
A+B
Posty: 518
Rejestracja: 13 lis 2018, 11:57
Lokalizacja: Polska południowa

Re: BMW F850 GS Adventure 2019 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Voyager »

Szanowni Panowie! Tak patrzę o czym ten wątek. Niby o F850GS A 2019. A tym czasem próbujecie w sensownym wątku o ciekawej maszynie poruszyć co najmniej dwie nierozwiązywalne, nierozstrzygalne kwestie. Bo taką jest zarówno kwestia sposobu docierania nowego motocykla jak i częstotliwości wymiany oleju. Byłem już na kilku forach motocyklowych i wcześniej czy później w którymś z wątków zaczyna się przepełniona emocjami dyskusja w stylu "o wyższości świąt...". Zawsze w trzech tematach: docieraniu, wymianie oleju i o samym oleju. Nawet lata temu na forum użytkowników motorowerów Junak 901 te dyskusje były najdłuższe. Niestety, rozstrzygnięcie tych dylematów (co lepsze) jest poza naszym zasięgiem. Nie mamy laboratoriów, torów testowych, a producenci nie podzielą się swoją wiedzą. To, co nam podają w ww. tematach to mieszanka faktycznych wymagań technicznych, marketingu, ostrożności wobec szczególnie "zdolnych" użytkowników itp. Szybko zaczyna brakować merytorycznych argumentów, bo i skąd je w nieskończoność brać. A wtedy do głosu dochodzi "wiara" w swoje poglądy. Z wiarą i związanymi z nią emocjami nie da się dyskutować. I zwarcie gotowe.
Sorki za OT na temat OT. Podsumowując, pozwalam sobie na ponowienie propozycji DziadkaH: Panowie wyluzujcie, trzymajcie klasę. Kupcie po dobrej flaszce i załatwcie sprawę buźka w buźkę na zlocie. A jeśli już koniecznie trzeba to ciągnąć to może w wątkach o olejach czy o docieraniu.
Pozdrawiam serdecznie wszystkich!
Ocena: 5.88235%


Romet Kadet -> Romet Ogar 200 -> Junak 901 -> Honda Varadero 125 -> Suzuki V-Strom DL650XT L8 -> Suzuki V-Strom DL650XT M0

ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle niesłuszne (czyli nie V-strom)”