DL1000 dynamika
DL1000 dynamika
Mam pytanie, dzisiaj miałem okazję pojechać swoim DL 650 trochę dłuższy odcinek autostradą. Mimo wszystkich zalet, po raz kolejny dał mi się brak mocy. O ile przy niższych prędkościach trzeba więcej powachlować biegami i daje radę o tyle przy większych prędkościach jest problem. Czy DL 1000 nie ma z tym problemu. Nie chodzi mi o wyścigi czy o dynamikę jak w KTM 1290, tylko żeby móc swobodnie jechać z większą prędkością autostradową, powiedzmy 170km/h i mieć jakiś zapas. Wiem że to nie motor sportowy i służy do spokojnej jazdy dla przyjemności ale nieraz trzeba dojechać autostradą.
Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
Re: DL1000 dynamika
Miałem możliwość porównania dynamiki nowych DL650 i DL1000. Powyżej 130 km/h różnice w dynamice są już duże, oczywiście na korzyść dużego. Natomiast dramatycznych różnic w prowadzeniu przy dużych prędkościach nie stwierdziłem. DL1000 prowadzi się trochę lepiej, jest trochę stabilniejszy i zdecydowanie lepiej, zwłaszcza przy wysokich prędkościach, hamuje. Tak więc mały DL przy 170 zapas ma malutki, a duży jeszcze może napierać. Zwłaszcza z bagażem i plecaczkiem.
Jednak, według mojej opinii, do jazdy 170 km/h, nawet na autostradzie, oba średnio się nadają. To, że na obu się da, to nie znaczy, że ma to sens. Piszesz o dojeździe, czyli pewno turystyka i trzy kufry. Według Givi wtedy to max 130. Według części podróżników, z kuframi już przy 130-150, w zależności od warunków, może dochodzić do shimmi. Ja na moim DL650 z kompletem kufrów Givi TRK zaczynam łapać shimmi gdzieś od 160, ale sprzęt nowy, bez luzów, więc z czasem pewno będzie gorzej. Poza tym, to moje osobiste odczucie, obojętnie czy mały czy duży powyżej 140-150 komfort jazdy istotnie spada do średnio akceptowalnego poziomu.
Myślę, że jeżeli ktoś zakłada 170 km/h z kuframi i plecaczkiem to niżej FJR1300, kawy GTR 1400, czy Hondy CBR1100xx /Pan European nie ma co schodzić. Jako ciekawostkę podam, że część posiadaczy FJR narzeka na shimmi powyżej 180 i to z fabrycznymi kuframi. Dopiero w najnowszej wersji coś w tym zakresie się poprawiło.
Jednak, według mojej opinii, do jazdy 170 km/h, nawet na autostradzie, oba średnio się nadają. To, że na obu się da, to nie znaczy, że ma to sens. Piszesz o dojeździe, czyli pewno turystyka i trzy kufry. Według Givi wtedy to max 130. Według części podróżników, z kuframi już przy 130-150, w zależności od warunków, może dochodzić do shimmi. Ja na moim DL650 z kompletem kufrów Givi TRK zaczynam łapać shimmi gdzieś od 160, ale sprzęt nowy, bez luzów, więc z czasem pewno będzie gorzej. Poza tym, to moje osobiste odczucie, obojętnie czy mały czy duży powyżej 140-150 komfort jazdy istotnie spada do średnio akceptowalnego poziomu.
Myślę, że jeżeli ktoś zakłada 170 km/h z kuframi i plecaczkiem to niżej FJR1300, kawy GTR 1400, czy Hondy CBR1100xx /Pan European nie ma co schodzić. Jako ciekawostkę podam, że część posiadaczy FJR narzeka na shimmi powyżej 180 i to z fabrycznymi kuframi. Dopiero w najnowszej wersji coś w tym zakresie się poprawiło.
Romet Kadet -> Romet Ogar 200 -> Junak 901 -> Honda Varadero 125 -> Suzuki V-Strom DL650XT L8 -> Suzuki V-Strom DL650XT M0
Re: DL1000 dynamika
Dziękuję za obszerną odpowiedź, oczywiście nie zamierzam jeździć długotrwałe DL-em z Plecaczkiem i kuframi z prędkością 170 km/h, chodzi mi o moment zajmowania lewego pasa który nieraz się przedłuża a potem z powrotem na prawy i max 140. Z tego co napisałeś, wynika że 1000, jak najbardziej powinien być ok.
Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
Re: DL1000 dynamika
Przy jeździe 170 z kuframi dochodzi jeszcze problem spalania. DL1000 pali wtedy jakieś 10/11 litrów co daje zasięg na zbiorniku poniżej 200km, tzn godzina jazdy i tankowanie.
Komar2 > Simson S51 > _ > Honda NC700X > DL1000 L6
-
- AM
- Posty: 16
- Rejestracja: 01 mar 2017, 09:18
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: DL1000 dynamika
DL1000, przy jeździe autostradowej, z trzema kuframi, prędkość przelotowa 160km/h na liczniku non-stop, jeździec duży i ciężki, bez plecaka - spalanie 7,2 l/100km.
Przy mieszanej jeździe, ale w miarę dynamicznej spalanie mojego DL1000 to jakieś 6,0-6,8 l/100km zależnie od dnia.
Jeśli chodzi o dynamikę - jak już mówiłem jestem bardzo wysoki i ciężki (jak na motocyklistę), w związku z czym ma ona dla mnie ogromne znaczenie. Duży VStrom idzie naprawdę fajnie gdy się go załaduje, spory moment obrotowy, spory zapas mocy, generalnie jeszcze NIGDY mi niczego nie zabrakło. Dla porównania przy Kawasaki Versys 650 (który jest dużo żwawszy niż DL650), na autostradzie chciało mi się płakać. Oczywiście fajnie się manewruje 650tką na parkingu, w mieście i po wąskich krętych dróżkach. Jednak gdy podchodzimy do przelotów typowo turystycznych, bądź autostradowych, DL1000 wygrywa zdecydowanie.
Przy mieszanej jeździe, ale w miarę dynamicznej spalanie mojego DL1000 to jakieś 6,0-6,8 l/100km zależnie od dnia.
Jeśli chodzi o dynamikę - jak już mówiłem jestem bardzo wysoki i ciężki (jak na motocyklistę), w związku z czym ma ona dla mnie ogromne znaczenie. Duży VStrom idzie naprawdę fajnie gdy się go załaduje, spory moment obrotowy, spory zapas mocy, generalnie jeszcze NIGDY mi niczego nie zabrakło. Dla porównania przy Kawasaki Versys 650 (który jest dużo żwawszy niż DL650), na autostradzie chciało mi się płakać. Oczywiście fajnie się manewruje 650tką na parkingu, w mieście i po wąskich krętych dróżkach. Jednak gdy podchodzimy do przelotów typowo turystycznych, bądź autostradowych, DL1000 wygrywa zdecydowanie.
DL1000K3 // Gdańsk - Legnica
Re: DL1000 dynamika
Serio 1000 ma takie spalanie na trasie? Jak latam nowym DL650 i przy 170 z kufrem centralnym pokazuje mi 9/10litrów i myślałem, że to wina małego silnika(zaczynałem żałować, że nie brałem większego). Ty zaś piszesz, że większy brat pali podobnie lub nawet trochę więcej na trasie.beszcz pisze:Przy jeździe 170 z kuframi dochodzi jeszcze problem spalania. DL1000 pali wtedy jakieś 10/11 litrów co daje zasięg na zbiorniku poniżej 200km, tzn godzina jazdy i tankowanie.
To narmalne?
DL 650 (2018) / DL 1050XT (2021)
Re: DL1000 dynamika
A jakby nie patrzeć chociazby masa wieksza, ale tez pytanie kto i jak wyładowany, jakie cisnienie w oponach. Ja małym tez jestem wstanie jechac 170 tylko to jest dla mnie juz przesada, powyzej 150 juz wchodza wibracje po dluzszej jezdzie taka predkoscią mało komfortowo. Wole jednak przedział 120-130 prynjamniej zdaże jescze cos zobaczyc po za sama drogą.
DL650A L8
Re: DL1000 dynamika
no raczej większa pojemność = większe spalanie
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: DL1000 dynamika
Dl 650 140 km/h to już słaby komfort, jednak z wyprzedzanie nie ma problemu. Nikt nie zmusza do wyprzedzania całej kolumny Tirów, można to robić pojedynczo - przynajmniej coś się dzieje. A jeżeli chcesz pędzić regularnie 170 km/h to FJR&co.
Szerszeń DL 650A L7 - to już historia
Re: DL1000 dynamika
Do pracy latam po trasie 50km i jak mi sie spieszy i wiaterek nie szaleje to czasami lecę sobie to 170 i wielkiej tragedii nie ma. Na pewno nie jest to komfortowe, ale jak jedziesz ta samą drogą setny raz to nie ma co oglądać
DL 650 (2018) / DL 1050XT (2021)
Re: DL1000 dynamika
Napiszę z doświadczenia ponieważ posiadałem 650 a aktualnie mam 1000. 650 prędkości rzędu 140-150 przy mojim wzroście i wadze + 3x kufer+ tankbag to było max. Jak doszedł plecaczek to 120 jechał nie katując go. A wyprzedzanie odbywało się na zasadzie polonez +LPG, 2xtir i długa prosta (mozolnie) spalanie przy jeździe solo 5,3l załadowana 6,5l/100km.
DL1000 7 mnie 2016r. Jazda solo, z centralnym i kuframi (małe 22l do takich mam naradzie dostęp) + tankbag. Nie przysparza mu żadnego problemu. Jest dynamika, banan na twarzy i przeświadczenie że motocykl ma zawsze w zanadrzu moc. Ale moc nie chodzi mi tylko o przyspieszenie ale także o moc hamowania (brzytwa). Komfort jazdy chyba w każdym motocyklu powyżej 150km/h jest powiedzmy średnio przyjemną atrakcją. Tak też jest i tu. Ale niema problemu z rozpedzeniem go do katalogowe v-max. Ja osobiście 207km/h (oczywiście na niemieckiej autobanie ). Spalanie jak jeździ się w widelkach dozwolonych prędkości na terenie RP to można powiedzieć że jest dość przyjemnie i średnia wychodzi około 5,5l. Lecz gdy wchodzi w grę autostrada i prędkości w okolicy 160-180km/h spalanie chwilowe pokazuje około 12-16l.... Podsumowując najniższe spalanie jakie udało mi się uzyskać to 4.0l/100 a najwyższe 8,5l/100. Średnie oscyluje od 5,5l do 6,5l zależy z kim i gdzie jadę. Przyjmuje zawsze 6l. przeliczajac średnie koszta paliwa na wyjazd.
Czy jestem zadowolony ze zmiany? Oczywiście że tak.
Poleca Marcin G.
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
DL1000 7 mnie 2016r. Jazda solo, z centralnym i kuframi (małe 22l do takich mam naradzie dostęp) + tankbag. Nie przysparza mu żadnego problemu. Jest dynamika, banan na twarzy i przeświadczenie że motocykl ma zawsze w zanadrzu moc. Ale moc nie chodzi mi tylko o przyspieszenie ale także o moc hamowania (brzytwa). Komfort jazdy chyba w każdym motocyklu powyżej 150km/h jest powiedzmy średnio przyjemną atrakcją. Tak też jest i tu. Ale niema problemu z rozpedzeniem go do katalogowe v-max. Ja osobiście 207km/h (oczywiście na niemieckiej autobanie ). Spalanie jak jeździ się w widelkach dozwolonych prędkości na terenie RP to można powiedzieć że jest dość przyjemnie i średnia wychodzi około 5,5l. Lecz gdy wchodzi w grę autostrada i prędkości w okolicy 160-180km/h spalanie chwilowe pokazuje około 12-16l.... Podsumowując najniższe spalanie jakie udało mi się uzyskać to 4.0l/100 a najwyższe 8,5l/100. Średnie oscyluje od 5,5l do 6,5l zależy z kim i gdzie jadę. Przyjmuje zawsze 6l. przeliczajac średnie koszta paliwa na wyjazd.
Czy jestem zadowolony ze zmiany? Oczywiście że tak.
Poleca Marcin G.
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Marcin
V-strom 1000 L6 YVB PINGWIN
V-strom 1000 L6 YVB PINGWIN
Re: DL1000 dynamika
dziękuję za pomocną odpowiedź, z której wynika że DL 1000 w moim przypadku się sprawdzi. Teraz pozostaje tylko znaleźć 1000 (dylemat, nowy czy jakaś świeża używka).
Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
Re: DL1000 dynamika
To teraz już tylko kwestia zasobności twojego portfela
Yamaha xj600-->yamaha fzs 600-->DL 1000 xt 2018
Yamaha xj600-->yamaha fzs 600-->DL 1000 xt 2018
Yamaha Diversion 600--> Yamaha FZS600 --> V-Strom 1000XT AL8
Re: DL1000 dynamika
Najlepszym rozwiązaniem jest znaleźć używany, uzbrojony młody z małym przebiegiem, to niestety jest często bardzo trudne.
Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
Re: DL1000 dynamika
Napiszę z własnego doświadczenia. Szukałem 1000ca w 16roku. Dostępność używki był średnio mówiąc bazdzo okrojony. Około 4-5szt na portalach ogloszeniowych więc i ceny były wysokie. Dochodził do tego serwis który trzeba by było zrobić po zakupie, tzn oleje, filtry świece, napęd, opony i co tam jeszcze by wyszło. Po przeliczeniu różnica w $ była już niewielka więc wziąłem nowego z salonu.
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Marcin
V-strom 1000 L6 YVB PINGWIN
V-strom 1000 L6 YVB PINGWIN