Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.
Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.
Witam,
Jako, że jestem nowy to zanim przejdę do sedna sprawy szybkie przedstawienie się. Mam na imię Damian, mieszkam w Krakowie, prawo jazdy na motocykl posiadam od ponad roku. Aktualnie śmigam Banditem 650N z 2006 roku. Problem jest taki, że mam 192 cm. wzrostu i jednak po sezonie stwierdzam, że jakoś bardzo wygodnie na bandicie mi nie jest. Ostatnio miałem okazje się przymierzyć do V-Stroma 650 z 2009 roku i różnica dla mnie była ogromna.
Ok, sedno sprawy. Posiadam około 12 tys. budżetu na zakup V-Stroma 650. I możliwości widzę dwie.
Pierwsza to zakupić w tej cenie motocykl używany. Np. ostatnio widziałem V-Stroma 650 z 2009 roku za okokło 13 500 zł. To opcja pierwsza.
Opcja druga to zakup nowego w wersji XT za 36 450 zł. W tej opcji cały budżet mam jako wkład własny do leasingu na 3 lata. Oczywiście plusem tej opcji są korzyści podatkowe no i nowy motocykl.
Co o tym sądzicie?
Jako, że jestem nowy to zanim przejdę do sedna sprawy szybkie przedstawienie się. Mam na imię Damian, mieszkam w Krakowie, prawo jazdy na motocykl posiadam od ponad roku. Aktualnie śmigam Banditem 650N z 2006 roku. Problem jest taki, że mam 192 cm. wzrostu i jednak po sezonie stwierdzam, że jakoś bardzo wygodnie na bandicie mi nie jest. Ostatnio miałem okazje się przymierzyć do V-Stroma 650 z 2009 roku i różnica dla mnie była ogromna.
Ok, sedno sprawy. Posiadam około 12 tys. budżetu na zakup V-Stroma 650. I możliwości widzę dwie.
Pierwsza to zakupić w tej cenie motocykl używany. Np. ostatnio widziałem V-Stroma 650 z 2009 roku za okokło 13 500 zł. To opcja pierwsza.
Opcja druga to zakup nowego w wersji XT za 36 450 zł. W tej opcji cały budżet mam jako wkład własny do leasingu na 3 lata. Oczywiście plusem tej opcji są korzyści podatkowe no i nowy motocykl.
Co o tym sądzicie?
V-Strom 650 XT 2019
Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.
Jeżeli masz możliwość wzięcia w leasing to korzyści podatkowe są niemałe. Minusem fakt że AC trzeba mieć okresie trwania leasingu więc około 2.200 rok do roku trzeba liczyć (minus koszty jak na firmę). Po okresie leasingu wykup na osobę fizyczną więc sprzęt nie będzie musiał być na środkach trwałych a co za tym idzie po ewentualnej późniejszej sprzedaży nie będzie kwestii VATu i dochodówki…
Ceny używanych V-Stromów są wysokie i spadek wartości nie jest relatywnie wysoki więc osobiście uważam że nówka... to nówka
Ceny używanych V-Stromów są wysokie i spadek wartości nie jest relatywnie wysoki więc osobiście uważam że nówka... to nówka
Kawasaki ER5 -->> Suzuki GSF 600 Bandit -->>Suzuki V-Strom 650 XT -->> Suzuki V-Strom 1000 -->> BMW R1250GS Adventure
Ride Through Life
Ride Through Life
Re: RE: Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.
W całej rozciągłości się zgadzamQraC pisze:Jeżeli masz możliwość wzięcia w leasing to korzyści podatkowe są niemałe. Minusem fakt że AC trzeba mieć okresie trwania leasingu więc około 2.200 rok do roku trzeba liczyć (minus koszty jak na firmę). Po okresie leasingu wykup na osobę fizyczną więc sprzęt nie będzie musiał być na środkach trwałych a co za tym idzie po ewentualnej późniejszej sprzedaży nie będzie kwestii VATu i dochodówki…
Ceny używanych V-Stromów są wysokie i spadek wartości nie jest relatywnie wysoki więc osobiście uważam że nówka... to nówka
Zdrówko シモン
Mniejszość Niemiecko Japońska
Mniejszość Niemiecko Japońska
Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.
No właśnie konieczne będzie AC, czyli bez zniżek za pakiet OC AC pewnie około 2.5 tys. Do tego jeszcze ładne sumki za przeglądy gwarancyjne, które nie wnoszą nic. Jednak z drugiej strony używane również kosztują i jak oglądałem przykładowe to opony pasowałoby wymienić, napęd itp.
A duża jest różnica w konstrukcji nowego V-Stroma od tego z 2009 roku? Chodzi mi o to że ponoć starszy model jest bardziej przyjazny dla wysokich kierowców.
Ja mam też taki mentalny problem z nowym motocyklem, że przez rok do czasu przeprowadzki musiałbym go trzymać pod blokiem. To to wydaje się barbarzyństwem. Ale z drugiej strony to tylko motocykl...
A duża jest różnica w konstrukcji nowego V-Stroma od tego z 2009 roku? Chodzi mi o to że ponoć starszy model jest bardziej przyjazny dla wysokich kierowców.
Ja mam też taki mentalny problem z nowym motocyklem, że przez rok do czasu przeprowadzki musiałbym go trzymać pod blokiem. To to wydaje się barbarzyństwem. Ale z drugiej strony to tylko motocykl...
V-Strom 650 XT 2019
Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.
Ponad miesiąc temu oglądałem aż trzy używane dl 650 w stolicy za 20 tysięcy i nie były w dobrym stanie. Zaniedbane albo z bardzo dużym przebiegiem. Jeden chyba nadal czeka na wyrozumiałego kupca. Natomiast właściciel jednego z nich wmawiał mi, że wpisał cenę 15 tysięcy, ale jakoś na portalu widać 19 tysięcy. Oczywiście myślałem, że wybrałem najładniejsze sztuki i z najmniejszym przebiegiem.
Ty masz jeszcze mniejszy budżet na tę chwilę, dlatego sugerowałbym Ci leasing.
Wysłane z mojego MI MAX 3 przy użyciu Tapatalka
Ty masz jeszcze mniejszy budżet na tę chwilę, dlatego sugerowałbym Ci leasing.
Wysłane z mojego MI MAX 3 przy użyciu Tapatalka
Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.
No właśnie chyba tak zrobię. A powiedzcie mi jeszcze czy warto się upierać przy wersji XT?
V-Strom 650 XT 2019
Re: RE: Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.
Jak sie lubi szprychy czyścić... to takdamianKr pisze:No właśnie chyba tak zrobię. A powiedzcie mi jeszcze czy warto się upierać przy wersji XT?
Zdrówko シモン
Mniejszość Niemiecko Japońska
Mniejszość Niemiecko Japońska
Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.
Różnica pomiędzy XT a zwykłym to handbary, osłona silnika, szprychy i gmole (chyba, nie jestem pewien).. Cena w zakupie to około 2k drożej więc jeśli te wszystkie dodatki są to one ori kosztują łącznie więcej...
Co do różnić pomiędzy szprychami a normalnymi poczytaj - na forum było, chociaż bardziej mi to wyglądało na doktoryzowanie się w temacie niż duże rzeczywiste różnice
Co do różnić pomiędzy szprychami a normalnymi poczytaj - na forum było, chociaż bardziej mi to wyglądało na doktoryzowanie się w temacie niż duże rzeczywiste różnice
Kawasaki ER5 -->> Suzuki GSF 600 Bandit -->>Suzuki V-Strom 650 XT -->> Suzuki V-Strom 1000 -->> BMW R1250GS Adventure
Ride Through Life
Ride Through Life
Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.
Zdefiniuj proszę "bardzo duży przebieg" - V-strom to moto do łykania kilometrów więc nie powinno raczej dziwić, że moto 3-letnie może mieć pod 30 kkm.skyman pisze:Zaniedbane albo z bardzo dużym przebiegiem.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.
@Struna dobrze wiesz że w PL moto z nalotem ponad 50kkm w ogłoszeniach to zbrodnia na moto
Kawasaki ER5 -->> Suzuki GSF 600 Bandit -->>Suzuki V-Strom 650 XT -->> Suzuki V-Strom 1000 -->> BMW R1250GS Adventure
Ride Through Life
Ride Through Life
Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.
True, true
Auto ma mieć 180-190 kkm ( nawet 15-to letnie ) a moto do 20 kkm
Auto ma mieć 180-190 kkm ( nawet 15-to letnie ) a moto do 20 kkm
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: RE: Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.
Szukałem z mniejszym przebiegiem niż 50k km i rocznikiem młodszym niż 2009. Czy to aż tak ważne?Struna pisze:Zdefiniuj proszę "bardzo duży przebieg" - V-strom to moto do łykania kilometrów więc nie powinno raczej dziwić, że moto 3-letnie może mieć pod 30 kkm.skyman pisze:Zaniedbane albo z bardzo dużym przebiegiem.
Wysłane z mojego MI MAX 3 przy użyciu Tapatalka
Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.
Nie... Dobrze wiesz że u handlarzy większość będzie miała poniżej 50... ba poniżej 30 najpewniej, a u osób prywatnych będzie na odwrót
Kawasaki ER5 -->> Suzuki GSF 600 Bandit -->>Suzuki V-Strom 650 XT -->> Suzuki V-Strom 1000 -->> BMW R1250GS Adventure
Ride Through Life
Ride Through Life
Re: RE: Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.
Czy ważne - odrobinę, bo pokazuje co dla kogo oznacza niewiele mówiące określenie typu mało, dużo itp.skyman pisze:Szukałem z mniejszym przebiegiem niż 50k km i rocznikiem młodszym niż 2009. Czy to aż tak ważne?
Weź sobie dla przykładu rocznik 2010 ( czyli spełniający Twoje kryterium ) i przyjmij przebieg roczny 5-6 kkm ( czy to dużo zrobić rocznie 5 klocków na motku ? no nie wydaje mi się )
To policz sobie jaki przebieg powinien mieć taki motek na dzień dzisiejszy
Czy to aby nie zaczyna kolidować z ogólnymi założeniami ?
5 kkm to wkoło komina jeżdżąc machniesz rocznie, a jak ktoś faktycznie jeździ to bliżej 10-ki rocznie walnie, co zupełnie nie oznacza, że takie moto jesy zajechane i zaniedbane.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.
Te szprychy są mi kompletnie obojętne . Bardziej zastanawiam się na handbarami i osłoną silnika czy nie warto w to zainwestować. Gmole dostaję w gratisie .
V-Strom 650 XT 2019
Re: RE: Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.
Warto. Tylko zobacz co się lepiej kalkuluje. Wersja XT czy dokupienie wybranych dodatków do zwykłej wersji.damianKr pisze:Te szprychy są mi kompletnie obojętne . Bardziej zastanawiam się na handbarami i osłoną silnika czy nie warto w to zainwestować. Gmole dostaję w gratisie .
Zdrówko シモン
Mniejszość Niemiecko Japońska
Mniejszość Niemiecko Japońska
Online
Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.
Jeśli zamierzasz zjechać z asfaltu to lepsza osłona silnika się przyda. Co do handbarów - też się przydają. I łapki przed wiatrem chronią i przy ewentualnej glebie mogą osłonić klamki przed połamaniem.
Re: RE: Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.
handbary robią robotę ostatnio testowanegorghu pisze:Jeśli zamierzasz zjechać z asfaltu to lepsza osłona silnika się przyda. Co do handbarów - też się przydają. I łapki przed wiatrem chronią i przy ewentualnej glebie mogą osłonić klamki przed połamaniem.
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.
A i w deszczu sporo mniej po łapach wody dostajesz
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.
kupiłem XT bo się zakochałem w złotych szprychowych felgach
plastikowa osłona silnika która jest w tej wersji nie chroni od spodu, w mojej ocenie w teren nie wystarczy ale na asfalt tak
oryginalne osłony dłoni suzuki bardzo dobrze chronią od wiatru ale przy parkingówce klamki nie ochronią bo to sam plastik bez wzmocnienia (nie pytaj skąd wiem )
wymieniłem na barkbustery + stormy, chronią klamki przy parkingówce (nie pytaj skąd wiem ) ale w mojej ocenie słabiej chronią dłonie przed wiatrem niż te od suzuki
jak dla mnie jedynym powodem do zakupu XT są właśnie szprychy
gmole musiałem i tak w tej wersji dokupić
plastikowa osłona silnika która jest w tej wersji nie chroni od spodu, w mojej ocenie w teren nie wystarczy ale na asfalt tak
oryginalne osłony dłoni suzuki bardzo dobrze chronią od wiatru ale przy parkingówce klamki nie ochronią bo to sam plastik bez wzmocnienia (nie pytaj skąd wiem )
wymieniłem na barkbustery + stormy, chronią klamki przy parkingówce (nie pytaj skąd wiem ) ale w mojej ocenie słabiej chronią dłonie przed wiatrem niż te od suzuki
jak dla mnie jedynym powodem do zakupu XT są właśnie szprychy
gmole musiałem i tak w tej wersji dokupić