Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.

Forum na tematy których nie ma w innych częściach forum
damianKr
A2
Posty: 179
Rejestracja: 06 cze 2019, 09:58

Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.

Post autor: damianKr »

Witam,

Jako, że jestem nowy to zanim przejdę do sedna sprawy szybkie przedstawienie się. Mam na imię Damian, mieszkam w Krakowie, prawo jazdy na motocykl posiadam od ponad roku. Aktualnie śmigam Banditem 650N z 2006 roku. Problem jest taki, że mam 192 cm. wzrostu i jednak po sezonie stwierdzam, że jakoś bardzo wygodnie na bandicie mi nie jest. Ostatnio miałem okazje się przymierzyć do V-Stroma 650 z 2009 roku i różnica dla mnie była ogromna.

Ok, sedno sprawy. Posiadam około 12 tys. budżetu na zakup V-Stroma 650. I możliwości widzę dwie.

Pierwsza to zakupić w tej cenie motocykl używany. Np. ostatnio widziałem V-Stroma 650 z 2009 roku za okokło 13 500 zł. To opcja pierwsza.

Opcja druga to zakup nowego w wersji XT za 36 450 zł. W tej opcji cały budżet mam jako wkład własny do leasingu na 3 lata. Oczywiście plusem tej opcji są korzyści podatkowe no i nowy motocykl.

Co o tym sądzicie?


V-Strom 650 XT 2019

Awatar użytkownika
QraC
A+B+C
Posty: 1812
Rejestracja: 29 wrz 2016, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.

Post autor: QraC »

Jeżeli masz możliwość wzięcia w leasing to korzyści podatkowe są niemałe. Minusem fakt że AC trzeba mieć okresie trwania leasingu więc około 2.200 rok do roku trzeba liczyć (minus koszty jak na firmę). Po okresie leasingu wykup na osobę fizyczną więc sprzęt nie będzie musiał być na środkach trwałych a co za tym idzie po ewentualnej późniejszej sprzedaży nie będzie kwestii VATu i dochodówki…

Ceny używanych V-Stromów są wysokie i spadek wartości nie jest relatywnie wysoki więc osobiście uważam że nówka... to nówka ;)


Kawasaki ER5 -->> Suzuki GSF 600 Bandit -->>Suzuki V-Strom 650 XT -->> Suzuki V-Strom 1000 -->> BMW R1250GS Adventure


Ride Through Life

Awatar użytkownika
SimOn!
A+B+C
Posty: 1227
Rejestracja: 27 wrz 2016, 20:45
Lokalizacja: GD 3Miasto

Re: RE: Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.

Post autor: SimOn! »

QraC pisze:Jeżeli masz możliwość wzięcia w leasing to korzyści podatkowe są niemałe. Minusem fakt że AC trzeba mieć okresie trwania leasingu więc około 2.200 rok do roku trzeba liczyć (minus koszty jak na firmę). Po okresie leasingu wykup na osobę fizyczną więc sprzęt nie będzie musiał być na środkach trwałych a co za tym idzie po ewentualnej późniejszej sprzedaży nie będzie kwestii VATu i dochodówki…

Ceny używanych V-Stromów są wysokie i spadek wartości nie jest relatywnie wysoki więc osobiście uważam że nówka... to nówka ;)
W całej rozciągłości się zgadzam Obrazek


Zdrówko シモン :mrgreen:
Mniejszość Niemiecko Japońska ;)

damianKr
A2
Posty: 179
Rejestracja: 06 cze 2019, 09:58

Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.

Post autor: damianKr »

No właśnie konieczne będzie AC, czyli bez zniżek za pakiet OC AC pewnie około 2.5 tys. Do tego jeszcze ładne sumki za przeglądy gwarancyjne, które nie wnoszą nic. Jednak z drugiej strony używane również kosztują i jak oglądałem przykładowe to opony pasowałoby wymienić, napęd itp.

A duża jest różnica w konstrukcji nowego V-Stroma od tego z 2009 roku? Chodzi mi o to że ponoć starszy model jest bardziej przyjazny dla wysokich kierowców.

Ja mam też taki mentalny problem z nowym motocyklem, że przez rok do czasu przeprowadzki musiałbym go trzymać pod blokiem. To to wydaje się barbarzyństwem. Ale z drugiej strony to tylko motocykl...


V-Strom 650 XT 2019

Awatar użytkownika
skyman
AM
Posty: 8
Rejestracja: 08 maja 2019, 13:35
Lokalizacja: Wrocław

Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.

Post autor: skyman »

Ponad miesiąc temu oglądałem aż trzy używane dl 650 w stolicy za 20 tysięcy i nie były w dobrym stanie. Zaniedbane albo z bardzo dużym przebiegiem. Jeden chyba nadal czeka na wyrozumiałego kupca. Natomiast właściciel jednego z nich wmawiał mi, że wpisał cenę 15 tysięcy, ale jakoś na portalu widać 19 tysięcy. Oczywiście myślałem, że wybrałem najładniejsze sztuki i z najmniejszym przebiegiem.

Ty masz jeszcze mniejszy budżet na tę chwilę, dlatego sugerowałbym Ci leasing.

Wysłane z mojego MI MAX 3 przy użyciu Tapatalka



damianKr
A2
Posty: 179
Rejestracja: 06 cze 2019, 09:58

Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.

Post autor: damianKr »

No właśnie chyba tak zrobię. A powiedzcie mi jeszcze czy warto się upierać przy wersji XT?


V-Strom 650 XT 2019

Awatar użytkownika
SimOn!
A+B+C
Posty: 1227
Rejestracja: 27 wrz 2016, 20:45
Lokalizacja: GD 3Miasto

Re: RE: Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.

Post autor: SimOn! »

damianKr pisze:No właśnie chyba tak zrobię. A powiedzcie mi jeszcze czy warto się upierać przy wersji XT?
Jak sie lubi szprychy czyścić... to tak Obrazek


Zdrówko シモン :mrgreen:
Mniejszość Niemiecko Japońska ;)

Awatar użytkownika
QraC
A+B+C
Posty: 1812
Rejestracja: 29 wrz 2016, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.

Post autor: QraC »

Różnica pomiędzy XT a zwykłym to handbary, osłona silnika, szprychy i gmole (chyba, nie jestem pewien).. Cena w zakupie to około 2k drożej więc jeśli te wszystkie dodatki są to one ori kosztują łącznie więcej...

Co do różnić pomiędzy szprychami a normalnymi poczytaj - na forum było, chociaż bardziej mi to wyglądało na doktoryzowanie się w temacie niż duże rzeczywiste różnice ;)


Kawasaki ER5 -->> Suzuki GSF 600 Bandit -->>Suzuki V-Strom 650 XT -->> Suzuki V-Strom 1000 -->> BMW R1250GS Adventure


Ride Through Life

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.

Post autor: Struna »

skyman pisze:Zaniedbane albo z bardzo dużym przebiegiem.
Zdefiniuj proszę "bardzo duży przebieg" - V-strom to moto do łykania kilometrów więc nie powinno raczej dziwić, że moto 3-letnie może mieć pod 30 kkm.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
QraC
A+B+C
Posty: 1812
Rejestracja: 29 wrz 2016, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.

Post autor: QraC »

@Struna dobrze wiesz że w PL moto z nalotem ponad 50kkm w ogłoszeniach to zbrodnia na moto :lol:


Kawasaki ER5 -->> Suzuki GSF 600 Bandit -->>Suzuki V-Strom 650 XT -->> Suzuki V-Strom 1000 -->> BMW R1250GS Adventure


Ride Through Life

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.

Post autor: Struna »

True, true :)
Auto ma mieć 180-190 kkm ( nawet 15-to letnie ) a moto do 20 kkm :D


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
skyman
AM
Posty: 8
Rejestracja: 08 maja 2019, 13:35
Lokalizacja: Wrocław

Re: RE: Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.

Post autor: skyman »

Struna pisze:
skyman pisze:Zaniedbane albo z bardzo dużym przebiegiem.
Zdefiniuj proszę "bardzo duży przebieg" - V-strom to moto do łykania kilometrów więc nie powinno raczej dziwić, że moto 3-letnie może mieć pod 30 kkm.
Szukałem z mniejszym przebiegiem niż 50k km i rocznikiem młodszym niż 2009. Czy to aż tak ważne?

Wysłane z mojego MI MAX 3 przy użyciu Tapatalka



Awatar użytkownika
QraC
A+B+C
Posty: 1812
Rejestracja: 29 wrz 2016, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.

Post autor: QraC »

Nie... Dobrze wiesz że u handlarzy większość będzie miała poniżej 50... ba poniżej 30 najpewniej, a u osób prywatnych będzie na odwrót ;)


Kawasaki ER5 -->> Suzuki GSF 600 Bandit -->>Suzuki V-Strom 650 XT -->> Suzuki V-Strom 1000 -->> BMW R1250GS Adventure


Ride Through Life

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: RE: Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.

Post autor: Struna »

skyman pisze:Szukałem z mniejszym przebiegiem niż 50k km i rocznikiem młodszym niż 2009. Czy to aż tak ważne?
Czy ważne - odrobinę, bo pokazuje co dla kogo oznacza niewiele mówiące określenie typu mało, dużo itp.
Weź sobie dla przykładu rocznik 2010 ( czyli spełniający Twoje kryterium ) i przyjmij przebieg roczny 5-6 kkm ( czy to dużo zrobić rocznie 5 klocków na motku ? no nie wydaje mi się )
To policz sobie jaki przebieg powinien mieć taki motek na dzień dzisiejszy :)
Czy to aby nie zaczyna kolidować z ogólnymi założeniami ?
5 kkm to wkoło komina jeżdżąc machniesz rocznie, a jak ktoś faktycznie jeździ to bliżej 10-ki rocznie walnie, co zupełnie nie oznacza, że takie moto jesy zajechane i zaniedbane.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

damianKr
A2
Posty: 179
Rejestracja: 06 cze 2019, 09:58

Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.

Post autor: damianKr »

Te szprychy są mi kompletnie obojętne :). Bardziej zastanawiam się na handbarami i osłoną silnika czy nie warto w to zainwestować. Gmole dostaję w gratisie :).


V-Strom 650 XT 2019

Awatar użytkownika
SimOn!
A+B+C
Posty: 1227
Rejestracja: 27 wrz 2016, 20:45
Lokalizacja: GD 3Miasto

Re: RE: Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.

Post autor: SimOn! »

damianKr pisze:Te szprychy są mi kompletnie obojętne :). Bardziej zastanawiam się na handbarami i osłoną silnika czy nie warto w to zainwestować. Gmole dostaję w gratisie :).
Warto. Tylko zobacz co się lepiej kalkuluje. Wersja XT czy dokupienie wybranych dodatków do zwykłej wersji.


Zdrówko シモン :mrgreen:
Mniejszość Niemiecko Japońska ;)

Online
Awatar użytkownika
gorghu
A+B+C+D+E
Posty: 3024
Rejestracja: 04 paź 2016, 18:10
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.

Post autor: gorghu »

Jeśli zamierzasz zjechać z asfaltu to lepsza osłona silnika się przyda. Co do handbarów - też się przydają. I łapki przed wiatrem chronią i przy ewentualnej glebie mogą osłonić klamki przed połamaniem.


Grzesiek
DL 650 AK8 Black Mat -->> Super Tenere 1200

rasik
A+B
Posty: 905
Rejestracja: 01 maja 2017, 08:57

Re: RE: Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.

Post autor: rasik »

gorghu pisze:Jeśli zamierzasz zjechać z asfaltu to lepsza osłona silnika się przyda. Co do handbarów - też się przydają. I łapki przed wiatrem chronią i przy ewentualnej glebie mogą osłonić klamki przed połamaniem.
handbary robią robotę ostatnio testowane ;)

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka


Pozdrawiam
RASIK

mój AL3 > LINK :)
mój skradziony DL -> LINK :)

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.

Post autor: Struna »

A i w deszczu sporo mniej po łapach wody dostajesz


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
Old Donkey
A+B+C
Posty: 1825
Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
Lokalizacja: Katowice

Re: Dostępny budżet a zakup V-Stroma 650.

Post autor: Old Donkey »

kupiłem XT bo się zakochałem w złotych szprychowych felgach
plastikowa osłona silnika która jest w tej wersji nie chroni od spodu, w mojej ocenie w teren nie wystarczy ale na asfalt tak
oryginalne osłony dłoni suzuki bardzo dobrze chronią od wiatru ale przy parkingówce klamki nie ochronią bo to sam plastik bez wzmocnienia (nie pytaj skąd wiem :D )
wymieniłem na barkbustery + stormy, chronią klamki przy parkingówce (nie pytaj skąd wiem :D ) ale w mojej ocenie słabiej chronią dłonie przed wiatrem niż te od suzuki

jak dla mnie jedynym powodem do zakupu XT są właśnie szprychy

gmole musiałem i tak w tej wersji dokupić



ODPOWIEDZ

Wróć do „Tematy ogólne”