DL650 czy DL1000
Re: DL650 czy DL1000
Autor wątku napisał, że jest początkującym motocyklistą, może jednak niech zacznie od 650.
Mniejszyi słabszy, więcej wybacza.
Mniejszyi słabszy, więcej wybacza.
- Ocena: 11.76471%
Szerszeń DL 650A L7 - to już historia
Re: DL650 czy DL1000
Bede rekomendowal 650. Nizsza waga, nizej siodlo - ale to juz bardziej subiektywnie, nie kazdy jest wzrostu ponizej 1,80. , minimalnie wiekszy przeswit. Po 10h jazdy pewnie dupa boli tak samo jak na 1000, innych partii miesni nie odczulem zbytnio. Da rade objuczony full bagazem z pasazerem i to nawet w terenie.
I jeszcze jedno. Ja raczej nie polecałbym kupować słabszego motocykla ze względu na brak doświadczenia, a kupić docelowo to na czym będzie ci sie lepiej jezdzic. Jak w głowie poukładane i nie masz parkinsona, najmocniejsze moto opanujesz
I jeszcze jedno. Ja raczej nie polecałbym kupować słabszego motocykla ze względu na brak doświadczenia, a kupić docelowo to na czym będzie ci sie lepiej jezdzic. Jak w głowie poukładane i nie masz parkinsona, najmocniejsze moto opanujesz
DL650K7 -> Hayabusa K6 ->DL650AM2
Re: DL650 czy DL1000
Stary 1000- Wysokość siedzenia 830mm
Stara 650 do 2011 - Wysokość siedzenia 820mm
Nowa 650 od 2012 - Wysokość siedzenia 835mm
Nie przypitalam się tylko pisał Kolega że jest zielony w Vstromie, a słowa "niżej" "dużo lżejszy", "dużo mniej pali" moim zdaniem kiepsko oddają stan faktyczny..
I mimo wszystko twierdzę, że jeśli typowo miasto, a raz na ruski rok trasa to mniejsza pojemność będzie lepsza.
Mój w 90% robi trasy z full zapakowaniem.
Na miasto idealnie radzi sobie 250 i daje ogrom frajdy ale zamieniłbym na jakiegoś supermociaka xD
Boso, ale w ostrogach
Stara 650 do 2011 - Wysokość siedzenia 820mm
Nowa 650 od 2012 - Wysokość siedzenia 835mm
Nie przypitalam się tylko pisał Kolega że jest zielony w Vstromie, a słowa "niżej" "dużo lżejszy", "dużo mniej pali" moim zdaniem kiepsko oddają stan faktyczny..
I mimo wszystko twierdzę, że jeśli typowo miasto, a raz na ruski rok trasa to mniejsza pojemność będzie lepsza.
Mój w 90% robi trasy z full zapakowaniem.
Na miasto idealnie radzi sobie 250 i daje ogrom frajdy ale zamieniłbym na jakiegoś supermociaka xD
Boso, ale w ostrogach
Re: DL650 czy DL1000
Zastanów się gdzie widzisz siebie, jako motocyklistę, za 2-3 lata. Może to ułatwi Ci wybór
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
------------------------------------------------------------------------------
DL 1000, 2007 r.
------------------------------------------------------------------------------
DL 1000, 2007 r.
Re: DL650 czy DL1000
przy okazji, co za czasy nastały że na początek przygody motocyklowej ludzie w ogóle biorą pod uwagę 1000cc
1000cc w MotoGP to klasa mistrzów, a żółtodzioby zaczynają po ludzku od 250cc, potem 600cc i ci co się sprawdzą po kilku latach dopiero próbują sił na 1000cc.
1000cc w MotoGP to klasa mistrzów, a żółtodzioby zaczynają po ludzku od 250cc, potem 600cc i ci co się sprawdzą po kilku latach dopiero próbują sił na 1000cc.
Re: DL650 czy DL1000
Zdecydowanie lepszy będzie DL-1000 choćby dlatego że ma normalne hamulce a nie spowalniacze jak w DL-650, ma również mocniejszy silnik co przekłada się na bezpieczne wyprzedzanie
Iżu
Re: DL650 czy DL1000
GSXR, jeszcze lepiej przyspiesza i hamuje, nie ma co demonizować 650. Wielu doświadczonych motocyklistów przesiada się na mniejsze pojemności, ciekawe dlaczego?.... Po prostu trza myśleć, za siebie i za innych.
- Ocena: 5.88235%
Szerszeń DL 650A L7 - to już historia
Re: DL650 czy DL1000
Kiedyś miałeś same małe pojemności co jeździły 80km/h
A nie sorki URAL byl 650 ale też jeździł niewiele szybciej, a palił jak smok.
Ale jak weszła JAWA i ETZ-ka czy Junak był terror na ulicach
Na wszystkim można się zabić bez posiadania wyobraźni.
Zwłaszcza że kurs i egzamin jest na 650ccm to teoretycznie etap 600 ma za sobą xD
Sam uważam że używam możliwości silnikowe 1000 w ok 20-30%, ale czasami te pozostałe 70-80% uratowało dupę.
Możliwości turystyczne szosowe w 90%.
Terenowe ograniczają się do miejskiej dżungli i szutrow na dojazdach więc poziom typu dno
Podszedłem do tego trochę jak do samochodu.
Po co mam mieć silnik 1.1 i żeby jechać 120 mam mieć 5tys obrotów a wyprzedzanie czy niektóre manewry to wyzwanie logistyczne.
Wolę mieć silnik 2.4 i mieć 2700rpm przy 120 i jak mam wyprzedzić wystarczy depnac w pedał i nie muszę zbytnio czaić się aby wyprzedzić czy nawet redukowac.
Uwierz mi wyprzedzanie 250ccm na trasie nie jest zbyt przyjemne zwłaszcza jak z tobą się "bawi" kierowca wyprzedzany i przyspiesza. Lub jak wyprzedzasz 2-3 jadące za sobą tiry, a za tobą jakiś baran trąbi i mruga światłami bo go blokujesz..
Boso, ale w ostrogach
A nie sorki URAL byl 650 ale też jeździł niewiele szybciej, a palił jak smok.
Ale jak weszła JAWA i ETZ-ka czy Junak był terror na ulicach
Na wszystkim można się zabić bez posiadania wyobraźni.
Zwłaszcza że kurs i egzamin jest na 650ccm to teoretycznie etap 600 ma za sobą xD
Sam uważam że używam możliwości silnikowe 1000 w ok 20-30%, ale czasami te pozostałe 70-80% uratowało dupę.
Możliwości turystyczne szosowe w 90%.
Terenowe ograniczają się do miejskiej dżungli i szutrow na dojazdach więc poziom typu dno
Podszedłem do tego trochę jak do samochodu.
Po co mam mieć silnik 1.1 i żeby jechać 120 mam mieć 5tys obrotów a wyprzedzanie czy niektóre manewry to wyzwanie logistyczne.
Wolę mieć silnik 2.4 i mieć 2700rpm przy 120 i jak mam wyprzedzić wystarczy depnac w pedał i nie muszę zbytnio czaić się aby wyprzedzić czy nawet redukowac.
Uwierz mi wyprzedzanie 250ccm na trasie nie jest zbyt przyjemne zwłaszcza jak z tobą się "bawi" kierowca wyprzedzany i przyspiesza. Lub jak wyprzedzasz 2-3 jadące za sobą tiry, a za tobą jakiś baran trąbi i mruga światłami bo go blokujesz..
Boso, ale w ostrogach
Re: DL650 czy DL1000
Masy które podałeś zgadzają się, ale jest to już ciężar motocykla gotowego do jazdy, zalanego płynami i paliwem.NIKT pisze:Odnośnie "znacznej różnicy w wadze" wg internetow:
Stary 1000 - Waga 207 kg (bez płynów)
Stara 650 - Waga 189 kg (bez płynów)
Nowa 650 - Waga 214 kg (bez płynów)
Nowy 1000 - Waga 232 kg (bez płynów)
Boso ale w klapkach
Iżu
Re: DL650 czy DL1000
tyle że dl 650, choć trochę słabiej ale ciągnie w całym zakresie, nawet na 6-tym biegu a 1000 już nie, u góry zdycha...NIKT pisze: Podszedłem do tego trochę jak do samochodu.
Po co mam mieć silnik 1.1 i żeby jechać 120 mam mieć 5tys obrotów a wyprzedzanie czy niektóre manewry to wyzwanie logistyczne.
Wolę mieć silnik 2.4 i mieć 2700rpm przy 120 i jak mam wyprzedzić wystarczy depnac w pedał i nie muszę zbytnio czaić się aby wyprzedzić czy nawet redukowac.
Re: RE: Re: DL650 czy DL1000
Dla mnie 1000 do 7-8 tys na biegach 1-5 ciągnie jak pojebany i możnaby policzyć na palcach ile razy byłem na tym pułapie. Nie wiem jak jest przy odcienie bo nie używałem jak również nie wiem jak jest na 6stce u gory.motif pisze:tyle że dl 650, choć trochę słabiej ale ciągnie w całym zakresie, nawet na 6-tym biegu a 1000 już nie, u góry zdycha...
Muszę uwierzyć na słowo.
Iżu:
Dane brałem z serwisowi angielskiej i w przypadku KLV/DL 1000 bylo:
Boso, ale w ostrogach
Re: DL650 czy DL1000
Mnie się wydaje, że te masy są wymieszane - czyli dla starszych DL-i to masy suche, dla nowszych - w stanie gotowym do jazdy. Wtedy różnica między generacjami mieściłaby się w kilku kilogramach, a to ma sens - doszedł ABS, pewnie bardziej rozbudowany katalizator i parę innych udogodnień. Moja instrukcja do AL2 podaje 214 kg w stanie gotowym do jazdy.
Marcin
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: DL650 czy DL1000
gdyby tak było to wciąż mamy 25 kg różnicy pomiędzy starym a nowymIżu pisze:Masy które podałeś zgadzają się, ale jest to już ciężar motocykla gotowego do jazdy, zalanego płynami i paliwem.NIKT pisze:Odnośnie "znacznej różnicy w wadze" wg internetow:
Stary 1000 - Waga 207 kg (bez płynów)
Stara 650 - Waga 189 kg (bez płynów)
Nowa 650 - Waga 214 kg (bez płynów)
Nowy 1000 - Waga 232 kg (bez płynów)
Boso ale w klapkach
DL 1000 -> 232 kg - 207 kg = 25 kg
DL 650 -> 214 kg - 189 kg = 25 kg
dlatego sądzę, że jest trochę inaczej ale poprawcie mnie jeśli się mylę
wg mojego podejrzenia całe zamieszanie wynika z tego, że Suzuki raz podaje wagę na sucho a raz na mokro w zależności od rocznika
np. Suzuki V-Strom DL650 (K4) Owners Manual mówi o Dry mass czyli masie na sucho ale dla K9 manula mówi o Curb mass czyli z płynami dane stąd
https://www.v-strom.co.uk/downloads.htm
Re: DL650 czy DL1000
W ogóle podawanie masy an sucho to jakieś nieporozumienie - do czego to komu potrzebne ?
Bez oleju, paliwa i płynów będzie jeździł ?
Bez oleju, paliwa i płynów będzie jeździł ?
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: DL650 czy DL1000
Marketing.
Zachętą klienta żeby nie uciekł ze moto gotowe do jazdy waży 30-40 kg więcej
Boso, ale w ostrogach
Zachętą klienta żeby nie uciekł ze moto gotowe do jazdy waży 30-40 kg więcej
Boso, ale w ostrogach
Re: DL650 czy DL1000
do bezpośredniego porównania to jest lepsze niż masa "mokra" z tego tytułu że jeden ma bak 23 litry a drugi 14 litrów,Struna pisze:W ogóle podawanie masy an sucho to jakieś nieporozumienie - do czego to komu potrzebne ?
Bez oleju, paliwa i płynów będzie jeździł ?
paliwa możesz wlać do baku 23 litrowego tylko 14 litrów.
Re: DL650 czy DL1000
to kolega chyba nie jeździł nowymi modelami dl 650 bo hamulce są tam bardzo dobre, a w 1000cc osobiście nie jestem zainteresowany sprzężeniem hamulców przednich z tylnim itp pomysły,.Iżu pisze:Zdecydowanie lepszy będzie DL-1000 choćby dlatego że ma normalne hamulce a nie spowalniacze jak w DL-650, ma również mocniejszy silnik co przekłada się na bezpieczne wyprzedzanie
Re: DL650 czy DL1000
Kolega jeździł:motif pisze:to kolega chyba nie jeździł nowymi modelami dl 650 bo hamulce są tam bardzo dobre, a w 1000cc osobiście nie jestem zainteresowany sprzężeniem hamulców przednich z tylnim itp pomysły,.
..różnicy nie zauważył
Proponuję - przejedź się nowym DL-1000 a potem porównaj hamulce z DL-650 gdzie dalej stosują kilkunastoletnie zaciski Tokico, które powinny się znaleźć w muzeum na równi z silnikiem parowym
- Ocena: 5.88235%
Iżu
Re: DL650 czy DL1000
Iżu
Tak się zastanawiam dlaczego swego czasu kupiłeś małego DLa?
Przecież w sieci było już wtedy info, że ma słabe hamulce i nie ma świateł ledowych?
Przecież za te pieniądze mogłeś np kupić hondę nc 750x , którą to polecileś niedawno swojemu znajomemu.
Tak się zastanawiam dlaczego swego czasu kupiłeś małego DLa?
Przecież w sieci było już wtedy info, że ma słabe hamulce i nie ma świateł ledowych?
Przecież za te pieniądze mogłeś np kupić hondę nc 750x , którą to polecileś niedawno swojemu znajomemu.
DL 650 XT 2016 i honda CB 1300 2013