DL650 czy DL1000

Forum na tematy których nie ma w innych częściach forum
pyra
A+B
Posty: 735
Rejestracja: 07 lis 2017, 06:43

Re: DL650 czy DL1000

Post autor: pyra »

Autor wątku napisał, że jest początkującym motocyklistą, może jednak niech zacznie od 650.
Mniejszyi słabszy, więcej wybacza.
Ocena: 11.76471%


Szerszeń DL 650A L7 - to już historia

Awatar użytkownika
Mati!
A
Posty: 448
Rejestracja: 02 paź 2016, 15:39
Lokalizacja: Olkusz

Re: DL650 czy DL1000

Post autor: Mati! »

Bede rekomendowal 650. Nizsza waga, nizej siodlo - ale to juz bardziej subiektywnie, nie kazdy jest wzrostu ponizej 1,80. :lol:, minimalnie wiekszy przeswit. Po 10h jazdy pewnie dupa boli tak samo jak na 1000, innych partii miesni nie odczulem zbytnio. Da rade objuczony full bagazem z pasazerem i to nawet w terenie.
I jeszcze jedno. Ja raczej nie polecałbym kupować słabszego motocykla ze względu na brak doświadczenia, a kupić docelowo to na czym będzie ci sie lepiej jezdzic. Jak w głowie poukładane i nie masz parkinsona, najmocniejsze moto opanujesz :)


DL650K7 -> Hayabusa K6 ->DL650AM2

Awatar użytkownika
NIKT
A+B
Posty: 507
Rejestracja: 17 sie 2017, 10:22

Re: DL650 czy DL1000

Post autor: NIKT »

Stary 1000- Wysokość siedzenia 830mm
Stara 650 do 2011 - Wysokość siedzenia 820mm
Nowa 650 od 2012 - Wysokość siedzenia 835mm

Nie przypitalam się tylko pisał Kolega że jest zielony w Vstromie, a słowa "niżej" "dużo lżejszy", "dużo mniej pali" moim zdaniem kiepsko oddają stan faktyczny..

I mimo wszystko twierdzę, że jeśli typowo miasto, a raz na ruski rok trasa to mniejsza pojemność będzie lepsza.

Mój w 90% robi trasy z full zapakowaniem.
Na miasto idealnie radzi sobie 250 i daje ogrom frajdy ale zamieniłbym na jakiegoś supermociaka xD

Boso, ale w ostrogach



Awatar użytkownika
Mr_Spock
A1
Posty: 32
Rejestracja: 21 lip 2018, 21:17
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Re: DL650 czy DL1000

Post autor: Mr_Spock »

Zastanów się gdzie widzisz siebie, jako motocyklistę, za 2-3 lata. Może to ułatwi Ci wybór ;)


Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
------------------------------------------------------------------------------
DL 1000, 2007 r.

Awatar użytkownika
NIKT
A+B
Posty: 507
Rejestracja: 17 sie 2017, 10:22

Re: DL650 czy DL1000

Post autor: NIKT »

Na zdjęciu z fotoradaru bo zrobią je w plecy Obrazek




Sorki :( nie mogłem się powstrzymać :D



Awatar użytkownika
motif
A+B+C
Posty: 1203
Rejestracja: 05 cze 2019, 14:48
Lokalizacja: Kraków

Re: DL650 czy DL1000

Post autor: motif »

przy okazji, co za czasy nastały że na początek przygody motocyklowej ludzie w ogóle biorą pod uwagę 1000cc :shock:
1000cc w MotoGP to klasa mistrzów, a żółtodzioby zaczynają po ludzku od 250cc, potem 600cc i ci co się sprawdzą po kilku latach dopiero próbują sił na 1000cc.



Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: DL650 czy DL1000

Post autor: Iżu »

Zdecydowanie lepszy będzie DL-1000 choćby dlatego że ma normalne hamulce a nie spowalniacze jak w DL-650, ma również mocniejszy silnik co przekłada się na bezpieczne wyprzedzanie


Iżu

pyra
A+B
Posty: 735
Rejestracja: 07 lis 2017, 06:43

Re: DL650 czy DL1000

Post autor: pyra »

GSXR, jeszcze lepiej przyspiesza i hamuje, nie ma co demonizować 650. Wielu doświadczonych motocyklistów przesiada się na mniejsze pojemności, ciekawe dlaczego?.... Po prostu trza myśleć, za siebie i za innych.
Ocena: 5.88235%


Szerszeń DL 650A L7 - to już historia

Awatar użytkownika
NIKT
A+B
Posty: 507
Rejestracja: 17 sie 2017, 10:22

Re: DL650 czy DL1000

Post autor: NIKT »

Kiedyś miałeś same małe pojemności co jeździły 80km/h
A nie sorki URAL byl 650 ale też jeździł niewiele szybciej, a palił jak smok.

Ale jak weszła JAWA i ETZ-ka czy Junak był terror na ulicach :D

Na wszystkim można się zabić bez posiadania wyobraźni.
Zwłaszcza że kurs i egzamin jest na 650ccm to teoretycznie etap 600 ma za sobą xD

Sam uważam że używam możliwości silnikowe 1000 w ok 20-30%, ale czasami te pozostałe 70-80% uratowało dupę.
Możliwości turystyczne szosowe w 90%.
Terenowe ograniczają się do miejskiej dżungli i szutrow na dojazdach więc poziom typu dno :)

Podszedłem do tego trochę jak do samochodu.
Po co mam mieć silnik 1.1 i żeby jechać 120 mam mieć 5tys obrotów a wyprzedzanie czy niektóre manewry to wyzwanie logistyczne.
Wolę mieć silnik 2.4 i mieć 2700rpm przy 120 i jak mam wyprzedzić wystarczy depnac w pedał i nie muszę zbytnio czaić się aby wyprzedzić czy nawet redukowac.

Uwierz mi wyprzedzanie 250ccm na trasie nie jest zbyt przyjemne zwłaszcza jak z tobą się "bawi" kierowca wyprzedzany i przyspiesza. Lub jak wyprzedzasz 2-3 jadące za sobą tiry, a za tobą jakiś baran trąbi i mruga światłami bo go blokujesz..

Boso, ale w ostrogach



Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: DL650 czy DL1000

Post autor: Iżu »

NIKT pisze:Odnośnie "znacznej różnicy w wadze" wg internetow:
Stary 1000 - Waga 207 kg (bez płynów)
Stara 650 - Waga 189 kg (bez płynów)
Nowa 650 - Waga 214 kg (bez płynów)
Nowy 1000 - Waga 232 kg (bez płynów)
Masy które podałeś zgadzają się, ale jest to już ciężar motocykla gotowego do jazdy, zalanego płynami i paliwem.

Boso ale w klapkach :lol:


Iżu

Awatar użytkownika
motif
A+B+C
Posty: 1203
Rejestracja: 05 cze 2019, 14:48
Lokalizacja: Kraków

Re: DL650 czy DL1000

Post autor: motif »

NIKT pisze: Podszedłem do tego trochę jak do samochodu.
Po co mam mieć silnik 1.1 i żeby jechać 120 mam mieć 5tys obrotów a wyprzedzanie czy niektóre manewry to wyzwanie logistyczne.
Wolę mieć silnik 2.4 i mieć 2700rpm przy 120 i jak mam wyprzedzić wystarczy depnac w pedał i nie muszę zbytnio czaić się aby wyprzedzić czy nawet redukowac.
tyle że dl 650, choć trochę słabiej ale ciągnie w całym zakresie, nawet na 6-tym biegu a 1000 już nie, u góry zdycha...



Awatar użytkownika
NIKT
A+B
Posty: 507
Rejestracja: 17 sie 2017, 10:22

Re: RE: Re: DL650 czy DL1000

Post autor: NIKT »

motif pisze:tyle że dl 650, choć trochę słabiej ale ciągnie w całym zakresie, nawet na 6-tym biegu a 1000 już nie, u góry zdycha...
Dla mnie 1000 do 7-8 tys na biegach 1-5 ciągnie jak pojebany i możnaby policzyć na palcach ile razy byłem na tym pułapie. Nie wiem jak jest przy odcienie bo nie używałem jak również nie wiem jak jest na 6stce u gory.
Muszę uwierzyć na słowo.

Iżu:
Dane brałem z serwisowi angielskiej i w przypadku KLV/DL 1000 bylo:

Obrazek


Boso, ale w ostrogach



Awatar użytkownika
Luchow
A+B
Posty: 749
Rejestracja: 30 wrz 2016, 13:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: DL650 czy DL1000

Post autor: Luchow »

Mnie się wydaje, że te masy są wymieszane - czyli dla starszych DL-i to masy suche, dla nowszych - w stanie gotowym do jazdy. Wtedy różnica między generacjami mieściłaby się w kilku kilogramach, a to ma sens - doszedł ABS, pewnie bardziej rozbudowany katalizator i parę innych udogodnień. Moja instrukcja do AL2 podaje 214 kg w stanie gotowym do jazdy.


Marcin
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany

Awatar użytkownika
Old Donkey
A+B+C
Posty: 1825
Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
Lokalizacja: Katowice

Re: DL650 czy DL1000

Post autor: Old Donkey »

Iżu pisze:
NIKT pisze:Odnośnie "znacznej różnicy w wadze" wg internetow:
Stary 1000 - Waga 207 kg (bez płynów)
Stara 650 - Waga 189 kg (bez płynów)
Nowa 650 - Waga 214 kg (bez płynów)
Nowy 1000 - Waga 232 kg (bez płynów)
Masy które podałeś zgadzają się, ale jest to już ciężar motocykla gotowego do jazdy, zalanego płynami i paliwem.

Boso ale w klapkach :lol:
gdyby tak było to wciąż mamy 25 kg różnicy pomiędzy starym a nowym
DL 1000 -> 232 kg - 207 kg = 25 kg
DL 650 -> 214 kg - 189 kg = 25 kg

dlatego sądzę, że jest trochę inaczej ale poprawcie mnie jeśli się mylę
wg mojego podejrzenia całe zamieszanie wynika z tego, że Suzuki raz podaje wagę na sucho a raz na mokro w zależności od rocznika

np. Suzuki V-Strom DL650 (K4) Owners Manual mówi o Dry mass czyli masie na sucho
k4.png
k4.png (34.46 KiB) Przejrzano 3905 razy
ale dla K9 manula mówi o Curb mass czyli z płynami
K9.png
K9.png (18.02 KiB) Przejrzano 3905 razy
dane stąd
https://www.v-strom.co.uk/downloads.htm



Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: DL650 czy DL1000

Post autor: Struna »

W ogóle podawanie masy an sucho to jakieś nieporozumienie - do czego to komu potrzebne ?
Bez oleju, paliwa i płynów będzie jeździł ?


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
NIKT
A+B
Posty: 507
Rejestracja: 17 sie 2017, 10:22

Re: DL650 czy DL1000

Post autor: NIKT »

Marketing.
Zachętą klienta żeby nie uciekł ze moto gotowe do jazdy waży 30-40 kg więcej :D



Boso, ale w ostrogach



Awatar użytkownika
motif
A+B+C
Posty: 1203
Rejestracja: 05 cze 2019, 14:48
Lokalizacja: Kraków

Re: DL650 czy DL1000

Post autor: motif »

Struna pisze:W ogóle podawanie masy an sucho to jakieś nieporozumienie - do czego to komu potrzebne ?
Bez oleju, paliwa i płynów będzie jeździł ?
do bezpośredniego porównania to jest lepsze niż masa "mokra" z tego tytułu że jeden ma bak 23 litry a drugi 14 litrów,
paliwa możesz wlać do baku 23 litrowego tylko 14 litrów.



Awatar użytkownika
motif
A+B+C
Posty: 1203
Rejestracja: 05 cze 2019, 14:48
Lokalizacja: Kraków

Re: DL650 czy DL1000

Post autor: motif »

Iżu pisze:Zdecydowanie lepszy będzie DL-1000 choćby dlatego że ma normalne hamulce a nie spowalniacze jak w DL-650, ma również mocniejszy silnik co przekłada się na bezpieczne wyprzedzanie
to kolega chyba nie jeździł nowymi modelami dl 650 bo hamulce są tam bardzo dobre, a w 1000cc osobiście nie jestem zainteresowany sprzężeniem hamulców przednich z tylnim itp pomysły,.



Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: DL650 czy DL1000

Post autor: Iżu »

motif pisze:to kolega chyba nie jeździł nowymi modelami dl 650 bo hamulce są tam bardzo dobre, a w 1000cc osobiście nie jestem zainteresowany sprzężeniem hamulców przednich z tylnim itp pomysły,.
Kolega jeździł:



..różnicy nie zauważył
Proponuję - przejedź się nowym DL-1000 a potem porównaj hamulce z DL-650 gdzie dalej stosują kilkunastoletnie zaciski Tokico, które powinny się znaleźć w muzeum na równi z silnikiem parowym :lol:
Ocena: 5.88235%


Iżu

merc
A
Posty: 418
Rejestracja: 05 paź 2016, 21:24

Re: DL650 czy DL1000

Post autor: merc »

Iżu
Tak się zastanawiam dlaczego swego czasu kupiłeś małego DLa?
Przecież w sieci było już wtedy info, że ma słabe hamulce i nie ma świateł ledowych?
Przecież za te pieniądze mogłeś np kupić hondę nc 750x , którą to polecileś niedawno swojemu znajomemu.


DL 650 XT 2016 i honda CB 1300 2013

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tematy ogólne”