DL650 czy DL1000
-
- AM
- Posty: 6
- Rejestracja: 22 lip 2019, 16:00
DL650 czy DL1000
Witam wszystkich
Jestem nowy na forum oraz początkującym motocyklista. Chciałbym zacząć swoją przygodę z V-stromem i zastanawiam się który bardziej by nadawał się w miasto aby omijać bez problemów korki i zeby był wygodny na dłuższą trasę. Początkowo chciałbym jeździć sam ale po pewnym czasie jeździć już z pasażerką. Zastanawiam się który byłby lepszy 650 czy 1000 pojemnosci i za jakim rocznikiem warto się rozglądać dysponując budżetem tak do 17-18 tyś.
Ktoś by mógł doradzić za jakim sprzętem warto się rozglądać.
Wszystkim z góry dziękuję za wszelką pomoc i radę
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Jestem nowy na forum oraz początkującym motocyklista. Chciałbym zacząć swoją przygodę z V-stromem i zastanawiam się który bardziej by nadawał się w miasto aby omijać bez problemów korki i zeby był wygodny na dłuższą trasę. Początkowo chciałbym jeździć sam ale po pewnym czasie jeździć już z pasażerką. Zastanawiam się który byłby lepszy 650 czy 1000 pojemnosci i za jakim rocznikiem warto się rozglądać dysponując budżetem tak do 17-18 tyś.
Ktoś by mógł doradzić za jakim sprzętem warto się rozglądać.
Wszystkim z góry dziękuję za wszelką pomoc i radę
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Re: DL650 czy DL1000
Cześć,
dużo tu było o tym mówione, poczytaj np ten wątek:
topic2438.html
Ja miałem ten sam dylemat i od tygodnia jeżdżę nowym tysiącem. Uważam, że do miasta lepsza 650'ka, jest trochę lżejsza i ma lepszą kulturę pracy na niskich obrotach. Do jazdy solo też starczy ale dla dwojga to już zależy od preferencji, niektórym brakuje mocy, innym nie. Ja myślę, że w danym budżecie dostaniesz trochę młodszego malucha, z ABS'em, co nie jest bez znaczenia dla początkującego. Jak Ci zacznie brakować mocy to możesz zmienić za 2-3 lata na przykład. Spróbuj się przejechać jednym i drugim z tym, że wersje nowe w salonach nie do końca są porównywalne ze starszymi rocznikami.
dużo tu było o tym mówione, poczytaj np ten wątek:
topic2438.html
Ja miałem ten sam dylemat i od tygodnia jeżdżę nowym tysiącem. Uważam, że do miasta lepsza 650'ka, jest trochę lżejsza i ma lepszą kulturę pracy na niskich obrotach. Do jazdy solo też starczy ale dla dwojga to już zależy od preferencji, niektórym brakuje mocy, innym nie. Ja myślę, że w danym budżecie dostaniesz trochę młodszego malucha, z ABS'em, co nie jest bez znaczenia dla początkującego. Jak Ci zacznie brakować mocy to możesz zmienić za 2-3 lata na przykład. Spróbuj się przejechać jednym i drugim z tym, że wersje nowe w salonach nie do końca są porównywalne ze starszymi rocznikami.
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
Re: DL650 czy DL1000
Witaj!
Również nie tak dawno byłem w podobnej sytuacji, co mam wybrać... Po kilkudniowym testowaniu 650 i 1000 doszedłem do wniosku, że jednak 1000 w moim przypadku będzie lepszy ( więcej mnie w trasie i to zawsze z plecaczkiem niż solo po mieście, do tego wg mnie zdecydowanie czuć tę różnice w pojemności ). Jeżeli planujesz miasto 650 jest zdecydowanie "bardziej poręczny", ekonomiczniejszy, zrywności mu co prawda ciut brakuje ale nie zawsze przecież o to chodzi. Więc wg mojej opinii jeżeli samotnie po mieście to 650, a we dwójkę na trasy 1000 jest idealny. W podanym przez Ciebie budżecie ( ok.17-18 tys.) kupiłem 1000 w roczniku 2007, pewnie 650 znajdziesz ciut młodszego ale czy w przypadku motocykli należy tak do końca sugerować się rocznikiem??? Wg mnie nie, ważniejsze jak kto dbał... Powodzenia w "łowach"
Również nie tak dawno byłem w podobnej sytuacji, co mam wybrać... Po kilkudniowym testowaniu 650 i 1000 doszedłem do wniosku, że jednak 1000 w moim przypadku będzie lepszy ( więcej mnie w trasie i to zawsze z plecaczkiem niż solo po mieście, do tego wg mnie zdecydowanie czuć tę różnice w pojemności ). Jeżeli planujesz miasto 650 jest zdecydowanie "bardziej poręczny", ekonomiczniejszy, zrywności mu co prawda ciut brakuje ale nie zawsze przecież o to chodzi. Więc wg mojej opinii jeżeli samotnie po mieście to 650, a we dwójkę na trasy 1000 jest idealny. W podanym przez Ciebie budżecie ( ok.17-18 tys.) kupiłem 1000 w roczniku 2007, pewnie 650 znajdziesz ciut młodszego ale czy w przypadku motocykli należy tak do końca sugerować się rocznikiem??? Wg mnie nie, ważniejsze jak kto dbał... Powodzenia w "łowach"
Re: DL650 czy DL1000
Mam na miasto 250ccm i dzisiaj na dystrybutorze wyszło 2.74L (za 51zl zrobilem 379.5km) xD
Co Wy wiecie o małym spalaniu typowo miejskiego motocykla xD
Boso, ale w ostrogach
Co Wy wiecie o małym spalaniu typowo miejskiego motocykla xD
Boso, ale w ostrogach
Re: DL650 czy DL1000
Jestem po kupnie 650 (od kilku dni w posiadaniu) też szukałem 1000 ale w obrębie 200 km nic sensownego jest w Łodzi ale już kupiłem 650 z 2010 r w b.dobrym stanie wg mnie.
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Re: DL650 czy DL1000
ja sie też długo wahałem ale wybrałem 650xt. 1000 ma bardzo dobry dół ale w górze marnie co na ulicę
nie najlepsze, natomiast moment ma dobry z dołu w teren. Niestety waga i zawieszenie niskie go tam dyskwalifikuje więc
trochę dziwnie Suzuki to wymyśliło. To 650 powinien mieć regulowane zawieszenie przednie. Spalanie też w tysiącu znacznie wyższe.
Tak sobie myślę, że dla motocykla typu adventure to 1000cc to lekka przesada, gdzie to wykorzystać?
jak będę chciał 1000cc to kupie raczej GSXR
nie najlepsze, natomiast moment ma dobry z dołu w teren. Niestety waga i zawieszenie niskie go tam dyskwalifikuje więc
trochę dziwnie Suzuki to wymyśliło. To 650 powinien mieć regulowane zawieszenie przednie. Spalanie też w tysiącu znacznie wyższe.
Tak sobie myślę, że dla motocykla typu adventure to 1000cc to lekka przesada, gdzie to wykorzystać?
jak będę chciał 1000cc to kupie raczej GSXR
-
- AM
- Posty: 6
- Rejestracja: 22 lip 2019, 16:00
Re: DL650 czy DL1000
A lepszy jest ten od 2011 czy ten do 2011 bo trochę ładniejszy jest ten nowszy i licznik ma ładniejszy oprócz tych dostrzegalnych zmian jest lepszy od poprzednika np. Silnik trwalszy czy hamulce lepsze bo właśnie tak czytam i chyba sobie na początek spróbuje z 650 powinien być w sam raz na początek
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Re: DL650 czy DL1000
Odnośnie "znacznej różnicy w wadze" wg internetow:
Stary 1000 - Waga 207 kg (bez płynów)
Stara 650 - Waga 189 kg (bez płynów)
Nowa 650 - Waga 214 kg (bez płynów)
Nowy 1000 - Waga 232 kg (bez płynów)
Różnice znikome moim zdaniem.. (większe różnice wagowe są u kierowców)
Duża różnica w spalaniu ?
Ok 1L z tego co gdzieś czytałem.
Aczkolwiek mój mnie pozytywnie zaskakuje (nie mówię tu o ww. 250) bo ostatnio trasa na Czechy 1300km - 3 kufry + plecaczek wyszło 4,8-4,9 z 4 tankowań.
Boso, ale w ostrogach
Stary 1000 - Waga 207 kg (bez płynów)
Stara 650 - Waga 189 kg (bez płynów)
Nowa 650 - Waga 214 kg (bez płynów)
Nowy 1000 - Waga 232 kg (bez płynów)
Różnice znikome moim zdaniem.. (większe różnice wagowe są u kierowców)
Duża różnica w spalaniu ?
Ok 1L z tego co gdzieś czytałem.
Aczkolwiek mój mnie pozytywnie zaskakuje (nie mówię tu o ww. 250) bo ostatnio trasa na Czechy 1300km - 3 kufry + plecaczek wyszło 4,8-4,9 z 4 tankowań.
Boso, ale w ostrogach
Re: DL650 czy DL1000
Wszystko umowne i zależy jak kto używa moto i o czym piszemy, dla mnie taka różnica w wadze jest istotna a waga kierownika nie ma tu znaczenia bo mnie chodzi o prowadzenie go po garażu, parkingu, jazda w cięższym terenie czy podnoszenie moto z ziemi. Tu każde kilo się liczy. Różnica litra niby mało ale po 1000 km masz już oszczędność 10 litrów. Dla jednego mało dla drugiego dużo...
Re: DL650 czy DL1000
dla oszczędnych proponuje skuter elektryczny ,
trochę śmieszne takie rozkminiajnie 1l wiecej pali czy czy 0,5 mniej , czy waży 198 czy 204 , a finalnie wychodzi że raz jedzisz oszczędnie a raz zapier.... , kupisz lżejsze moto a i tak dokładasz doposażenie kufry , wyższe szyby, gmole etc. Ale jak kto co lubi ile ludzi tyle gustów
trochę śmieszne takie rozkminiajnie 1l wiecej pali czy czy 0,5 mniej , czy waży 198 czy 204 , a finalnie wychodzi że raz jedzisz oszczędnie a raz zapier.... , kupisz lżejsze moto a i tak dokładasz doposażenie kufry , wyższe szyby, gmole etc. Ale jak kto co lubi ile ludzi tyle gustów
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: DL650 czy DL1000
DL 1000 -> 232 kg - 207 kg = 25 kgNIKT pisze:Odnośnie "znacznej różnicy w wadze" wg internetow:
Stary 1000 - Waga 207 kg (bez płynów)
Stara 650 - Waga 189 kg (bez płynów)
Nowa 650 - Waga 214 kg (bez płynów)
Nowy 1000 - Waga 232 kg (bez płynów)
Różnice znikome moim zdaniem..
DL 650 -> 214 kg - 189 kg = 25 kg
jak dla mnie różnice w wadze pomiędzy nowym a starym są kolosalne
co się zmieniło, że nowe wersje tak przytyły ?
Re: DL650 czy DL1000
Dane są dość rozbieżne, wjechał ktoś swoim na wagę?
Tu np: Artykuł
podają 228 z pełnym bakiem dla nowego tysiąca i zaznaczają, że jest odchudzony w stosunku do starego.
Muszę się moim wybrać na złomowisko i zważyć się
Tu np: Artykuł
podają 228 z pełnym bakiem dla nowego tysiąca i zaznaczają, że jest odchudzony w stosunku do starego.
Muszę się moim wybrać na złomowisko i zważyć się
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: DL650 czy DL1000
w mojej instrukcji jest napisane :
"Masa motocykla gotowego do jazdy
213 kg DL650A
216 kg DL650XA"
jeżeli dobrze rozumiem "gotowy do jazdy" to masa z płynami ??
"Masa motocykla gotowego do jazdy
213 kg DL650A
216 kg DL650XA"
jeżeli dobrze rozumiem "gotowy do jazdy" to masa z płynami ??
Re: DL650 czy DL1000
O tym źródle nie pomyślałem, w mojej stoi 232 gotowy do jazdy, więc zakładam że z płynami też. Czyli pasuje, jak zakładałem - niecałe 20 kilo różnicy w stosunku do małego.
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
Re: DL650 czy DL1000
do jazdy w terenie to znaczna różnica, kto nie jeździł to nie zrozumie,
jak również kto nie jeździł w dalekie trasy w odludzia to też nie zrozumie że litr różnicy na 100km to czasami dużo.
jak również kto nie jeździł w dalekie trasy w odludzia to też nie zrozumie że litr różnicy na 100km to czasami dużo.
Re: DL650 czy DL1000
Ale tu nikt nie mówi, że kupuje tysiąca do jazdy w terenie, jeśli wybierać pod tym kątem z tych dwóch to mały wygrywa oczywiście. Co do odludzi to mały kanisterek z tyłu pomoże rozwiązać ten problem co nie zmienia faktu, że droższa jazda zawsze boli. Idąc tym tropem są motocykle o wiele lepsze w teren i (inne) z mniejszym spalaniem niż mały DL, wszystko jest kwestią kompromisu i indywidualnego podejścia.
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
Re: DL650 czy DL1000
Wagi podałem bo było porównanie starego 1000 do młodszej/nowszej 650 po to aby zobrazować że starszy 1000 lżejszy od nowej 650.
Tak samo jest z wysokością kanapy (chyba).
Idąc wyznacznikiem - mało pali w mieście i jest zwrotne/poreczne - 125-250ccm waga 130-160 kg spalanie ok 3L cena ok 5-7 tys. Na 1000km oszczędność względem 650tki to 20L a 1000ca - 30 nie mówiąc o kosztach związanych z zakupem
Jak widać licytować zawsze się można.
Niestety 650 czy 1000 to już kwestia każdego z osobna. Mi każdy polecał 650 ale jakoś najzwyczajniej w swiecie mi "nie leżał". Dlatego gorąco zachęcam przejechać się jednym i drugim i pomyśleć co komu bardziej odpowiada.
Teren - w miarę poręczne moto to ok 160kg Vstroma nigdy nie brałem pod uwagę w kategorii teren, a raczej szutry i delikatne bezdroża.
Co do dalekiej turystyki spalanie mojego nie uważam za mega większe na trasie względem 650tki.
Boso, ale w ostrogach
Tak samo jest z wysokością kanapy (chyba).
Idąc wyznacznikiem - mało pali w mieście i jest zwrotne/poreczne - 125-250ccm waga 130-160 kg spalanie ok 3L cena ok 5-7 tys. Na 1000km oszczędność względem 650tki to 20L a 1000ca - 30 nie mówiąc o kosztach związanych z zakupem
Jak widać licytować zawsze się można.
Niestety 650 czy 1000 to już kwestia każdego z osobna. Mi każdy polecał 650 ale jakoś najzwyczajniej w swiecie mi "nie leżał". Dlatego gorąco zachęcam przejechać się jednym i drugim i pomyśleć co komu bardziej odpowiada.
Teren - w miarę poręczne moto to ok 160kg Vstroma nigdy nie brałem pod uwagę w kategorii teren, a raczej szutry i delikatne bezdroża.
Co do dalekiej turystyki spalanie mojego nie uważam za mega większe na trasie względem 650tki.
Boso, ale w ostrogach
Re: DL650 czy DL1000
Ja tylko dodam, że ostatnio 650'ką leciałem autostradą 140-150 licznikowo (bo musiałem akurat) i zobaczyłem spalanie 7,5 na sto! Pierwszy raz, zazwyczaj jeździłem zachowawczo i nie było więcej niż 5,5...
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
Re: DL650 czy DL1000
ja tylko napisałem co dla mnie przeważyło szalę, nie żeby się licytować który lepszy bo akurat oba są bardzo dobre
Re: DL650 czy DL1000
Luźna guma xD
Też nie mam na celu sprzeczki żadnej tylko podzielenie się własnymi odczuciami i przemyśleniami i malutkie porównanie w celu zmniejszenia demonizowania wagi i spalania
Jak napisałeś - każdy patrzy na coś innego i na podstawie tego dokonuje wyboru.
Boso, ale w ostrogach
Też nie mam na celu sprzeczki żadnej tylko podzielenie się własnymi odczuciami i przemyśleniami i malutkie porównanie w celu zmniejszenia demonizowania wagi i spalania
Jak napisałeś - każdy patrzy na coś innego i na podstawie tego dokonuje wyboru.
Boso, ale w ostrogach