Szyba Givi Airflow / Kappa Airstream - ustawienie

Wszystko o bagażu i wszelkich udogodnieniach dla turystyki.
Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1633
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Szyba Givi Airflow / Kappa Airstream - ustawienie

Post autor: prebenny »

Zwróćcie uwagę na lusterka - u mnie turbulencje zaczęły się po zamontowaniu riserów kiery i szły perfidnie od lusterek.


null

Awatar użytkownika
Colto
A+B
Posty: 509
Rejestracja: 25 lip 2019, 11:15
Lokalizacja: Wa-wa

Re: RE: Re: Szyba Givi Airflow / Kappa Airstream - ustawienie

Post autor: Colto »

prebenny pisze:Zwróćcie uwagę na lusterka - u mnie turbulencje zaczęły się po zamontowaniu riserów kiery i szły perfidnie od lusterek.
Nie mam riserów (takie nowe polskie słowo Obrazek), lusterka Vicmy dzisiaj przyjechały, a ja w delegacji poza domem...

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Pozdrawiam,

Mariusz
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Suzuki V-Strom DL1000 AL9 (2019r.)

Awatar użytkownika
KSD
A2
Posty: 152
Rejestracja: 11 paź 2016, 18:13
Kontakt:

Re: Szyba Givi Airflow / Kappa Airstream - ustawienie

Post autor: KSD »

Niestety z mojej strony złe wieści...
Sam namęczyłem się z tą szybą okrutnie. Kupiłem zachęcony recenzjami i futurystycznym kształtem, a okazało się nie do wytrzymania. Nawet nie tyle pęd wiatru, co męczące turbulencje. Chyba przez miesiąc jeździłem długie godziny i wypróbowałem wszelkie możliwe ustawienia - przód/tył/góra/dół/wysuwanie co milimetr i nic! Puściłem bez żalu na allegro i jak napisał lukas...
lukas76 pisze:Nie kupiłbym tej szyby drugi raz
... tak i jak potwierdzam to samo.
Pomimo wszystko trzymam kciuki aby Ci się udało. Ale jeśli nie znajdziesz złotego środka, "żeń to" bez żalu ;)



Awatar użytkownika
Colto
A+B
Posty: 509
Rejestracja: 25 lip 2019, 11:15
Lokalizacja: Wa-wa

Re: Szyba Givi Airflow / Kappa Airstream - ustawienie

Post autor: Colto »

To co masz teraz zamiast Givi AF i czy jestes z tego zadowolony?

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Pozdrawiam,

Mariusz
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Suzuki V-Strom DL1000 AL9 (2019r.)

Awatar użytkownika
polokokt
A
Posty: 300
Rejestracja: 09 lis 2017, 23:00
Lokalizacja: Legionowo

Re: Szyba Givi Airflow / Kappa Airstream - ustawienie

Post autor: polokokt »

Hmy, widzę ze jest generalnie jakiś problem w tym modelu DLa po lifcie po 2011...



Online
Awatar użytkownika
lukas76
A+B+C+D+E+T
Posty: 4395
Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
Kontakt:

Re: Szyba Givi Airflow / Kappa Airstream - ustawienie

Post autor: lukas76 »

Mam taką idee, może do givi dołożyć malutki deflektor :D


Ponowne przyjęcie do Mniejszości Niemieckiej 🤣
BMWał
[media]https://www.dampfbier.de/[/media]

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Szyba Givi Airflow / Kappa Airstream - ustawienie

Post autor: Struna »

Ja od samego początku mam MRA z deflektorem - było zupełnie akceptowalnie, ale dorzuciłem do tego regulowany stelaż ( a'la mad-stad ) i teraz mogę sobie toto w milion konfiguracji ustawiać.
Jak czytam o jakiejś super-duper szybie z Givi za gruby hajs a potem o tym, że krzywo spojrzawszy nań już się rysuje oraz zamiast działać jak należy generuje jakieś dziwne turbulencje to mnie się uśmiech na gębę ciśnie ;)
Ocena: 5.88235%


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
Colto
A+B
Posty: 509
Rejestracja: 25 lip 2019, 11:15
Lokalizacja: Wa-wa

Re: RE: Re: Szyba Givi Airflow / Kappa Airstream - ustawienie

Post autor: Colto »

Struna pisze:Ja od samego początku mam MRA z deflektorem - było zupełnie akceptowalnie, ale dorzuciłem do tego regulowany stelaż ( a'la mad-stad ) i teraz mogę sobie toto w milion konfiguracji ustawiać.
Jak czytam o jakiejś super-duper szybie z Givi za gruby hajs a potem o tym, że krzywo spojrzawszy nań już się rysuje oraz zamiast działać jak należy generuje jakieś dziwne turbulencje to mnie się uśmiech na gębę ciśnie ;)
Podeślij namiary na ten stelaż a'la Madstad, tak dla potomnych.

Dzięki

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Pozdrawiam,

Mariusz
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Suzuki V-Strom DL1000 AL9 (2019r.)

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Szyba Givi Airflow / Kappa Airstream - ustawienie

Post autor: Struna »

Kolega Letko takie robi.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1633
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Szyba Givi Airflow / Kappa Airstream - ustawienie

Post autor: prebenny »

Generalnie widze 1 problem. Wszyscy mówicie jaka szyba jest super a jaka nie... Ale weźcie pod uwagę, że inna jest konstrukcja 'starego' DLa, inna jest konstrukcja AL2-6 650 a inna od 2017 w góre i 1000 od 2014.

U mnie airflow w XT z 2016 działał bardzo dobrze póki nie zamontowałem riserów kiery. Potem szły turbulencje od lusterek.


null

Online
Awatar użytkownika
lukas76
A+B+C+D+E+T
Posty: 4395
Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
Kontakt:

Re: Szyba Givi Airflow / Kappa Airstream - ustawienie

Post autor: lukas76 »

prebenny pisze:Generalnie widze 1 problem. Wszyscy mówicie jaka szyba jest super a jaka nie... Ale weźcie pod uwagę, że inna jest konstrukcja 'starego' DLa, inna jest konstrukcja AL2-6 650 a inna od 2017 w góre i 1000 od 2014.

U mnie airflow w XT z 2016 działał bardzo dobrze póki nie zamontowałem riserów kiery. Potem szły turbulencje od lusterek.
Mam xt 16 i dzieje się jak opisałem nie mam riserów


Ponowne przyjęcie do Mniejszości Niemieckiej 🤣
BMWał
[media]https://www.dampfbier.de/[/media]

Awatar użytkownika
Colto
A+B
Posty: 509
Rejestracja: 25 lip 2019, 11:15
Lokalizacja: Wa-wa

Re: Szyba Givi Airflow / Kappa Airstream - ustawienie

Post autor: Colto »

Witajcie.

Dwa słowa podsumowania z wyjazdu w Bieszczady i z próby ustawienia optymalnego szyby.

Mam 182 cm wzrostu, moto DL 1000 2019 rok, szyba Kappa Airstream (tak dla przypomnienia).

Szyba przykręcona na stelażu fabrycznym na najniższym płożeniu, pochylona maksymalnie na mnie.

Część druga szyby (ta wysuwana góra/dół) ustawiona około 1 - 2 cm w górę od położenia minimalnego (od położenia gdzie szyba jest całkowicie schowana w dół).

Lusterka zmienione na Vicmy od Kawasaki Z750.

Kask Schuberth C3.

W takiej konfiguracji jest lepiej, ale nie idealnie. Zmniejszyły się zawirowania na czubku kasku. Niestety całkowicie nie znikneły, ale są mniej "silne". Lusterka zmniejszyły uderzenia boczne na kasku na wysokości szczęki.

Do prędkości 115-120 km/h jest akceptowalnie, powyżej jest gorzej i niestety trzeba sie pochylić aby w miarę podróżować.
Bardzo duży wpływ na turbulencje na kasku ma to czy jedziemy za busem, dużym SUV'em czy cieżarówką - wtedy niestety jest bardzo źle, turbulencje chca ściągnać kask z głowy.

Dodatkowo wiejący wiatr boczny wzmaga w dużym stopniu zawirowania na kasku.

Jeszcze jedna obserwacja z jazdy po drodze ekspresowej, moto strasznie podatne na wiatr boczny (w zakresie prędkości 120 - 150 km/h), mota nim po całym pasie, trzeba bardzo go pilnowaći uważać na zakretach (potrafi go nieźle znieść z pasa). Ekrany i wjazd, czy wyjazd zza nich, też dają popalić.

Liczyłem, że przy tej masie własnej Sztormiak będzie stabilny i bedzie jechał jak po sznurku, ale widać, że to taki kolejny (ukryty) system bezpieczeństwa , który nie pozwala na jazdę z dużymi prędkościami - może to i dobrze.

Moje poprzednie moto (Yamaha Fazer Fz6 S2) w tym względzie (wiatr, jazda za ciężarówka, SUV'em, ekrany) było idealne, nic go nie wytrącało z toru jazdy przy tej prędkości.

Tu Suzuki ma u mnie duży minus.

Pozdrawiam,

Mariusz

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Pozdrawiam,

Mariusz
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Suzuki V-Strom DL1000 AL9 (2019r.)

Arturo Suzu
AM
Posty: 2
Rejestracja: 04 lis 2019, 10:19

Re: Szyba Givi Airflow / Kappa Airstream - ustawienie

Post autor: Arturo Suzu »

Witajcie, mam rowniez brak banana z jazdy. Mam 192 cm, mocowanie szyby na srodkowym polozeniu i jest masakra. Bede za chwile kombinowal z wyzszym montazem, ale te kolki montazowe nie chca sie ruszyc aby je przelozyc w wyzsze miejsce. Givi AirFlow robi wrazenie przy zakupie ale w czasie jazdy to juz brak radosci.



Awatar użytkownika
bojaco
A+B+C
Posty: 1313
Rejestracja: 01 maja 2018, 21:44
Lokalizacja: Reksio, Bolek i Lolek...

Re: Szyba Givi Airflow / Kappa Airstream - ustawienie

Post autor: bojaco »

Szyba na środkowym mocowaniu, pochylona raz tak a raz inaczej, opuszczona w prowadnicach na sam dół, wzrost 176 cm, kanapa standard, kask HJC RPHA Evo, dla mnie OK. Lusterka mam fabryczne, te od Stara czy Jelcza, ale uwielbiam je. Widać w nich prawie cały świat.


DL650 2013 -> DL1000 2016 -> R1200GS Adv 2016 czyli Mniejszość Niemiecka :shock:

Online
Awatar użytkownika
lukas76
A+B+C+D+E+T
Posty: 4395
Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
Kontakt:

Re: Szyba Givi Airflow / Kappa Airstream - ustawienie

Post autor: lukas76 »

Dla mnie jedynie akceptowalna była na samym dole i na najniższych dziurach...


Ponowne przyjęcie do Mniejszości Niemieckiej 🤣
BMWał
[media]https://www.dampfbier.de/[/media]

Mariomoto
A1
Posty: 51
Rejestracja: 23 lut 2021, 21:20

Re: Szyba Givi Airflow / Kappa Airstream - ustawienie

Post autor: Mariomoto »

Odświeżę trochę temat.
Ma ktoś doświadczenie z jazda z pasażerem i ta szybą?
Mam taki dylemat bo posiadam wyższa szybę oryginalna i jak jadę solo to spoko a jak z pasażerką to mam odczuwalne turbulencje na kasku tak od ok 100/h.
Próbowałem obniżać odwyzszac miałem zamontowany nawet deflektor ale nie wiele pomaga. I dlatego moje pytanie.


Dl1000-2014

Online
Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3065
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: Szyba Givi Airflow / Kappa Airstream - ustawienie

Post autor: staszek_s »

Ja niczego takiego nie zauważyłem, z pasażerką czy bez. Spróbuj sobie może obrócić lusterka wzdłuż motocykla i przejechać się kawałek, może to od nich te turbulencje. Ja w tysiącu nie narzekałem na fabryczne "patelnie" ale zmieniłem na Vicmy bo leżały na półce. W małym jak zmieniłem to odczułem lekką poprawę.


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

Mariomoto
A1
Posty: 51
Rejestracja: 23 lut 2021, 21:20

Re: Szyba Givi Airflow / Kappa Airstream - ustawienie

Post autor: Mariomoto »

staszek_s pisze:
09 cze 2021, 09:29
Spróbuj sobie może obrócić lusterka wzdłuż motocykla i przejechać się kawałek, może to od nich te turbulencje.
Tzn przestawic lusterka bliżej kierowcy?
Mam oryginalne patelnie i zamontowane poszerzenia. Widoczność super. Ale właśnie czytałem że od lusterek też wali po kasku.
Spróbuje może coś się zmieni👍


Dl1000-2014

Online
Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3065
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: Szyba Givi Airflow / Kappa Airstream - ustawienie

Post autor: staszek_s »

Nie bliżej, odwrócić ja wzdłuż motocykla do testu, oczywiście gdzieś na spokojnej drodze :)


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

Online
Awatar użytkownika
lukas76
A+B+C+D+E+T
Posty: 4395
Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
Kontakt:

Re: Szyba Givi Airflow / Kappa Airstream - ustawienie

Post autor: lukas76 »

Givi w dl 650bod 2012-16 to kiepsko się spisywała, turbulencje, wystarczy lekki boczny wiatr i od razu sie pojawiały. Dziwne bo np. givi w BMW spisuje sie super, turbulencje tylko przy mocnym bocznym wietrze. Też mam ją nisko ustawioną, bo po prostu nie wieje i jest za gorąco 😉


Ponowne przyjęcie do Mniejszości Niemieckiej 🤣
BMWał
[media]https://www.dampfbier.de/[/media]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turystyka, Bagaż”