Honda CB500 X 2019 - nowy turystyk na kategorię A2
Honda CB500 X 2019 - nowy turystyk na kategorię A2
Cześć, kilka dni temu miałem w końcu okazję przymierzyć się do nowego motocykla Honda CB500 X 2019, obejrzeć go w salonie i ocenić jakość wykonania tego modelu.
Trzeba przyznać że maszyna prezentuje się świetnie
Motocykl jest na tyle wysoki iż przy moim wzroście 184 cm czułem się na nim bardzo wygodnie, bardzo ładnie wygląda nowa czasza, nieco większa szyba i pełne oświetlenie LED, w tym także kierunkowskazy, dodano także niezwykle przydatny uchwyt do zamocowania nawigacji lub telefonu
Wreszcie Honda zmieniła mizerny wyświetlacz LCD na kolorowy TFT i w końcu doczekaliśmy się wskaźnika temperatury płynu chłodniczego..
Do pełni szczęścia brakuje tylko gniazdka zapalniczki/USB w standardzie (jest tylko zaślepka), oraz drugiej tarczy hamulcowej z przodu, choć producent twierdzi że przy tej masie 197 kg. (zalany płynami) hamulce są wystarczające, na plus zmieniono rozmiar przedniego koła na 19"
Maszynę napędza znany i niezawodny dwucylindrowy silnik chłodzony cieczą o pojemności 471 cm3, który generuje maksymalną moc - 47,6 KM (8'600 obr/min) oraz maksymalny moment obrotowy - 43 Nm (6'500 obr/min), najnowszą odmianę silnika wyposażono w sprzęgło antyhoppingowe, ponoć do naciśnięcia klamki sprzęgła wystarczy 45% mniej siły niż przy starszym modelu, faktycznie klamka pracuje jak w jakimś rowerze
Największą zaletą jest niskie spalanie, producent deklaruje zużycie paliwa na poziomie - 3,6 l/100 km ale realnie w trasie można ponoć zejść poniżej 3 l/100 km. co przy zbiorniku paliwa o pojemności - 17,7 litra daje zasięg około 550 km
Nie jeździłem jeszcze tym sprzętem, ale maszyna sprzedaje się doskonale mimo ceny na poziomie 29'000 zł.
Pozwoliłem sobie nagrać kilka klipów o tym motocyklu i wrzucić na mój kanał YT - zapraszam do oglądania
Jeśli mieliście okazję polatać nową Hondą, to podzielcie się swoimi wrażeniami w tym wątku Piona
Trzeba przyznać że maszyna prezentuje się świetnie
Motocykl jest na tyle wysoki iż przy moim wzroście 184 cm czułem się na nim bardzo wygodnie, bardzo ładnie wygląda nowa czasza, nieco większa szyba i pełne oświetlenie LED, w tym także kierunkowskazy, dodano także niezwykle przydatny uchwyt do zamocowania nawigacji lub telefonu
Wreszcie Honda zmieniła mizerny wyświetlacz LCD na kolorowy TFT i w końcu doczekaliśmy się wskaźnika temperatury płynu chłodniczego..
Do pełni szczęścia brakuje tylko gniazdka zapalniczki/USB w standardzie (jest tylko zaślepka), oraz drugiej tarczy hamulcowej z przodu, choć producent twierdzi że przy tej masie 197 kg. (zalany płynami) hamulce są wystarczające, na plus zmieniono rozmiar przedniego koła na 19"
Maszynę napędza znany i niezawodny dwucylindrowy silnik chłodzony cieczą o pojemności 471 cm3, który generuje maksymalną moc - 47,6 KM (8'600 obr/min) oraz maksymalny moment obrotowy - 43 Nm (6'500 obr/min), najnowszą odmianę silnika wyposażono w sprzęgło antyhoppingowe, ponoć do naciśnięcia klamki sprzęgła wystarczy 45% mniej siły niż przy starszym modelu, faktycznie klamka pracuje jak w jakimś rowerze
Największą zaletą jest niskie spalanie, producent deklaruje zużycie paliwa na poziomie - 3,6 l/100 km ale realnie w trasie można ponoć zejść poniżej 3 l/100 km. co przy zbiorniku paliwa o pojemności - 17,7 litra daje zasięg około 550 km
Nie jeździłem jeszcze tym sprzętem, ale maszyna sprzedaje się doskonale mimo ceny na poziomie 29'000 zł.
Pozwoliłem sobie nagrać kilka klipów o tym motocyklu i wrzucić na mój kanał YT - zapraszam do oglądania
Jeśli mieliście okazję polatać nową Hondą, to podzielcie się swoimi wrażeniami w tym wątku Piona
Iżu
Re: Honda CB500 X 2019 - nowy turystyk na kategorię A2
Rzeczywiście prezentuje się świetnie! Dzięki za fotki i wstępną recenzję. Czekamy więc na wrażenia z jazdy
Re: Honda CB500 X 2019 - nowy turystyk na kategorię A2
Potwierdzam, trafia i w moje gusta wyglądowo. Także niech robią coś podobnego ale większego
Re: Honda CB500 X 2019 - nowy turystyk na kategorię A2
Wygląd bardzo przyzwoity, cena ok... tylko ten silnik. Jak ktoś lata w trasy we dwoje, to będzie słabo.
Re: Honda CB500 X 2019 - nowy turystyk na kategorię A2
To zalezy wszytko według potrzeb, na Benku TRK 500 tez jezdzą parami. Jednemu wystarczy przelotowe 110-120 innemu nie. Najwazniejsze że na tym całym rynku jest z czego wybierac i kazdy znajdzie cos dla siebie
DL650A L8
Re: Honda CB500 X 2019 - nowy turystyk na kategorię A2
Cześć, wprawdzie nie jeździłem Hondą CB500 X, ale za to dwukrotnie wersją - F.
Zapraszam więc na dwa filmy - z pierwszych wrażeń z jazdy, oraz dłuższy test w którym chciałem potwierdzić swoje pierwsze odczucia.
Po raz kolejny utwierdziłem się w przekonaniu że nowa Honda CB500 F jest świetną alternatywą jako pierwsze moto na kategorię Prawa Jazdy A2, maszyna jest lekka i zwinna, przyjemna w prowadzeniu, z doskonale pracującą skrzynią biegów, anty-hoppingowym sprzęgłem i wystarczająco skutecznymi hamulcami, motocykl wart polecenia
Zapraszam więc na dwa filmy - z pierwszych wrażeń z jazdy, oraz dłuższy test w którym chciałem potwierdzić swoje pierwsze odczucia.
Po raz kolejny utwierdziłem się w przekonaniu że nowa Honda CB500 F jest świetną alternatywą jako pierwsze moto na kategorię Prawa Jazdy A2, maszyna jest lekka i zwinna, przyjemna w prowadzeniu, z doskonale pracującą skrzynią biegów, anty-hoppingowym sprzęgłem i wystarczająco skutecznymi hamulcami, motocykl wart polecenia
Iżu
Re: Honda CB500 X 2019 - nowy turystyk na kategorię A2
Jeździłem chyba z 2014. Bardzo fajne wrażenia. Gdybym jeździł sam, to nie wiem, czy bym się nie skusił.
Pozdrawiam. Sławek Ciok
„poznaj swój kraj, ojczyźnie służ” - Mazowsze jest piękne, otwórz oczy.
Karawanierzy Mazowieccy - sekcja moto
Re: Honda CB500 X 2019 - nowy turystyk na kategorię A2
Już od paru miesięcy na tym sprzęcie cb 500X zawiesiłem oko dlatego że solo jest to świetna alternatywa na wypady na wschód Europy i Azji
Iżu niedodał bardzo ważnej rzeczy że ten silnik nieboi się 92 oktanowej benzyny i ma większy przeswit od wcześniejszego modelu
można go ładnie doposażyć w podróż łącznie ze zmianą kół na szprychy wiele innych akcesori pod dostatkiem
Uważam że za tą kasę jest to najlepsza alternatywą nie tylko jako pierwszy motocykl
Ale też motocykl na podróże w miejsca gdzie diabeł nawet nie zagląda
Przelot 130 niema problemu
Teren z tą waga rewelacja
Amerykanie w teren zmieniają tylko tylny amorek i sprężyny do lag z przodu
Wyświetlacz bardzo ładny naprawdę świetny sprzęt
Poważnie sam się nad nim zastanawiam
Pozdrawiam
Iżu niedodał bardzo ważnej rzeczy że ten silnik nieboi się 92 oktanowej benzyny i ma większy przeswit od wcześniejszego modelu
można go ładnie doposażyć w podróż łącznie ze zmianą kół na szprychy wiele innych akcesori pod dostatkiem
Uważam że za tą kasę jest to najlepsza alternatywą nie tylko jako pierwszy motocykl
Ale też motocykl na podróże w miejsca gdzie diabeł nawet nie zagląda
Przelot 130 niema problemu
Teren z tą waga rewelacja
Amerykanie w teren zmieniają tylko tylny amorek i sprężyny do lag z przodu
Wyświetlacz bardzo ładny naprawdę świetny sprzęt
Poważnie sam się nad nim zastanawiam
Pozdrawiam
Lepszy głupiec wędrujący po świecie niż mędrzec siedzący w domu
Re: Honda CB500 X 2019 - nowy turystyk na kategorię A2
cb500x full accessories thailand by fox rider shop
ปฐมพงศ์ เหล่าพงศ์ปรีดา
269 tys. wyświetleń2 lata temu
Ta wersja wcześniejsza
ปฐมพงศ์ เหล่าพงศ์ปรีดา
269 tys. wyświetleń2 lata temu
Ta wersja wcześniejsza
Lepszy głupiec wędrujący po świecie niż mędrzec siedzący w domu
Re: Honda CB500 X 2019 - nowy turystyk na kategorię A2
Jesze jedna uwaga do tej hondy ostatnio do mnie koleżanka dzwoniła co byś polecił
jaki motocykl
Jest to świetna propozycja dla dziewczyn które zaczynają przygodę z turystyką motocyklowa
jaki motocykl
Jest to świetna propozycja dla dziewczyn które zaczynają przygodę z turystyką motocyklowa
Lepszy głupiec wędrujący po świecie niż mędrzec siedzący w domu
Re: Honda CB500 X 2019 - nowy turystyk na kategorię A2
jeżeli już CB500X to na szprychach z lepszym zawieszeniem:
Re: Honda CB500 X 2019 - nowy turystyk na kategorię A2
Właśnie o czymś takim myślałem tylko jedna felga 1000eurasow kosztuje
I klaps za 30000 tysia stara trenerkę mniejsza można kypic
I klaps za 30000 tysia stara trenerkę mniejsza można kypic
Lepszy głupiec wędrujący po świecie niż mędrzec siedzący w domu
Re: Honda CB500 X 2019 - nowy turystyk na kategorię A2
Łał, a to ci sprzęt.
Pozdrawiam. Sławek Ciok
„poznaj swój kraj, ojczyźnie służ” - Mazowsze jest piękne, otwórz oczy.
Karawanierzy Mazowieccy - sekcja moto
-
- A
- Posty: 367
- Rejestracja: 24 mar 2020, 09:57
- Lokalizacja: Dębowiec k. Jasła
Re: Honda CB500 X 2019 - nowy turystyk na kategorię A2
Mając jeszcze kilka miesięcy temu Transalpa 650 miałem okazję zamienić się z kumplem podczas wyjazdu w Bieszczady za motki. Przyznam szczerze, że byłem b. pozytywnie zaskoczony jadąc CB500X. Pierwsze co od razu czuć to lekkość motocykla. Biorąc pod uwagę, że kolegi cebulka to prawie nówka sztuka (r. prod.2020 - 6500 km przebiegu) wszystko jest jeszcze spasowane, nie dzwoni, nie stuka, itp. Rzeczywiście jadąc relatywnie sporym i cięższym TA650 w porównaniu do CB 500X i robiąc nagle zamianę za motki, gdzie w ciągu minuty jedziesz już to innym sprzętem, to pierwsze wrażenie jakbyś przesiadł się na rowerek elektryczny, chociaż nie jest jakoś przesadnie małym motocyklem. Obecnie gdy jeździmy razem solo, ja na DL650 on na CB 500X to podczas takich wyjazdów jednodniowych rzędu 300-400 km w żadnym razie nie czuć że to sprzęt odstający mocno mocą mimo różnicy 23 KM ale też ponad 20 kg masy . Na takie przejażdżki w okolicy 90-100 km/h jest optymalny - odwdzięcza się b. niskim spalaniem. Niejednokrotnie kolega robi większy przebieg na baku niż ja, mając 3 litry mniejszy zbiornik. Zawieszeniowo jest zbliżony do DL650 wg mojej oceny, sztywno zestrojony. TA650 robił tu lepiej. Natomiast czego nie miał ani TA5650 ani obecny nowy DL 650 a co mega mi się spodobało w CB 500X to sprzęgło z antyhoppingiem. Kto nie próbował nigdy nie doceni tej funkcji. Podobnie ponoć jak z funkcjonalnością skrzyni DCT w AT - ciągle mam nadzieję, że pewnego pięknego poranka będzie mi dane jak już DL spowszednieje
Re: Honda CB500 X 2019 - nowy turystyk na kategorię A2
Temat trochę stary ale jeśli jest ktoś kto może opisać swoje doświadczenia z tym motkiem to będę wdzięczny.
Ogólne użytkowanie, ceny serwisu, ewentualnie awarie.
Takie moto planuje kupić synowi i zbieram dane
Ogólne użytkowanie, ceny serwisu, ewentualnie awarie.
Takie moto planuje kupić synowi i zbieram dane
-
- A
- Posty: 367
- Rejestracja: 24 mar 2020, 09:57
- Lokalizacja: Dębowiec k. Jasła
Re: Honda CB500 X 2019 - nowy turystyk na kategorię A2
Jak dla syna to pomyśl też o KTM 390 ADV. W tej wadze 44 kuce i z tym wyposażeniem to Honda nie ma podejścia, chociaż podtrzymuję swoje pozytywne wrażenia z postu powyżej.
- lukas76
- A+B+C+D+E+T
- Posty: 4396
- Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
- Kontakt:
Re: Honda CB500 X 2019 - nowy turystyk na kategorię A2
Paweł miał od Staszka z forum, sprzedał po roku i kupił bmw f700gs na A2 lepsza maszyna
Re: Honda CB500 X 2019 - nowy turystyk na kategorię A2
Nie nadaje się do jazdy we dwójkę, pasazer(ka) ma niezbyt wygodna pozycję. Nogi dla mnie za mocno z tyłu ale ja się przesiadałem z DL’a więc dla mnie to była duża zmiana na minus. Na asfalt do jazdy w pojedynkę to może być fajna maszyna ale trzeba się przejechać, ja bym wolał coś bardziej turystycznego. GS 700 musi być zdławiony na A2, Honda nadaje się fabrycznie. Na plus na pewno zwrotność, dość niska, mało pali, no i Hąda
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
Re: Honda CB500 X 2019 - nowy turystyk na kategorię A2
Ktm 390 jest fajny ale nie na dłuższe trasy i to wskazuje wiele testów że pozycja i kąt ugięcia kolan "męczy" przy dłuższej jeździe.
Za BMW f700gs paytrzyłem i były zarejestrowane na A2 ale za cene nowej hondy jest kilkuletnia bmw
Za BMW f700gs paytrzyłem i były zarejestrowane na A2 ale za cene nowej hondy jest kilkuletnia bmw