Harley-Davidson Pan America 1250

Miejsce do pogaduszek i dzielenia się doświadczeniem o motocyklach innych niż V-Strom.
Awatar użytkownika
Old Donkey
A+B+C
Posty: 1825
Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
Lokalizacja: Katowice

Re: Harley-Davidson Pan America 1250

Post autor: Old Donkey »

Twoje krwawiom ? krawiąm ? czy jakoś tak :D

A moje oczy wygląd ten cieszy, kwestia gustu

Dla mnie moto które wypada poza szablonowość współczesnej konkurencji adventure



Awatar użytkownika
Smerfciamajda
A+B+C+D
Posty: 2456
Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39

Re: Harley-Davidson Pan America 1250

Post autor: Smerfciamajda »

Bleee, fuuuuuj

Brzydaaaal...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ocena: 5.88235%



Awatar użytkownika
Old Donkey
A+B+C
Posty: 1825
Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
Lokalizacja: Katowice

Re: Harley-Davidson Pan America 1250

Post autor: Old Donkey »




Awatar użytkownika
Smerfciamajda
A+B+C+D
Posty: 2456
Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39

Re: Harley-Davidson Pan America 1250

Post autor: Smerfciamajda »

To może być dobry motocykl.
Jeśli będzie tak dobry jak jest brzydki to jeszcze większy dramat


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk



Awatar użytkownika
lukas76
A+B+C+D+E+T
Posty: 4450
Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
Kontakt:

Re: Harley-Davidson Pan America 1250

Post autor: lukas76 »

Prześwit chyba mniejszy niż w DL,u, ciekawe jaka waga, pozycja na stojaka tragedia


Ponowne przyjęcie do Mniejszości Niemieckiej 🤣
BMWał
[media]https://www.dampfbier.de/[/media]

Awatar użytkownika
gorghu
A+B+C+D+E
Posty: 3042
Rejestracja: 04 paź 2016, 18:10
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Harley-Davidson Pan America 1250

Post autor: gorghu »

@lukas76 kilka postów wyżej podałem kilka danych technicznych ze stron US, ale widzę że na polskiej stronie H-D też się już pojawiły i widzę że są różnice między wersjami PA1250 i PA1250 Special

Długość -2265 mm
WYSOKOŚĆ SIEDZENIA BEZ OBCIĄŻENIA - 850 mm w wersji Special / 890mm w wersji normal
Prześwit - 175 mm w wersji Special / 210mm w normalnej wersji
Masa, gotowy do eksploatacji - 258 kg w wersji Special /245 kg w wersji normal
Moment obrotowy silnika - 128 Nm
Moc - 152 KM (112 kW) przy 8750 obr./min

Tu odnośnik do strony H-D: https://www.harley-davidson.com/pl/pl/m ... uring.html

dla porównania V-Strom 1050XT:
- prześwit - 16 cm
- masa własna - 247 kg

Więc jest lepiej niż na to wygląda :)

A co do pozycji na stojąco. Kwestia samego raidera jak stoi (czy na baczność, czy pochylony, itp). Póki sam nie spróbujesz to ciężko ocenić ;)
Ocena: 5.88235%


Grzesiek
DL 650 AK8 Black Mat -->> Super Tenere 1200

Awatar użytkownika
Old Donkey
A+B+C
Posty: 1825
Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
Lokalizacja: Katowice

Re: Harley-Davidson Pan America 1250

Post autor: Old Donkey »

dla niższych riderów fajna opcja to ten Adaptive Ride Height, czyli obniżenie się siodła podczas zatrzymania, stopom bliżej do ziemi
to chyba nowość na rynku ? ale dostępne tylko w "luksusowej" wersji Special


ok. 19:05



karacz
A
Posty: 401
Rejestracja: 14 sie 2019, 17:40
Lokalizacja: WLKP

Re: Harley-Davidson Pan America 1250

Post autor: karacz »

I bardzo dobrze, że wygląd inny niż wszystkie dziobaki na rynku. Ja szanuję i chętnie obejrzę na żywo. No i fajnie jakby podgryzł GSy i inne Tenery :D



Awatar użytkownika
lukas76
A+B+C+D+E+T
Posty: 4450
Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
Kontakt:

Re: Harley-Davidson Pan America 1250

Post autor: lukas76 »

@gorghu zobaczyłem już po publikacji. Dzięki za info. Zobaczymy jak to będzie wyglądać


Ponowne przyjęcie do Mniejszości Niemieckiej 🤣
BMWał
[media]https://www.dampfbier.de/[/media]

Awatar użytkownika
Old Donkey
A+B+C
Posty: 1825
Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
Lokalizacja: Katowice

Re: Harley-Davidson Pan America 1250

Post autor: Old Donkey »

dwie znane marki pozwą HD o skopiowanie ich designu ?? :lol:

Screenshot_2021-02-25 At what point do Hoover and Lada sue each other - Imgur.png
Screenshot_2021-02-25 At what point do Hoover and Lada sue each other - Imgur.png (938.31 KiB) Przejrzano 2930 razy



Awatar użytkownika
Smerfciamajda
A+B+C+D
Posty: 2456
Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39

Re: Harley-Davidson Pan America 1250

Post autor: Smerfciamajda »

No bo to trochę jest jak pomiot MZ Trophy z odkurzaczem Hoovera

Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk



Awatar użytkownika
Old Donkey
A+B+C
Posty: 1825
Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
Lokalizacja: Katowice

Re: Harley-Davidson Pan America 1250

Post autor: Old Donkey »




Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2255
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Harley-Davidson Pan America 1250

Post autor: Iżu »

Cześć, jako że sam się nabijałem ze zdjęć nowego motocykla Harley Davidson Pan America, muszę nieco sprostować po tym jak prawie udało mi się nim pojeździć kilka dni temu w H-D Katowice :mrgreen:
W sumie pojechałem tam z Markiem, który odebrał w Triumph Katowice nowiutkiego Rocketa 3 R przerobionego na GT
Triumph Rocket 3 R - GT.JPG
Triumph Rocket 3 R - GT.JPG (326.77 KiB) Przejrzano 2503 razy
Po odbiorze motocykla podjechałem puszką a za mną Marek swoją nówką do salonu H-D w Katowicach, byłem zapisany na jazdę testową od 12-15, więc już o 11:45 ubrany w ciuchy motocyklowe do jazdy czekałem na maszynę.
Niestety jakiś koleś z salonu wziął motocykl niby by załatwić z jego pomocą sprawy służbowe.. w efekcie czekaliśmy jak barany do 13:10 na H-D.
Gdy koleś w końcu dotarł (ubrany na zdrapkę :lol:) handlowiec Kuba powiedział iż moto muszę im oddać po 1,5 godzinie jazdy więc odpuściłem, bo w tak krótkim czasie nie byłbym w stanie nagrać ujęć, zrobić zdjęć i na spokojnie ocenić ten motocykl podczas jazdy.
Jednak wcześniej dokładnie go obejrzałem i zrobiłem kilka zdjęć, podzielę się więc z Wami moimi spostrzeżeniami 8-)

Przede wszystkim motocykl zaskoczył mnie swoim wyglądem oraz jakością wykonania, w sumie nie jest aż tak brzydki jak się nam wydawało, nawet myślę że jest ładniejszy z tym rekinim pyskiem od nowego KTM-a 1290 Super Adventure S, którym można straszyć dzieci :lol:
KTM 1290 S.A. S 2021 - lampa.JPG
KTM 1290 S.A. S 2021 - lampa.JPG (243.29 KiB) Przejrzano 2503 razy
Harley Davidson Pan America zaskoczył mnie także całkiem niską jak na tego producenta masą, uzyskano ją dzięki temu iż silnik jest elementem konstrukcyjnym do którego dokręcono pomocnicze ramy, jego masa to zaledwie 4 kg. więcej (tańsza wersja bez elektronicznego zawieszenia) niż waży nowa Honda CRF 1100 L Africa Twin Adventure Sports.
Wizualnie brakuje mi w nim większego 21" koła z przodu, mamy tu tylko 19", siedzenie kierowcy ma dwie wysokości - 870 / 895 mm, zbiornik paliwa ma pojemność - 21,2 l a prześwit tej wersji to - 210 mm.
Zawieszenie tytpu upside-down z przodu i pro-link z tyłu ma skoki - 190 mm, oczywiście z pełną regulacją.
H-D Pan America (1).JPG
H-D Pan America (1).JPG (321.97 KiB) Przejrzano 2503 razy
Jak tylko usiadłem na tym motocyklu (na zdjęciu widać podstawową wersję wyposażoną między innymi w gmole i płytę pod silnik) poczułem się bardzo wygodnie, siedzenie jest relatywnie miękkie, długi zbiornik powoduje iż wydaje nam się że koło jest dalej niż w rzeczywistości, kierownica jest na wysokich riserach, jej kształt daje wygodny chwyt i całkiem niezły komfort dla rąk.
H-D Pan America (2).JPG
H-D Pan America (2).JPG (359.51 KiB) Przejrzano 2503 razy
Motocykl wystawiony w salonie miał także torbę tank-bag mocowaną na paskach, oraz świetnie wykonane aluminiowe kufry z wytłoczonym logo H-D.
Patrząc z boku i nieco z tyłu motocykl wydaje się najładniejszy.
H-D Pan America (4).JPG
H-D Pan America (4).JPG (371.62 KiB) Przejrzano 2503 razy
Przy tej ciemnej kolorystyce przód wygląda całkiem ciekawie, na zdjęciu widać ten rekini pysk, chyba tym zwierzęciem wzorowali się inżynierowie projektujący czaszę.
H-D Pan America (5).JPG
H-D Pan America (5).JPG (314.32 KiB) Przejrzano 2503 razy
W tej wersji nie było dodatkowych LED-ów doświetlających zakręty, lampa główna ma światło do jazdy dziennej i dwa segmentu LED-ów po bokach działające jako światła mijania, po załączeniu drogowych dołącza się środkowy segment, obawiam się jednak że wąska lampa nie doświetli tak drogi jak w moim Tigerze 850 Sport (zdjęcie poniżej) 8-) i będą raczej wąskie paski zamiast takiego płaszcza świetlnego.
Tiger 850 Sport - przedni reflektor.JPG
Tiger 850 Sport - przedni reflektor.JPG (227.79 KiB) Przejrzano 2503 razy
Wracając do H-D Pan America i jego lampy, mniej więcej tak to świeci
H-D Pan America (6).JPG
H-D Pan America (6).JPG (250.54 KiB) Przejrzano 2503 razy
Na pierwszy rzut oka widać też odsłonięty silnik, a to oznacza że będzie grzał nie tylko nogi ale także jajka :D
H-D Pan America (3).JPG
H-D Pan America (3).JPG (363.8 KiB) Przejrzano 2503 razy
Ale pamiętajmy że nowy silnik - Revolution Max 1250 to nowoczesna jednostka typu V-Twin o rozwarciu cylindrów 60 stopni, o pojemności dokładnie - 1252 cm3 , chłodzony cieczą z rozrządem DOHC, hydraulicznymi popychaczami zaworów i systemem zmiennych faz rozrządu na obu wałkach - dolotowym i wydechowym.
Dzięki tym zabiegom uzyskano maksymalną moc - 152 KM (8'750 obr/min) oraz maksymalny moment obrotowy - 128 Nm (6'750 obr/min), co oznacza że ten piec ma charakterystykę mocno zbliżoną do.. KTM-a 1290, który uzyskuje maksymalną moc 160 KM przy 9'000 obr.min a maksymalny moment obrotowy 138 Nm przy 6'500 obr/min.
Silnik Harleya wyposażono też w wałki wyrównoważające, a więc jak widać jest to całkowicie nowy i nietypowy jak na Harleya silnik, który będzie również napędzał wersję "sport"
Czopy wału przesunięto o 30 stopni, aby uzyskać 90-stopniową kolejność zapłonu, tyle z teorii, ciekaw jestem jak to będzie jeździć i czy nie będzie mimo wszytko wibrować jak nowy KTM 1290.
Oczywiście na pokładzie nowego Pan America jest IMU i mnóstwo systemów wspomagania kierowcy, wszystkie w tym ABS działają także w zakręcie.

Najbardziej zaskoczył mnie znakomity (poza tym z BMW to najlepszy ekran TFT wśród nowych motocykli) wyświetlacz 6,8" TFT z antyrefleksyjną powłoką i zmiennym kącie ustawienia, co całkowicie eliminuje jakieś refleksy czy odbicia np. od słońca z tyłu.
Na duży plus - polskie menu i przejrzysty interfejs (Triumph mógłby się od nich uczyć), nawet najtańsza wersja ma już w standardzie tempomat.
H-D Pan America (8).JPG
H-D Pan America (8).JPG (157.37 KiB) Przejrzano 2503 razy
H-D Pan America (9).JPG
H-D Pan America (9).JPG (318.96 KiB) Przejrzano 2503 razy
Bardzo dobrze wykonano też przełączniki na kierownicy, ciekawym patentem nieco zerżniętym z BMW S1000XR jest regulacja szyby z takim uchwytem i blokadą na 4 pozycje, szyba oczywiście dla mnie raczej jest zbyt niska.
H-D Pan America (10).JPG
H-D Pan America (10).JPG (185.59 KiB) Przejrzano 2503 razy
H-D Pan America (11).JPG
H-D Pan America (11).JPG (181.25 KiB) Przejrzano 2503 razy
Solidnie wykonano także dosyć długi wahacz, nie zauważyłem też jakichś niedoróbek przy spawach ramy, ciekawy jest również wzór aluminiowych lanych felg, niestety dopłata do szprych to - 2'200 zł.
Nie muszę wspominać że H-D zastosował w tym motocyklu znakomity układ hamulcowy ze stalowymi oplotami, radialną pompą i czterotłoczkowymi zaciskami, oraz tarczami 2 x 320 / 300 mm.

Z wad jakie widać gołym okiem to jak wspomniałem - odsłonięty silnik, oraz wentylator chłodnicy dmuchający gorące powietrze wprost na lewą nogę kierowcy, nie spodobały mi się także w tamtym miejscu jakieś luźne kable i kostki, oraz nieosłonięte cewki z kablami wysokiego napięcie, które łatwo można wyrwać unieruchamiając motocykl.

Więcej informacji będę mógł podać po jeździe testowej, tym razem mam mieć taką możliwość w Krakowie i z tą bardziej doposażoną wersją z pół-aktywnym zawieszeniem, tak czy siak - szacun dla Harleya iż w końcu wypuścili motocykl, którym można też zjechać z asfaltu.
Cena podstawowej wersji bez dodatków o jakich pisałem to około 72'000 zł. w wersji Vivid Black.

Reasumując - nowy H-D Pan America może nieźle namieszać w segmencie Adventure, ponoć już większość zamówionych w Polsce motocykli jest sprzedana, gdyby ktoś się napalał to ja bym radził jednak się wstrzymać, zakup całkiem nowego modelu motocykla z nowym piecem z USA to spore ryzyko, w trakcie eksploatacji mogą wychodzić wady wieku dziecięcego jak grzyby po deszczu :mrgreen:

Piona
Ostatnio zmieniony 24 cze 2021, 19:17 przez Iżu, łącznie zmieniany 1 raz.


Iżu

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2255
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Harley-Davidson Pan America 1250

Post autor: Iżu »

Old Donkey pisze:
24 lut 2021, 13:36
dla niższych riderów fajna opcja to ten Adaptive Ride Height, czyli obniżenie się siodła podczas zatrzymania, stopom bliżej do ziemi
to chyba nowość na rynku ? ale dostępne tylko w "luksusowej" wersji Special


ok. 19:05
Tak i wymaga dopłaty - 3'030 zł.


Iżu

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2255
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Harley-Davidson Pan America 1250

Post autor: Iżu »

Zapraszam na krótką zapowiedź filmiku o tym motocyklu, mam nadzieję że wkrótce uda mi się polatać nowym H-D Pan America Special 1250 8-) Piona



Iżu

Awatar użytkownika
lukas76
A+B+C+D+E+T
Posty: 4450
Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
Kontakt:

Re: Harley-Davidson Pan America 1250

Post autor: lukas76 »

Bardzo jestem ciekawy opinii o nim, z tego co oglądałem w sieci, większość mówi że na żywo robi lepsze wrażenie, motocykl jakby nie "fotogeniczny" :)


Ponowne przyjęcie do Mniejszości Niemieckiej 🤣
BMWał
[media]https://www.dampfbier.de/[/media]

PiW
A2
Posty: 212
Rejestracja: 12 paź 2020, 20:17
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Re: Harley-Davidson Pan America 1250

Post autor: PiW »

Ja już miałem okazję testować brzydala i powiem tak....z wyglądu jest inny niż większość i dlatego jest super, co do właściwości ogólnie pojętych jako jezdne...jak na pierwszy tego typu motocykl zrobiony przez HD to jest dobrze, ale na pewno dziś zakup odradzam , muszą go dopracować, nie jest zbyt pewny w prowadzeniu i chyba to bardziej czuć na czarnym niż w terenie. Bierzcie demo i testujcie, , jestem ciekaw innych opinii


Simson AVO, Suzuki 125 cross, Junak M16, Yamaha TMax 530, BMW F800GT, Suzuki Dl 1050XT

Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3343
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Harley-Davidson Pan America 1250

Post autor: Lord »



DL650A L8

Awatar użytkownika
Trevor
A+B
Posty: 570
Rejestracja: 05 paź 2016, 20:13
Lokalizacja: PK

Re: Harley-Davidson Pan America 1250

Post autor: Trevor »

Smerfciamajda pisze:
22 lut 2021, 20:41
A tego wyglądu paskudnego nie da się przeliczyć na europejski albo japoński?

No oczy krwawią.
Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
No ktoś już przeliczył i się przeliczył bo wyszło takie cóś :lol:
Załączniki
images.jpg
images.jpg (40.57 KiB) Przejrzano 2391 razy


W życiu musi być i dobrze i źle, bo kiedy jest tylko dobrze to niedobrze.

DL 650 2006 oraz DL 650 2011

Awatar użytkownika
gorghu
A+B+C+D+E
Posty: 3042
Rejestracja: 04 paź 2016, 18:10
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Harley-Davidson Pan America 1250

Post autor: gorghu »

Na brytyjskim zlocie Adventure Bike Rider Festival 2021 pokaz HD P-A chyba nie poszedł po myśli. Harley "poszedł" z dymem ;)



Grzesiek
DL 650 AK8 Black Mat -->> Super Tenere 1200

ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle niesłuszne (czyli nie V-strom)”