Nowe V-Stromy 250, 650, 1000 - Targi EICMA 2016
Nowe V-Stromy 250, 650, 1000 - Targi EICMA 2016
W dniu wczorajszym miałem okazję ujrzeć po raz pierwszy na żywo, nowe modele V-Stromów, szykowane do sprzedaży na sezon 2017. Poniżej krótka foto-relacja ze stosika Suzuki na targach EICMA w Mediolanie.
Pierwsza rzecz jaką chciałem zobaczyć, to zupełna nowość, a mianowicie zapowiedziany niedawno DL 250! Najmłodszy i najmniejszy z rodziny V-Stromów, to z pewnością duża ciekawostka. Na pierwszy rzut oka, motocykl prezentuje się bardzo ładnie. Szczególnie ten długi, wysunięty dziobek z dużym napisem V-Strom nadaje mu lekkości i "pazura", czego brak moim zdaniem modelom 650 i 1000 (o czym później)
Osobiście gdy po raz pierwszy usłyszałem o modelu 250, przyszła mi na myśl możliwość założenia mu opon typu kostka i wykorzystania go do jazdy w nieco bardziej wymagającym terenie. Niestety duży, nisko poprowadzony wydech nieco ostudza te emocje. Gdyby był on ustawiony tak jak w dotychczasowej 650'tce, byłoby świetnie. No cóż, w razie czego trzeba będzie jakoś kombinować zestawami akcesoryjnymi. Do jazdy szosowej i w lekkim terenie oczywiście to nie przeszkadza.
Muszę też przyznać, iż okrągła lampa, która wzbudziła początkowo sporo kontrowersji, na żywo prezentuje się świetnie. Im więcej na nią patrzyłem, tym bardziej mi się podobała. Całość jest ładnie zgrana ze sobą i moim zdaniem prezentuje się naprawdę świetnie, a przeprojektowane, smuklejsze lusterka i kierunkowskazy, ładnie dopełniają całości.
Jednostka silnikowa jest elegancko "upakowana" w ramę, a dostęp serwisowy do najważniejszych elementów prosty.
Kokpit przyodziany jest w zupełnie nowy w pełni elektroniczny wyświetlacz, przypominający smartfona. Niestety nie było możliwości uruchomienia go na miejscu aby ocenić czytelność wyświetlanych komunikatów.
Warto również zauważyć, iż dedykowane do tego modelu oryginalne kufry, również prezentują się bardzo dobrze i moim zdaniem o wiele lepiej jak te od wyższych modeli. Kanciaste, turystyczne kształty nadają całości elegancji i charakteru.
Wizualnie, nowa 250'tka zrobiła na mnie bardzo pozytywne wrażenie! Niestety nie do końca tak było z modelami 650 i 1000. Już wcześniej, kiedy ujrzałem pierwsze zdjęcia tych maszyn, wydały mi się one nieco "przyciężkie". O ile jeszcze w odniesieniu do tysiąca, który de facto jest dalekobieżnym osiołkiem, nie można by na to raczej narzekać, to w przypadku 650'tki, który z założenia powinien być sprzętem nieco bardziej uniwersalnym i "lekkim", można być lekko rozczarowanym.
Wszystkie przełączniki na kierownicy są ładnie ułożone i komfortowo się je obsługuje. Jedynym mankamentem może być przełącznik świateł awaryjnych, którego dźwignia jest dość duża i kciuk ociera się o niego przy włączaniu startera. Nieco lepszym rozwiązaniem byłby moim zdaniem mniejszy i standardowo wciskany przycisk.
Na miejscu była również okazja zobaczyć egzemplarze w malowaniu czarnym i białym. O ile czarny nie przypadł mi zbytnio do gustu o tyle wersja biała jest moim zdaniem strzałem w dziesiątkę.
Białe malowanie świetnie współgra ze srebrnymi elementami, a kolor ten dodaje coś jeszcze, a mianowicie uczucie lekkości, czego tak bardzo brakuje tym motocyklom. Ten egzemplarz obok stojących obok identycznych lecz żółtych i czarnych V-stromów, wydawał się być na pierwszy rzut oka jakąś nieco inną wersją po lifcie. Mogę chyba śmiało powiedzieć, że ten motocykl w takim kolorze mi się podoba. Pozostałe niestety, pomimo szczerych chęci wyglądają trochę "klocuszkowato".
Reasumując, całkiem ciekawa oferta, szczególnie w odniesieniu do 250'tki. Niestety więksi bracia mają lekką wizualną nadwagę i na żywo mogą nieco rozczarować. Póki co osobiście pozostanę więc raczej na kilka kolejnych sezonów z być może jak to mawiają "metroseksualną" 650'tką ale za to wizualnie lekką i z ładnie poprowadzonym wydechem. Mam za to nadzieję, że już niedługo pojawi się jakiś lifting 650'tki, zbliżony wizualnie do modelu 250. To było by coś!
Pierwsza rzecz jaką chciałem zobaczyć, to zupełna nowość, a mianowicie zapowiedziany niedawno DL 250! Najmłodszy i najmniejszy z rodziny V-Stromów, to z pewnością duża ciekawostka. Na pierwszy rzut oka, motocykl prezentuje się bardzo ładnie. Szczególnie ten długi, wysunięty dziobek z dużym napisem V-Strom nadaje mu lekkości i "pazura", czego brak moim zdaniem modelom 650 i 1000 (o czym później)
Osobiście gdy po raz pierwszy usłyszałem o modelu 250, przyszła mi na myśl możliwość założenia mu opon typu kostka i wykorzystania go do jazdy w nieco bardziej wymagającym terenie. Niestety duży, nisko poprowadzony wydech nieco ostudza te emocje. Gdyby był on ustawiony tak jak w dotychczasowej 650'tce, byłoby świetnie. No cóż, w razie czego trzeba będzie jakoś kombinować zestawami akcesoryjnymi. Do jazdy szosowej i w lekkim terenie oczywiście to nie przeszkadza.
Muszę też przyznać, iż okrągła lampa, która wzbudziła początkowo sporo kontrowersji, na żywo prezentuje się świetnie. Im więcej na nią patrzyłem, tym bardziej mi się podobała. Całość jest ładnie zgrana ze sobą i moim zdaniem prezentuje się naprawdę świetnie, a przeprojektowane, smuklejsze lusterka i kierunkowskazy, ładnie dopełniają całości.
Jednostka silnikowa jest elegancko "upakowana" w ramę, a dostęp serwisowy do najważniejszych elementów prosty.
Kokpit przyodziany jest w zupełnie nowy w pełni elektroniczny wyświetlacz, przypominający smartfona. Niestety nie było możliwości uruchomienia go na miejscu aby ocenić czytelność wyświetlanych komunikatów.
Warto również zauważyć, iż dedykowane do tego modelu oryginalne kufry, również prezentują się bardzo dobrze i moim zdaniem o wiele lepiej jak te od wyższych modeli. Kanciaste, turystyczne kształty nadają całości elegancji i charakteru.
Wizualnie, nowa 250'tka zrobiła na mnie bardzo pozytywne wrażenie! Niestety nie do końca tak było z modelami 650 i 1000. Już wcześniej, kiedy ujrzałem pierwsze zdjęcia tych maszyn, wydały mi się one nieco "przyciężkie". O ile jeszcze w odniesieniu do tysiąca, który de facto jest dalekobieżnym osiołkiem, nie można by na to raczej narzekać, to w przypadku 650'tki, który z założenia powinien być sprzętem nieco bardziej uniwersalnym i "lekkim", można być lekko rozczarowanym.
Wszystkie przełączniki na kierownicy są ładnie ułożone i komfortowo się je obsługuje. Jedynym mankamentem może być przełącznik świateł awaryjnych, którego dźwignia jest dość duża i kciuk ociera się o niego przy włączaniu startera. Nieco lepszym rozwiązaniem byłby moim zdaniem mniejszy i standardowo wciskany przycisk.
Na miejscu była również okazja zobaczyć egzemplarze w malowaniu czarnym i białym. O ile czarny nie przypadł mi zbytnio do gustu o tyle wersja biała jest moim zdaniem strzałem w dziesiątkę.
Białe malowanie świetnie współgra ze srebrnymi elementami, a kolor ten dodaje coś jeszcze, a mianowicie uczucie lekkości, czego tak bardzo brakuje tym motocyklom. Ten egzemplarz obok stojących obok identycznych lecz żółtych i czarnych V-stromów, wydawał się być na pierwszy rzut oka jakąś nieco inną wersją po lifcie. Mogę chyba śmiało powiedzieć, że ten motocykl w takim kolorze mi się podoba. Pozostałe niestety, pomimo szczerych chęci wyglądają trochę "klocuszkowato".
Reasumując, całkiem ciekawa oferta, szczególnie w odniesieniu do 250'tki. Niestety więksi bracia mają lekką wizualną nadwagę i na żywo mogą nieco rozczarować. Póki co osobiście pozostanę więc raczej na kilka kolejnych sezonów z być może jak to mawiają "metroseksualną" 650'tką ale za to wizualnie lekką i z ładnie poprowadzonym wydechem. Mam za to nadzieję, że już niedługo pojawi się jakiś lifting 650'tki, zbliżony wizualnie do modelu 250. To było by coś!
- Ocena: 5.88235%
Re: Nowe V-Stromy 250, 650, 1000 - Targi EICMA 2016
Dzięki za tą relację, zdjęcia i komentarz, fajnie że ktoś z "naszych" widział na żywo nowe maszyny
Faktycznie 250-tka wygląda zgrabnie, czy ten motocykl jest także produkowany w Japonii, a może jak w przypadku tańszych modeli Hondy produkcję przeniesiono do Tajwanu ?
Napisz coś więcej o tym motocyklu, jakieś parametry silnika, prędkość maksymalna czy zużycie paliwa, ten model będzie u nas dostępny ?
Wracając do naszych ulubionych pojemności faktycznie nowa 650-tka jest deczko przyciężkawa, no i te lampy jedna na drugiej.. brakuje mi zróżnicowania między nią a tysiącem, nie podoba mi się też wielgaśny wydech i ta norma Euro-4..
Kontrola trakcji, systemy wspomagania ruszania, rozruch za dotknięciem.. buzery bajery elektronika, czyli kolejne rzeczy które mogą się psuć, natomiast to co mi się podoba w małej nowej Suzi to elegancka deska z ładnym obrotomierzem, oraz nutka nowoczesności w postaci tylnej lampy LED, oraz ładniejszy kształt felg.
Poza tym mamy w zasadzie ten sam sprawdzony od lat motocykl, tyle że z kaczym dziobem w standardzie i oczami cyklopa
Po raz kolejny utwierdzam się w przekonaniu że zakup obecnego ponadczasowego modelu i to jeszcze w tak atrakcyjnej cenie był strzałem w dziesiątkę
Pozdrowienia
Faktycznie 250-tka wygląda zgrabnie, czy ten motocykl jest także produkowany w Japonii, a może jak w przypadku tańszych modeli Hondy produkcję przeniesiono do Tajwanu ?
Napisz coś więcej o tym motocyklu, jakieś parametry silnika, prędkość maksymalna czy zużycie paliwa, ten model będzie u nas dostępny ?
Wracając do naszych ulubionych pojemności faktycznie nowa 650-tka jest deczko przyciężkawa, no i te lampy jedna na drugiej.. brakuje mi zróżnicowania między nią a tysiącem, nie podoba mi się też wielgaśny wydech i ta norma Euro-4..
Kontrola trakcji, systemy wspomagania ruszania, rozruch za dotknięciem.. buzery bajery elektronika, czyli kolejne rzeczy które mogą się psuć, natomiast to co mi się podoba w małej nowej Suzi to elegancka deska z ładnym obrotomierzem, oraz nutka nowoczesności w postaci tylnej lampy LED, oraz ładniejszy kształt felg.
Poza tym mamy w zasadzie ten sam sprawdzony od lat motocykl, tyle że z kaczym dziobem w standardzie i oczami cyklopa
Po raz kolejny utwierdzam się w przekonaniu że zakup obecnego ponadczasowego modelu i to jeszcze w tak atrakcyjnej cenie był strzałem w dziesiątkę
Pozdrowienia
Iżu
Re: Nowe V-Stromy 250, 650, 1000 - Targi EICMA 2016
Jak już mówiłem mi się ta 250 nie za bardzo podoba... 650 i 1000 wizualnie mocno do siebie podobne, unowocześniony design nawet przypada mi do gustu do momentu w którym nie muszę patrzeć na oko cyklopa... tyle na podstawie zdjęć, na żywo mogą być inne wrażenia
Kawasaki ER5 -->> Suzuki GSF 600 Bandit -->>Suzuki V-Strom 650 XT -->> Suzuki V-Strom 1000 -->> BMW R1250GS Adventure
Ride Through Life
Ride Through Life
Re: Nowe V-Stromy 250, 650, 1000 - Targi EICMA 2016
QraC to nie pozostaje Ci nic innego jak kupić nowy model i parkować zawsze przodem do ściany A jadąc i tak nie będziesz widział lampy
Jawa 350 => V-Strom 650XT AL5
Re: Nowe V-Stromy 250, 650, 1000 - Targi EICMA 2016
heh... w sumie z pozycji kierownika cyklopa nie widać
Kawasaki ER5 -->> Suzuki GSF 600 Bandit -->>Suzuki V-Strom 650 XT -->> Suzuki V-Strom 1000 -->> BMW R1250GS Adventure
Ride Through Life
Ride Through Life
Re: Nowe V-Stromy 250, 650, 1000 - Targi EICMA 2016
Z informacji jakie uzyskałem od dealera wynika iż nowa Suzi DL-650 w najtańszej wersji ma kosztować około 35'800 zł. czyli dosyć sporo jak na to co oferuje Suzuki w nowym modeluqrs pisze:Wiadomo ile będzie kosztować?
Czy warto dopłacić ponad 6'000 zł. do kontroli trakcji, odpalania dotknięciem. Innych zegarów, felg, nieco zmodyfikowanego silnika (z SV-650) o nieco większej mocy, kaczego dzioba, lampy tylnej LED i "oczu" cyklopa niech każdy sam sobie odpowie
Mnie brakuje przede wszystkim lepszych zacisków hamulcowych, przewodów z oplotem stalowym i pełnego oświetlenia LED (za takie kierunkowskazy trzeba ekstra dopłacić).
Nowy model ma inne mocowanie bocznych w kufrów, więc prawdopodobnie trzeba będzie słono dopłacić za oryginały.
Pozdrówko
Iżu
Re: Nowe V-Stromy 250, 650, 1000 - Targi EICMA 2016
Z tym, że ta nazwa V-strom na dziubku 250-ki jest taka naciągana i dla zmyłki (żeby pojechać na popularności większych braci), bo ja tam silnika V nie widzę.
Re: Nowe V-Stromy 250, 650, 1000 - Targi EICMA 2016
Mo właśnie, mnie jednak bardziej zastanawia rodowód tego silnika i czy motocykl produkowany jest w Japonii ?kalinago pisze:Z tym, że ta nazwa V-strom na dziubku 250-ki jest taka naciągana i dla zmyłki (żeby pojechać na popularności większych braci), bo ja tam silnika V nie widzę.
Nie wiem jak Wy, ale gdyby do tej 250-tki dokładali taką uroczą hostessę, to chyba bym się zdecydował na niego/nią..
Iżu
Re: Nowe V-Stromy 250, 650, 1000 - Targi EICMA 2016
Wygląda to to jakby styliści w czwartek się obudzili, że na piątek ma być gotowy motocykl na targiKSD pisze: