Oleje - zmieszanie dwóch różnych producentów.
Oleje - zmieszanie dwóch różnych producentów.
Mam taki temat i poproszę znawców o radę.
Został mi 1L nowego oleju z poprzedniej wymiany Shell Advance 10W-40 Ultra.
Chciałbym spróbować wlać inna markę, np. MOTUL lub jakiś proponowany inny, (ale w kategorii 10W-40)
I teraz jak zrobić dobrze:
Dokupić 2L innej marki i zmieszać z tym co mi został ? (czy tak można)
Kupić 3L nowego ?
Dokupić 2L tego samego Shella i pozostać jeszcze jedną zmianę na Shellu ?
Z góry dzięki za info.
Został mi 1L nowego oleju z poprzedniej wymiany Shell Advance 10W-40 Ultra.
Chciałbym spróbować wlać inna markę, np. MOTUL lub jakiś proponowany inny, (ale w kategorii 10W-40)
I teraz jak zrobić dobrze:
Dokupić 2L innej marki i zmieszać z tym co mi został ? (czy tak można)
Kupić 3L nowego ?
Dokupić 2L tego samego Shella i pozostać jeszcze jedną zmianę na Shellu ?
Z góry dzięki za info.
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: Oleje - zmieszanie dwóch różnych producentów.
Znawcą nie jestem ale bym dokupił Shella, szkoda by ten litr co go masz się zmarnował a na następną wymianę ewentualnie inny olej.
Zmieniłem z ciekawości Shella na Bel Ray i nie widzę istotnej różnicy, co prawda wydaje mi się że na Bel Rayu jakby głośniej ale to tylko subiektywne odczucie i może po prostu mam omamy słuchowe
Dla mnie mieszanie nie ma sensu.
Zmieniłem z ciekawości Shella na Bel Ray i nie widzę istotnej różnicy, co prawda wydaje mi się że na Bel Rayu jakby głośniej ale to tylko subiektywne odczucie i może po prostu mam omamy słuchowe
Dla mnie mieszanie nie ma sensu.
Re: Oleje - zmieszanie dwóch różnych producentów.
Marki oleju nie mają żadnego znaczenia, to poprostu butelka z różnymi napisami itp, oleje różnych marek można mieszać, liczy się jedynie parametr oleju, jeśli masz 10-W40 to taki musisz zalać a jakiej marki to już zależy od ciebie.
Ja bym Ci poradził sobie policzyć co jest dla ciebie bardziej ekonomiczne, co cie wyjdzie taniej, shell czy motul. A jeśli kasa nie ma znaczenia poczytaj sobie opinie który lepszy i sam zdecyduj. Moim skromnym zdaniem dokup 2l i zmieszaj razem, bo szkoda tej litry zmarnować.
Przeciętny Kowalski nie jest w stanie zobaczyć różnicy miedzy różnymi markami oleji, no chyba ze ma 6 zmysł i ma doktorat z chemii, fizyki i mechaniki, różnice sa zbyt małe żeby je tak odczuć "na oko", a to co niby widzi ze jeden jest lepszy bo "silnik nie stuka" to tylko to co powiedziała mu podświadomość zapamiętana z reklam i opinni innych
Ja bym Ci poradził sobie policzyć co jest dla ciebie bardziej ekonomiczne, co cie wyjdzie taniej, shell czy motul. A jeśli kasa nie ma znaczenia poczytaj sobie opinie który lepszy i sam zdecyduj. Moim skromnym zdaniem dokup 2l i zmieszaj razem, bo szkoda tej litry zmarnować.
Przeciętny Kowalski nie jest w stanie zobaczyć różnicy miedzy różnymi markami oleji, no chyba ze ma 6 zmysł i ma doktorat z chemii, fizyki i mechaniki, różnice sa zbyt małe żeby je tak odczuć "na oko", a to co niby widzi ze jeden jest lepszy bo "silnik nie stuka" to tylko to co powiedziała mu podświadomość zapamiętana z reklam i opinni innych
DL650 AL2 ----> DL1000
Lepiej mieć brzuch od piwa niż garba od roboty
Lepiej mieć brzuch od piwa niż garba od roboty
Re: Oleje - zmieszanie dwóch różnych producentów.
Też jeżdżę na Shell Advance Ultra. Ostatnio mechanik zasugerował mi jednak Advance AX7 - półsyntetyk, zamiast pełnego syntetyka.
Uzasadnił to, że nasze maszyny jeżdżą raczej w zakresie niższych prędkości obrotowych silnika niż motocykle sportowe i że półsyntetyk lepiej smaruje w niższym zakresie obrotów, a pełen syntetyk w wyższym zakresie
Nie wiem, nie znam się, ale następnym razem wleję AX7, po co przepłacać, a czasem zmieniam więcej niż 1 raz w sezonie.
Uzasadnił to, że nasze maszyny jeżdżą raczej w zakresie niższych prędkości obrotowych silnika niż motocykle sportowe i że półsyntetyk lepiej smaruje w niższym zakresie obrotów, a pełen syntetyk w wyższym zakresie
Nie wiem, nie znam się, ale następnym razem wleję AX7, po co przepłacać, a czasem zmieniam więcej niż 1 raz w sezonie.
Suzuki DL 650 V-Strom 2012
Re: Oleje - zmieszanie dwóch różnych producentów.
Mnie mechanik odradził zejście z pełnego syntetyka na półsyntetyk twierdząc, że tego rodzaju kroków się nie robi. Nie w tę stronę. Mimo to nadal mam rozterki czy aby na pewno jest sens traktować mój motocykl syntetykiem.
DL650 2013 -> DL1000 2016 -> R1200GS Adv 2016 czyli Mniejszość Niemiecka
Re: Oleje - zmieszanie dwóch różnych producentów.
Gdzie dwóch Polaków, tam trzy opcje polityczne
Suzuki DL 650 V-Strom 2012
Re: Oleje - zmieszanie dwóch różnych producentów.
można pomieszac sporadycznie ten sam typ olejów, BTW ja używam wyłącznie pół-syntetyki w moich motocyklach i jest super.
p.s.
a słuchanie rad mechaników to tak jak słuchanie rad lekarzy,
prawie zawsze źle doradzą...
p.s.
a słuchanie rad mechaników to tak jak słuchanie rad lekarzy,
prawie zawsze źle doradzą...
Ostatnio zmieniony 06 sty 2020, 18:05 przez motif, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Oleje - zmieszanie dwóch różnych producentów.
Oni mowia to co chcesz usłyszeć i mówia dobrze o tej marce od której maja najlepsze profity ja tak mialem z oponami do autamotif pisze:
p.s.
a słuchanie rad mechaników to tak słuchanie rad lekarzy,
prawie zawsze źle doradzą...
A wracając do tematu oleju ja bym poradził zrobić w sposób najbardziej ekonomiczny, ktoś napisał ze olej wymienia się co sezon lub nawet częściej wiec zrób tak żeby ta 1l zuzyc a nie lezala na pułce, no chyba ze zostaeisz sobie na ewentualne dolewki
DL650 AL2 ----> DL1000
Lepiej mieć brzuch od piwa niż garba od roboty
Lepiej mieć brzuch od piwa niż garba od roboty
Re: Oleje - zmieszanie dwóch różnych producentów.
ale v-strom nie bierze olejuskibol83 pisze: A wracając do tematu oleju ja bym poradził zrobić w sposób najbardziej ekonomiczny, ktoś napisał ze olej wymienia się co sezon lub nawet częściej wiec zrób tak żeby ta 1l zuzyc a nie lezala na pułce, no chyba ze zostaeisz sobie na ewentualne dolewki
Re: Oleje - zmieszanie dwóch różnych producentów.
motif pisze:ale v-strom nie bierze olejuskibol83 pisze: A wracając do tematu oleju ja bym poradził zrobić w sposób najbardziej ekonomiczny, ktoś napisał ze olej wymienia się co sezon lub nawet częściej wiec zrób tak żeby ta 1l zuzyc a nie lezala na pułce, no chyba ze zostaeisz sobie na ewentualne dolewki
To niech odda ten litr do mc'donalda na frytki
DL650 AL2 ----> DL1000
Lepiej mieć brzuch od piwa niż garba od roboty
Lepiej mieć brzuch od piwa niż garba od roboty
Online
A co do tematu zmieszać można bez problemu - bazy olejowe robią 2-3 firmy na krzyż cała różnica polega na zmieszaniu baz i dodatkach do nich. Ważne żeby obydwa oleje były w ten samej specyfikacji i tyle.
Re: Oleje - zmieszanie dwóch różnych producentów.
To nie był ten co źle zmontował Ci altka?Maarcel pisze:Też jeżdżę na Shell Advance Ultra. Ostatnio mechanik zasugerował mi jednak Advance AX7 - półsyntetyk, zamiast pełnego syntetyka.
Uzasadnił to, że nasze maszyny jeżdżą raczej w zakresie niższych prędkości obrotowych silnika niż motocykle sportowe i że półsyntetyk lepiej smaruje w niższym zakresie obrotów, a pełen syntetyk w wyższym zakresie
A co do tematu zmieszać można bez problemu - bazy olejowe robią 2-3 firmy na krzyż cała różnica polega na zmieszaniu baz i dodatkach do nich. Ważne żeby obydwa oleje były w ten samej specyfikacji i tyle.
null
Re: Oleje - zmieszanie dwóch różnych producentów.
Ja jeżdżę na AX7 i jest ok. biegi wchodzą jak w masło i nic nie ubywa.Maarcel pisze:Też jeżdżę na Shell Advance Ultra. Ostatnio mechanik zasugerował mi jednak Advance AX7 - półsyntetyk, zamiast pełnego syntetyka.
Uzasadnił to, że nasze maszyny jeżdżą raczej w zakresie niższych prędkości obrotowych silnika niż motocykle sportowe i że półsyntetyk lepiej smaruje w niższym zakresie obrotów, a pełen syntetyk w wyższym zakresie
Nie wiem, nie znam się, ale następnym razem wleję AX7, po co przepłacać, a czasem zmieniam więcej niż 1 raz w sezonie.
- Ocena: 5.88235%
DL 650 XT 2016 i honda CB 1300 2013
Re: Oleje - zmieszanie dwóch różnych producentów.
Każdy któremu "nie ubywa" najwyraźniej nie kręci powyżej 6500 rpm - a tam nie jest strefa zakazana, wręcz przeciwnie, tam nadal coś się jeszcze dzieje
Co do mieszania olejów - w zasadzi eto możesz sobie zmieszać nawet 15w40 z 0w30 i nic złego się nie wydarzy.
Co do mieszania olejów - w zasadzi eto możesz sobie zmieszać nawet 15w40 z 0w30 i nic złego się nie wydarzy.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Oleje - zmieszanie dwóch różnych producentów.
Miszczu - nawet do 9000 rpm i nie ubywaStruna pisze:Każdy któremu "nie ubywa" najwyraźniej nie kręci powyżej 6500 rpm - a tam nie jest strefa zakazana, wręcz przeciwnie, tam nadal coś się jeszcze dzieje
Co do mieszania olejów - w zasadzi eto możesz sobie zmieszać nawet 15w40 z 0w30 i nic złego się nie wydarzy.
Suzuki DL 650 V-Strom 2012
Re: Oleje - zmieszanie dwóch różnych producentów.
Tobie to leje z dekla
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Oleje - zmieszanie dwóch różnych producentów.
Jeden bierze olej, inny dajeStruna pisze:Tobie to leje z dekla
Suzuki DL 650 V-Strom 2012
Re: Oleje - zmieszanie dwóch różnych producentów.
Chłopaki zamówiłem 2L Shella, zaleje wiec Shellem na ten sezon a w przyszłym zmienię na coś innego. Dzięki za podpowiedzi.
- Smerfciamajda
- A+B+C+D
- Posty: 2481
- Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39
Re: Oleje - zmieszanie dwóch różnych producentów.
Bardzo dobra decyzja bo od mieszania boli tylko głowa. Po co ma Cię boleć cały sezon od tego czy dobrze zrobiłeś czy źle.