Wydolność pinlocka w HJC RPHA
Wydolność pinlocka w HJC RPHA
Hej,
ostatnio kupiłem sobie kask HJC RPHA 70. Generalnie mega wygodny i całkiem cichy, ale wydaje mi się, że dość szybko szyba mi paruje. Pinlock był instalowany w sklepie, ludzie w temacie to robili.
Jeździłem przy 3-5 stopniach, to przy dojeździe do świateł musiałem od razu otwierać szybkę. Tu jeszcze uznałem, że przy takiej temperaturze i wilgotności, to normalka, ale jechałem też ostatnio przy 12 stopniach i też mi trochę zaczęło parować.
Wydawało mi się, że w poprzednim kasku (Nolan n71) ta szybka nigdy mi nie zaparowała. Ale moje testy nie są miarodajne, bo kask kupiłem przy zakupie dlki (która jak wiadomo ma niezłą ochronę przed wiatrem), a do tej pory latałem na nakedach.
Mam do Was następujące pytania: czy też macie w swoich kaskach takie problemy? Czy to może być tak, że właśnie przez to, że suza tak dobrze chroni przed wiatrem, to za mało powietrza wpada mi w kask i dlatego tak szybko paruje?
Dodam jeszcze, że próbowałem docisnąć pinlocka na tych mocowaniach, ale nic to nie dało.
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
ostatnio kupiłem sobie kask HJC RPHA 70. Generalnie mega wygodny i całkiem cichy, ale wydaje mi się, że dość szybko szyba mi paruje. Pinlock był instalowany w sklepie, ludzie w temacie to robili.
Jeździłem przy 3-5 stopniach, to przy dojeździe do świateł musiałem od razu otwierać szybkę. Tu jeszcze uznałem, że przy takiej temperaturze i wilgotności, to normalka, ale jechałem też ostatnio przy 12 stopniach i też mi trochę zaczęło parować.
Wydawało mi się, że w poprzednim kasku (Nolan n71) ta szybka nigdy mi nie zaparowała. Ale moje testy nie są miarodajne, bo kask kupiłem przy zakupie dlki (która jak wiadomo ma niezłą ochronę przed wiatrem), a do tej pory latałem na nakedach.
Mam do Was następujące pytania: czy też macie w swoich kaskach takie problemy? Czy to może być tak, że właśnie przez to, że suza tak dobrze chroni przed wiatrem, to za mało powietrza wpada mi w kask i dlatego tak szybko paruje?
Dodam jeszcze, że próbowałem docisnąć pinlocka na tych mocowaniach, ale nic to nie dało.
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Re: Wydolność pinlocka w HJC RPHA
Musi być źle założony pinlock - nie doszczelnia się o wizjer, wtedy właśnie tak się dzieje jak opisujesz.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Wydolność pinlocka w HJC RPHA
Hm, tylko tam jakby nie ma opcji, żeby go źle zamontować (chyba, że ja nie czaję). I tak jak pisałem wcześniej, dokręcałem na mocowaniach i bez rezultatów.Struna pisze:Musi być źle założony pinlock - nie doszczelnia się o wizjer, wtedy właśnie tak się dzieje jak opisujesz.
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Re: Wydolność pinlocka w HJC RPHA
Sprawdz czy jest uszczelką w stronę szyby kasku. Jak nie to przełóż i już. To prosta czynność. Jak jest zamontowany dobrze możesz jeszcze go umyć wraz z szybą kasku. Może pomoże.
DL650 2013 -> DL1000 2016 -> R1200GS Adv 2016 czyli Mniejszość Niemiecka
Re: Wydolność pinlocka w HJC RPHA
sprawdź sobie czy pinlock dobrze przylega do szyby kasku. To że dokręcasz na mocowaniach nie oznacza że go wszędzie dociska.
Tu masz fajny patent na sprawdzenie tego (ok 2:30 min)
[youtube][/youtube]
Tu masz fajny patent na sprawdzenie tego (ok 2:30 min)
[youtube][/youtube]
Re: Wydolność pinlocka w HJC RPHA
Hej, dzięki - sprawdziłem (też zgodnie z tym tutorialem), wszystko wygląda ok. Zastanawiam się, czy problem może występować w drugą stronę, czyli czy ja tego pinlocka nie mam za mocno dociśniętego. Dziś 5 stopni, ledwo wyjeżdżam z garażu i już na górze zbiera się para.. I górna krawędź szybki i trochę niżej, gdzie już jest pinlock, paruje w takim samym tempie - jakby w tej części pinlock w ogóle nie działał..gorghu pisze:sprawdź sobie czy pinlock dobrze przylega do szyby kasku. To że dokręcasz na mocowaniach nie oznacza że go wszędzie dociska.
Tu masz fajny patent na sprawdzenie tego (ok 2:30 min)
[youtube][/youtube]
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Re: Wydolność pinlocka w HJC RPHA
A wlot powietrza choć jeden masz otwarty? Spróbuj tą drogą. Może po prostu w określonych warunkach pinlock nie wyrabia. U mnie czasem tak się dzieje.
DL650 2013 -> DL1000 2016 -> R1200GS Adv 2016 czyli Mniejszość Niemiecka
Re: Wydolność pinlocka w HJC RPHA
W sumie od tego zacząłem testy - otworzyłem wszystkie wloty najbardziej jak się da..szuwarek pisze:A wlot powietrza choć jeden masz otwarty? Spróbuj tą drogą. Może po prostu w określonych warunkach pinlock nie wyrabia. U mnie czasem tak się dzieje.
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
- Smerfciamajda
- A+B+C+D
- Posty: 2450
- Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39
Re: Wydolność pinlocka w HJC RPHA
Paruje pinlock (przynajmniej w tych miejscach, które zdążyłem przetrzeć stojąc na światłach).Smerfciamajda pisze:Ale paruje pinlock czy szyba pod pinlockiem?
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
- Smerfciamajda
- A+B+C+D
- Posty: 2450
- Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39
Re: Wydolność pinlocka w HJC RPHA
No to chyba trzeba umyć go jakimś detergentem dobrym i nic więcej nie poradzisz.
Re: Wydolność pinlocka w HJC RPHA
Nie jeździj po pijaku
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Wydolność pinlocka w HJC RPHA
Heh w sensie, że zbytnio paruję? Może być, bo chyba minimalnie za ciepło ostatnio jestem ubrany..Struna pisze:Nie jeździj po pijaku
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Re: Wydolność pinlocka w HJC RPHA
Jeśli paruje pinlock faktycznie to reklamuj, bo to nie powinno mieć miejsca.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Wydolność pinlocka w HJC RPHA
To co, Wam generalnie pinlock nie paruje? Jeździcie przy 3-6 stopniach i jest ok? Mi np. dziś (rano było ok 3 stopni) po ok 15 minutach zaczął parować.
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
- Smerfciamajda
- A+B+C+D
- Posty: 2450
- Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39
Re: Wydolność pinlocka w HJC RPHA
Przy niskiej temperaturze i duzej wilgotności potrafi na brzegach zaparować.
Re: Wydolność pinlocka w HJC RPHA
Mi parował kawałek blisko zaczepu, ale wynikało to z nieprzylegania, przestawiłem regulację i przestało.
Teraz zaparowane jest (o ile akurat są warunki sprzyjające parowaniu) wszędzie wokół pinlocka.
Teraz zaparowane jest (o ile akurat są warunki sprzyjające parowaniu) wszędzie wokół pinlocka.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Wydolność pinlocka w HJC RPHA
No i tu jest jak dla mnie coś czego bym się spodziewał i co miałem w poprzednich kaskach - dużo szybsze parowanie wokół pinlocka. A tu wydaje mi się, że pinlock paruje szybciej niż szybka bez niego :d.. Albo przynajmniej w takim samym tempie.Struna pisze:Mi parował kawałek blisko zaczepu, ale wynikało to z nieprzylegania, przestawiłem regulację i przestało.
Teraz zaparowane jest (o ile akurat są warunki sprzyjające parowaniu) wszędzie wokół pinlocka.
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Re: Wydolność pinlocka w HJC RPHA
Hej wszystkim,
odkopię trochę temat, bo robi się coraz cieplej, a ja w sumie jak miałem problem, tak mam.
Dziś 12 st z rana (sucho, ładna pogoda), kilka minut jazdy i już para się na pinlocku pojawia. Może napiszecie, jakie u Was są parametry graniczne, przy których pinlock jeszcze daje radę? Już sobie w v-stromie obniżyłem szybkę, bo myślałem, że za mała cyrkulacja powietrza..
W sklepie mi sprawdzali, wszystko wygląda podobno ok. Może mam coś z wlotami nie tak i nie dociera tyle powietrza ile powinno? W sumie nie mam już pomysłów jak to sprawdzić, a kask generalnie z wyższej półki, a jeździłem kiedyś w tańszych i takich akcji nie było (chociaż też jeździłem tylko na nakedach).
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
odkopię trochę temat, bo robi się coraz cieplej, a ja w sumie jak miałem problem, tak mam.
Dziś 12 st z rana (sucho, ładna pogoda), kilka minut jazdy i już para się na pinlocku pojawia. Może napiszecie, jakie u Was są parametry graniczne, przy których pinlock jeszcze daje radę? Już sobie w v-stromie obniżyłem szybkę, bo myślałem, że za mała cyrkulacja powietrza..
W sklepie mi sprawdzali, wszystko wygląda podobno ok. Może mam coś z wlotami nie tak i nie dociera tyle powietrza ile powinno? W sumie nie mam już pomysłów jak to sprawdzić, a kask generalnie z wyższej półki, a jeździłem kiedyś w tańszych i takich akcji nie było (chociaż też jeździłem tylko na nakedach).
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Re: Wydolność pinlocka w HJC RPHA
A miałeś kominiarkę na twarzy zasłaniającą usta i nos? Im wyżej masz zaciągniętą kominiarkę tym bardziej zaburzona jest cyrkulacja powietrza. Również duża wilgoć otoczenia i temperatura robi swoje. Czy pinlock jest szczelny, tj. czy przylega uszczelką do szyby? Masz go dobrą stroną założony? Może się odkształcił przez zimę, bo go nie wypiąłeś i teraz nie przylega jak należy? Jeżeli tak, wypnij włóż np. między strony dużego albumu na parę dni. Potem umyj, szybkę rownież i zmontuj ponownie. No i na końcu sprawdziłbym te wloty i kanały wentylacji w kasku, może czymś przytkane. Czasem wpada tam jakiś są paproch czy owad.
Powodzenia.
Powodzenia.
DL650 2013 -> DL1000 2016 -> R1200GS Adv 2016 czyli Mniejszość Niemiecka