Szerokość kufrów bocznych a uszczerbek na mobilności.
Szerokość kufrów bocznych a uszczerbek na mobilności.
Cześć,
w osobnym wątku prosiłem Was o pomoc w zakresie doboru kufrów do dlki (dzięki wielkie za rady!). Wyboru modelu (w głowie) już dokonałem, teraz się zastanawiam nad pojemnością. W opcji albo 2x37, albo 2x45.
I teraz myślę, czy 5 cm na jednej stronie to dużo czy mało w kontekście mobilności. Czy mając węższe kufry łatwiej mi będzie lawirować w korku na trasie? Szczególnie mi zależy na płynnym omijaniu stojących w korku aut, na drodze z dwukierunkowej, gdzie jest tylko po jednym pasie ruchu. Szerokość motocykla będzie albo ok. 100, albo ok. 110 cm. Co sądzicie? Czy warto brać węższe? Czy raczej różnica w szerokości już nieodczuwalna?
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
w osobnym wątku prosiłem Was o pomoc w zakresie doboru kufrów do dlki (dzięki wielkie za rady!). Wyboru modelu (w głowie) już dokonałem, teraz się zastanawiam nad pojemnością. W opcji albo 2x37, albo 2x45.
I teraz myślę, czy 5 cm na jednej stronie to dużo czy mało w kontekście mobilności. Czy mając węższe kufry łatwiej mi będzie lawirować w korku na trasie? Szczególnie mi zależy na płynnym omijaniu stojących w korku aut, na drodze z dwukierunkowej, gdzie jest tylko po jednym pasie ruchu. Szerokość motocykla będzie albo ok. 100, albo ok. 110 cm. Co sądzicie? Czy warto brać węższe? Czy raczej różnica w szerokości już nieodczuwalna?
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Re: Szerokość kufrów bocznych a uszczerbek na mobilności.
Weź sobie kawał deski na szerokość całego zestawu połóż na moto i zobaczysz naocznie jak to z tyłu wygląda.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Szerokość kufrów bocznych a uszczerbek na mobilności.
Powiem tak. Im więcej jeżdżę tym mniej miejsca w kufrach, tankbagach i innych workach, saszetkach na gmolach potrzebuję. To co parę lat temu zabierałem na tydzień to teraz połowę tego szpeju na dwa tygodnie. Aaaa, i zawsze latam z plecaczkiem, w sensie z żonką.
Weź mniejsze!
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Weź mniejsze!
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Re: Szerokość kufrów bocznych a uszczerbek na mobilności.
Tylko to mi za wiele nie da, chyba, że się przejadę z taką deską tu właśnie chodzi mi o to, jak przy omijaniu /wyprzedzaniu z takimi kuframi na trasie i czy 10 cm będzie odczuwalneStruna pisze:Weź sobie kawał deski na szerokość całego zestawu połóż na moto i zobaczysz naocznie jak to z tyłu wygląda.
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
- Smerfciamajda
- A+B+C+D
- Posty: 2458
- Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39
Re: Szerokość kufrów bocznych a uszczerbek na mobilności.
Jak jeździsz sam to 35 jak z plecakiem to 46. Więcej wsadzisz a jechal będziesz i tak ostrożniej niz solo.
Re: Szerokość kufrów bocznych a uszczerbek na mobilności.
Ja wziąłem 2*37, szerokość prawie ta sama co kierownica ale w korkach i tak nie czuję się tak swobodnie jak bez bocznych kufrów, jakaś niepewność zostaje. Z szerszymi to raczej ciężko się przeciskać, miałem takie w małym DL'u (plastikowe 42 litry + szersze stelaże). Wystające kufry to może być też kwestia bezpieczeństwa, jak ktoś z naprzeciwka nas spycha (ścina zakręt, wyprzedza na trzeciego), słyszałem już o śmiertelnym wypadku bo ktoś zahaczył kufrem o taką puszkę. No i ostateczny argument, im więcej masz miejsca tym więcej pakujesz
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
Re: Szerokość kufrów bocznych a uszczerbek na mobilności.
A mógłbyś podać, jaką masz teraz szerokość z tyłu?staszek_s pisze:Ja wziąłem 2*37, szerokość prawie ta sama co kierownica ale w korkach i tak nie czuję się tak swobodnie jak bez bocznych kufrów, jakaś niepewność zostaje. Z szerszymi to raczej ciężko się przeciskać, miałem takie w małym DL'u (plastikowe 42 litry + szersze stelaże). Wystające kufry to może być też kwestia bezpieczeństwa, jak ktoś z naprzeciwka nas spycha (ścina zakręt, wyprzedza na trzeciego), słyszałem już o śmiertelnym wypadku bo ktoś zahaczył kufrem o taką puszkę. No i ostateczny argument, im więcej masz miejsca tym więcej pakujesz
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Re: Szerokość kufrów bocznych a uszczerbek na mobilności.
Teraz nie podam, jak zejdę do garażu to mogę zmierzyć. O ile pamiętam to jest jakieś 2 cm z każdej strony szersze niż kierownica.
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: Szerokość kufrów bocznych a uszczerbek na mobilności.
Nie rozumiem pragnienia posiadania jak największej ilości przestrzeni bagażowej tak samo jak nie sądzę by 5-10 cm szerokości diametralnie coś zmieniło. Co do "mobilności" objuczonego V Stroma to raczej większe znaczenie mają umiejętności kierownika :
Re: Szerokość kufrów bocznych a uszczerbek na mobilności.
Jak się jeździ na długie wyjazdy z plecaczkiem, to miejsca brakuje. Do takiej Norwegii wypada wziąć trochę prowiantu, ciepłe ubrania, dobre buty do wchodzenia na szczyty itp.
Mnie szerokie kufry nie przeszkadzały w normalnej jeździe, nawet pomogły jak położyłem moto na stromym podjeździe, bo zostało tak na 45 stopni w bok
Natomiast czasem można mieć taki problem jak na tym filmie:
https://www.se.pl/auto/nowosci/koszmarn ... -ngcw.html
Mnie szerokie kufry nie przeszkadzały w normalnej jeździe, nawet pomogły jak położyłem moto na stromym podjeździe, bo zostało tak na 45 stopni w bok
Natomiast czasem można mieć taki problem jak na tym filmie:
https://www.se.pl/auto/nowosci/koszmarn ... -ngcw.html
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
Re: Szerokość kufrów bocznych a uszczerbek na mobilności.
dziwne pytanie, wiadomo im szerzej tym gorzej miedzy autami i ze składaniem na winklach...
Jak jade z kuframi, to rzadko się pcham między auta chyba że jest bardzo szeroka alejka,
po co mi kłopoty.
Jak jade z kuframi, to rzadko się pcham między auta chyba że jest bardzo szeroka alejka,
po co mi kłopoty.
Re: Szerokość kufrów bocznych a uszczerbek na mobilności.
Najlepiej nie szerzej od kierownicy - jak przejdzie przód to i tył.
Człowiek mądrzeje z wiekiem - z wiekiem od trumny.
CBF500=>XF650=>DL650 AL7
CBF500=>XF650=>DL650 AL7
Re: Szerokość kufrów bocznych a uszczerbek na mobilności.
Hm, tylko ja w sumie nie pytałem o to, jak się jeździ na winklach, tylko w korku i czy 10 cm może mi zrobić różnicę na trasie.motif pisze:dziwne pytanie, wiadomo im szerzej tym gorzej miedzy autami i ze składaniem na winklach...
Jak jade z kuframi, to rzadko się pcham między auta chyba że jest bardzo szeroka alejka,
po co mi kłopoty.
A odnośnie jazdy po zakrętach, to raczej też zależy od kufrów (a właściwie najbardziej od tego, na jakiej wysokości mocowane są stelaże).
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Re: Szerokość kufrów bocznych a uszczerbek na mobilności.
Na to to chyba nie ma szans, jak celuję w 37+ litra na stronę..jokansen pisze:Najlepiej nie szerzej od kierownicy - jak przejdzie przód to i tył.
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Re: Szerokość kufrów bocznych a uszczerbek na mobilności.
Jak braknie miejsca to można dopiąć na pokrywy jakieś worki, można kupić np w decathlonie 10-litrowe wodoszczelne. Dla mnie to lepsza opcja niż poszerzanie maszyny ale to trzeba samemu ocenić.
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
Re: Szerokość kufrów bocznych a uszczerbek na mobilności.
Otóż to. Dodatkowo im bardziej coś odstaje tym spalanie większe.staszek_s pisze:Jak braknie miejsca to można dopiąć na pokrywy jakieś worki, można kupić np w decathlonie 10-litrowe wodoszczelne.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Szerokość kufrów bocznych a uszczerbek na mobilności.
no nie do konca, kierownice moge skrecac i mozna sie zmiescic w znacznie wezsze szpary niz szerokosc samej kierownicy,jokansen pisze:Najlepiej nie szerzej od kierownicy - jak przejdzie przód to i tył.
tylu nie skrecisz.
p.s.
jak ktos chce isc w szerokosc to proponuje auto kupic
np jak z czyms takim mozna w ogile jezdzic...
no ale jak to mowia co kto lubi
- Smerfciamajda
- A+B+C+D
- Posty: 2458
- Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39
Re: Szerokość kufrów bocznych a uszczerbek na mobilności.
Jest różnica między bujaniem sie z kumplami po bulwarze z powortem do domu czy hotelu, a wyprawą dwutygodniową pod namioty w odludne miejsca.
Można tak jeździć. Kwestia wyboru i potrzeb.
Samotnie 2x33 i top jakies 45 to kest bardzo dużo.
W dwoe osoby jeszcze zajkims namiotem i prowiantem to trzeba duze kufry.
Można tak jeździć. Kwestia wyboru i potrzeb.
Samotnie 2x33 i top jakies 45 to kest bardzo dużo.
W dwoe osoby jeszcze zajkims namiotem i prowiantem to trzeba duze kufry.
Re: Szerokość kufrów bocznych a uszczerbek na mobilności.
Ej, mi się podoba ten set! Zwiastuje jakiegoś dobrego tripa!motif pisze:no nie do konca, kierownice moge skrecac i mozna sie zmiescic w znacznie wezsze szpary niz szerokosc samej kierownicy,jokansen pisze:Najlepiej nie szerzej od kierownicy - jak przejdzie przód to i tył.
tylu nie skrecisz.
p.s.
jak ktos chce isc w szerokosc to proponuje auto kupic
np jak z czyms takim mozna w ogile jezdzic...
no ale jak to mowia co kto lubi
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Re: Szerokość kufrów bocznych a uszczerbek na mobilności.
Ale to musisz na GS-a się przesiąść
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl