Jaką osłonę silnika wybrać.
Re: Jaką osłonę silnika wybrać.
@Maarcel jakbym się na nich zdecydował, to że tak powiem - moszna. (dam znać)
@haqqax mi właśnie ten od rmg odpisał. Gość wygląda, że dobrze w temacie jest, ceny też spoko (do 400 zł), tylko mnie martwi, że tam się pojawia temat nitów, czyli nie jest to z jednego kawałka. Jak u Ciebie jest? Też są nity? Trochę się obawiam, czy przy ostrzejszej jeździe to mi nie rozpadnie się..
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
@haqqax mi właśnie ten od rmg odpisał. Gość wygląda, że dobrze w temacie jest, ceny też spoko (do 400 zł), tylko mnie martwi, że tam się pojawia temat nitów, czyli nie jest to z jednego kawałka. Jak u Ciebie jest? Też są nity? Trochę się obawiam, czy przy ostrzejszej jeździe to mi nie rozpadnie się..
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Re: Jaką osłonę silnika wybrać.
@slash tu masz fotkę mojej płyty przed montażem:
Nity są. Mnie to akurat nie martwi, bo nie spodziewam sie jakichś wielkich i ponawianych uderzeń w moja płytę
Mam od RMG jeszcze centralkę i poszerzenie stopki i sa świetne. O płycie najmniej mogę powiedzieć z praktyki - po prostu jest i nie sprawia problemów. Wydaje się wystarczająco solidna jak dla mnie. Obsługa z RMG przed i po zakupie była wzorowa, kontakt super, wszystko na czas i bez najmniejszych problemów. Dowiedzialem sie o nich tu na forum -- koledzy polecali i podzielam ich dobrą opinię.
Nity są. Mnie to akurat nie martwi, bo nie spodziewam sie jakichś wielkich i ponawianych uderzeń w moja płytę
Mam od RMG jeszcze centralkę i poszerzenie stopki i sa świetne. O płycie najmniej mogę powiedzieć z praktyki - po prostu jest i nie sprawia problemów. Wydaje się wystarczająco solidna jak dla mnie. Obsługa z RMG przed i po zakupie była wzorowa, kontakt super, wszystko na czas i bez najmniejszych problemów. Dowiedzialem sie o nich tu na forum -- koledzy polecali i podzielam ich dobrą opinię.
Daelim Daystar ==> Suzuki DL650 XAL2018
Re: Jaką osłonę silnika wybrać.
Super, dzięki. Też chyba wezmę od nich, mam już kontakt z gościem, płyta dobrze wygląda i nie kosztuje miliona szekli. Musiałeś coś demontować przy montażu? Pytam, bo z tego co widziałem przy instrukcji płyty cosmo, trzeba zdemontować stopkę boczną (a ja nie mam centralnej).haqqax pisze:@slash tu masz fotkę mojej płyty przed montażem:
Nity są. Mnie to akurat nie martwi, bo nie spodziewam sie jakichś wielkich i ponawianych uderzeń w moja płytę
Mam od RMG jeszcze centralkę i poszerzenie stopki i sa świetne. O płycie najmniej mogę powiedzieć z praktyki - po prostu jest i nie sprawia problemów. Wydaje się wystarczająco solidna jak dla mnie. Obsługa z RMG przed i po zakupie była wzorowa, kontakt super, wszystko na czas i bez najmniejszych problemów. Dowiedzialem sie o nich tu na forum -- koledzy polecali i podzielam ich dobrą opinię.
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Re: Jaką osłonę silnika wybrać.
Własnoręcznie montowałem tylko centralke i poszerzenie, płytę zamontowali mi przy okazji przeglądu gwarancyjnego w warsztacie. Wydaje mi się, że nic nie trzeba było demontować, ale 100% pewności nie mam.
Daelim Daystar ==> Suzuki DL650 XAL2018
- czarny_gawron
- A
- Posty: 363
- Rejestracja: 24 wrz 2018, 16:52
- Lokalizacja: Kraków
Re: Jaką osłonę silnika wybrać.
Też mam płytę i centralkę od RMG. Centralkę polecam, można w własnym zakresie założyć jakieś odbojniki, aby przy zrzucaniu nie było takiego metalicznego uderzenia. Płyta trochę delikatna, albo ja zbytnio katuję sztormiaka Nity poprawiałem, zamontowałem stalowe, jak na chwilę obecną się trzyma. A i trochę się "wygła"... Jeśli w tym sezonie znów się rozwali chyba wejdę w Heed'a.
Przy montażu nic nie trzeba zdejmować, idealnie pasuje pod oryginalne otwory. Zresztą dostajesz manual, pełna profeska! Firmę chwalę, jakość przednia, kontakt petarda!
Przy montażu nic nie trzeba zdejmować, idealnie pasuje pod oryginalne otwory. Zresztą dostajesz manual, pełna profeska! Firmę chwalę, jakość przednia, kontakt petarda!
"To był koń na białym rycerzu, na białym rycerzu był koń... "
DL 650 '12
DL 650 '12
Re: Jaką osłonę silnika wybrać.
Dziękuję za pomoc,
raczej zdecyduje się na rmg. Dobrze się z gościem gada, ceny dobre i dostępność niezła.
@haqqax a mógłbyś jeszcze rzucić jakąś fotę tak bardziej z boku (nie pod kątem), żebym mógł sobie teraz porównać, na jakiej wysokości masz gmole?
Jeszcze tylko muszę wybrać, czy całą osłonę w jednym kolorze, czy tylko boki czarne.
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
raczej zdecyduje się na rmg. Dobrze się z gościem gada, ceny dobre i dostępność niezła.
@haqqax a mógłbyś jeszcze rzucić jakąś fotę tak bardziej z boku (nie pod kątem), żebym mógł sobie teraz porównać, na jakiej wysokości masz gmole?
Jeszcze tylko muszę wybrać, czy całą osłonę w jednym kolorze, czy tylko boki czarne.
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Re: Jaką osłonę silnika wybrać.
Nie mam takiej fotki z ta płytą, a zrobić też ciężko bo motek w ciemnym garażu między samochodami. Ale załączam fotkę zrobioną przed założeniem płyty (zresztą to była ilustracja dla RMG, bo z moimi gmolami nie mieli jeszcze doświadczenia)slash pisze:jakąś fotę tak bardziej z boku (nie pod kątem), żebym mógł sobie teraz porównać, na jakiej wysokości masz gmole?
Edit: Co do wysokości gmoli, pogadaj z właścicelem, wyślij mu fotki, zmierz średicę rurek. U mnie też tak było, nie miałem pewności czy potrzebuję adaptera czy nie (w zależności od gmoli może być potrzebny adapter). Już nie pamiętam dokładnie, ale chodziło chyba o wysokość poprzeczki. Rozważałem też wymiane moich gmoli na ich, ale powiedzieli, że oni by ich nie wymieniali, więc zostawiłem.
Daelim Daystar ==> Suzuki DL650 XAL2018
Re: Jaką osłonę silnika wybrać.
Dziękuję! No, ja już dostałem wytyczne, co mam przesłać, powinno pójść z górki.haqqax pisze:Nie mam takiej fotki z ta płytą, a zrobić też ciężko bo motek w ciemnym garażu między samochodami. Ale załączam fotkę zrobioną przed założeniem płyty (zresztą to była ilustracja dla RMG, bo z moimi gmolami nie mieli jeszcze doświadczenia)slash pisze:jakąś fotę tak bardziej z boku (nie pod kątem), żebym mógł sobie teraz porównać, na jakiej wysokości masz gmole?
Edit: Co do wysokości gmoli, pogadaj z właścicelem, wyślij mu fotki, zmierz średicę rurek. U mnie też tak było, nie miałem pewności czy potrzebuję adaptera czy nie (w zależności od gmoli może być potrzebny adapter). Już nie pamiętam dokładnie, ale chodziło chyba o wysokość poprzeczki. Rozważałem też wymiane moich gmoli na ich, ale powiedzieli, że oni by ich nie wymieniali, więc zostawiłem.
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Re: Jaką osłonę silnika wybrać.
Tez mam komplecik od RMG (płyta, centralka, gmole i poszerzenie stopki ) . Potwierdzam pozytywne opinie o obsłudze i terminowości, ale poszerzenie musiałem trochę przerobić bo kosa z tym poszerzeniem napierdzielała w stopkę centralną przy jej składaniu, zdzierając lakier na centralce ( tez od RMG) , a płyta nigdy nie widzialna u mnie żadnego terenu, a mimo to 2 nity się poddały. Wiec dla bardziej wymagających to nie bardzo polecam te płytę. Do gmoli i centralki nie mam żadnych zastrzeżeń.
Suzuki DL650 V-Strom AL2
- czarny_gawron
- A
- Posty: 363
- Rejestracja: 24 wrz 2018, 16:52
- Lokalizacja: Kraków
Re: Jaką osłonę silnika wybrać.
Podrzuć fotkę, tego poszerzenia. Mam podobny problemklajgus pisze:Tez mam komplecik od RMG (płyta, centralka, gmole i poszerzenie stopki ) . Potwierdzam pozytywne opinie o obsłudze i terminowości, ale poszerzenie musiałem trochę przerobić bo kosa z tym poszerzeniem napierdzielała w stopkę centralną przy jej składaniu, zdzierając lakier na centralce ( tez od RMG) , a płyta nigdy nie widzialna u mnie żadnego terenu, a mimo to 2 nity się poddały. Wiec dla bardziej wymagających to nie bardzo polecam te płytę. Do gmoli i centralki nie mam żadnych zastrzeżeń.
"To był koń na białym rycerzu, na białym rycerzu był koń... "
DL 650 '12
DL 650 '12
Re: Jaką osłonę silnika wybrać.
@czarny_gawron, @haqqax, @klajgus co sądzicie, może poprosić tego od rmg, żeby właśnie np. stalowe nity mi zamontował?
W ogóle też się dowiedziałem, że centralka w dobrej cenie jest, także możliwe że jak Wy - wezmę pakiet.
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
W ogóle też się dowiedziałem, że centralka w dobrej cenie jest, także możliwe że jak Wy - wezmę pakiet.
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Re: Jaką osłonę silnika wybrać.
Ja mam Heed skusiłem sie ceną, nie ma żadnych nitów, spawana, wybrałem stalową jest cięższa ale tańsza
https://crashbars.eu/pl/p/Oslona-silnik ... czarna/693
https://crashbars.eu/pl/p/Oslona-silnik ... czarna/693
DL650A L8
Re: Jaką osłonę silnika wybrać.
@Lord też myślałem o heed, wizualnie bardziej mi odpowiada, tylko nikt mi nie jest w stanie powiedzieć, czy będzie pasować do gmoli puig. Może jeszcze napiszę do producenta.
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Re: Jaką osłonę silnika wybrać.
Zmierz wysokość u siebie tej dolnej poprzeczki gmoli od chłodnicy i od ziemi tylko pewnie na kołach bo rozumiem że nie masz centralki ja ci zmierze swoją w Piatek, jak motek do mnie wróci będziesz wiedział. Oni mają w miarę uniwersalny wieszak który da sie delikatnie regulować przód tył i dół góra. Oraz sruby po zamocowaniu podwieszenia tego na tyle tez mają ok 1 cm regulacji.
DL650A L8
Re: Jaką osłonę silnika wybrać.
O Panie, dzięki wielkie!Lord pisze:Zmierz wysokość u siebie tej dolnej poprzeczki gmoli od chłodnicy i od ziemi tylko pewnie na kołach bo rozumiem że nie masz centralki ja ci zmierze swoją w Piatek, jak motek do mnie wróci będziesz wiedział. Oni mają w miarę uniwersalny wieszak który da sie delikatnie regulować przód tył i dół góra. Oraz sruby po zamocowaniu podwieszenia tego na tyle tez mają ok 1 cm regulacji.
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Re: Jaką osłonę silnika wybrać.
Podłączę się pod temat.
A do gmoli SUZUKI osłony jakich producentów pasują?
Pewnie ktoś ma z tymi gmolami. V-strom od 2017r.
A do gmoli SUZUKI osłony jakich producentów pasują?
Pewnie ktoś ma z tymi gmolami. V-strom od 2017r.
DL650 XAL9
Re: Jaką osłonę silnika wybrać.
Jeżeli mówisz o tym Nr kat. 990D0-31J00-031 to sytuacja podobna jak z pozostałymi, mierzysz wys. od ziemi i odległość od np chłodnicy, i tu dodatkowo mierzysz szerokość płaskiego odcinka bo ona jest węższa niż reszta gmoli. A potem już łatwiej dopasować.
DL650A L8
Re: Jaką osłonę silnika wybrać.
Ja miałem osłonę od Letko a mam od RM-G.
Letko jest z dość cienkiej blachy, spawana - u mnie ze dwa razy pękła przy mocowaniach po jeździe w terenie, dlatego zdecydowałem się na inną, bo po prostu jest zbyt delikatna, aczkolwiek bardzo ładnie wygląda. Jak ktoś dla designu kupuje to jak najbardziej godna polecenia. Jakość wykonania bardzo dobra.
RM-G jest z grubej blachy, nity ze względu na dość mocne wibracje silnika w DL-ach lubią się zerwać, w sumie dziwę się, że nie dają od razu stalowych.
Warto to albo od razu zmienić na stalowe, albo jak już się jakiś zerwie to go na stalowy zmienić. Pomimo tego feleru jest z racji na grubość materiał u pancerna ( mnie akurat na tym zależało, bo jednak zdarza mi się w ciut grubszy teren zapuszczać i po prostu prześlizgiwać się osłoną przez jakąś przeszkodę )
Kolejna kwestia moim zdaniem lekko na minus to nie do końca dobrze przemyślane otwory wentylacyjne i ich rozmiar.
Są to dość spore otwory i te najbliższe poziomej części płyty są akurat w takim miejscu, że sporo syfu spod koła trafia przez nie wprost na filtr oleju.
W płycie od Letko było to bardziej przemyślane. Prawdopodobnie wstawię w te dolne otwory kawałek siatki aby to nieco zniwelować.
Obecnie gdybym miał ponownie kupić to pogadałbym z Rafałem ( RM-G ) aby nieco inaczej wykonał te otwory wentylacyjne i dał stalowe nity i ponownie wziąłbym RM-G.
Letko jest z dość cienkiej blachy, spawana - u mnie ze dwa razy pękła przy mocowaniach po jeździe w terenie, dlatego zdecydowałem się na inną, bo po prostu jest zbyt delikatna, aczkolwiek bardzo ładnie wygląda. Jak ktoś dla designu kupuje to jak najbardziej godna polecenia. Jakość wykonania bardzo dobra.
RM-G jest z grubej blachy, nity ze względu na dość mocne wibracje silnika w DL-ach lubią się zerwać, w sumie dziwę się, że nie dają od razu stalowych.
Warto to albo od razu zmienić na stalowe, albo jak już się jakiś zerwie to go na stalowy zmienić. Pomimo tego feleru jest z racji na grubość materiał u pancerna ( mnie akurat na tym zależało, bo jednak zdarza mi się w ciut grubszy teren zapuszczać i po prostu prześlizgiwać się osłoną przez jakąś przeszkodę )
Kolejna kwestia moim zdaniem lekko na minus to nie do końca dobrze przemyślane otwory wentylacyjne i ich rozmiar.
Są to dość spore otwory i te najbliższe poziomej części płyty są akurat w takim miejscu, że sporo syfu spod koła trafia przez nie wprost na filtr oleju.
W płycie od Letko było to bardziej przemyślane. Prawdopodobnie wstawię w te dolne otwory kawałek siatki aby to nieco zniwelować.
Obecnie gdybym miał ponownie kupić to pogadałbym z Rafałem ( RM-G ) aby nieco inaczej wykonał te otwory wentylacyjne i dał stalowe nity i ponownie wziąłbym RM-G.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Jaką osłonę silnika wybrać.
Napisałem do Heed, niestety nie wiedzą, czy ich osłona podpasuje do gmoli puig, także @Lord Twoja pomoc byłaby nieoceniona. Ja na weekend też pomierzę i to już chyba da jakiś obraz.
Z innej beczki: czy to tylko takie złudzenie optyczne, czy faktycznie ta osłona Heed jest bardziej na bokach zabudowana niż RM-G? Jak dla mnie, im bardziej zabudowana, tym lepiej.
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Z innej beczki: czy to tylko takie złudzenie optyczne, czy faktycznie ta osłona Heed jest bardziej na bokach zabudowana niż RM-G? Jak dla mnie, im bardziej zabudowana, tym lepiej.
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Re: Jaką osłonę silnika wybrać.
W praktyce z boku przecież nie dostaniesz szutrem spod koła...
Ale być może lepiej się prezentuje.
Ale być może lepiej się prezentuje.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl