Masa motocykla w dowodzie rejestracyjnym.
Re: Masa motocykla w dowodzie rejestracyjnym.
O kurde, tylko 160 kilo ładowności?
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
Re: Masa motocykla w dowodzie rejestracyjnym.
W zasadzie to nie wiem bo DMC jest chyba pod F.1 a nie pod F.2staszek_s pisze:O kurde, tylko 160 kilo ładowności?
Natomiast jeżeli tak jest, to w moim przypadku rozwiązuje się problem z kuframi. Przy moich gabarytach i pełnych kufrach to zgodnie z przepisami plecaczek nie może już zasiąść z tyłu

- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: Masa motocykla w dowodzie rejestracyjnym.
Tak się zastanawiam - masa własna XT to ponoć 247 kg, ale z tego co piszą w specyfikacji to jest masa bez akcesorii adventuregaily pisze:Raczej wątpię żeby DL1050XT ważył aż 280kg.
247 kg (544.6 lb.) - Specification does not include Adventure accessories fitted to motorcycle
http://www.suzukicycles.com/Product%20L ... 50XAA.aspx
Jeżeli mamy pakiet travel pack czyli 3 kufry, stalaże boczne i centralny itd. to być może masa może dojść do 280 kg
https://suzuki.pl/moto/motocykle/V-Stro ... ravel-Pack
Tak jako ciekawostka - zważyłem ostatnio moje alu kufry kappa boczne 37l i centralny 48l na wadze łazienkowej z lidla

Re: Masa motocykla w dowodzie rejestracyjnym.
No tak, mój ma wpisane 273 KG w polu G, też trochę na wyrost. W każdym razie jeśli DMC jest nadal 440 KG to ładowność musiała spaść bo motocykl cięższy.
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
Re: Masa motocykla w dowodzie rejestracyjnym.
W starszych modelach była różnica między ABS i nie ABS. Waga max ta sama, ale masa motocykla inna ( na niekorzyść wersji z ABS )
DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Masa motocykla w dowodzie rejestracyjnym.
U mnie 2018 650 jest 415 i 213 czyli zostaje 202 czyli na pustym zbiorniku da radę 

DL650A L8
-
- A2
- Posty: 266
- Rejestracja: 13 kwie 2019, 15:41
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Masa motocykla w dowodzie rejestracyjnym.
Ja mam wpisane w dowodzie 251 kg, i pojechałem się dziś zważyć. I wyszło mi tak:
Ja plus motocykl - 300 kg
Moto beze mnie - 220 kg
Moto zatankowane 4/6 kresek.
Wynika z tego, że w stroju plus plecak ważę 80 kg. Akurat rano się zważyłem, i było 66 kg, strój + kask 7 kg, plecak ze 3 kg, czyli około 76 kg.
Moto natomiast dozbrojone w stelaż pod kufry (szacuję na 5 kg), i względem czystego DLa jeszcze o stopkę centralną i gmole.
Pytanie jest takie - ile rzeczywiście paliwa było w zbiorniku, i jaki błąd ma ta kopalniana waga, a przypuszczam, że +/-10 kg to na pewno. W końcu ciężarówki z urobkiem waży, to pewnie kilkanaście ton każda. Jakby kogoś interesowało, to tu byłem: https://www.google.com/maps/@50.1056065 ... a=!3m1!1e3
Ja plus motocykl - 300 kg
Moto beze mnie - 220 kg
Moto zatankowane 4/6 kresek.
Wynika z tego, że w stroju plus plecak ważę 80 kg. Akurat rano się zważyłem, i było 66 kg, strój + kask 7 kg, plecak ze 3 kg, czyli około 76 kg.
Moto natomiast dozbrojone w stelaż pod kufry (szacuję na 5 kg), i względem czystego DLa jeszcze o stopkę centralną i gmole.
Pytanie jest takie - ile rzeczywiście paliwa było w zbiorniku, i jaki błąd ma ta kopalniana waga, a przypuszczam, że +/-10 kg to na pewno. W końcu ciężarówki z urobkiem waży, to pewnie kilkanaście ton każda. Jakby kogoś interesowało, to tu byłem: https://www.google.com/maps/@50.1056065 ... a=!3m1!1e3
Bogusław • Honda Varadero XL125V 2003 -> DL650XT 2021
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej
Re: Masa motocykla w dowodzie rejestracyjnym.
lepsza chyba waga w skupie złomu, wybieram się odkąd mam DL'a ale się jeszcze nie wybrałem 

Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
Re: Masa motocykla w dowodzie rejestracyjnym.
To teraz porównać dopuszczalna mase całkowita określoną przez producenta na moto z akcesoriami. Moto + kierownik + plecak ma tylnim siedzeniu + masa gmoli, stelazy, kufrów. Okaze sie ze max po 5kg do kufra przypadnie i tyle ;D jak pakujecie sie na dłuższą trasę w ogóle bierzecie to pod uwagę? Przede mną dopiero pierwsze długie trasy, także z plecaczkiem.f_ranek pisze:Ja mam wpisane w dowodzie 251 kg, i pojechałem się dziś zważyć. I wyszło mi tak:
Ja plus motocykl - 300 kg
Moto beze mnie - 220 kg
Moto zatankowane 4/6 kresek.
Wynika z tego, że w stroju plus plecak ważę 80 kg. Akurat rano się zważyłem, i było 66 kg, strój + kask 7 kg, plecak ze 3 kg, czyli około 76 kg.
Moto natomiast dozbrojone w stelaż pod kufry (szacuję na 5 kg), i względem czystego DLa jeszcze o stopkę centralną i gmole.
Pytanie jest takie - ile rzeczywiście paliwa było w zbiorniku, i jaki błąd ma ta kopalniana waga, a przypuszczam, że +/-10 kg to na pewno. W końcu ciężarówki z urobkiem waży, to pewnie kilkanaście ton każda. Jakby kogoś interesowało, to tu byłem: https://www.google.com/maps/@50.1056065 ... a=!3m1!1e3
DL650 XT 2021
Re: Masa motocykla w dowodzie rejestracyjnym.
Do kufra to i tak możesz wsadzić tylko 5 kg 
Przykładowo, wg. producenta (akurat GIVI) w przypadku płyt wykonanych z tworzywa sztucznego nośność to 10kg (źródło). Sam kufer V56N waży 5,7 kg, a aluminiowy OUTBACK 58lt 7,2 kg, a najlżejszy V40N to 3,4 kg (źródło: drukowana broszura producenta). W kufrze V56N jest ostrzeżenie, że maksymalna ładowność to 10 kg, o ile płyta na to pozwala. Więc odejmując, do aluminiowych można wsadzić tylko 2,8 kg bagażu, a do V40N aż 6,6 kg!!!
Honda (Varadero) ma tak samo - maksymalna masa kufra z załadunkiem to 10 kg. Natomiast ja go ładowałem do 15 kg, może i więcej, i jeździłem, przy czym starałem się jeździć po równym, a nie dziurach, i nic się nie stało.
Natomiast co do DMC, to staram się szacować masę motocykla, bagażu, pasażerów, i jej nie przekraczać. Myślę, że jw. - jak będziesz jeździł spokojnie i po równym, to drobne przekroczenie niczemu nie grozi.

Przykładowo, wg. producenta (akurat GIVI) w przypadku płyt wykonanych z tworzywa sztucznego nośność to 10kg (źródło). Sam kufer V56N waży 5,7 kg, a aluminiowy OUTBACK 58lt 7,2 kg, a najlżejszy V40N to 3,4 kg (źródło: drukowana broszura producenta). W kufrze V56N jest ostrzeżenie, że maksymalna ładowność to 10 kg, o ile płyta na to pozwala. Więc odejmując, do aluminiowych można wsadzić tylko 2,8 kg bagażu, a do V40N aż 6,6 kg!!!
Honda (Varadero) ma tak samo - maksymalna masa kufra z załadunkiem to 10 kg. Natomiast ja go ładowałem do 15 kg, może i więcej, i jeździłem, przy czym starałem się jeździć po równym, a nie dziurach, i nic się nie stało.
Natomiast co do DMC, to staram się szacować masę motocykla, bagażu, pasażerów, i jej nie przekraczać. Myślę, że jw. - jak będziesz jeździł spokojnie i po równym, to drobne przekroczenie niczemu nie grozi.
Bogusław • Honda Varadero XL125V 2003 -> DL650XT 2021
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej