Masa motocykla w dowodzie rejestracyjnym.

Forum na tematy których nie ma w innych częściach forum
Online
Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3076
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: Masa motocykla w dowodzie rejestracyjnym.

Post autor: staszek_s »

O kurde, tylko 160 kilo ładowności?


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4510
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: Masa motocykla w dowodzie rejestracyjnym.

Post autor: Centrino »

staszek_s pisze:O kurde, tylko 160 kilo ładowności?
W zasadzie to nie wiem bo DMC jest chyba pod F.1 a nie pod F.2

Natomiast jeżeli tak jest, to w moim przypadku rozwiązuje się problem z kuframi. Przy moich gabarytach i pełnych kufrach to zgodnie z przepisami plecaczek nie może już zasiąść z tyłu :)


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

gaily
A1
Posty: 77
Rejestracja: 27 mar 2017, 12:50

Re: Masa motocykla w dowodzie rejestracyjnym.

Post autor: gaily »

Raczej wątpię żeby DL1050XT ważył aż 280kg. ;)



Awatar użytkownika
Old Donkey
A+B+C
Posty: 1825
Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
Lokalizacja: Katowice

Re: Masa motocykla w dowodzie rejestracyjnym.

Post autor: Old Donkey »

gaily pisze:Raczej wątpię żeby DL1050XT ważył aż 280kg. ;)
Tak się zastanawiam - masa własna XT to ponoć 247 kg, ale z tego co piszą w specyfikacji to jest masa bez akcesorii adventure

247 kg (544.6 lb.) - Specification does not include Adventure accessories fitted to motorcycle

http://www.suzukicycles.com/Product%20L ... 50XAA.aspx

Jeżeli mamy pakiet travel pack czyli 3 kufry, stalaże boczne i centralny itd. to być może masa może dojść do 280 kg
https://suzuki.pl/moto/motocykle/V-Stro ... ravel-Pack


Tak jako ciekawostka - zważyłem ostatnio moje alu kufry kappa boczne 37l i centralny 48l na wadze łazienkowej z lidla ;) , wyszło mi 16,9 kg. Dużo.



Online
Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3076
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: Masa motocykla w dowodzie rejestracyjnym.

Post autor: staszek_s »

No tak, mój ma wpisane 273 KG w polu G, też trochę na wyrost. W każdym razie jeśli DMC jest nadal 440 KG to ładowność musiała spaść bo motocykl cięższy.


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5220
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Masa motocykla w dowodzie rejestracyjnym.

Post autor: Struna »

W starszych modelach była różnica między ABS i nie ABS. Waga max ta sama, ale masa motocykla inna ( na niekorzyść wersji z ABS )


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3343
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Masa motocykla w dowodzie rejestracyjnym.

Post autor: Lord »

U mnie 2018 650 jest 415 i 213 czyli zostaje 202 czyli na pustym zbiorniku da radę ;)


DL650A L8

AzzogPlugawy
A2
Posty: 246
Rejestracja: 13 kwie 2019, 15:41
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Masa motocykla w dowodzie rejestracyjnym.

Post autor: AzzogPlugawy »

DL 1000 z 2017
G: 261
F2: 440


V-STROM 1000 :twisted:

Awatar użytkownika
f_ranek
A+B+C
Posty: 1193
Rejestracja: 10 cze 2021, 23:39
Lokalizacja: SK
Kontakt:

Re: Masa motocykla w dowodzie rejestracyjnym.

Post autor: f_ranek »

Ja mam wpisane w dowodzie 251 kg, i pojechałem się dziś zważyć. I wyszło mi tak:
Ja plus motocykl - 300 kg
Moto beze mnie - 220 kg
Moto zatankowane 4/6 kresek.

Wynika z tego, że w stroju plus plecak ważę 80 kg. Akurat rano się zważyłem, i było 66 kg, strój + kask 7 kg, plecak ze 3 kg, czyli około 76 kg.
Moto natomiast dozbrojone w stelaż pod kufry (szacuję na 5 kg), i względem czystego DLa jeszcze o stopkę centralną i gmole.

Pytanie jest takie - ile rzeczywiście paliwa było w zbiorniku, i jaki błąd ma ta kopalniana waga, a przypuszczam, że +/-10 kg to na pewno. W końcu ciężarówki z urobkiem waży, to pewnie kilkanaście ton każda. Jakby kogoś interesowało, to tu byłem: https://www.google.com/maps/@50.1056065 ... a=!3m1!1e3


Bogusław • Honda Varadero XL125V 2003 -> DL650XT 2021

Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej

Online
Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3076
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: Masa motocykla w dowodzie rejestracyjnym.

Post autor: staszek_s »

lepsza chyba waga w skupie złomu, wybieram się odkąd mam DL'a ale się jeszcze nie wybrałem :)


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

Awatar użytkownika
RimmSky
A1
Posty: 85
Rejestracja: 26 cze 2021, 14:59
Lokalizacja: Rumia/Trójmiasto

Re: Masa motocykla w dowodzie rejestracyjnym.

Post autor: RimmSky »

f_ranek pisze:Ja mam wpisane w dowodzie 251 kg, i pojechałem się dziś zważyć. I wyszło mi tak:
Ja plus motocykl - 300 kg
Moto beze mnie - 220 kg
Moto zatankowane 4/6 kresek.

Wynika z tego, że w stroju plus plecak ważę 80 kg. Akurat rano się zważyłem, i było 66 kg, strój + kask 7 kg, plecak ze 3 kg, czyli około 76 kg.
Moto natomiast dozbrojone w stelaż pod kufry (szacuję na 5 kg), i względem czystego DLa jeszcze o stopkę centralną i gmole.

Pytanie jest takie - ile rzeczywiście paliwa było w zbiorniku, i jaki błąd ma ta kopalniana waga, a przypuszczam, że +/-10 kg to na pewno. W końcu ciężarówki z urobkiem waży, to pewnie kilkanaście ton każda. Jakby kogoś interesowało, to tu byłem: https://www.google.com/maps/@50.1056065 ... a=!3m1!1e3
To teraz porównać dopuszczalna mase całkowita określoną przez producenta na moto z akcesoriami. Moto + kierownik + plecak ma tylnim siedzeniu + masa gmoli, stelazy, kufrów. Okaze sie ze max po 5kg do kufra przypadnie i tyle ;D jak pakujecie sie na dłuższą trasę w ogóle bierzecie to pod uwagę? Przede mną dopiero pierwsze długie trasy, także z plecaczkiem.

DL650 XT 2021






Awatar użytkownika
f_ranek
A+B+C
Posty: 1193
Rejestracja: 10 cze 2021, 23:39
Lokalizacja: SK
Kontakt:

Re: Masa motocykla w dowodzie rejestracyjnym.

Post autor: f_ranek »

Do kufra to i tak możesz wsadzić tylko 5 kg :P

Przykładowo, wg. producenta (akurat GIVI) w przypadku płyt wykonanych z tworzywa sztucznego nośność to 10kg (źródło). Sam kufer V56N waży 5,7 kg, a aluminiowy OUTBACK 58lt 7,2 kg, a najlżejszy V40N to 3,4 kg (źródło: drukowana broszura producenta). W kufrze V56N jest ostrzeżenie, że maksymalna ładowność to 10 kg, o ile płyta na to pozwala. Więc odejmując, do aluminiowych można wsadzić tylko 2,8 kg bagażu, a do V40N aż 6,6 kg!!!

Honda (Varadero) ma tak samo - maksymalna masa kufra z załadunkiem to 10 kg. Natomiast ja go ładowałem do 15 kg, może i więcej, i jeździłem, przy czym starałem się jeździć po równym, a nie dziurach, i nic się nie stało.

Natomiast co do DMC, to staram się szacować masę motocykla, bagażu, pasażerów, i jej nie przekraczać. Myślę, że jw. - jak będziesz jeździł spokojnie i po równym, to drobne przekroczenie niczemu nie grozi.


Bogusław • Honda Varadero XL125V 2003 -> DL650XT 2021

Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tematy ogólne”