DL 650XT "Osiołek"

Tu przedstawiamy nasze motocykle
Awatar użytkownika
MarcinS
A2
Posty: 160
Rejestracja: 15 kwie 2020, 17:14
Lokalizacja: WPI

DL 650XT "Osiołek"

Post autor: MarcinS »

Nadszedł czas na prezentację mojego „Osiołka”:

Vstrom 650 XT z 2017 roku, zakupiony jako nowy w Suzuki Piaseczno.
DSC_4131_edytowany-1.jpg
G0030033.jpg
20190829_154211 (3).jpg
I... przez 3 lata od zakupu trochę doposażony. Zatem po kolei:
- fabryczne gmole
- fabryczna podstawka centralna
- wyższa szyba Puig wraz z deflektorem
- uchwyt na nawigację – kombinacja poprzeczki Givi FB3112 wraz uchwytem SW Motech
- podgrzewane manetki Oxford (chyba wersja Adventure, nie pamiętam)
- reflektory przeciwmgielne LED Givi S322
- kufry boczne Givi Trekker TRK33
- kufer centralny Givi Trekker TRK52
- skrzynka na narzędzia Givi S520, montowana do stelaża kufra bocznego
- tłumik Arrow z kolektorem i katalizatorem
- poszerzenie stopki bocznej Hepco&Becker
- podwyższone siedzisko (Suzuki)

Parę zdań o wyposażeniu:
- wyższa szyba z deflektorem – bardzo dobrze chroni przed wiatrem do prędkości ok 140 km/h; później niestety wiatr się wzmaga i pojawiają się wibracje na kasku, a szyba zaczyna działać jak żagiel i przy bocznych podmuchach robi się niebezpiecznie
- uchwyt na nawigację – kombinacja poprzeczki Givi wraz uchwytem SW Motech – nie jest idealnie stabilnie, ale znośnie, a nawigacja jest w zasięgu wzroku
- światła przeciwgielne LED Givi – ze zwględu na brak dobrego miejsca montażowego (brak poprzeczki łączącej gmole) same światła są mocno narażone na uszkodzenia przy każdej glebie. Ilość światła – spora, natomiast tylko blisko motocykla. Na oświetlenie drogi jak w aucie nie ma co liczyć
- kufry boczne Givi Trekker 33B – zajmują mało miejsca na szerokość, to bardzo duży plus, natomiast ich pojemność nie jest szczególnie duża, zwłaszcza w połączeniu z fabrycznymi torbami. Dodatkowy minus – przeciekają. Rzeczy w środku zawsze są mokre po deszczu.
- kufer centralny Givi Trekker 52B – tu ciężko mieć zastrzeżenia. Duży, pojemny, stabilny.
- tłumik Arrow – pięknie brzmi, nie jest za głośny i ma homologację, dzięki czemu bez problemu przechodzi przeglądy (sprawdzone!).

Ogólnie jakość Givi nie zachwyca - zawsze przy montażu trzeba coś dogiąć, nasiłować się, ale Givi jest najłatwiej dostępne na rynku. SW Motech i Hepco&Becker wydają się być o klasę lepsze.

„Osiołek” ma na razie nakręcone 25 kkm - głównie po Polsce, ale był też w Skandynawii. Niedużo, ale ja też nie jeżdżę nim codziennie – służy raczej do weekendowych wypadów. Z jednej strony nie wywołuje większych emocji i zachęca do myślenia o zmianie np. na dużego Tigera albo GSa, z drugiej – za każdym razem jak się nim przejadę to stwierdzam, że w sumie nie potrzebuję nic więcej. Jest bezpieczny (ABS + kontrola trakcji), ładowny, ma duży zasięg, komfortowy, do tego z Arrowem wreszcie fajnie brzmi.

PS. Główne zdjęcie jeszcze bez LEDów i Arrowa...
Ocena: 5.88235%


GSX650-F '08 (2008 do 2009)
VStrom 650XT '17 (2017 - obecnie)

scyzor_2007
A+B
Posty: 802
Rejestracja: 08 sty 2017, 16:50

Re: DL 650XT "Osiołek"

Post autor: scyzor_2007 »

Gratuluje ładnego wypasionego Osiołka



diabełek
A1
Posty: 43
Rejestracja: 20 lip 2018, 20:55

Re: DL 650XT "Osiołek"

Post autor: diabełek »

:) Gratulacje, mam dokładnie takie same przemyślenia. Przez okres zimowy duzo myślałem zeby zamienić Suzę ( u mnie 650 z 2013 roku) na Honde Afrykę Twin, miałem sporo sposobności aby pośmigac tym moto i poprostu się zakochałem. Afryka jest celem, ale jak teraz pojeździłem V-Stromem, to po głębszej refleksji doszedłem do wniosku że Suzuki jest tak bardzo uniwersalnym motocyklem że naprawde nie trzeba niczego więcej, czy to bliższa czy dalsza wyprawa zawsze daję radę przy tym pali tyle co skuter. Zazwyczaj jeździmy w kilka osób ( głównie GS 1200, jest też Afryczka :D ) i generalnie patrzę na te maszyny przez pryzmat swojej, pali duzo mniej, świetna pozycja za kierownicą ochronna przed deszczem i wiatrem, kosztuje mniej niż połowę, generalnie same zalety. Pozdrawiam i szerokości



Awatar użytkownika
Smerfciamajda
A+B+C+D
Posty: 2462
Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39

Re: DL 650XT "Osiołek"

Post autor: Smerfciamajda »

Bardzo fajny sprzęt, ładnie doposażony. Podoba mi się

Zmień lustra na Vicmy z poszerzeniami Leoshi - bardzo duża poprawa w aerodynamice i zawirowaniach.

Jak to TRK przeciekają? Jakoś mocno? A co z torbami wtedy, tez ciągną wodę?
Nie strasz mnie



Awatar użytkownika
MarcinS
A2
Posty: 160
Rejestracja: 15 kwie 2020, 17:14
Lokalizacja: WPI

Re: DL 650XT "Osiołek"

Post autor: MarcinS »

Smerfciamajda pisze:
Jak to TRK przeciekają? Jakoś mocno? A co z torbami wtedy, tez ciągną wodę?
Nie strasz mnie Obrazek
Przeciekaja, niestety. Torby nie są nieprzemakalne, wiec rzeczy w środku są wilgotne. Oczywiście to nie jest tak, że wszystko pływa, ale wody przedostaje się sporo. Klasyczne kufry alu z zamknięciem od góry powinny byc pod tym względem znacznie lepsze.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka


GSX650-F '08 (2008 do 2009)
VStrom 650XT '17 (2017 - obecnie)

Awatar użytkownika
MarcinS
A2
Posty: 160
Rejestracja: 15 kwie 2020, 17:14
Lokalizacja: WPI

Re: DL 650XT "Osiołek"

Post autor: MarcinS »

diabełek pisze::) Gratulacje, mam dokładnie takie same przemyślenia. Przez okres zimowy duzo myślałem zeby zamienić Suzę ( u mnie 650 z 2013 roku) na Honde Afrykę Twin, miałem sporo sposobności aby pośmigac tym moto i poprostu się zakochałem.
Ja się napaliłem na dużego GSa. Ale... czy za 3 krotną wartość Osiołka dostanę 3 x więcej frajdy i 3 x większa funkcjonalność?
Na pewno 3x większa zazdrość kumpli :-D

No i jeszcze jeden powód,żeby trzymać Osiołka - podczas planowanej na przyszły rok wycieczki do Gruzji nikt nie zwróci na niego uwagi, a duży GS zawsze się rzuca w oczy...

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Ocena: 5.88235%


GSX650-F '08 (2008 do 2009)
VStrom 650XT '17 (2017 - obecnie)

Awatar użytkownika
PiotrEm
A+B+C
Posty: 1563
Rejestracja: 25 kwie 2020, 23:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: DL 650XT "Osiołek"

Post autor: PiotrEm »

Fajny pojazd i właśnie coś podobnego chodzi mi po głowie.
Jest w roczniku 2020 zwykła wersja w malowaniu ciemnoszarym na kołach odlewanych i są XTki np. czarny na złotych felgach a'la subaru :-) albo jak tu ktoś się chwalił "wisienką" (czerwony XT na czarnych kołach). I weź tu wybierz.
Ciekawe co dealer na to, jak poproszę o zmianę kół na czarne szprychowane w tym szarym nieXT.


Czarny DL650XT M0 na Au-felgach

diabełek
A1
Posty: 43
Rejestracja: 20 lip 2018, 20:55

Re: DL 650XT

Post autor: diabełek »

MarcinS pisze:
diabełek pisze::) Gratulacje, mam dokładnie takie same przemyślenia. Przez okres zimowy duzo myślałem zeby zamienić Suzę ( u mnie 650 z 2013 roku) na Honde Afrykę Twin, miałem sporo sposobności aby pośmigac tym moto i poprostu się zakochałem.
Ja się napaliłem na dużego GSa. Ale... czy za 3 krotną wartość Osiołka dostanę 3 x więcej frajdy i 3 x większa funkcjonalność?
Na pewno 3x większa zazdrość kumpli :-D

No i jeszcze jeden powód,żeby trzymać Osiołka - podczas planowanej na przyszły rok wycieczki do Gruzji nikt nie zwróci na niego uwagi, a duży GS zawsze się rzuca w oczy...

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Dokładnie jak mówisz. Zatem szerokości i cieszmy się, bo to naprawdę świetne maszyny.



Awatar użytkownika
bojaco
A+B+C
Posty: 1331
Rejestracja: 01 maja 2018, 21:44
Lokalizacja: Reksio, Bolek i Lolek...

Re: DL 650XT "Osiołek"

Post autor: bojaco »

Ładna sztuka. Gratulacje. Czarne kufry bardzo pasują do tej wersji kolorystycznej. Szkoda że ciekną. Masz z boku taki klips dociskający pokrywę? Może są za bardzo załadowane?


DL650 2013 -> DL1000 2016 -> R1200GS Adv 2016 czyli Mniejszość Niemiecka :shock:

Awatar użytkownika
MarcinS
A2
Posty: 160
Rejestracja: 15 kwie 2020, 17:14
Lokalizacja: WPI

Re: DL 650XT "Osiołek"

Post autor: MarcinS »

PiotrEm pisze:Fajny pojazd i właśnie coś podobnego chodzi mi po głowie.
Jest w roczniku 2020 zwykła wersja w malowaniu ciemnoszarym na kołach odlewanych i są XTki np. czarny na złotych felgach a'la subaru :-) albo jak tu ktoś się chwalił "wisienką" (czerwony XT na czarnych kołach). I weź tu wybierz.
Ciekawe co dealer na to, jak poproszę o zmianę kół na czarne szprychowane w tym szarym nieXT.
Jak zamawiałem swojego, to miał był żółty na złotych felgach (kocham Subaru Obrazek), ale podobno pierwszy kontener z żółtymi DLami do Polski spłonął, wiec... wziąłem czarnego.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka


GSX650-F '08 (2008 do 2009)
VStrom 650XT '17 (2017 - obecnie)

Awatar użytkownika
motif
A+B+C
Posty: 1203
Rejestracja: 05 cze 2019, 14:48
Lokalizacja: Kraków

Re: DL 650XT "Osiołek"

Post autor: motif »

ja givi TRK33 mam 4 lata już i nic nie przecieka. Uszczelki trzeba trzymać w czystości i uważać żeby ciuch żaden nie podszedł między.
Ocena: 5.88235%



Awatar użytkownika
bojaco
A+B+C
Posty: 1331
Rejestracja: 01 maja 2018, 21:44
Lokalizacja: Reksio, Bolek i Lolek...

Re: DL 650XT "Osiołek"

Post autor: bojaco »

Ale Marcin napisał, że torby ma wilgotne, więc chyba szmatami uszczelek nie blokuje. Musiałby sam się wypowiedzieć. Przeciekanie było znaną wadą tych kufrów i dlatego wprowadzono poprawkę w postaci klipsa, docisku na boku kufra. Ale może nadal nie jest tak, jak być powinno.


DL650 2013 -> DL1000 2016 -> R1200GS Adv 2016 czyli Mniejszość Niemiecka :shock:

Gaspar75
A+B
Posty: 615
Rejestracja: 04 lut 2019, 18:39

Re: DL 650XT "Osiołek"

Post autor: Gaspar75 »

Ładnie się prezentuje. Niech służy dobrze przez wiele kilometrów.


Suzuki DL 650 AK8 --> Dl 1000 AL8--> DL1050

Awatar użytkownika
KSD
A2
Posty: 152
Rejestracja: 11 paź 2016, 18:13
Kontakt:

Re: DL 650XT "Osiołek"

Post autor: KSD »

Ładna sztuka i świetne fotki :) No i droga atlantycka zaliczona :)



Awatar użytkownika
Voyager
A+B
Posty: 518
Rejestracja: 13 lis 2018, 11:57
Lokalizacja: Polska południowa

Re: DL 650XT "Osiołek"

Post autor: Voyager »

Gratulacje! Zacna maszyna!


Romet Kadet -> Romet Ogar 200 -> Junak 901 -> Honda Varadero 125 -> Suzuki V-Strom DL650XT L8 -> Suzuki V-Strom DL650XT M0

Kuba76
A1
Posty: 97
Rejestracja: 24 kwie 2020, 09:09

Re: DL 650XT "Osiołek"

Post autor: Kuba76 »

Cześć , zadowolony jesteś z fabrycznych gmoli?? W środę odbieram motocykl i chciałbym jak najszybciej zamontować gmole, wiec bardzo proszę o opinie czy kupić innego producenta czy poprosić żeby mi w salonie zamontowali przed odbiorem , pozdro



Awatar użytkownika
PiotrEm
A+B+C
Posty: 1563
Rejestracja: 25 kwie 2020, 23:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: DL 650XT "Osiołek"

Post autor: PiotrEm »

@MarcinS, ile masz wzrostu? Firmowa szyba "turystyczna" jest tylko 3 cm wyższa od standardowej, ale ma deflektor. To może być dla mnie i tak za mało (mam 190 cm). Prędkość 140 km/h to dla mnie granica komfortu w samochodzie, więc na moto też szybciej latał nie będę. Szybę na pewno zmienię, na początek wolę jeździć jak na nakedzie, niż z wytrząchniętą głową (na CB500X miałem takie odczucia, jakbym miał włączoną wiertarkę udarową przyczepioną do kasku, musiałem się garbić albo zwolnić).

PS. I ostatecznie zamówiłem czarnego XT subaru :-), pochwalę się jak odbiorę.


Czarny DL650XT M0 na Au-felgach

Awatar użytkownika
MarcinS
A2
Posty: 160
Rejestracja: 15 kwie 2020, 17:14
Lokalizacja: WPI

Re: DL 650XT "Osiołek"

Post autor: MarcinS »

Kuba76 pisze:Cześć , zadowolony jesteś z fabrycznych gmoli?? W środę odbieram motocykl i chciałbym jak najszybciej zamontować gmole, wiec bardzo proszę o opinie czy kupić innego producenta czy poprosić żeby mi w salonie zamontowali przed odbiorem , pozdro
Jak dotąd miały okazję sprawdzić się 2 razy, z czego raz wspomagały się bocznym kufrem. Po glebie w terenie (ale przy prędkości prawie zerowej) - bez szkód. Po glebie parkingowej (stoczył się z bocznej podstawki na wzniesieniu, bo nie wskoczył mi bieg) - też bez szkód. Natomiast moim zdaniem fabrycznym gmolom zdecydowanie brakuje dodatkowej poprzeczki w górnej części - przy okazji byłoby gdzie zamontować dodatkowe reflektory ;-)


GSX650-F '08 (2008 do 2009)
VStrom 650XT '17 (2017 - obecnie)

Awatar użytkownika
MarcinS
A2
Posty: 160
Rejestracja: 15 kwie 2020, 17:14
Lokalizacja: WPI

Re: DL 650XT "Osiołek"

Post autor: MarcinS »

PiotrEm pisze:@MarcinS, ile masz wzrostu? Firmowa szyba "turystyczna" jest tylko 3 cm wyższa od standardowej, ale ma deflektor. To może być dla mnie i tak za mało (mam 190 cm). Prędkość 140 km/h to dla mnie granica komfortu w samochodzie, więc na moto też szybciej latał nie będę. Szybę na pewno zmienię, na początek wolę jeździć jak na nakedzie, niż z wytrząchniętą głową (na CB500X miałem takie odczucia, jakbym miał włączoną wiertarkę udarową przyczepioną do kasku, musiałem się garbić albo zwolnić).

PS. I ostatecznie zamówiłem czarnego XT subaru :-), pochwalę się jak odbiorę.

Mam 186 cm. Dla mnie granica komfortu w aucie to jakieś 220 km/h na autostradzie (w przypadku Insigni, 180 km/h w przypadku XC90).
Fabryczna szyba powodowała u mnie bardzo duże turbulencje na kasku, stąd wziąłem wyższą szybę. Szyba Puig jest aż za wysoka - bo trochę ogranicza widoczność bezpośrednio przed motocyklem, dodatkowo na trasie przy wyższych prędkościach powoduje dużą niestabilność motocykla, ale... do 140 km/h jest za nią po prostu cisza i spokój. Oczywiście w zatyczkach do uszu jeżdżę cały czas, poza odcinkami do 50 km.
PiotrEm pisze: PS. I ostatecznie zamówiłem czarnego XT subaru :-), pochwalę się jak odbiorę.
Świetny wybór! Jak dla mnie idealna wersja kolorystyczna. Jak kupowałem swojego, to chciałem żółtego na "subarowych" felgach, ale... podobno spłonął kontener z dostawą żółtych do Polski, więc wziąłem czarnego, bo był dostępny prawie od ręki.
Ocena: 5.88235%


GSX650-F '08 (2008 do 2009)
VStrom 650XT '17 (2017 - obecnie)

Kuba76
A1
Posty: 97
Rejestracja: 24 kwie 2020, 09:09

Re: DL 650XT "Osiołek"

Post autor: Kuba76 »

Marcin to przygody już miałeś , dzięki za odpowiedz moim zdaniem tez przydałaby się jakaś poprzeczka w górnej części , widziałem do innych motocykli takie rozwiązania ale jeszcze nie udało mi się znaleźć takich dedykowanych do małego vstroma, jeśli ktoś z was posiada wiedzę który producent oferuje takie gmole to proszę pilnie o informacje , pozdrawiam



ODPOWIEDZ

Wróć do „Nasze Motocykle”