Dziwne buczenie i rezonans podczas docierania

Forum na tematy których nie ma w innych częściach forum
kaloryferarz
A+B+C
Posty: 1209
Rejestracja: 03 maja 2020, 21:19
Lokalizacja: okolice Krakowa

Dziwne buczenie i rezonans podczas docierania

Post autor: kaloryferarz »

Cześć. Jestem w trakcie docierania mojego dl 650. Zauważyłem, że podczas jazdy rezonuje jakieś buczenie tak "łałłałłałłał" :) Jest to chyba tylko w okolicach 60-70km/h. Spotkał się ktoś z czymś takim? Ja wiem, że po wymianie oleju na docelowy może to zniknąć, ale nie musi :) Brzmi to mniej więcej tak jak traktor ursus c-360, jakby dyfer w polonezie. Nie wiem jak to dokładnie opisać. Jest to podczas jednostajnej jazdy, pojawia się przy lekkim dodawaniu gazu lub podtrzymywaniu prędkości. Znika po odpuszczeniu gazu. Dodatkowo wydaje mi się, że sprzęgło świszczy przy puszczeniu gazu. Spotkaliście się z czymś takim? Aktualny przebieg to 730 km. Docierany trasami po 50-100 km od odebrania go tydzień temu z salonu. Nie przekraczam 5 tys obr/min.


Romet Komar 2350 -> Honda Shadow 500 -> Yamaha XJ6 Diversion -> DL 650 AL9 -> Burgman 400 2010 :)

Awatar użytkownika
motif
A+B+C
Posty: 1203
Rejestracja: 05 cze 2019, 14:48
Lokalizacja: Kraków

Re: Dziwne buczenie i rezonans podczas docierania

Post autor: motif »

tłok będzie do wymiany.
Ocena: 5.88235%



Awatar użytkownika
PiotrEm
A+B+C
Posty: 1553
Rejestracja: 25 kwie 2020, 23:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dziwne buczenie i rezonans podczas docierania

Post autor: PiotrEm »

To buczenie - to zależy od prędkości, czy od obrotów?


Czarny DL650XT M0 na Au-felgach

kaloryferarz
A+B+C
Posty: 1209
Rejestracja: 03 maja 2020, 21:19
Lokalizacja: okolice Krakowa

Re: Dziwne buczenie i rezonans podczas docierania

Post autor: kaloryferarz »

@motif wszystkie trzy tłoki :)
@PiotrEm zauważyłem buczenie tylko przy 60-70kmh ale nie mam pewności czy na innych biegach też tak jest. Jutro przetestuję.
Okres tego buczenia określiłbym gdzieś między 0.5 a 1 sekundy przy tej prędkości. Jest irytujące bo słychać je przez szum w kasku.


Romet Komar 2350 -> Honda Shadow 500 -> Yamaha XJ6 Diversion -> DL 650 AL9 -> Burgman 400 2010 :)

pyra
A+B
Posty: 735
Rejestracja: 07 lis 2017, 06:43

Re: Dziwne buczenie i rezonans podczas docierania

Post autor: pyra »

Jezeli masz, sprawdź skręcenie gmoli. Paru kolegów to przerabiało.


Szerszeń DL 650A L7 - to już historia

kaloryferarz
A+B+C
Posty: 1209
Rejestracja: 03 maja 2020, 21:19
Lokalizacja: okolice Krakowa

Re: Dziwne buczenie i rezonans podczas docierania

Post autor: kaloryferarz »

W sensie czy są dokręcone? A to sprawdzę wszystkie śruby, do których się dostanę i do których mam klucze.


Romet Komar 2350 -> Honda Shadow 500 -> Yamaha XJ6 Diversion -> DL 650 AL9 -> Burgman 400 2010 :)

Awatar użytkownika
KSD
A2
Posty: 152
Rejestracja: 11 paź 2016, 18:13
Kontakt:

Re: Dziwne buczenie i rezonans podczas docierania

Post autor: KSD »

Też obstawiam, że to rezonans od czegoś nie do końca dobrze dokręconego. Może coś przy owiewkach? Spróbuj pobawić się w "dokręcacza". Nawet może ściągnij kilka rzeczy aby dostać się nieco głębiej i wszytko ładnie podociągaj.



kaloryferarz
A+B+C
Posty: 1209
Rejestracja: 03 maja 2020, 21:19
Lokalizacja: okolice Krakowa

Re: Dziwne buczenie i rezonans podczas docierania

Post autor: kaloryferarz »

Sprawdziłem teraz i rezonuje wyłącznie na piątym biegu przy ok 4.5 tys obr/min. Na czwórce i trójce nie rezonuje. Szóstki nie miałem gdzie sprawdzić.


Romet Komar 2350 -> Honda Shadow 500 -> Yamaha XJ6 Diversion -> DL 650 AL9 -> Burgman 400 2010 :)

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5221
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Dziwne buczenie i rezonans podczas docierania

Post autor: Struna »

Stary - wyluzuj, to jest Suzuki, tu wszystko szumi, stuka i puka.
Ten typ tak ma - naucz się z tym żyć :)


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

kaloryferarz
A+B+C
Posty: 1209
Rejestracja: 03 maja 2020, 21:19
Lokalizacja: okolice Krakowa

Re: Dziwne buczenie i rezonans podczas docierania

Post autor: kaloryferarz »

To moje pierwsze suzuki :) Jeżeli jest tak jak mówisz, to oczywix wyluzuję :) Myślałem, że coś się psuje :)


Romet Komar 2350 -> Honda Shadow 500 -> Yamaha XJ6 Diversion -> DL 650 AL9 -> Burgman 400 2010 :)

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5221
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Dziwne buczenie i rezonans podczas docierania

Post autor: Struna »

Zapamiętaj motto suzuki-ownerów

Stuki, puki - to Suzuki :D
Ocena: 5.88235%


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

kaloryferarz
A+B+C
Posty: 1209
Rejestracja: 03 maja 2020, 21:19
Lokalizacja: okolice Krakowa

Re: Dziwne buczenie i rezonans podczas docierania

Post autor: kaloryferarz »

Myślę, że buczenie będzie mi o tym przypominać :)


Romet Komar 2350 -> Honda Shadow 500 -> Yamaha XJ6 Diversion -> DL 650 AL9 -> Burgman 400 2010 :)

Online
Awatar użytkownika
lukas76
A+B+C+D+E+T
Posty: 4450
Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
Kontakt:

Re: Dziwne buczenie i rezonans podczas docierania

Post autor: lukas76 »

Gmole ma? Jak ma to łączenie gmoli, tą tuleje owinąć taśmą dać silikonu i skręcić jeszcze raz. Stawiam na to, najlepiej sprawdzić na 3nbiegu do 6 , 7 tyś odkręcić i gwałtownie puścić wnokolicach 5 6 tyś będzie słychać rezonans. To gmole są tak ujowo zrobione


Ponowne przyjęcie do Mniejszości Niemieckiej 🤣
BMWał
[media]https://www.dampfbier.de/[/media]

Awatar użytkownika
Voyager
A+B
Posty: 518
Rejestracja: 13 lis 2018, 11:57
Lokalizacja: Polska południowa

Re: Dziwne buczenie i rezonans podczas docierania

Post autor: Voyager »

@kaloryferarz Wiem, to trochę słabe cytować samego siebie, ale jeszcze nie tak dawno sam przeżywałem to samo co Ty. Zamiast odsyłać Cię do wątku o mojej Białej Damie pozwolę sobie na podsunięcie Ci cytatu z moich przemyśleń po roku eksploatacji nowej Suzi.

"6. Stuki, puki, piski.
Pisałem wcześniej o różnych odgłosach, stukach. Jedne doszły, inne wyszły. Trochę mnie wkurzały, trochę niepokoiły, no bo przecież sprzęt ganz nowiutki, zadbany i taki… biały ;) W pewnym momencie zrozumiałem, że ten model to nie motocykl dla nadwrażliwców, wyczulonych, spanikowanych nasłuchiwaczy, operatorów lupy z podświetleniem i rentgenów do prześwietlania spawów, rozbijaczy g.wna na atomy a włosa na czworo.
Zluzowałem poślady, kupiłem slipy o numer większe i od tego czasu jest dobrze. Zwłaszcza, że posłuchałem sobie też trochę dojrzałych olejaków, silników innych marek niż H, innych stromów małych i dużych. A dwa Ducati to nawet myślałem, że zepsute, po każdym odpaleniu gadały inaczej. I jak wiadro pełne nakrętek.
7. Czy nowy?
I tutaj nawiązanie do punktu 6, a nawet jego ciąg dalszy. Jeżeli myślisz, że kupując u dilera nowego DL dostaniesz sprzęt idealny, to nie dostaniesz. Każdy nowy sztormiak też sobie popuka, postuka, popiszczy i absolutnie nic złego z tego nie wynika.
Jeżeli więc zależy Ci na bardzo dobrym stanie technicznym, a nie na dziewictwie, to bez znaczenia, czy kupisz nowy, roczny czy dwuletni, stan ten sam. Byle tylko od ogarniętego kierownika, pod którym motong solidnego dzwona nie zaliczył i oliwę miał na czas wymienianą.
A jeśli chcesz nowy idealny sprzęt bez zmazy, skazy i bez podejrzanych dźwięków to… zmień dilera! (ta ostatnia rada jest uniwersalna i rozwiązuje wiele poważnych problemów współczesnego mężczyzny)."

Kolejne przejechane tysiące km nic nowego do tej opinii nie wniosły. Ale uwaga! Czujnym warto być i od czasu do czasu jakiś dźwięk wytropić i, korzystając z forumowym porad, zlikwidować! A jaka satysfakcja! Pogadać o swoich niepokojach z ogarniętym serwisantem przy okazji towarzyskich odwiedzin u dilera. Ja z jednym niepokojącym mnie odgłosem podjechałem do serwisu, odpaliliśmy dla porównania sztukę nówkę nieśmiganą i... okazało się, że ten dźwięk w nowym też jest i jeszcze lepiej słyszalny. Więc przyjechałem zaniepokojony a odjechałem zadowolony, że w moim to nawet lepiej niż w ganz nowym.

Powodzenia w docieraniu nówki sztuki! To doświadczenie w naszych warunkach zbyt rzadko jest naszym udziałem, więc warto się nim cieszyć.


Romet Kadet -> Romet Ogar 200 -> Junak 901 -> Honda Varadero 125 -> Suzuki V-Strom DL650XT L8 -> Suzuki V-Strom DL650XT M0

kaloryferarz
A+B+C
Posty: 1209
Rejestracja: 03 maja 2020, 21:19
Lokalizacja: okolice Krakowa

Re: Dziwne buczenie i rezonans podczas docierania

Post autor: kaloryferarz »

Spoko, rozumiem. Ten typ tak ma i już :) W piątek jadę na serwis po 1000 km, to poproszę o sprawdzenie śrub i mocowań.


Romet Komar 2350 -> Honda Shadow 500 -> Yamaha XJ6 Diversion -> DL 650 AL9 -> Burgman 400 2010 :)

kaloryferarz
A+B+C
Posty: 1209
Rejestracja: 03 maja 2020, 21:19
Lokalizacja: okolice Krakowa

Re: Dziwne buczenie i rezonans podczas docierania

Post autor: kaloryferarz »

Buczenie występuje dalej. W ASO stwierdzili, że nic nie buczy. Na razie tak jeżdżę.


Romet Komar 2350 -> Honda Shadow 500 -> Yamaha XJ6 Diversion -> DL 650 AL9 -> Burgman 400 2010 :)

szakul
A1
Posty: 58
Rejestracja: 26 cze 2019, 16:17

Re: Dziwne buczenie i rezonans podczas docierania

Post autor: szakul »

kaloryferarz pisze:Buczenie występuje dalej. W ASO stwierdzili, że nic nie buczy. Na razie tak jeżdżę.
U mnie w roczniku '19, po roku użytkowania i ok 15 kkm, problem wspomniany na tym forum, objawiał się następująco:
- zgrzyt/ trzask/ buczenie/ rezonans - mój "faworyt" dziwności - poczatkowo nieregularnie pojawiający się, potem już stale, przy obrotach od ok 4 do 6 tys., czasem podczas nierówności, czasem przy przeniesieniu napędu, czasem przy zmianie biegów. Irytacja sięgająca zenitu, w szczególności kiedy trzasko-zgrzyto-buczenie przeradzało się w rezonans biegnący od silnika przez ramę, po baku i w stronę kierownicy. Wrażenie - jakby coś ze skrzyni, jakby motocykl stracił zwartość (dźwięk robił swoje). Pierwszy faworyt to gmole szeroko opisane, ale to nie były one. Drugie to stelaże kufrów bocznych i centralnego, ale to nie to. Trzecie to centralka, sprężyny centralki i kosy - nie one. Potem łączenia i ogólnie połączenia śrubowe układu wydechowego - nie. Zawieszenie (sprężyna, amor) - nie. Itd, itd, aż pozostało mi tylko sprawdzenie dociągnięcia śrub konstrukcji ramy i zawieszenia silnika. Co się okazało - jedna malutka śrubka na imbusik - a mianowicie kontra szpilki zawieszenia silnika, którą widać nad wahaczem, z lewej strony motocykla. Dokręcanie o 1/4, może 1/3 obrotu załatwiło problem.
Tu na pomknę, że będąc w trasie i zmierzając z południa na północ, nie mając odpowiednich narzędzi do dociągnięcia śrub ramy i silnika, zadzwoniłem do ASO Suzuki Motocykle Wrocław w Długołęce. Zielone światło na przyjazd. Naprawdę pochylili się Panowie nad problemem typu "tylko kierowca słyszy" (na szczęście mechanik to usłyszał) i poświęcając z 3h na znalezienie przyczyny w rozmaity sposób ogarnęli temat fachowo i z porządnym podejściem. ...Problem w trasie, w z słuchawce usłyszałem - "proszę przyjechać, postaramy się, szkoda maszyny", problem rozwiązany i nic nie chciano ode mnie pieniędzy - nic a nic. Szerokiej drogi mi pożyczyli ;)
Nagrodziłem mechanika za zgodą szefa i wszystko gra. Ten serwis mnie urzekł, a jechałem z duszą na ramieniu i nie chodzi o hajs, mogę i chętnie zapłacę za adekwatną pracę, no ale wiemy jak w większości przypadków w ASO to wygląda. A w swojej okolicy - gdyńskie ASO - omijam najszerszym łukiem. Długołęka - jak w pięknym śnie ;) Niestety nie przykładają się i najchętniej mówią, że "tak ma być". U mnie wszystko działało, motocykl zbierał się, chciał jechać - tylko ten fatalny dźwięk trzasko-zgrzyto-buczenia ;)
Z pozdrowieniami



kaloryferarz
A+B+C
Posty: 1209
Rejestracja: 03 maja 2020, 21:19
Lokalizacja: okolice Krakowa

Re: Dziwne buczenie i rezonans podczas docierania

Post autor: kaloryferarz »

No ja w Długołęce kupowałem swoje moto. Ale mam do nich ponad 300km więc w ASO byłem w Tychach. Może zajrzę do Długołęki.


Romet Komar 2350 -> Honda Shadow 500 -> Yamaha XJ6 Diversion -> DL 650 AL9 -> Burgman 400 2010 :)

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5221
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Dziwne buczenie i rezonans podczas docierania

Post autor: Struna »

A tyle razy pisano, że w Tychach lipa jest...


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tematy ogólne”