Oryginalny olej w V-Strom 650XT 2020r
-
- A+B+C
- Posty: 1209
- Rejestracja: 03 maja 2020, 21:19
- Lokalizacja: okolice Krakowa
Re: Oryginalny olej w V-Strom 650XT 2020r
Nie sądzę żeby różnica była tylko w cenie, a wybór między półsyntetykiem i syntetykiem pozostawiony klientowi. Nie chce mi się w to wierzyć.
Romet Komar 2350 -> Honda Shadow 500 -> Yamaha XJ6 Diversion -> DL 650 AL9 -> Burgman 400 2010
Re: Oryginalny olej w V-Strom 650XT 2020r
Edit:
Nie pisz że r9000 to zupełnie inna konstrukcja bo ma dokładnie te same parametry jedyna różnica wg ich karty technicznej to klasa API :
R7000 - półsyntetyk ma normę SM
R9000 - syntetyk ma normęSN
Czyli o jeden poziom wyższą która jest zgodna z zaleceniami instrukcji (zdjęcie które wrzucałeś)
Pozostałe normy czyli
SAE : jeden i drugi 10w40
JASO : jeden i drugi MA
Czyli w pełni zgodne, tak samo to wygląda w przypadku tych pozostałych marek Valvoline, Shel itp...
Ewidentnie wygląda to tak że sama decyzja o bazie czy syntetyk czy półsyntetyk należy do klienta
Nie pisz że r9000 to zupełnie inna konstrukcja bo ma dokładnie te same parametry jedyna różnica wg ich karty technicznej to klasa API :
R7000 - półsyntetyk ma normę SM
R9000 - syntetyk ma normęSN
Czyli o jeden poziom wyższą która jest zgodna z zaleceniami instrukcji (zdjęcie które wrzucałeś)
Pozostałe normy czyli
SAE : jeden i drugi 10w40
JASO : jeden i drugi MA
Czyli w pełni zgodne, tak samo to wygląda w przypadku tych pozostałych marek Valvoline, Shel itp...
Ewidentnie wygląda to tak że sama decyzja o bazie czy syntetyk czy półsyntetyk należy do klienta
Re: Oryginalny olej w V-Strom 650XT 2020r
Zobacz sobie ten film tutaj fajnie to tłumaczą o co chodzi :
-
- A+B+C
- Posty: 1209
- Rejestracja: 03 maja 2020, 21:19
- Lokalizacja: okolice Krakowa
Re: Oryginalny olej w V-Strom 650XT 2020r
Błąd edycyjny. Mówiąc o konstrukcji miałem na myśli konstrukcję silnika w DL1000. Chodziło mi o to, że być może DL1000 jest zupełnie inaczej wykonany i nie tylko ma większe gary i dlatego leją syntetyka.
Romet Komar 2350 -> Honda Shadow 500 -> Yamaha XJ6 Diversion -> DL 650 AL9 -> Burgman 400 2010
Re: Oryginalny olej w V-Strom 650XT 2020r
Nie powiem nic na ten temat bo niewiem, ale jakbyś wrzucił zdjęcie z książki z DL1050 na stronie tej samej co wrzucałeś na początku to by było wszystko wiadomo, ale dam sobie rękę uciąć że w każdym modelu czy samochodu czy motocykla masz tą samą sytuację gdzie masz podane parametry i one muszą się zgadzać i spokojnie znajdziesz olej o tych parametrach na bazie syntetyka jak i półsyntetyka.
Zobacz sobie ten film z postu wyżej, wszystko tam masz powiedziane.
Zobacz sobie ten film z postu wyżej, wszystko tam masz powiedziane.
-
- A+B+C
- Posty: 1209
- Rejestracja: 03 maja 2020, 21:19
- Lokalizacja: okolice Krakowa
Re: Oryginalny olej w V-Strom 650XT 2020r
Obejrzałem filmik. Ciekawy. Nasuwa mi się pytanie: czy w takim razie do starej SHLki czy komara z lat 60tych mogę wlać olej syntetyczny? Nie posiadam instrukcji dla DL1000 czy 1050 :/
Romet Komar 2350 -> Honda Shadow 500 -> Yamaha XJ6 Diversion -> DL 650 AL9 -> Burgman 400 2010
Re: Oryginalny olej w V-Strom 650XT 2020r
Uważam go za przeciętny olej - z pewnością niespecjalnie warty swej ceny.motif pisze:no niektórzy lubią wydawać więcej niż potrzeba, ja wolę do baku dolać za różnicę.
p.s.
jeżeli uważasz motula 5100 za siki to chyba nie wiemy o czym piszemy
Ja nie lubię przepłacać i tego generalnie nie robie. Leje duuużo lepszy olej za cene niewiele wyższą niż 5100 - da się.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Oryginalny olej w V-Strom 650XT 2020r
To się już może pochwal jaki lejesz, może wypróbujemy
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
Re: Oryginalny olej w V-Strom 650XT 2020r
Pisałem kilka razy tu i ówdzie
Millers 10w50
Millers 10w50
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
-
- A+B+C
- Posty: 1209
- Rejestracja: 03 maja 2020, 21:19
- Lokalizacja: okolice Krakowa
Re: Oryginalny olej w V-Strom 650XT 2020r
10W50 w Polskim klimacie? Ma to sens?
Romet Komar 2350 -> Honda Shadow 500 -> Yamaha XJ6 Diversion -> DL 650 AL9 -> Burgman 400 2010
Re: Oryginalny olej w V-Strom 650XT 2020r
Jak nie kręcisz powyżej 5-6 krpm to nie bardzo.
Jak odkręcasz to jak najbardziej.
Jak odkręcasz to jak najbardziej.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Oryginalny olej w V-Strom 650XT 2020r
jakieś różnice zauważyłeś po przejściu na ten olej? Skrzynia biegów, zużycie oleju..
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
Re: Oryginalny olej w V-Strom 650XT 2020r
Zużycie oleju drastycznie w dół.
Praca silnika i skrzyni bez zarzutu.
Już kilka osób poszło za moją poradą i zgłaszają te same efekty.
Praca silnika i skrzyni bez zarzutu.
Już kilka osób poszło za moją poradą i zgłaszają te same efekty.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Oryginalny olej w V-Strom 650XT 2020r
to u mnie nie pójdzie w dół bo mi nie pali na razie ale ja nie kręcę powyżej 5-6 tys. Zmieniłem na Motula 5100 z powodu skrzyni, na oryginalnym trzaskała bardziej. Ale dzięki, pomyślę przy następnej zmianie, przy okazji trafiłem na stronę https://zmienolej.pl/ gdzie jest trochę parametrów olejów rozpisanych, można porównać.
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
- lukas76
- A+B+C+D+E+T
- Posty: 4450
- Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
- Kontakt:
Re: Oryginalny olej w V-Strom 650XT 2020r
Nie rozumiem "wPolskim klimacie"?kaloryferarz pisze:10W50 w Polskim klimacie? Ma to sens?
-
- A+B+C
- Posty: 1209
- Rejestracja: 03 maja 2020, 21:19
- Lokalizacja: okolice Krakowa
Re: Oryginalny olej w V-Strom 650XT 2020r
Druga liczba określa lepkość oleju w temperaturach wysokich. im wyższa liczba po "w" tym olej ma wyższą lepkość w wysokich temperaturach oraz wytwarza grubszy film olejowy. Producent zaleca na europejskie warunki olej 10W40 jak i 10W-50. Widzę sens schodzenia z pierwszym parametrem, np. na 5W40. Zmiany drugiego parametru na chłopski rozum nie rozumiem jeżeli nie jeździ się po jakis grecjach czy innych tunezjach. Z drugiej strony widzę, że w instrukcji obsługi 10W-50 dopuszczają. Przy grubszym filmie olejowym rzeczywiście jest spora szansa, że zużycie oleju będzie niższe.
Romet Komar 2350 -> Honda Shadow 500 -> Yamaha XJ6 Diversion -> DL 650 AL9 -> Burgman 400 2010
- lukas76
- A+B+C+D+E+T
- Posty: 4450
- Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
- Kontakt:
Re: Oryginalny olej w V-Strom 650XT 2020r
Ja widzę właśnie sens, klimat się zmienia, często w Pl masz temperatury 35 stopni i więcej, druga sprawa jak jeździsz w terenie masz słabsze chłodzenie, silnik się bardziej grzeje itd.kaloryferarz pisze:Druga liczba określa lepkość oleju w temperaturach wysokich. im wyższa liczba po "w" tym olej ma wyższą lepkość w wysokich temperaturach oraz wytwarza grubszy film olejowy. Producent zaleca na europejskie warunki olej 10W40 jak i 10W-50. Widzę sens schodzenia z pierwszym parametrem, np. na 5W40. Zmiany drugiego parametru na chłopski rozum nie rozumiem jeżeli nie jeździ się po jakis grecjach czy innych tunezjach. Z drugiej strony widzę, że w instrukcji obsługi 10W-50 dopuszczają. Przy grubszym filmie olejowym rzeczywiście jest spora szansa, że zużycie oleju będzie niższe.
Re: Oryginalny olej w V-Strom 650XT 2020r
Z moich doświadczeń... Raz w życiu zdarzyło mi się poczuć różnice "na +" pracy samochodu po zmianie oleju a następnie i "na -" po kolejnej zmianie. Różnica dotyczyła zmiany 5W40 (wszystko w full syntetykach):
Na plus - z Liqui Moly na Xado - różnice zauważyła nawet żona - auto jakby chętniej jeździło od samego uruchomienia bez uzyskania temp.
Na minus - z Xado na Valvoline - ciężko mu póki nie uzyska pracy blisko roboczej. Po rozgrzaniu super.
Ani tu ani tu nie było różnicy w ubutku.
W motocyklach:
Stanowcza różnica "na +" na Motulu 7100 i w V-Stromie '19 i w Burgmanie' 18.
W V-Stromie dużo lepiej, aksamitnej, łagodniej, ciszej na Motulu 7100 10W40 niż na 5100 10W40 oraz niż na Valvoline Synpower full syntetyku 10W40. Nie zauważyłem różnicy między wyżej wspomnianych Motulu 5100 oraz Valvoline SP. Dodatkowo dolewałem przy przebiegu ok 4 tysięcy Valvoline a przy Motulach czy 71 czy 51 nigdy.
W Burgmanie identycznie jak w V-stromie a dodatkowo dużo lepiej na M 7100 10W40 niż na Ecstar 9000. Różnicy między Ecstar 9000 a M 5100 czy Valvoline SN nie widzę.
W przypadku Tenery XTZ 750 z '93
- zalecany mineralny 20W40 - więc lałem Motula 20W50 (nie ma 20W40) - było ok, ale duża różnica na zimnym i ciepłym. Na Ciepłym kiepsko.
- zmieniłem na Valvoline Synpower 10W40 - brał olej.
- zmieniłem na Motul 7100 10W40 - jak na Valvoline SP 10W40.
- zmieniłem na Motul 5100 10W50 - najlepsza praca i na zimnym i na ciepłym. Wymieniam co 6 tys oliwę i nie ubywa zauważalnie. Wypadł najlepiej.
Dużo zależy co lubi dany silnik.
Mimo, że ludzie chwała Valvoline, ja osobiście mam inne zdanie.
Na pytanie w ASO czy syntetyk czy pół - Pan odpowiedział, nie ma różnicy, więc po co przepłacać, ale jak Pan chce to może
Podsumowując Motul 7100 10W40 bardzo mi się sprawdził przy V-Stromie. Jadąc na południe w sierpniu zaleje chyba 7100 10W50 ze względu na upały.
Z pozdrowieniami
Na plus - z Liqui Moly na Xado - różnice zauważyła nawet żona - auto jakby chętniej jeździło od samego uruchomienia bez uzyskania temp.
Na minus - z Xado na Valvoline - ciężko mu póki nie uzyska pracy blisko roboczej. Po rozgrzaniu super.
Ani tu ani tu nie było różnicy w ubutku.
W motocyklach:
Stanowcza różnica "na +" na Motulu 7100 i w V-Stromie '19 i w Burgmanie' 18.
W V-Stromie dużo lepiej, aksamitnej, łagodniej, ciszej na Motulu 7100 10W40 niż na 5100 10W40 oraz niż na Valvoline Synpower full syntetyku 10W40. Nie zauważyłem różnicy między wyżej wspomnianych Motulu 5100 oraz Valvoline SP. Dodatkowo dolewałem przy przebiegu ok 4 tysięcy Valvoline a przy Motulach czy 71 czy 51 nigdy.
W Burgmanie identycznie jak w V-stromie a dodatkowo dużo lepiej na M 7100 10W40 niż na Ecstar 9000. Różnicy między Ecstar 9000 a M 5100 czy Valvoline SN nie widzę.
W przypadku Tenery XTZ 750 z '93
- zalecany mineralny 20W40 - więc lałem Motula 20W50 (nie ma 20W40) - było ok, ale duża różnica na zimnym i ciepłym. Na Ciepłym kiepsko.
- zmieniłem na Valvoline Synpower 10W40 - brał olej.
- zmieniłem na Motul 7100 10W40 - jak na Valvoline SP 10W40.
- zmieniłem na Motul 5100 10W50 - najlepsza praca i na zimnym i na ciepłym. Wymieniam co 6 tys oliwę i nie ubywa zauważalnie. Wypadł najlepiej.
Dużo zależy co lubi dany silnik.
Mimo, że ludzie chwała Valvoline, ja osobiście mam inne zdanie.
Na pytanie w ASO czy syntetyk czy pół - Pan odpowiedział, nie ma różnicy, więc po co przepłacać, ale jak Pan chce to może
Podsumowując Motul 7100 10W40 bardzo mi się sprawdził przy V-Stromie. Jadąc na południe w sierpniu zaleje chyba 7100 10W50 ze względu na upały.
Z pozdrowieniami
Re: Oryginalny olej w V-Strom 650XT 2020r
Co użytkownik to odmienna opiniaszakul pisze: Podsumowując Motul 7100 10W40 bardzo mi się sprawdził przy V-Stromie. Jadąc na południe w sierpniu zaleje chyba 7100 10W50 ze względu na upały.
Z pozdrowieniami
Na tym oleju pierwszy raz zaobserwowałem, że nie mogę czasem złapać Neutrala na postoju.
Z 1 biegu od razu na 2 wskakuje, a z 2 od razu na 1, z pominięciem N. Nigdy wcześniej coś takiego mnie nie spotkało, a po zalaniu tego specyfiku już 2 razy taka sytuacja - a zalałem go 2-3 tyg temu
Suzuki DL 650 V-Strom 2012
Re: Oryginalny olej w V-Strom 650XT 2020r
O! Nigdy mi się nic podobnego nie zdażyło.Maarcel pisze:Co użytkownik to odmienna opiniaszakul pisze: Podsumowując Motul 7100 10W40 bardzo mi się sprawdził przy V-Stromie. Jadąc na południe w sierpniu zaleje chyba 7100 10W50 ze względu na upały.
Z pozdrowieniami
Na tym oleju pierwszy raz zaobserwowałem, że nie mogę czasem złapać Neutrala na postoju.
Z 1 biegu od razu na 2 wskakuje, a z 2 od razu na 1, z pominięciem N. Nigdy wcześniej coś takiego mnie nie spotkało, a po zalaniu tego specyfiku już 2 razy taka sytuacja - a zalałem go 2-3 tyg temu
Ciekwe jak zmienisz na inny czy problem ustanie...
No... Ale Co użytkownik to inna opinia